Akkor válaszolok pár kérdésedre amennyire én tudásom engedi.Szóval azt ne felejtsük el hogy az EXC egy versenyenduro.Igazából jó utcára is de marha nagy lenne a fenntartási költsége.Ez mellett még az a gond hogy a legtöbb hirdetett 525-ös még az utolsó szériák(06-07) is már inkább a 3-400 üzemóra és kb 10-15 ezer km-et futottak.Persze néha felkerül az apróba egy 4-5ezret futott gép ugyanúgy szétütött kopott külsővel de ezt higgye el aki akarja hogy valós.Szóval ha te még kiviszed utcára akkor nagyon hamar komolyabb összeget kell csengetned mert meg kell majd bontani a blokkot.Ilyen atrakciónál számíts még 2-300ezret.Persze használat függő is hogy mennyit megy el de nehogy azt hidd hogy a motor jobban szereti az utcai sprintet mint a hard endurót.Utcán inkább van forgatva a gép mint enduróban ahol nagyon sok inkább a technikás rész.Persze lehet csillivilli marad utcán terepen meg kopik róla a sok cumó de a blokkja nem lesz jobban megkímélve.Én ezt tapasztalatból mondom mert én is használtam az 525-öt utcán ahol azért kapott rendesen.Az LC4-et meg árba se érdemes az EXC-vel összehasonlítani.Az egyik egy utcai supermoto a másik meg egy versenymotor.Szóval az üzemóra igenis sokat számít.Főleg anyagi szinten.Kezdjük ott hogy olajból is nagyon jó fajta kell ami literje 4-5ezer akkor a 2szűrő ami 3-4ezer ezeket érdemes cserélni 20óránként ami kb nálam 7-800km de sokan az 1000km-es cserét alkalmazzák.Megbízhatóságról annyit hogy nincs nagyon gyermekbetegsége vagyis én nem tapasztaltam semmi konkrét hibát amit minden 525 EXC tulaj megélt volna.Úgyhogy egy megbízható motornak tartom teljesmértékben.De én inkább terepre ajánlom mint utcára a fentiek miatt.Akkor inkább egy LC4-es mégha ritka is de van SMC meg az SXC is jó ha SM szettet szerzel hozzá.Azokkal azért le tudsz nyomni nagyobb távot is és a motorjuk is inkább utcára hangolt.Az meg hogy az 525 erősebb meg könnyebb az utcán nem fog nagyon hasznodra válni.Sokkal jobb egy inkább nyomatékra hangolt géppel utcán közlekedni mint egy idegbeteg kihegyezett versenygéppel.Bár ez mind az én véleményem szóval vagy tudomásul veszed vagy nem de nagyjából elmondtam mindent aztán azt veszel úgyis amit akarsz...
Szerintem erős túlzás, hogy az 525 nem lenne jó SM. SMR ha jól tudom, még jobban ki van motorikusan hegyezve, ami valószínűleg rövidebb üzemóra intervallumokkal is járhat, az pedig OK, hogy SM-ként jött ki a gyárból, de lámpásat-papírosat nehezebb találni, mint egy EXC-t, és hozzá az SM szettet.
Svéd kollégáink a SuperRetard csapatból biztos nem véletlenül motoroznak 90%-ban EXC-kkel.
Személy szerint nálam "sima" utcai SM lenne, max télen vissza az enduro szett. Rövid sprintek, kanyargások, egy kis városi bohóckodás és egy kis nagyon softsoft endurozás, amire én egy ilyen motort használnék.
Igazából SMC lenne ideális választás, de elég ritka itthon, a 640-es LC4-ek meg szerintem kicsit drágák használtan az erőviszonyokhoz képest. EXC mellett szól a külső, a súly/erő, és hogy az ijed meg legkevésbé a tereptől, ellene pedig igazából csak az üzemóra.
Szóval 525 tulajoktól még mindig várom az olyan információkat, amik az üzemórával kapcsolatos teendőkről szólnak (különböző használati módokra bontva, hisz aki hard endurozik vele, az tuti többet kell, hogy foglalkozzon vele, mint aki egy utcai huligán sm-ként használja), és érdekelne, hogy a különböző üzemóra intervallumok kinél mennyi kilómétert jelentenek.
hali a váltókar érdekelne! ha jó lc4 re mennyi lenne az ára? ha nem szeretnéd ide kiírni akkor a rankata@axelero.hu mail címre írd le és tárgynak add meg a felhaszneved hogy tudjam ki hol mi mikor.. :P köszi!
Nem is hirdettem tavaly nyár óta.Bár mostanában nagyon fontolgatom hogy felrakjam hirdetésbe mert idén jó ha ment össz 10órát Széthullott a brigádunk és már nekem sincs elég szabadidőm
Azért ez így nem teljesen helyt álló kijelentés az 525EXC-ről.Főleg az hogy crossmotor.Maximum a bütykös gumi amiben hasonlít de legalább annyi különbség van egy EXC és egy SXF között mint az SMR az SXF között!Mind az EXC-t mind az SXF-et lehet használni SM-ként megfelelő átalakítás után.Persze az attól függ hogy ki mennyire mélyen akar belekostolni a verseny supermotozásba!Mert ugyebár nem csak azokat a pályamotorokat hívják supermotonak amikkel versenyeznek.Szóval aszfaltra beállított futóművel és a célnak megfelelő fékrendszerrel plusz SM kerékszettel akár az EXC-vel is lehet supermotozni.Mint ugyanúgy az LC4 család tagjaival.Persze kinek mit jelent az hogy supermoto.Mert sok gyártó hirdeti ilyen névvel a motorjait.Mondjuk inkább funbike a legtöbb mint supermoto.Vagy valami hasonló
az 525 exc az inkább cross motor nem supemoto más a villaszög más a teleszkop a motorblok szóval két külömbözö motor. supermoto az inkább smr 450, 560 hogy milyen kölcséges az mindig a tulajtól aki használja attólfüg ! smr 560 50oránként pályán fötengely csapágy 90.000ft vezérmü tengely csapágy 42,000ft olaj 5 oránként csere kb 8-10,000ft láncs lánckerék 25oránként kb 30,000ft fék egy csere kb 16-20.000ft gumi 35-90,000ft stb sok minden töl függ ki milyen 1 évben kb 200- 250.000ft plusz benzin és pálya bérlés és magad csinálsz mindent. ja és spec benzin 670/literje óránként 8-9liter. kb ennyi de mindenki másképp csinálja.
Ez a gyári cikkszáma ha ez segít... De bemész egy KTM-eshez (esetleg felhívod), megmondod mihez mi kell és kapni fogsz, az ára se vészes.
Svéd kollégáink a SuperRetard csapatból biztos nem véletlenül motoroznak 90%-ban EXC-kkel.
Személy szerint nálam "sima" utcai SM lenne, max télen vissza az enduro szett. Rövid sprintek, kanyargások, egy kis városi bohóckodás és egy kis nagyon softsoft endurozás, amire én egy ilyen motort használnék.
Igazából SMC lenne ideális választás, de elég ritka itthon, a 640-es LC4-ek meg szerintem kicsit drágák használtan az erőviszonyokhoz képest. EXC mellett szól a külső, a súly/erő, és hogy az ijed meg legkevésbé a tereptől, ellene pedig igazából csak az üzemóra.
Szóval 525 tulajoktól még mindig várom az olyan információkat, amik az üzemórával kapcsolatos teendőkről szólnak (különböző használati módokra bontva, hisz aki hard endurozik vele, az tuti többet kell, hogy foglalkozzon vele, mint aki egy utcai huligán sm-ként használja), és érdekelne, hogy a különböző üzemóra intervallumok kinél mennyi kilómétert jelentenek.
Egy kis segítséget kérnék:
Miért van az hogy az egyik Akrapovic titán rendszer kékeslila színű, a másikon meg nyoma sincs lilulásnak?
Évjárat mindegy!
Mennyi lenne az ára?