Exc 525 könyök be van horpadva kavics felverődés miatt, lehet javítani, és ha igen akkor hogyan ?
Másik dolog szintén 525 exc-be pontosan mennyi liter motor olaj kell?
Sose volt a KTM 525 blokk injektoros.A 2007-es uccsó EXC széria sem.A quadokban alkalmazták még ezt a blokk tipust de azok se voltak injektorosak.Keihin karbi volt az összesben.
még van a hengertalp tömítés a váltókarnál a szimering, ami blokkszéthúzós.. akkor a kis szűrő dekli is elfárad, mind2 himbagörgő ahogy a peti is írta, más talán nem..
Az önindító-problémáról hallottam, illetve a nyíregyi boltos pali is mondta, hogy betegségük, de akkor a hengerfejes eset csak a testvérpárnál fordult elő.
IDÉZEM! : "Nos rászánom magam és nekifutok még egyszer az LC4 esszémnek.
Szóval a téma a fekete blokk kontra szürke blokk. Nem mindenki tudja, hogy KTM-eket azon belül pedig elsősorban LC4-eket szerelgetek, szóval van tapasztalatom a típussal. Ez a tapasztalat pedig azt mondatja velem, hogy a 2002-ig gyártott fekete blokkos LC4-ek egyértelműen stabilabb motorok mint a 2003-ban elkezdett szürke blokkos modellek. Nem véletlen, hogy nem a „megbízhatóbb” jelzőt használtam. Minden LC4 kifejezetten megbízható, feltéve a megfelelő szervízelést. A szürke blokk egyszerűen több jellemző hibával bír. Az alapvető tény, hogy a szürke blokk valamiért zajosabban jár. Továbbá az is tény, hogy az olajzási rendszer kialakítása miatt az LC4 blokk nem bírja a hosszú holtpont közeli egykerekezést. Ezt forszírozva idővel tutira kifekszik jellemzően a hajtórúd alsó csapágya. Ez igen gyakori probléma és mindkét blokkra jellemző.
A fekete blokkok gyakori hibái (1996-tól a 2 olajpumpás változattól!): a kuplungtengely golyóscsapágya alulméretezett (főleg SM-eken jön elő ahol nagyobb a terhelés)- a sztender kapcsoló beázása ill. az ülés alatti stekkerének kontakthibája
Ennyi a fekete blokk. Persze már egyre több a nagy futásteljesítményű példány, jönnek elő az elhasználódásból adódó hibák, de ezek más lapra tartoznak.A szürke blokkok gyakori hibái:
- az önindító áthajtó fogaskerék fogtörése (és a letört fog miatti
járulékos hiba ami gyakorta a gyújtás álló- és forgórész sérülése ill. ha nem áll meg itt a fog akkor bármi. Szereltem már olyan blokkot amiben az olajpumpát akasztotta meg a letört fog...)- a himbagörgő (szívó ha jól emlékszem) tönkremenetele. Ha nincs időben cserélve, viszi magával a vezérműtengelyt is. - a vezérműtengelyen lévő aut. deko. kitámasztó bütykének lenyalódása. Nem funkcionál az aut deko, az önindító gyakran elakad a holtpont közelében. Kézi dekóval tovább használható a motor, de nagyon megviselheti az önindító áthajtást ill. a szabadonfutót. Lenne fogadásom, hogy van a fórumon ilyen hibával bíró motor...- a szabadonfutó idő előtti tönkremenetele (részben a fentiek miatt)- olajszivárgás a szelepdekninél ill. a hengertalpnál (fekete blokkoknál is előfordul)Ezeken kívül persze ezer és egy meghibásodás lehet, de a fentiek a jellemzők, ezekre érdemes odafigyelni. No és persze az is fontos, hogy nyugodtan meg lehet venni a szürke blokkos példányokat is, nagyon jó kis motorok csak érdemes rákérdezni ezekre a jellemző hibákra, hogy előjöttek-e már és ha igen hogyan lett javítva (pl. szabadonfutónál nagyon fontos, hogy az egész legyen cserélve kompletten, mert - mint a
láncszettnél – együtt kopik el minden eleme)." az h hengerfejes meg sztem hülyeség!
Tegnap segítséget kértem egy ismeretlentől, fújtatóra volt szükségem. Nagyon segítőkész volt, mondta, ha bármikor van bajom, mehetek hozzá nyugodtan. (köszi még egyszer-itt is )
Garázsába érve megláttam az SM-jét, rögtön csorgattam is a nyálam, mondtam, hogy nyárára nekem is tervben van egy, mire azt a választ kaptam, hogy faszák a gépek, de számoljak rá, hogy 20.000 kilométerenként hengerfejes lesz. Én erre igen meglepődtem, mert nem hallottam még ilyenről, de azt mondta a srác, hogy neki is és a testvérének is ugyanez volt a motorjaikkal.
A héten voltam bent a nyíregyházi KTM boltban, ahol az eladót is kikérdezgettem, hogy mik a típushibái, illetve teszteket is olvastam, de nem nagyon találkoztam még ezzel a problémával.
Szürke-blokkos LC4 van tervben, 2004 körüli évjárattól. Arra szeretném megkérni a tulajokat/ex-tulajokat, hogy ha van esetleg pár percetek, írjatok egy pár sort, hogy mik azok, amire oda kell figyelnem majd vásárláskor, ha arra kerül a sor, volt-e nektek hengerfej gondotok, mik a gyenge pontjai az említett típusnak!
Vélemények?!
Ha jól emlékszem volt hírdetve nem is olyan régen Szabolcs megyéből!
Nincs véletlenül ismerősöd, aki robogókkal foglalkozik hozzád hasonló módon?
Exc 525 könyök be van horpadva kavics felverődés miatt, lehet javítani, és ha igen akkor hogyan ?
Másik dolog szintén 525 exc-be pontosan mennyi liter motor olaj kell?
Köszönöm!
Valaki tud bővebb infó áradatot mondani 2007 ktm 510cc injektoros blokkról ugye 525, vagy most hogy is van ez?
Az önindító-problémáról hallottam, illetve a nyíregyi boltos pali is mondta, hogy betegségük, de akkor a hengerfejes eset csak a testvérpárnál fordult elő.
Széles utat!
Szóval a téma a fekete blokk kontra szürke blokk. Nem mindenki tudja, hogy KTM-eket azon belül pedig elsősorban LC4-eket szerelgetek, szóval van tapasztalatom a típussal. Ez a tapasztalat pedig azt mondatja velem, hogy a 2002-ig gyártott fekete blokkos LC4-ek egyértelműen stabilabb motorok mint a 2003-ban elkezdett szürke blokkos modellek. Nem véletlen, hogy nem a „megbízhatóbb” jelzőt használtam. Minden LC4 kifejezetten megbízható, feltéve a megfelelő szervízelést. A szürke blokk egyszerűen több jellemző hibával bír. Az alapvető tény, hogy a szürke blokk valamiért zajosabban jár. Továbbá az is tény, hogy az olajzási rendszer kialakítása miatt az LC4 blokk nem bírja a hosszú holtpont közeli egykerekezést. Ezt forszírozva idővel tutira kifekszik jellemzően a hajtórúd alsó csapágya. Ez igen gyakori probléma és mindkét blokkra jellemző.
A fekete blokkok gyakori hibái (1996-tól a 2 olajpumpás változattól!): a kuplungtengely golyóscsapágya alulméretezett (főleg SM-eken jön elő ahol nagyobb a terhelés)- a sztender kapcsoló beázása ill. az ülés alatti stekkerének kontakthibája
Ennyi a fekete blokk. Persze már egyre több a nagy futásteljesítményű példány, jönnek elő az elhasználódásból adódó hibák, de ezek más lapra tartoznak.A szürke blokkok gyakori hibái:
- az önindító áthajtó fogaskerék fogtörése (és a letört fog miatti
járulékos hiba ami gyakorta a gyújtás álló- és forgórész sérülése ill. ha nem áll meg itt a fog akkor bármi. Szereltem már olyan blokkot amiben az olajpumpát akasztotta meg a letört fog...)- a himbagörgő (szívó ha jól emlékszem) tönkremenetele. Ha nincs időben cserélve, viszi magával a vezérműtengelyt is. - a vezérműtengelyen lévő aut. deko. kitámasztó bütykének lenyalódása. Nem funkcionál az aut deko, az önindító gyakran elakad a holtpont közelében. Kézi dekóval tovább használható a motor, de nagyon megviselheti az önindító áthajtást ill. a szabadonfutót. Lenne fogadásom, hogy van a fórumon ilyen hibával bíró motor...- a szabadonfutó idő előtti tönkremenetele (részben a fentiek miatt)- olajszivárgás a szelepdekninél ill. a hengertalpnál (fekete blokkoknál is előfordul)Ezeken kívül persze ezer és egy meghibásodás lehet, de a fentiek a jellemzők, ezekre érdemes odafigyelni. No és persze az is fontos, hogy nyugodtan meg lehet venni a szürke blokkos példányokat is, nagyon jó kis motorok csak érdemes rákérdezni ezekre a jellemző hibákra, hogy előjöttek-e már és ha igen hogyan lett javítva (pl. szabadonfutónál nagyon fontos, hogy az egész legyen cserélve kompletten, mert - mint a
láncszettnél – együtt kopik el minden eleme)." az h hengerfejes meg sztem hülyeség!
LC4 640 tulajokhoz/hozzáértőkhöz szólna kérdésem.
Tegnap segítséget kértem egy ismeretlentől, fújtatóra volt szükségem. Nagyon segítőkész volt, mondta, ha bármikor van bajom, mehetek hozzá nyugodtan. (köszi még egyszer-itt is )
Garázsába érve megláttam az SM-jét, rögtön csorgattam is a nyálam, mondtam, hogy nyárára nekem is tervben van egy, mire azt a választ kaptam, hogy faszák a gépek, de számoljak rá, hogy 20.000 kilométerenként hengerfejes lesz. Én erre igen meglepődtem, mert nem hallottam még ilyenről, de azt mondta a srác, hogy neki is és a testvérének is ugyanez volt a motorjaikkal.
A héten voltam bent a nyíregyházi KTM boltban, ahol az eladót is kikérdezgettem, hogy mik a típushibái, illetve teszteket is olvastam, de nem nagyon találkoztam még ezzel a problémával.
Szürke-blokkos LC4 van tervben, 2004 körüli évjárattól. Arra szeretném megkérni a tulajokat/ex-tulajokat, hogy ha van esetleg pár percetek, írjatok egy pár sort, hogy mik azok, amire oda kell figyelnem majd vásárláskor, ha arra kerül a sor, volt-e nektek hengerfej gondotok, mik a gyenge pontjai az említett típusnak!
Köszönöm előre is!
Pacsi
Szerintetek mennyi a reális ára egy nagyon szép állapotban lévő sx 450 alsó felső villahídnak?