Ahol a szivató dúsít ( és nem a levegőt veszi el a motortól) még JOBB is az 1500-2000 fordulatos lassú haladás gázadással, mint az álló helyzetben melegítés szivatóval.
1, Szomszédok nem hőbörögnek
2, A motor MINDEN alkatrésze terhelt üzemre van tervezve. A felemelt alapjárat nem az.
3, Ha gázzal haladsz, nem juttatsz felesleges mennyiségű benzint az égéstérbe - működés/kenés szempontból előnyös.
4, Az olaj (persze nem a Mol Botond) a 30 fokos blokkházban nem "dermed" meg. Nem szabad neki. Ez már ne ma 60-as évek.
Szóval a kenési képessége (ha nem is éri el a tervezett üzemi hőmérsékletű állapotot) nem jelentősen rosszabb.
Részemről indítás, 10 mp, szivató visszatol, 1500-2000 halad amíg a hőfokmérő bele nem ér a 'normal' jelzésbe.
1. előbb nem volt szó számokról.
2. Az alapjárat nálam 1100 körül van, szerintem neked se 1500.
3. Jobb motorokon már nincs szivató
4. 1500-al szerintem elindulni se tudnék, vagy úgy dadogna a motor hogy lefulladna
A melegítés a szívatóval 1500-as fordulaton és az 1500-as fordulaton való azonnali óvatos (nem pörgetős haladás) ugyanaz a motor szempontjából. És nem baromság.
Én indítás előtt mindíg leeresztem az olajat, felmelegítem valami bödönben, visszatöltöm, és így azonnal meleg olajjal mehet a gép!
Ha hidegen rögtön elindulsz vele, semmi baja nem lesz, max annyi, hogy sokkal hamarabb melegszik az olaj terhelés alatt.
A mai motorok pláne tekerik vagy ezerötszázzal a motort hidegen az automata szivatóval, némelyik majd felszáll, na, az tuti hasznos neki.
A motor a hideg indításnál a legsérülékenyebb, mivel a benne lévő olaj viszkozítása messze van a megfelelőtől, ergo nem tud mindenhol kenni. Aki azt mondja hogy a melegítés meg a rögtön lassan elindulás ugyanaz, az jó nagy barom lehet. Kicsit át kéne goldolnia hogyan is működik a motor, mit és hol ken az olaj, miért van az olajnak viszkozitási index-e, stb...
Nincs nagy ez igaz, csak a mély hang mindenen átmegy, ezt ne felejtsd el. Egyszer olvastam a hozzáértők csatározását az öt perc melegítek kontra nem melegítek,azonnal indulok csak nem pörgetem -hozzáállásokról és állítólag nem károsítja a motort ha azonnal elindulsz, csak hidegen nem szabad tépni. Így a melegedéskor elhasznált benzin már a haladást is szolgálja.
A leszarom a szomszédokat és a leszarom mit gondolnak a sportdobról akár a szomszédságomban azért külömböző dolog.
Jóba vagyok mindenkivel körülöttem, mert Ő is megértő meg én is. Így mindenki azt csinálja amit akar, nem pedig azért nem csinál meg dolgokat mert mit szólnak a szomszédok
Én nem szarom le a szomszédokat, mert ők sem engem. Ez kölcsönös. Amúgy meg minden háború úgy kezdődik, hogy visszalőnek. Én nem szoktam a motort melegíteni, hanem azonnal elindulok vele, csak 1500-2000 fordulat fölé nem viszem.
Tudod megmondom őszintén magasról leszarom hogy ki mit gondol akár a szomszédságomban is a sportdobról. Mivel mások s leszarják hogy amikor mi alszunk éjszaka, jön a suzukis idióta 300decibeles üvöltő mélynyomókkal, kihajolva az ablakon ordibálnak mert az vagány. Mindezt egy olyan utcában, ahol 3 éve még úgy reggeliztem hogy kihúztam a konyhaablakon a függönyt, és néztem hogy a kertünk mögötti réten hogy legelésznek az őzek, fácánok, nyulak.
Csakhát nemvagyunk egyedül, építkeznek mindenhova.. beköltöztek az ügyeletes helyi vagányok, tudok valamit csinálni? Semmit? ha szólok nekik max megkarcolják az autómat. Szóval eltűröm én is, tűrjön más is.
Rendes, értelmes szomszédaim 1x szóltak hogy reggel fontos-e 5 percig járatnom a motort. Mondom más kedvéért nem fogok milliós motorral hidegen elindulni. felfogta, azóta nincs gond.
csabu: lehet, hogy Te vigyázol, de mások nem biztos, sőt...
A városban meg nem tiltáson húzom, hanem csak pöfögök és nem akarok felébreszteni senki. Viszont ez a hangerő is több (elég), mint a villanymotor gyári hang.
Ami az ényem van abban az imádom hogy "recseg-ropog" atom modon szól... egy vérbeli sportmotorra az való.. nem beszélve arról hogy nekem ez még a merevedésbe is be segit
1, Szomszédok nem hőbörögnek
2, A motor MINDEN alkatrésze terhelt üzemre van tervezve. A felemelt alapjárat nem az.
3, Ha gázzal haladsz, nem juttatsz felesleges mennyiségű benzint az égéstérbe - működés/kenés szempontból előnyös.
4, Az olaj (persze nem a Mol Botond) a 30 fokos blokkházban nem "dermed" meg. Nem szabad neki. Ez már ne ma 60-as évek.
Szóval a kenési képessége (ha nem is éri el a tervezett üzemi hőmérsékletű állapotot) nem jelentősen rosszabb.
Részemről indítás, 10 mp, szivató visszatol, 1500-2000 halad amíg a hőfokmérő bele nem ér a 'normal' jelzésbe.
2. Az alapjárat nálam 1100 körül van, szerintem neked se 1500.
3. Jobb motorokon már nincs szivató
4. 1500-al szerintem elindulni se tudnék, vagy úgy dadogna a motor hogy lefulladna
Ha hidegen rögtön elindulsz vele, semmi baja nem lesz, max annyi, hogy sokkal hamarabb melegszik az olaj terhelés alatt.
A mai motorok pláne tekerik vagy ezerötszázzal a motort hidegen az automata szivatóval, némelyik majd felszáll, na, az tuti hasznos neki.
Jóba vagyok mindenkivel körülöttem, mert Ő is megértő meg én is. Így mindenki azt csinálja amit akar, nem pedig azért nem csinál meg dolgokat mert mit szólnak a szomszédok
Nekem most ez került fel.
Csakhát nemvagyunk egyedül, építkeznek mindenhova.. beköltöztek az ügyeletes helyi vagányok, tudok valamit csinálni? Semmit? ha szólok nekik max megkarcolják az autómat. Szóval eltűröm én is, tűrjön más is.
Rendes, értelmes szomszédaim 1x szóltak hogy reggel fontos-e 5 percig járatnom a motort. Mondom más kedvéért nem fogok milliós motorral hidegen elindulni. felfogta, azóta nincs gond.
A városban meg nem tiltáson húzom, hanem csak pöfögök és nem akarok felébreszteni senki. Viszont ez a hangerő is több (elég), mint a villanymotor gyári hang.