Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Petya 4 prezident
˝Nos rászánom magam és nekifutok még egyszer az LC4 esszémnek.
Szóval a téma a fekete blokk kontra szürke blokk. Nem mindenki tudja, hogy KTM-eket azon belül pedig elsősorban LC4-eket szerelgetek, szóval van tapasztalatom a típussal. Ez a tapasztalat pedig azt mondatja velem, hogy a 2002-ig gyártott fekete blokkos LC4-ek egyértelműen stabilabb motorok mint a 2003-ban elkezdett szürke blokkos modellek. Nem véletlen, hogy nem a „megbízhatóbb” jelzőt használtam. Minden LC4 kifejezetten megbízható, feltéve a megfelelő szervízelést. A szürke blokk egyszerűen több jellemző hibával bír. Az alapvető tény, hogy a szürke blokk valamiért zajosabban jár. Továbbá az is tény, hogy az olajzási rendszer kialakítása miatt az LC4 blokk nem bírja a hosszú holtpont közeli egykerekezést. Ezt forszírozva idővel tutira kifekszik jellemzően a hajtórúd alsó csapágya. Ez igen gyakori probléma és mindkét blokkra jellemző.

A fekete blokkok gyakori hibái (1996-tól a 2 olajpumpás változattól!):
- a kuplungtengely golyóscsapágya alulméretezett (főleg SM-eken jön elő ahol nagyobb a terhelés)
- a sztender kapcsoló beázása ill. az ülés alatti stekkerének kontakthibája
Ennyi a fekete blokk. Persze már egyre több a nagy futásteljesítményű példány, jönnek elő az elhasználódásból adódó hibák, de ezek más lapra tartoznak.

A szürke blokkok gyakori hibái:
- az önindító áthajtó fogaskerék fogtörése (és a letört fog miatti járulékos hiba ami gyakorta a gyújtás álló- és forgórész sérülése ill. ha nem áll meg itt a fog akkor bármi. Szereltem már olyan blokkot amiben az olajpumpát akasztotta meg a letört fog…)
- a himbagörgő (szívó ha jól emlékszem) tönkremenetele. Ha nincs időben cserélve, viszi magával a vezérműtengelyt is.
- a vezérműtengelyen lévő aut. deko. kitámasztó bütykének lenyalódása. Nem funkcionál az aut deko, az önindító gyakran elakad a holtpont közelében. Kézi dekóval tovább használható a motor, de nagyon megviselheti az önindító áthajtást ill. a szabadonfutót. Lenne fogadásom, hogy van a fórumon ilyen hibával bíró motor…
- a szabadonfutó idő előtti tönkremenetele (részben a fentiek miatt)
- olajszivárgás a szelepdekninél ill. a hengertalpnál (fekete blokkoknál is előfordul)

Ezeken kívül persze ezer és egy meghibásodás lehet, de a fentiek a jellemzők, ezekre érdemes odafigyelni. No és persze az is fontos, hogy nyugodtan meg lehet venni a szürke blokkos példányokat is, nagyon jó kis motorok csak érdemes rákérdezni ezekre a jellemző hibákra, hogy előjöttek-e már és ha igen hogyan lett javítva (pl. szabadonfutónál nagyon fontos, hogy az egész legyen cserélve kompletten, mert - mint a láncszettnél – együtt kopik el minden eleme).˝
http://www.motorinfo.hu/teszt/2012/06/01/hasznaltteszt_ktm_640_lc4_e_sm
_2001_ilyen_ktm_nincs_is/
A szürke más hengerfejes, elvileg a szürkék strapabíróbbak, de ha rendben van a feketével sincs gond. De, azt olvastam lc4-ből minél fiatalabbat kell venni mert folyamatosan javul a blokk, nincs olyan, hogy valami újítással pont elbasztak valamit. Tavasszal vmelyik Superbike-ba volt egy fekete blokkos 640 teszt, abba írták ezeket.
Köszi ez a fantasztikus választ sokat megtudtam kicsit félre érthető de nem nézegetni akarom őket , úgy értettem hogy városba illetve túrázni melyiket ajánlanátok meg hogy a színén kivűl mi a különbség közöttük.
De köszönöm a válaszod legalább te írtál valamit
Hát a fekete az fekete,a szürke az szürke,az egy kipussos az egy kipuffos a kettő meg kettő Nézegetni őket meg városban fagyizó előtt és túrázás közben is lehet,ha szerencséd van meg is állnak
Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni , annyira nem vagyok otthon az LC4 ekben, hogy mi a különbség a fekete és a szürke blokkos között meg az 1 illetve 2 kipudobos változatok között meg hogy milyen évjáratút és melyiket érdemes nézegetni várósba illetve túrázni.
Válaszokat előre is köszönöm
MuZs
4 ütem? Az enyémet sm szettel 720-ért eladom. 2002-es rendszámos, vadi új csapágyakkal, szimeringekkel, 30 órás wössner emelt kompressziós dugó, behr kerekek, 100% költségmentes. Az ár fix.
Sziasztok!

525 EXC-t milyen áttétellel használjátok Sm-el és Crossal?
Nálam a BETA 525 SM 14-45 Cross 14-50.
Az sm láncszett nem elég hosszú a crosshoz, ahhoz vennem kell láncszettet. Próba képpen érdemes a Crosst 14-45el erőltetni? Vagy túl hosszúak lennének úgy a fokozatok?

Illetve olasz k*rvához méltóan megdöglött benn a fesszab. Mit javasoltok? Nektek EXC-ben milyen típusú van? Olvasgattam ezt a Mecseki féle fesszabot, hogy érdemes megpróbálni. Vélemény?

Előre is köszi!

Edem
nem számít kicsinek, legtöbb gyártó +/-0.03 tűrést ad meg..
Hello azz0liver!
Szerinted kompatibilis lehet ez egy Husaberg Fs 650-el?
Kép van róla?
Üdv. KTM lc4 em van prestige 640. Eladnám rola az akrapovic kipufogorendszeremet ha érdekel vkit. Mit ér mennyiért lehetne eladni nem menekülö kereskedöi áron hanem horm áron ujonnan vettem 280ért.
Sziasztok! Van egy komplett lc4 blokk 2002.évjárat minden alkatrésze eladó! Érdeklődni.:06-30-215-00-54
és tegyük fel a 0.10 az már kicsinek számít,hogy kitámasszon?ha 0.12 a megadott érték?
Sziasztok.
Nézelődöm olyan motor után amit SM-ként és terepre is egyaránt szeretném használni.
Őt néztem ki:
http://www.kepesmotor.hu/ktm-s...

Mit szóltok hozzá, esetleg ismeri valaki ezt a motort?
Szervizigénye, megbízhatósága?
A prestige-re valo... Két dobos ...
Üdv. KTM LC4 640hez van elado AKRAPOVIC kipufogoendszerem dupla . prestige .re vslo.
egyetértek, inkább nagyobb legyen, mint kisebb...
amúgy a 2005-ös EXC gyári könyve 0,12-őt ír mindegyikre. 0,15-öt hol szerepel?
és tegyük fel a 0.10 az már kicsinek számít,hogy kitámasszon?ha 0.12 a megadott érték?
ha kicsi akkor támaszt ha nagy akkor csattog és nem nyit eleget

olcsóbb vagyok mint ronis így csak 3500 lesz
Hali!
Nekem is lassan olajcserés a gép kellene az a kis csomag!
Akár Jrider-nek is küldheted! Mindegy!
Dánke...
Kifejtheted mi lehet a baj ha nagy-illetve kicsi a hézag.
Érdekel.