Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Jaja,nála láttam és azt hittem leszakad az ég mikor beindítja Olyanba is gondolkodtam de,gondolkodtam mivv gp-be is.Az is adja,fasza rövid dob biztosan überbrutál hanggal..
Ha akrával szerelt motort veszek akkor az első dolgom lesz meghírdetni és elani a kipufot róla..azután jöhet a mivv
A danger honlapján néztem árat de200sok ezer forint volt újonnan ezért ha találnék lehet a használt maradna..
Én itt a Vario-ban vettem, de mintha a Danger lenne a forgalmazó.
Az RSV bőven sok is utcára, nehéz vele lassan menni.
Nekem tetszik az Aprilia, de nem vetem meg a jaókat se.
Zrider? Másnál nem láttam még fent.
De tényleg überbrutál, nekem csak egy van, de az is pusztító.
Nem lehet vele halkan menni, alul géppuskaropogás, felül mennydörgés.
Szerintem nagyon jól néz ki a dob, az Akra már unalmas (tucat és halk) ezeken a gépeken.
Egy kérdés lemaradt:Hol sikerűlt beszerezned a mivv-et?
Igen,szerettem volna de abban maradtam magammal,hogy elég nekem az ezres v2-es géposztály Nem kell tökig forgatni,hogy legyen erő meg aztán tucára bőven elég az is..Elvileg hétfőn megy el az sv és utánna tudnám megvenni a következő gépet.Egy ismerősnek vagy az rsv-n egy dupla mivv x-cone dob...áááááá olyat szól,hogy beszarás
Sajnos nem volt jóárasítva, 110e volt (a dupla jóval drágább lesz ).
Nem sikerült még eladni az SV-t (pedig szép)?
Láttam , hogy szerettél volna B-King-et is, nem rossz, de túl erős.
Ráadásul jövőre elég sok lenne rá az adó.
Én már inkább lefelé nézegetek, 100 LE is bőven elég utcára.
Várom ám mint a Messiást...
Egyszerűsítsünk: jár a motor, a megfelelő helyeken szökőkút módjára spriccel az olaj. Leállítás: elapadnak a szökőkutak, az olaj lefolyik szép lassan az immár álló alkatrészekről, tehát vékonyodik az olajfilm, ami megakadályozza a fémes súrlódást. 24 órával később indítunk. Alapjárat 1000 fordulat, az olajpumpa dolgozni kezd, feltölti az olajfuratokat és működésbe lépnek a szökőkutak. Eközben az érintett alkatrészek súrlódása fokozottabb. Ez a hidegkopás. Onnan, hogy takonysűrű, v. híg olaj éri, az előbbi súrlódás drasztikusan lecsökken, ha nem is egyformán - de a kettő viszkozitás hatása közt nem lesz akkora különbség, mint a kenetlen/kent alkatrészek tényezője közt.
Ami a szaklap jelzőt illetné, van benne hasznos, de kétlem, hogy 100 fokos normál vízhőfokban gondolkodnának a gyártók. Ez egy vészutántöltés esetén pl. csapvízzel szinte borítékolná a felforrást, emellett az optimum teljesítmény szempontból 80 fok körül van.
Normál motoros üzem esetén nem gondolnám, hogy +5 fok felett használt motornak számítana , hogy 0W v. 20W van a flakonon. Emellett, a motorkerékpároknál, ahol nem szárazkuplungot alkalmaznak, az olajnak el kell látnia a hajtóműolaj feladatát is, ami pl. nem kedvez a viszkozitásnövelő adalékokkal turbózott olajoknak (autónál ugye külön típ. olaj van a váltóban).
A cikket linkelted, ezért tulajdonítottam Neked a benne említett optimum viszkozitású/hőfokú olajat.
Természetesen mindez nem akar személyeskedni.
Részemről azonnal indulok a motorral, mert a minimáltan nagyobb fordulat egyben nagyobb olajnyomást eredményez, üzemanyag-megtakarítást és feleslegesen nem akarok másokat zavarni egy kupac fém miatt. Plusz, ami menet közben melegszik be, az tényleg meleg, a másik pedig hűvösebb időben az indulástól azonnal visszahűl.
A motorolaj viszkozitását pedig úgy választom meg, hogy pl. az angolul olvasott régi cikket veszem alapul, aholis vizsgálták a viszkozitást és ami autóban marha jól tartotta magát, 90+% az eredeti viszkozitáshoz képest, az a motor váltója okán akár 70%-ra is lecsökkent 800-1500 km v. mérföld (nem mindegy, de hadd ne keressem meg) alatt... Továbbá figyelembe veszem, hogy mekkora a vesztesége (fogyása) a Noack? teszt alapján (azt hiszem 200 fokon x óra után), ill. a TBN-n.
Szeva!
Gratula a dobhoz Mennyibe sikerűlt beszerezni ha nem vagyok indiszkrét?Csak azért mert én is hasonlót tervezek a következő mocihoz..(rsv vagy tuono)
nem tudom mire gondolsz, de 1. én idéztem szaklap írásából. 2. az olaj nincs ott mert nem tud odaáramlani mert túl vastag és a nem ken így megfelelően. szóval tényleg nem tudom Te mire gondolsz, mivel nem írtam semmilyen hiperszuper olajról..
Na ebben egyet értünk, éppen így gondolom én is
Tudod mi a veszélyes? A benzinben túl szegény keverék. Ezt értheted úgy is, hogy az optimálisra belőtt keverék kipufogókönyök nélkül se fog szelepet égetni.
Óriási okosságokat írtál.. csakhogy a hidegindítás során nem azért keletkezik kopás, mert vastag az olaj, hanem azért, mert nincs ott. Ezen oknál fogva cseszheted a hiperszuper olajjal elkerülhető hidegkopás elméletét. A még nagyobb okosság, persze haszongépjárműveknél, hogy kiegészítő berendezésekkel építenek fel olajnyomást, a még be nem indított motorban.
Ez egy 500 kawa 2 hengeres, esetleg a szelepekre nem veszélyes?
Szerintem egy bizonyos dobot mondtak, h ne tegyen fel.

Bármire lehet, csak rávalót persze.
Szerintem nem cm3 függő a dolog. 50-esekre is gyártanak sportkipufogót és a legnagyobbakra is.
Szerintetek a sport dob CM3 függő vagy nem? Egy cimbi kérdezte 500 gépe van és azt mondták neki nem szabad sport kiput feltennie,szerintem lehet, HM?
Kérdés természetesen, kinek mi a szép. Ízlések és pofonok kérdése ugye. Nekem az a szép, ha halkan morog a seggem alatt és nem trombitál. Ráadásul 3 szakban dolgozom, sűrűn érkezek éjjel 10 után és sokat indulok hajnalban öt után.
Adjak hosszabb áttételt a géphez ? 18/38 6-ban alapjáraton menne 170-et
Én úgy gondolom a sport dobbal ha akar valaki, aránylag csendben is haza tud gurulni,viszont a jó hang és a kis + amit ad ennyit megér, a dolog amiről szó van viszont ember függő,gyári dobbal is lehet zajt csinálni,ennyi, no de akko má legyen szép hangja!
lehet a tieddel lehet olyan fordulatszámon menni, de mondom, az enyémmel nem. 2500 alat gyakorlatilag állok.
"..Egy egyfokozatú 30-as jelzésű olaj.. "

Ilyet használt valaki '964 óta bármibe is ?
Másrészt parttalan a vita - objektív tesztet elég bonyolult lenne készíteni: mondjuk 2db ugyanolyan motorban, ugyanúgy vezetve(!) de nem ugyanúgy és ugyanannyiszor melegítve 50ezer kilométerre elvinni? Tökegyszerű...
Ezért mondom azt, ha már a motort mindenképpen indítanod kell hidegen, akkor már tökmindegy neki hogy azzal a fordulatszámmal amivel amúgy is melegítenéd, gurulsz-e vele.
Forrástanulmány, végén a lényeg:
az erőforrások kopásának 90 százaléka a hidegindítás során keletkezik. Ebből kiindulva, ha a motorok hosszú életének titkát keressük, akkor főképp a hidegindítással összefüggő dolgokra kell koncentrálnunk. Az autógyártók az előírt olajok vastagságát (mint tudjuk viszkozítását) a motor normál működési hőmérsékletéhez választják meg. Ez az átlaghőmérséklet pedig éppen a víz forráspontja, azaz 100 Celsius fok. Rögtön egy újabb tény megállapításával folytatjuk, a külső hőmérséklet a hidegindítást kivéve, nem igazán fontos. Egy egyfokozatú 30-as jelzésű olaj viszkozitása 3 cSt 150C fokon és 10-es értékre sűrűsödik 100C fokra csökkentve a hőmérsékletet. Tovább csökkentve a hőmérsékletet, 100 cSt viszkozitási értékre sűrűsödik 40 Celsius fokon, nulla fokon pedig már túl sűrű a mérésekhez. Tehát a 30-as egyfokozatú olaj átlagértékei: 3cSt/150C, 10/100C, 100/40C és kb 250/0C fok. Az autógyárak tervezői a legtöbb esetben 100C fokos olaj és víz hőmérsékletre tervezik a motorokat, 10-es viszkozitási értékkel számolva. Egy tökéletes világban mindig 10-es vastagságú lenne a motorolaj, a hőmérséklettől függetlenül. Amikor reggel beülünk az autóba akkor is 10-es lenne a viszkozitás és közlekedés közben is ugyanilyen sűrűségű maradna a motorolaj. Nem kellene bemelegítenünk a motort, csak beülnénk és nyomhatnánk a gázt reggelente. Minimálisra, gyakorlatilag nullára csökkennének a kopások. De a világ sajnos nem tökéletes. Amikor az előző este hazaértünk munkából, a bemelegedett motor működési hőmérsékletű volt és a motorolajunk is a tökéletes, azaz 10-es viszkozitású volt. Az éjszaka folyamán a motor visszahűl a külső hőmérsékletre és ezáltal az olaj visszasűrűsödik. Másnap reggel 25 fok van, a motorolaj viszkozitása pedig nagyjából 150 cSt. Ez túl nagy sűrűséget jelent egy olyan motorban, amely 10-es vastagságú kenőolaj tartós használatára van tervezve.
Nekem automata szívatóm van, én is indítok, és lightosan azonnal gurulok is vele. Sacc 5km után kezdem óvatosan pörgetni. De nálam a 3100 az már százas tempó.....