Ja hát ezek a márkaszervizek is nevetséges mind.Én voltam már Törökbálinton,Budán,Ócsán és mind a másikat szidta hogy milyen szarok.Na mondom akkor zsír ezzel előrébb is vagyok
Hát ebben a márkaszervizes dologban van igazság, én is elég csúnyán jártam, én is vettem egy 250 EXC-t elvileg "totál felújítva" (használt motor, KTM márkakereskedésben volt), ahhoz képest most lehúztuk a hengert és láss csodát dugó elég érdekesen volt elkopva( nem szimmetrikusan), a hengerről hiányzik a nikasil a kipufogónyílás körül teljesen meg még egy fémdarab is be volt ékelődve a hajtókarba . Szóval nagyon nézzétek meg milyen motort vesztek, ha ilyen üzemórás gépen töritek a fejeteket. Ja és én eddig kb 5 órát tudtam vele menni .
Igazad van ebben! DE ez tényleg nem arról szól hol tud az ember spórolni! Viszont sokan vannak akik nem mernek(mivel nem értenek hozzá) apróságokon általános dolgokon kívül szerelni! Múltkor néztem a felhasználói kézikönyvben a főtengely csapágyat 90 üó után írja cserésnek, ugyanúgy mint a vezérlés csapágyait! (azt hiszem, bár szerintem azért ez túlzás de én nem értek hozzá). Akkor miért van hogy a 200 üzemórát meghaladt exc-nél ezeket még mindig nem cserélték? Pedig hivatalos ktm szervizbe hordom a vasat... Direkt rákérdeztem, biztosan rendben van a gép? Igen, mehet! Mit csináljak csapjak az asztalra, hogy nekem igenis bombázzák szét a blokkot? Hát nem tartom valószínűnek hogy egy ilyen oktatás után bárki is beszélne az emberrel! Hát még hogy odafigyeljenek a motorra! Vigyem máshová?
Lássuk be, nincs minden 50 km-es körzetben ktm szerviz!
Biztosan igazad van a cserékkel kapcsolatban de gondolj bele ha te nem értenél hozzá... kire hallgatnál?
Tehát nem a spóroláson a hangsúly hanem inkább az aggódás, meddig bírja még, mely alkatrészt figyeljük, honnan lehetnek figyelmeztető jelek, hangok!?! Ha már a márkaszervizben sem lehet bízni...
Egy egyszerű alkatrész, mint a himbagörgő, 4-500.000,- forint kárt tud csinálni a motorodban, és egy egyszerű szelephézag ellenőrzéssel kiszűrhető, ha az előírt időközönként megcsinálod...én amikor gokartoztam, akkor 1 dugattyú élettartama 50 km volt a gyári előírás szerint. Mi sem mindig cseréltük, de ha beleolvadt a hengerbe, akkor sokkal többet vesztettünk, mint amit nyertünk a pár kilométer többlet futással...
Ez nem verseny,ki mondott ilyet Csak érdeklődök arról hogy a hasonló motorral rendelkező emberek mit javasolnak!Én magam nem állnék neki szétkapni mert hülye vagyok hozzá!Amúgy meg én nem várom meg míg széthullik alattam,bár a hallottak alapján ettől még nem kell félnem.Télen elviszem egy szakihoz csak még kérdőjel hogy kihez
Megint kezdődik az értelmetlen verseny...ha ennyire nem bízol senkiben, akkor húzd szét a blokkot - csak a tömítéseket bukod, meg egy nittelő szemet - és eldöntheted, hogy mit akarsz cserélni, vagy mi a csere érett. Én is ismerek olyat, aki a más kivett fékbetéteit teszi be, azzal a felkiáltással, hogy van még azon 1mm anyag...Így is lehet, úgy is lehet, csak ne ez legyen már a verseny tárgya, hogy ki húzza tovább. Ez egy igazi oroszrulett...
Zoozee-tól kérdeztem mail-ben hogy meddig lehet kb nyúzni az EXC-t megbontás nélkül!Nem bízok nagyon az itteni szerelőkben mert szerintem csak saját üzletüket látják bennem.Ha gond nélkűl elmegy 400üzemórát akkor nem nyúlok még énse hozzá.Zoozee neked olyan mocid van mint az enyém meg már gondolom egy párat láttál belülről is szóval elhiszem amit írsz!
Nocsak?
Látom privátban mennek a dolgok, de ha van olyan része mely csak a motor szervizeléséről szól, mennyinél- mit- mikor- hol-, az engem is érdekelne... Ha nem nagyon titkos... Igaz enyém csak 450-es és 225 üó-ás. Sajnos én is hallottam ezt-azt, mikor mit kell cserélni, ezért is érdekelne.
Akár ide is:
raksanyikkukacfrímélhu
Azzigen Akkor se vezérműlánc se szelepek se ez az amaz Azt még van aki fikázza az EXC-t Zsembery-s szerelő meg már rémisztget hogy 100óránál főtengelycsapágyat kellett volna cserélnem,pedig mondtam neki,ember én nem vagyok versenyző
na sikerült olvasnom ..nálam a helyzet ugyanez kb.. csak 480-500 nál vagyok...úgyhogy még van időd ..nem csak az enyém baráti körben van pár és azok ugyanígy ...
Bizony ez jó eredmény,,de nem most hanem nem sokára mikor jól megeteted a finom csiszoló anyag szerű porral ami a száradás után marad a PASZTÁD bol!
Nem véletlenül van kitalálva az oldószeres tisztítás!
Most az elején leszögezem hogy egy kopó dolodrol beszélgetünk amit egy év után illő kidobni...3000 forint
Próbáld meg kimosni gázolajban vagy benzinben és meglátod a külömbséget,én néha kimosom toulol ban amitöl akkora lesz mint egy bukósisak ,ahogy kitágul és megnőnek a szivacs lyukai minden szutyok kimegy belőle! akkor bedobom vízbe és rögtön összemegy,na akkor igazán tiszta!
És van még egy amit most tesztelünk,az autószerelőknek van egy alkatrész mosó folyadékjuk ami jól tisztít és gyorsan szárad...
Lássuk be, nincs minden 50 km-es körzetben ktm szerviz!
Biztosan igazad van a cserékkel kapcsolatban de gondolj bele ha te nem értenél hozzá... kire hallgatnál?
Tehát nem a spóroláson a hangsúly hanem inkább az aggódás, meddig bírja még, mely alkatrészt figyeljük, honnan lehetnek figyelmeztető jelek, hangok!?! Ha már a márkaszervizben sem lehet bízni...
Látom privátban mennek a dolgok, de ha van olyan része mely csak a motor szervizeléséről szól, mennyinél- mit- mikor- hol-, az engem is érdekelne... Ha nem nagyon titkos... Igaz enyém csak 450-es és 225 üó-ás. Sajnos én is hallottam ezt-azt, mikor mit kell cserélni, ezért is érdekelne.
Akár ide is:
raksanyikkukacfrímélhu
karburáld vissza normálisra lehet jobb lesz ..
Nem véletlenül van kitalálva az oldószeres tisztítás!
Most az elején leszögezem hogy egy kopó dolodrol beszélgetünk amit egy év után illő kidobni...3000 forint
Próbáld meg kimosni gázolajban vagy benzinben és meglátod a külömbséget,én néha kimosom toulol ban amitöl akkora lesz mint egy bukósisak ,ahogy kitágul és megnőnek a szivacs lyukai minden szutyok kimegy belőle! akkor bedobom vízbe és rögtön összemegy,na akkor igazán tiszta!
És van még egy amit most tesztelünk,az autószerelőknek van egy alkatrész mosó folyadékjuk ami jól tisztít és gyorsan szárad...