Most készülök venni egy KTM 690 SM mocit. Viszont kéne rá gumikat vennem. Tudnátok ajánlani egy-két jó típust? Az árán nem feltétlen akarok spórolni, lényeg, hogy jó legyen. Nem pályázni fogok, nagyrészt városba fogom használni. Köszi előre is!
Szerintem ha már szét van bontva nézz meg mindent, inkább egyszer legyen szétburítva rendesen. Az olyan hozzáértőkre meg ne hallgass ilyen téren mert ki tudsz magaddal babrálni rendesen, és még a boltba is kiröhögnek.
1. Biztos hogy jól légtelenítetted le? Próbáld meg átnézni az egész rendszert, fékbetétek állapotát, nem-e tokosodtak be a fékmunkahengerek, bár ez még nem magyarázza meg a jelenséget. Sanszos hogy levegős maradt.
2. Milyen motorról van szó? Nem árt megtudni hogy fordított vagy sima a teleszkóp
3. Amit leírtál nem hülyeség, ugyan ehhez annyira nem konyítok de amint írtam már ha szét van szedve szedd szét az egészet, szerintem nem egy párezerforintos tömítésen kell spórolni.
Na de majd a többiek pontosítanak még!
Köszönöm gyors válaszodat! Igen az 5.-ösnél már siettem, annyi akart lenni a kérdés lényege, hogy ha már megbontom a blokkot, akkor mire érdemes ránézni/rávizsgálni.
A 4. kérdésre adott válaszodat pedig köszönöm! Keresni fogok ilyesféle mérőműszert. A szervíz füzet is ezt mondja, csak itt meg akarnak győzni a "hozzáértők". Köszönöm, hogy ezt elhesegetted!
Többiektől pedig várom továbbra is a válaszokat mindegyik kérdésre továbbra is! Köszönöm!
Ez az 5-ös kérdés eléggé érdekesre sikerült, DUGATTYÚ CSERE tehát a dugattyút cseréled ki, és igen a két gyűrűvel. Mellesleg nem is igen adnak dugattyút a hozzávaló gyűrűk nélkül. Ha szét szedted akkor már érdemes megnézni a csapágyakat is.
4. Ez a megválasztási forma szerintem nem az igazi. Mindenképp ajánlom figyelmedbe a következő cikket! http://www.sportmotor.hu/motor... Csak is ezzel a furatmérővel lehet pontosan meghatározni, és érdemes is. Ha nincs akkor meg keress fel egy szervizt ahol kb 2 perc alatt megmérik neked és ha jó fejek még csak pénzt sem fognak érte kérni... Ezt csak azért mondom mert te írtad hogy az ekecs nem érdekel, hát ha nem akkor csak normálisan csináld.
Üdvözlöm a Fórumot,
sajnos elég rég írtam már és majdnem olyan rég ültem a gépezeten is. De félre a sötét múlttal!
Tehát leporolás közben találtam pár érdekes jelenséget, amire szeretnék tippeket kapni, illetve egy két felújítási tanácsot is szeretnék magaménak tudni tőletek.
1.-Több éve áll a motorom és azt tapasztaltam, h az első fékkart tövig be lehet húzni, semmi ellenállás nélkül. Olaj van benne bőven, légtelenítettem is újra és a kar is végállásban van, tehát nem tudom előbbre állítani. Éppen hogy nem ütközik fel a kormányon és úgy van is valamennyi fékhatás. Kérdés, hogy mi lehet? Olajat mindenképp cserélek, de ha jól tudom, akkor a használt olaj sem összenyomható számottevő mértékben, tehát mi lehet a gond?
2.-Az első teleszkópokban is szeretnék olajat cserélni! Na most ezt még sosem tettem és ötletem nics, hogy hogy jön szét, vagy hogy kell olajat cserélni. Valaki ha le tudná nekem írni, vagy esetleg linkelni vmi leírást, ahol akár képekkel illusztrálva van? Nagyon hálás lennék.
3.-Egy kétüteműm van és megérett az első dugattyú cseréje is. Sokaktól hallottam, hogy a hengerjenél ne bontsam meg, mert akkor a felső tömítést nem kell cserélni. Viszont jó magam beszereztem egy szerelési manual-t, amiben viszont pont, h felhívják arra a figyelmet, hogy az új dugattyú beszerelése után rá kell mérni a henger teteje és a dugattyú közti távolságra és ennek függvényében méretre kell vásárolni a tömítést, mert ezzel állítják be a kompresszió viszonyt. Tehát hogy is kell?
4.-Dugattyú átmérőjének megválasztása. Az előbb említett füzet mérést ír elő, azonban ugye ehhez egy speciális mérőeszköz kell ami senkinek nincs a környezetemben és a kollégák azt mondják, h be kell vinni a boltba és belepróbálni az újat. A jó, hogy ha ellenállást mutatva, de magától szépen beleereszkedik a hengerbe.-mondják ők. Hogy szakszerű a választást megvalósítani.
5.-Valamint az utolsó kérdésem: Dugattyú cserénél a dugattyú és a 2 gyűrű a cserélendő darab? Valamint a főtengely és a hajtókar csapágyaira kell ránézni?
Köszönöm a válaszokat! Elöljáróban szakmailag helytálló tanácsokat szeretnék, nem érdekel az ekecs. Köszönöm a segítséget előre is!
Szép ki teljesítményt sajtoltál akkor ki belőle.
Gondolom a leendő tulaja nem endurózásra használja, vagy ha igen akkor áldásom rá.
janek90el beszéltem le én is majd egy találkozót hogy megnézzük mit tud egy bitang 450SM és egy 500 2T SM.
Írtam neki ha nekem is meglesz amit tervezek összehozhatjuk a dolgot.
kb 80 LE volt, és a konstrukciós hibák kiküszöbölése után, nekem nem nagyon volt vele bajom. Azóta egy 450 EXC-be szolgál a blokkja, de tudtommal minden gond nélkül.
hály skacok...
ugy emlékszem.mintha itt valaki a hegesztésben lenne jártas..kicsit...
van metróban 40rugóért valami inverter...
azt mondja a okos, hogy azzal aluminiumot ....vasöntvényt is lehet heggeszteni...ha minden igaz...("ugyan olyan bevonatos pálca" mint az acél hegesztésnél pl az OK 46.16..)
kérdezném hogy az ezzel hegesztett aluminium varrat...az ilyenkor a hegesztéskor az mennyivel lesz gyengébb mint mondjuk ha avi-val hegeszteném...
vagy gyengébb lesz É.. túlterheli ez a fajta hegesztés ..minta sima ivhegesztés hogy az is kissé túlterheli az anyagot mondjuk a co2 heggesztéshez képest...
ja és 525 smr nem létezik ..........fudejovagy szerint, vaaaaaagy, csak akkor ha felveszel egy 15.000 ft-os KTM overált, akkor te leszel a jampi és minden elérhetővé válik!
ez szerintem egy 500 2t cr simán megzabál..
600ccm....80lóerő...
beteg állat...