A perselyezés ugyan jó megoldás de az a feltétele, hogy gondosan legyen kivitelezve. Arra gondolok,hogy legyen a perselyezés központos,pontos méretű, elegendő falvastagságú. Az esztergagépen nem mindegy hogyan fogjuk fel a javítandó agyat, fel lehet fogni rosszul is, és akkor nem lesz egytengelyű a régi és az új csapágyfészek. A perselyezésnél szét kell fűzni a kereket, ha csak nincs akkora esztergagép amin elforog a fűzött kerék A csapágy beragasztása két komponensű fém ragasztóval egyszerű , ez a ragasztó elég sűrű, feltölti az ovális részét is a kikopott csapágyfészeknek. Megkened ragasztóval a zsírtalanított csapágyfészket és bele nyomod a csapágyat. A csapágyat nem kell zsírtalanítani. Utána beletoljuk a tengelyt és így központosan szárad meg a ragasztó. Kiszáradás után lesz egy pontos és tartós csapágyfészked, mivel a csapágyat nem zsírtalanítottad a következő csapágycsere is sikerülhet. Esztergályosként nem mondom,hogy a perselyezés nem jobb mint a ragasztás, de körülményesebb és drágább.
Egy apró kérdés, észrevétel, és tőlem azt csinálsz, amit akarsz. Ha ovalitás van már a csapágy helyén, ergo tojásra verte már szét az agyat, akkor a folyékony ragasztó, hogy központosít neked? Ha nem lesz központos, akkor megint küzdöttél csak egyet, szétvered az agyat, és még szét is fog törni, mint sok más embernek. Egy megoldás van a te esetedben, ami pénztárca kímélő, és ez a perselyezés...de ragaszthatod is, nekem mindegy...
az a baj már nem tizedek a hézagok, ezért ez az ultra durva drága loctite fos kifolyt ..... neked már a fémragasztó bevált? mert ha igen kiprobálom utolsó mentsvárként :) melyik tipust vegyem?
Jó estét az uraknak!
Vicceskedik az lc4 prestige. 2006-os.
Esetleg ha van ötletetek megköszönném.
Hibajelenség:
Indul,jár,idáig rendben,melegítés kb 1 perc után elindulsz,majd mikor,hogy van kedve mintha levennéd a gyújtást és ameddig nem veszed le és rakod rá ismét a gyújtást (elég a gyorsleállítóval is) addig sehova.
Tehát megyek,felgyorsítok 80-ra,majd gondol egyet és höööőőőő,ekkor hüvelykujjal gyorsleállító le-fel és már megy is tovább.Ha nem piszkálom a gyosrleállítót hanem behúzom a kuplungot és leállok,önidítozhatok világnak semmi,gyújtás (vagy gyorsleállító) le fel és pöcc-röff.
üdv!
motor vásárlás előtt állok és szeretnék dönteni a motorok kzött és én halottam egy olyat hogy a 125 ös sx és mx alkatrészei megegyeznenos ez igaz lenne?
előre is köszi a válaszokat!
A legjobb az új agy , utána a perselyes a következő a ragasztott de az is jó . Két komponensű fém ragasztó kell, hogy legyen anyag vastagság ez a legolcsóbb . Nyugodtan ragaszd jó lesz.
A folyékony csapágyragasztó (amúgy tengely-agy rögzítő) Locite, is 1-2 tized lógásra jó max. Van egy zsír új agyam 40 papírért odaadom, de szét is fűzetheted, lehet perselyeztetni is, van hogy beválik, és nem lesz több gond vele. Érdemes néha átnézni, és akkor fel lehet ismerni ezeket a hibákat már akkor, amikor még csak maga a csapágy lóg...olcsóbb...
be perselyeztetném egy esztergányossal, ha nincs lehetőséged esztergányolni, vagy felesztergálni a nagy átmérőt valami nagyobb csapágyméretre, mindezt csak látatlanból írom, szerencsére nem volt még ilyennel dolgom
520 sx hátsó kerékagyban lóg a csapágy... ajánlottak nekem ilyen folyékony fém csapágyragasztót (loctite) semmit se ért. van valakinek valami ötlete, mert hallottam ez elég gyakori dolog..egy talon agy 59.000 ft nincs rá most keret.
Tudna valaki nekem küldeni egy weblapot ahol leírják vagy megtudná mondani, hogy cross motoroknál a láncfeszességet milyenre állítsam be?