Erre az lenne a kérdésem, hogy mivel a lézer kicsike és irányított, így a blokkoló mikor képes érzékelni a mérést: nem csak amikor már bemérték, azaz adott esetben 80 méteren, hanem előtte is érzékel messzebbről? Radarnál érthető, mert szóródtak rendesen a hullámok, de lézer esetén más a helyzet. Autós ismerősömnek van felszerelve, most egyezkedünk a rendőrökkel mikor lehetne kipróbálni hogyan is müködik a blokkolója. Persze nem gyorshajtással, csak normál tempóval haladva a szolgálatban lévő mérőkocsi irányába.
Nem azt mondom hogy nem kell, jól látod: biztonságosabb, hóban kimondottan jobb, hideg aszfalton jobban tapad, könnyebb elindulni és iránytváltoztatni havas uton. Jégen, ónosesőben, hó alatti felfagyáson ugyanúgy semmit nem ér. De amikor nap mint nap találkozok emberekkel akik semmit nem változtatnak a vezetési stilusukon és azért nem menek kijönni a garázsból mert esett félcenti hó és nem cserélt gumit, addig nem biztos hogy rend van a fejekben. A száguldozók más tészta, de rengeteg női vezető és kalapos suzukis vár megváltást a téligumitól. Na inkább ezekkel van bajom. A fizika meg úgy jön ide, hogy ha nagyjából tisztába van a sofőr a tömeg, tapadás, sebesség összefüggéseivel akkor sok baj már nem lehet.
Már tesztelték vele: az új SC103-at csak 120 és 2000 méter között érzékeli/blokkolja ez a szerkezet. ( a 3x ilyen drága kütyü az 60 és 2000 között )
De pont tökmindegy: ezzel van majd' két kilométered a megengedettre lassítani, és pont ez a lényeg benne.
Aki meg olyan hülye (igen, van ilyen) hogy bekapcsolt blokkolóval 140-el elmegy a rendőrök mellett, az pont meg is érdemli a csekket.
De igen, a nyári gumihoz képest mindenképp. Épp most az első havazáskor teszteltük egy azon autón a
- márkás, de használt téli
- tökolcsó (Debica) új téli
- újszerű nyári
gumikat.
Akit pedig felelőtlen száguldásba visz a téli guma felszerelése, az a nyárival is ugyanezt teszi, hisz "venbenneESPmajdazmelózik"...
De össze nem lehet hasonlítani, főleg az emelkedőn elindulásnál, és a vészhelyzetben irányváltásnál viselkedését az autónak.
Ja: és meglepő módon a legjobbnak mondott, de használt (8.000.-/db) téli gumival szemben, a semmi árú Debica (9.800.- újonnan) vastagon diadalmaskodott, minden tekintetben.
Szóval kell az. Én is nyárival meg Vivaldival (négyévszakos) nyomtam le az elmúlt egymilliót, okozott baleset nélkül. De ez az első ún. "drága" autóm, így erre felkerült a négy téli.
Elmondhatatlan a különbség, ahogy Ausztriában kötelező, simán azzá tenném itthon is.
Nem azért mert nyárival lehetetlen, azért mert ezzel sokkal biztonságosabb.
Rendőr ismerőseimmel beszélgettünk az uj mérőegységgel kapcsolatban. Ők 80 m-re állítják be, jó lenne tudni ez a blokkoló meddig hajlandó működni, ha egyáltalán van mód ezzel a sebességmérővel tesztelni.
Azért ne felejtsük jókora marketing is van a téligumiban. Én tavaly tettem először téligumit az autóra, előtte soha nem használtam. Huszonhárom év és több mint egymillió kilométer alatt egyetlen egyszer sem volt gondom a téli közlekedéssel. Szerintem meg az a felelőtlenség amit művelnek a téligumi használtára történő neveléssel, miszerint azt a téves szemléletet ültetik az emberek fejébe, hogy a téli gumi csodaszer, használatával mindent ki lehet védeni és ugyan olyan körülmények közt lehet közlekedni mint nyáron. Tudomásul kell venni hogy a téli útviszonyokhoz alkalmazkodni kell, amiben segítségünkre lehet a téli gumi előnyös tulajdonsága is, de erre nem szabad hagyatkozni kizárólagosan mert a fizikát nem befolyásolja.
Hóban PONT NEM mindegy a sok felelőtlen fasz meg "én jól vezetek" alapon kockáztatja a másik életét is amikor ilyen úton nekivág a nyári fosokkal.
Jégen persze megint más a helyzet, ott akármit is feltehetsz...
Egészen biztos. Mivel a lámpa az ut jobb oldalát hosszabban világítja meg, ez balos közlekedés esetén elég kellemetlen lenne a szembejövőnek, mivel pont a pofáját égetné szénné. De ahol balos közlekedés van, ott szimmetrikus fényszórót használnak. Nem sok olyan ország van, minket legfeljebb anglia érdekelhet.
Annál is inkább, mivel az enyém english modell, 2002-től van az országban és még mindig gyári a fényszórója. A kutya (pláne ) nem nézte még műszaki vizsgán sosem, pedig az NKH-hoz szoktam vinni. Ott a legolcsóbb a vizsga, háromezerpárszáz.
De pont tökmindegy: ezzel van majd' két kilométered a megengedettre lassítani, és pont ez a lényeg benne.
Aki meg olyan hülye (igen, van ilyen) hogy bekapcsolt blokkolóval 140-el elmegy a rendőrök mellett, az pont meg is érdemli a csekket.
De igen, a nyári gumihoz képest mindenképp. Épp most az első havazáskor teszteltük egy azon autón a
- márkás, de használt téli
- tökolcsó (Debica) új téli
- újszerű nyári
gumikat.
Akit pedig felelőtlen száguldásba visz a téli guma felszerelése, az a nyárival is ugyanezt teszi, hisz "venbenneESPmajdazmelózik"...
De össze nem lehet hasonlítani, főleg az emelkedőn elindulásnál, és a vészhelyzetben irányváltásnál viselkedését az autónak.
Ja: és meglepő módon a legjobbnak mondott, de használt (8.000.-/db) téli gumival szemben, a semmi árú Debica (9.800.- újonnan) vastagon diadalmaskodott, minden tekintetben.
Szóval kell az. Én is nyárival meg Vivaldival (négyévszakos) nyomtam le az elmúlt egymilliót, okozott baleset nélkül. De ez az első ún. "drága" autóm, így erre felkerült a négy téli.
Elmondhatatlan a különbség, ahogy Ausztriában kötelező, simán azzá tenném itthon is.
Nem azért mert nyárival lehetetlen, azért mert ezzel sokkal biztonságosabb.
Beszerelés I. rész és a második rész.
Olvadj hó...muszáj lesz letesztelnem
Jégen persze megint más a helyzet, ott akármit is feltehetsz...
Nem kell kimozdulni hazulról!
Jó befektetés volt... bár ne lett volna...
Jó volt ez a tél, de már kicsit kezd sok lenni belőle!
Legyen már jó idő!
de azér korántsem ilyen vészes a dolog, meg messze még az a karika, egyenlőre csak én húztam gyűrűt.... vagy a gyűrűre húztam fel
na lényeg lesz valami szerveződés ott a helyem!
Igazad is van, Neked se legyen jobb
mikor hol? megyeeeek persze ha anya elenged
iwiw belépés