Hat ugye ha ertenek hozza, akkor el tudnam donteni, de pont azert kerdezek masokat, mert nem tudom. Parasztlogika alapjan nem lesz jo, hisz a Yamaha es a Suzuki blokkja es teljesitmenye csak hasonlo, de nem egyforma. Valami Suzuki-ra valo (bolti) rendszer meretei kellenenek. Yosi, Akra, Bodis peldaul. Sehol nem talalok ilyesmit a neten - bevallom nem ertem, hogy miert. (Minden sz..r megvan az ECM programozasatol kezdve ilyen olyan konzolok es egyebek mereteig, de ezt senki nem irja le sehol. )
Ezert mondom, hogy inkabb ne szamoljon (hegeszteni en is jobban tudok, mint szamolni). Jelentkezzen olyan, akinek vannak koppintott meretei Akra, Yosi vagy miegymas alapjan. Irhat az is, akinek van ilyen rendszere leszedve. Bedobunk egy par sort es kozben lemeregetem. Megvenni ugysem fogom. (Az enyemet se veszi meg senki.)
Akkor csinalsz 3-5 kpl rendszert ,kiszamolva,koncepciok,es fekpadon kivalasztod ami neked karakterisztikaban bejon.Ezt csinaljak a csapatok is,meg az Akra is,m nem mindig fedi az elmelet a gyakorlatot.Persze Meg nem sok kipufogost hallottam aki megkerdezne a motor kipu,szivo nyitasi fokokat,fordszamot es ez alapjanszamol hosszt,mereteket, cselekszik.Mas kerdes,h a munkaora telik rendesen.
látom elég hosszan elmélkedtek a kipufogókról, ha érdekel van egy GPR gyártmányú daradokból álló rendszerem, amiről a dobot már elhasználtam.A rendszer 03-as GSXR 1000-en volt emlékeim szerint.
Nem az eredeti áráért tervezném eladni,ha érdekel 70 317 90 83-on elérsz.
ezt megcsinálni elég nagy macera,és általában,azért nemnagyon csinálok ilyet,mert nem fizetik meg!mindenki sír,h. drága.pedig nem dolgozok drágán.elfelejtik,h. vannak járulékos költségek,áram,gáz,"gépamortizáció"nem beszélve az én kínlódásomról!mert ez nem úgy van,h. csak odahegesztem,oszt jóvan!
Szo sincs arrol, hogy nem hiszek Neked. Inkabb csak elbeszelunk egymas mellett. Elviekben tudom, hogy mitol lesz erosebb csak az a kerdes, hogyan lehet elkesziteni. Amit irsz, azon mar tul vagyunk. Gyari leomlovel nyitott dob eddig is volt a motoron es mar ahhoz is megvaltoztatott szivo oldal es atirt injectorterkep volt. Csak az hianyzik, hogy a gyari leomlo adta bekjoja helyett egy olyan leomlo legyen ami plafonra vasalja a gorbet. Tisztaban vagyok azzal is, hogy nem lesz tul nagy a kulonbseg. De ne arrol vitatkozzunk mit edemes csinalni, amikor azt kerdezem HOGYAN lehet megcsinalni. Valaki csinaljon egy olyan elomosort, ami az utolso fel LE-t is kihozza (engedi kihozni) az adott blokkbol. Azt se banom ha az illeto az osszes mertani parametert megkerdezi, mert mivel most rakom ossze a blokkot meg tudom mondani.
nem annyira a rendszer kinyitásában vannak eldugva a lóerők! sokan azt hiszik,ha kinyitják a széria csövet jobb lesz,de ez csak illúzió,mert hangosabb lesz,és ez csalóka! a cső rendszer cseréje,csak "hab"a tortán! más vezérlés,más motorvezérlő diagram,stb......és ahoz kell,egy nyitotabb cső! ha megnézel egy széria csövet,egy egy "tuningost"nem sok a különbség!de ga nem hiszel nekem,csináltam a MAMI s Zsombornak kipuf átalakítást a hondára.őt kérdezd.csak a dobból vettem ki a kanyarokat,és a szondát váltottam ki egy csővel,a többi "tuningot"ők csinálták! vagy kérdezd Lecsót!
Igen vilagos! Koszonom! Ezt ugy hivom, hogy "veszmegoldas". Hozzaertes hianyaban en is ezt csinaltam volna/fogom csinalni. Ennel ugye az a lenyeg, hogy a gazaramlas utjaban levo vackokat kitakaritja az ember. Bizonyara ez is segit valamennyit.
Ha viszont nem lehetne megtobbet kihozni a rendszerbol, akkor Akrapovic ur sem faradna leomlosorok kikiserletezesevel, hanem csak csinalna a pofas vegdobokat - magyaran pont ott tartana, mint a magyar kisipar.
Elnézést, a hozzászólásom eleje lemaradt... Szóval az a lényeg, hogy én a gyári leömlőt vágtam ketté, ott ahol az Exup-hoz és a katalizátorhoz is könnyen hozzá lehet férni. Katalizátort likvidáltam, Exup szelepet kiszedtem, sőt a tengelyét is kettévágtam, hogy semmi ne legyen a gázáramlás útjában. Az egyik oldali csapágyazását egyszerűen ledugóztam, a másik oldalon megmaradt egy kis csonk, és kívülről a működtetőtárcsa és a bowdenek.
z egész leömlő ugyanúgy fest, mintha hozzá sem nyúltak volna... A végére kapott egy Akrapovic dobot, mert a gyárit nem akartam szétvágni. A végeredmény egy tejesen nyitott rendszer, és ehhez lett beállítva az üzemanyag/levegő keverék Ago-nál. Így a széria tuningolatlan 600RR-ek között jelenleg az enyém a legerősebb, amit mért Ago. (Ago Motor Webshop, teljesítmény ranglista, 2007-2010-es 600 RR-ek között meg lehet tekinteni) Nem utolsó dolog, hogy egy teljesen legális, relatíve kis pénzből előállított, kívülről teljesen gyári kinézetű kipufogó lett a végeredmény, és egyáltalán nem bántam meg, hogy így döntöttem amikor a kipufogót kezdtem "reszelni". Remélem tudtam neked segíteni!
Vilagos, az a diffuzoros kipufogo. Vegyuk a pelda(!) kedveert ezt. Ez egy teljesitmeny novelo rendszer, ami az eredeti K5 kipufogo helyere szerelheto. Valasszuk 3 tagra: leomlosor, osszekoto cso, dob. A dob nyitott ezen felul a hossza szamit. Ez reprodukalhato maszek altal. A kozepso resz valoban kupos. Ez valoban nehezen repordukalhato - bar nem lehetetlen szerintem. A leomlosor kusza kanyarjai nem(!) kuposak es nem is azonosak a gyari kialakitassal. Mas az atmerojuk es az iveik, mashol talalkoznak. Ez az, amit maszekban le kellene masolni.
Biztos, hogy ez igy nem er annyit, mint egy vegig kupos rendszer, de mint lathatod a neves gyartok is megelegednek ennyivel es nekem is eleg ennyi. Ez is noveli a teljesitmenyt valamennyire. En ugyanezt szeretnem osszehozni, de nem tobbszazezer forintbol.
Az osszekoto csovet pedig szerintem Te magad is meg tudnad csinalni kuposra, latva a munkaidat.
4t nél nem annyira a cső hossza számít!mint inkább a kúpossága.lásd régi 4t race motorok,ahol a vége egy nagy "megafon"ba végződik.és a cső olyan hosszú,amilyen a motor.............
Megertettem. De tudomasom szerint a "Stage 1" rendszerek sem kuposak. Csak nagyobb atmeroju csovekbol vannak mint a gyari es mas a kanyarulataik hossza, meg masok az osszekotohosszok. Ami viszont kivitelezheto hazilag. Hol tevedek?
Eppen ezt szeretnem. "Lekoppintani" valamelyik jobb marka jol kikiserletezett "Stage 1" rendszeret. A GSX-R-nel ugye van egy csomo hulye es felesleges vasdarab a kipufogo rendszerben, eleg ha csak az folytoszelepet emlitem. Ennek kiiktatasaval es kicsit nagyobb atmerovel vilagos, hogy elerheto valalamennyi szellozes, de jo lenne, ha azok az atmerok es gorbulethosszok tenyleg jo meretuek lennenek, ugyertem legyen olyan ami a leheto legjobb. Es ez legyen a szempont ne az, hogy hogy nez ki. Ugyis csak a vege latszik oda meg (majdnem) mindegy mi kerul egy sornegy gepnel. A dobot mar tenyleg nem vicc megcsinaltatni. Meg az mar egyebkent is van.
sose attól jó egy dob,vagy rendszer,h. milyen márkajelzés van rajta,hanem jók e a méretei,és rendesen megvan e csinálva!ha lemásolok 1, 100ezer forintos dobot,az ugyanazt fogja tudni,mint az eredeti! lehet nem úgy néz ki,de amikor 200al mész,ezt senki nem látja!
általában azok a rendszerek,amik nem csak a dob kinyitásától erősebbek,azok csövei a kipufogó nyílástól a végéig enyhén kúposak! ezt házilag nehéz,vagyis szinte lehetetlen előállítani!
Adott egy GSX-R 1000, aminek a fordulatszama meg lesz novelve kicsit. Olyan magyar sportkipufogos vallakozot keresek, aki kepes megfelelo lomlorendszert csinalni egy ilyen motorhoz, magyaran olyat amitol a motor valoban erosebb lesz, nem csak hangja lesz mas. Szaktudas hianyaban nem tudok mereteket adni, tehat azok kiszamitasa is feladat lenne. Ha valaki le tud "koppintani" egy Akra vagy egy Yoshi rendszert az is megfelel, de nem 300ezer forintos dologra gondolok.
(Az ismertebb magyar keszitok weblapjait vegignezve nem lettem okosabb sajnos, mindenki a dobok alakjaval van elfoglalva. )
de erdemes megnezni ,m vannak rajta szep dolgok
látom elég hosszan elmélkedtek a kipufogókról, ha érdekel van egy GPR gyártmányú daradokból álló rendszerem, amiről a dobot már elhasználtam.A rendszer 03-as GSXR 1000-en volt emlékeim szerint.
Nem az eredeti áráért tervezném eladni,ha érdekel 70 317 90 83-on elérsz.
üdv,P.
Ilyen vagy hasonló kipufogó dobot vagy rendszert keresek!
nagy.david@kalocsakom.hu
20-5-636-213
Ha viszont nem lehetne megtobbet kihozni a rendszerbol, akkor Akrapovic ur sem faradna leomlosorok kikiserletezesevel, hanem csak csinalna a pofas vegdobokat - magyaran pont ott tartana, mint a magyar kisipar.
Biztos, hogy ez igy nem er annyit, mint egy vegig kupos rendszer, de mint lathatod a neves gyartok is megelegednek ennyivel es nekem is eleg ennyi. Ez is noveli a teljesitmenyt valamennyire. En ugyanezt szeretnem osszehozni, de nem tobbszazezer forintbol.
Az osszekoto csovet pedig szerintem Te magad is meg tudnad csinalni kuposra, latva a munkaidat.
Akit érdekel az telefonon érdeklődjön:06702465353
(Az ismertebb magyar keszitok weblapjait vegignezve nem lettem okosabb sajnos, mindenki a dobok alakjaval van elfoglalva. )