Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Csáá!segits nekem légyszives!Oldalsztenderem eltört . hol lehet venni mert én nem találok sehol, esetleg ktm bontóst ismersz?meg a digit km órában hogy lehet beállitani az időt, és hogy mutassa is?köszi csáá
Nincs harag ha ilyet írsz mert nagyjából egyetértek veled!Én mondjuk nem fogok senkit átbaszni mert nem árulom a motorom és nem is fogom mert nem éri meg eladni!Aki meg ilyen motort vesz annak meg számolni kell azzal hogy mennyi idős a motor és mennyit használták!Nem árulnék zsákbamacskát ha árulnám a blokkja nincs megbontva de amit kapott tőlem azt mind tudom és így is adnám tovább a következő tulajnak.Nem állítok valótlant az üzemórára sem mint ahogy ezt sokan lecsalják.Így tudja a vevő végülis hogy milyen a motor!Az már az ő gondja hogy utána meddig használja úgy hogy nem bontatta szét a blokkot!Fenntartásról meg annyit hogy 7éve van ilyen motorom és eddig nem mentem anyagi csődbe miatta!Ha komolyabb összeget kéne rá költeni azt is megoldanám valahogy!Eddig se spóroltam a motoron eztán se fogok!Ha valaki ilyen motort vesz az jobb ha tisztában lesz azzal hogy bármikor megadhatja magát a technika!A használtmotor piac siralmas!Főleg ezek az üzemórás gépek azok amik óriási rizikó!Abban nagy igazságot mondtál hogy a motortulaj a legnagyobb kókler!Sokan úgy hírdetik a motort hogy frissen felújítva meg ehez nem kell hozzányúlnod egy ideig stb..Mind rizsa!Van aki csak használja a motort amíg szét nem hullik!De a szerelőkről is megvan a véleményem!Kevés a becsületes hozzáértő szakember!
Persze. Van rengeteg kiváló szerelő, olyan akinek már a mondataiből lesüt, hogy totál dilettáns, de persze megmagyarázzák, hogy te vagy a hülye, mert már hány kamiont megjavított :). Pl ismerek pár embert, akiknek elég erős referenciái vannak, tényleg. Ők pl csak kivételes esetekben vállalnak komplett szerelést. Ennek oka egyszerű, az user.
Hiába rakod te össze a lehető legjobban az SX-et, hiába a legjobb vatta új alkatrészek, az user nagy valószínűséggel nem ért hozzá, beálíltáshoz meg még annyit sem, de azért elviszi és másnap hozza vissza a motort darabokban, asztalt csapkodva hogy garancia. De ez akár egy újraperselyezésnél is megvan, "egyszerű" mutatvány. Odahozzák szarráakasztva, félig lyukas dugóval. Újraperselyezheted a legjobb tudásod szerint, tökéletes furatot varázsolhatsz bele a legjobb dugóval, és még ekkor is hiába mondod, hogy az előző nem magától ment szét, nem véletlen történt, hanem oka van. Nehezen értik meg, hogy a hibát meg kellene keresni és akkor másnap nem fog szétakadni az új dugó sem. Persze a konklúzió majd a szokásos lesz, ahogy a sportmotoron szokás (nem-nem, most kivételesne nem az autós a hibás), szépen felraknak a galériába egy pár képet, ahol már a bevezetésnél a köcsög szerelőt szídják, mert egy lehúzó rohadt szemétláda, aztán messziről virít a képeken az user error felirat.
Tökéletesen aláírom, hogy legtöbb szervízben kontár, szar munkát tudnak végezni, persze azért van kivétel. De az az igazság, hogy amilyenek a hazai szervizek, kb. olyanok a hazai motorosok is. Sőt.
Legalább annyi kéne, hogy a hibás működést be tudja diagnosztizálni a jóember,vagy ha azt nem is, hogy mégis mi, de rájöjjön, hogy valami nem stimmel és ne húzza tovább a gázt, természetesen mégjobban.

Motoroddal kapcsolatban... először is leszögezném, hogy egyátalán nem sértő és baszogató szándékból írom ezt, meg végtére egyátalán nincs közöm hozzá és remélem emiatt nem is lesz harag. De csodavárás nem is nálad lesz, hanem a következő tulajnál, mert azért valljuk be, hogy bizonyára kiváló műszaki állapotúként lesz hirdetve, akár pár tuningnak mondott cucc miatt erősebbnek, mint a gyári és nem a szeméttelepre lesz betolva. És majd várják a csodát, holott mondjuk ki, gyakorlatilag egy már leélt motorról van szó.
Az is tök tipikus hazai dolog, hogy túlköltekezünk, lásd a sok bedőlt autóhitelt, hogy túlnyújtózkodunk, mint ameddig a takarónk ér. És ismétlem, nem sértegetni szeretnélek, csupán beszélgetünk, de miért vettél ilyen mocit, ha saját pénztárcádba belelátva bizonyára tisztában voltál vele, hogy nem tudod fenntartani?
Nem mondom én is beleestem már tipikus hibákba, de azért ezek szerintem elgondolkodtató kérdések. No de remélem nincs harag.
Na majd hétfő vagy vasárnap este, go to race. :)
Én nem várok csodát a motoromtól.Tudom hogy egy üzemórás versenymotor amin gyakorlatilag már mindent ki kellett volna cserélnem ennyi üzemóránál.De amikor nincs rá szükség és tényleg elfut 5-600üzemórát gond nélkül akkor az ember csak a megnyugvás miatt nem nagyon szereti szétbontani a gépet 1-200üzemóránál és cserélni a könyv szerint kötelezőket 2-300ezer forintból!Meg aztán amit mondtam hogy márkaszervíz vagy maszek tökmindegy a legtöbb kicseréltetne veled mindent csak hogy fizess rendesen ha már elvitted a motort!Szóval ez a gond hogy amihez nem értek azt el tudják velem hitetni hogy cserés!Bátyám pl 550ezret költött a 400EXC-re mert elvitte a Zsemberybe és ott kidobáltak belőle mindent.Azt zoozee is látta hogy a motorra még azután is csak a gond volt és járt már egy tucat szerelőnél de jobb sokkal nem lett.Sok a kontár szerelő még márkaszervízben is és csak egy legyen aki szarul rakja össze a technikát máris visz mindent magával!Szóval itt a nagy hiba hogy konkrétan nem lehet megbízni a szerelőkben a rossz tapasztalatok miatt!
A véleményeteket szeretném kérni a KTM LC4 640 sm-ről.Mennyire szervízigényes,milyen utazó sebessége van mennyi a vége,kényelem szempontjából milyen?A válaszokat előre is köszönöm.
Igazából csak ahézagmérőt kell "érezni", vagy ellopni az érzést másokat ellenőrizve.
Mert annyira nem triviális, legtöbb ember pl megszás gyújtásnál, pl simsonnál 0.4 tized helyett a 0.4-es hézagmérővel csinál 0.8-at kb. Aztán ezért terjednek olyan legendák, hogy 0.2-0.3-al sokkal jobb, mert kb azzal csinálnak a mucsácsók megfelelőt :)
Kérdésed rossz, nagy szelephézag hangos.
Azért tegyük hozzá, hogy a motorosok is csodát várnak, szarból várat szeretnének építeni, mindenkinek soklóerős versenykrossz kell, amikor fenntartani még egy babettát sem tudna.
De tegyük fel, hogy ha van lóvé, legtöbbször még akkor is szarnak rá, magyar mentalitásból adódva csak akkor kezdenek el foglalkozni vele, ha már kikönyökölt.
Sejtem ki ő.Ott lakik az M0-ás híd mellett ahogy jössz át Bálintról Diósdra!Tavaly ő állította be a hézagot a gépen.Amúgy nem durrog semennyit.De én épp hogy nem nagy hézagot mondtam hanem hogy kicsi és kitámaszt.Ennyi év után már megtanulhattam volna én is ezt a szart belőni
mér indulna nehezen? Ha nagy a hézag akkor csattogós.

Ha gondolod tudok adni egy törökbálinti szerelő számát, már pár ismerősnek csinálta a motorját, meg a zsemberyben dolgozott ( lehet még ott van).
Teljesen korrekt. Lehet vmi olcsó pénzért megcsinálja neked a szelep állítást. Mert nekem kezd teli lenni a tököm most mindennel
( nagyon össze szaladtak most a dolgok)
Még várjuk ki a végét. Így minden bizonyosság nélkül nem akarok semmi rosszat mondani a gépműhelyesről. Ez a második henger amit csinált nagyon szép munkát végez Meg Giraffe ajánlotta így gondolom hogy nem lehet olyan rossz sazki.

cikkszám szerint 450sx é a dugó, átnéztem a wiseco oldalát de nem találtam pontos méretet se a 450 se az 525 höz.

este megyek a hengerfejért majd akkor rákérdezek, lehet hogy ugyanúgy jó ez is bele...
Amúgy ma csapattam egy lazát azt eléggé cicergős hangja van a motornak.Nemtudom hogy most behalóztam vagy tényleg.Ha belever a szelep a fészekbe akkor nehezen is indul a gép jóltudom?Hogy mért nem értek hozzá hogy mi mitől van?
Na az fasza Hihetetlen hogy a környéken egy normális szerelő sincs.Kókány kontár szar az összes Ebből jó ha 2T-d van legalább kevesebb az amit el tudnak kúrni benne
Nem rajtam múllik hidd el, már remeg a kezem nekem is a mehetnéktől.

most bújom a netet de úg ynéz ki hogy az öreg elkúrta és rossz dugót vett a motorba...
Üdv mindenki!
Kishapsi pakold össze a géped azonnyomban azt endurózzunk már ezerrel Csináltunk pár finom ösvényt a Sóskút feletti laktanya mellett
akkor jól selytem, hogy kéne lenni vmi dugó kiállásnak... csak el baszta az öreg akkor...
na mi is volt a kérdés?

hogy miért nincs fent a dugó..akkor ez lesz a különbség.....
ezért nem egy a cikkszáma...(sírós szmályli)
cseréld vissza a dugót ..
vagy add el rossz hajtókaros motorba alacsony kompótosnak
kössz.

már 1 órája nyálazom a netet meg a gépet, voltl vhol elmentve dugó katalógus ahol meg tudtam volna mérni a méreteket...

az volt a baj, hogy a gépműhelyesnél maradt az eredeti dugó...

a képre amit betettem tudsz lökni vmi választ? ha jól emlékszem a gyári dugónak volt egy kis kiállása....
ja gyűrűket tekerd szét...nem forognak...
cikkszáma más...de elméletileg ugyanaz....
95mm átmérő mindkettő

a 450 exc pedig 89mm
a 450 sx és az 525 exc dugója megegyezik?
én is gondoltam, hogy tök ugyan az a kettő, mert a könyv se tesz különbséget.
A jobboldalival valami geb*sz van
Mindkét telónak ugyanaz a belseje. A cikkszámban található eltérés L-R, a Left-Right szóra utal...
Az alja miatt mindenképpen más a típusa. De majd tuti jön valaki aki megaszondja :)
lehet, hogy igazad van. A spare partsos manual szerint
1418.7A07LS - FORK LEG L/S WP48 SM/SMC
1418.7A07RS - FORK LEG R/S WP48 SM/SMC
Csak a könyvében nem tesz különbséget a beállítás szempontjábol a jobb és bal között.
Azt, hogy ha nem a karterszellőzéssel van gond, akkor ilyen gyűrűtőrésen vagy hasonló hibákon kell gondolkozni.