A két szénkefén miután levetted a csatlakozót róluk mérni kellene ellenállást, ez a gerjesztő tekercs ellenállás a lesz. Az én gépemre 4 ohm-ot ír a manual, tulzott eltérés a tiéden sem lehet,még az is könnyen elképzelhető hogy ugyanaz a generátorunk.
Itt én vagyok megakadva, mert még nem szedtem szét ezt a részt az enyémen, mivel még nem volt ott gondom. A fázis vezetőkkel sztem ne foglalkozz, legfeljebb feszültség szimmetriát mérhetsz, de annak jelen esetben nem sok a jelentősége. Viszont ott még váltó fesz van, azt vedd figyelembe a multiméter beállításánál.Kellene lennie ott még lennie másik két vezetéknek is, na az lesz a gerjesztés, a szénkefékre csatlakozik. Az egyik a testre kell hogy menjen, a másik a fesz szabályzóba, és ezen keresztül dolgozik a szabályzód, ezen esetleg mérhetsz gerjesztő feszültséget, de ez már egyen fesz. lesz.
A következő már a generátorig lebontás lesz
Amúgy mit mire kellene rádugni, illetve mire állítani a multimétert? a generátort nyilván a fázisokon ellenőrizhetem(három sárga vezeték), csak hát mit hova dugjak?
Monyuk az gond, mer qrva sokat segítene
Távgyógyitani elég nehéz. De még a generátor keféi is lehetnek hunyók. Esetleg az ottani csatlakozást is nézd meg, és azt a vezetéket próbáld lekövetni. Minden vezetéknek két vége van, tekintsd meg mind kettőt. Sőt, a test csatlakozásokat is javasolt. Engem egyszer a kocsim generátora szívatott meg de piszkosul. Többszöri szét-össze-töltésnemjó után vettem észre, hogy a generátor forgórész egyik kollektorában a beforrasztott vezeték képes mozogni feszegetésre, és ott okozott kontakt hibát. Szerintem sem a szabályzód a hibás, a csere-bere egyértelművé is tette. Ha esetleg a forgórész illetve a csúszógyűrűk nem szabályosan futnak, és ez "dobálja" a keféket, az is tud ilyen jelenséget produkálni. Az általam leirt tekercsvég bekötéshiba szintén.De ettől általában egyszerűbb hibákszoktak előfordulni. Korrodált csatlakozás, vagy laza saru esetleg sajtolási hiba a sarun inkább előfordul.
Elkezdtem szétszedni a vezetékeket, amik mennek be a fesszabályzóba, a végük el volt égve, levágtam 10cm hosszan, és toldottam, de a helyzet ugyan az maradt, úgyhogy jobban szét kell bontanom. Nem lehet azt valahogy ellenőrizni hogy hova jut el az áram? Multiméterem van, csak épp használni nem tudom
Ja, még valami a töltőárammal kapcsolatosan: a generátor nem a külső töltőknél emlegetett 1/10 Ah árammal tölt! Érdekes lenne. Már csak ezért sem helytálló hogy nagyobb akksinak nagyobb az áramfelvétele. A rövidzárási árama és a kapacitása igen. A töltést a kivét befolyásolja. Egy leszívott akkunál bebikázás után tölt az még 5-6 A-ral is ha jut neki annyi. Ez a gyors töltés folyamata, és ezért szoktak ilyenkor fényszóró nélkül közlekedni. A kapocsfeszültség emelkedésével aztán csökken a töltőáram is.
Vitatom a Kutya úr által irtakat, a nagyobb kapacitású aksi nem befolyásolhatja a töltő feszt, pláne nem növelni fogja hanem csökkenteni a nagyobb áramfelvétel illetve a terhelés. Mivel kapacitásban nem tulzottan nagy az eltérés, nem veszel észre semmi változást. A generátorod nem az akku töltésére van méretezve, hanem a beépített fogyasztóknak megfelelően! Alul töltöttség sem valószínű, mivel a generátornak csak annyit kell mindig pótolni amennyit elhasználnak a fogyasztók, már pedig azok nem lettek többen, tehát egy nagyobb kapacitású akkuból is pont annyi fogy mint egy kisebből, csak ez többre is képes. A töltése nem okoz gondot a generátornak ha megfelelően működik, mivel az a pár százaléknyi többlet áram bőséggel megtermelődik. A töltő fesz akkor megy felfelé, ha gerjesztőfeszültség csökken vagy netén megszűnik, tehát a szabályzótól a generátorig ellenőrizd ennek a vezetéknek a csatlakozásait.
Új motorom lett, bár csak lelkileg, de valami hihetetlen módon változott meg a karaterisztikája A kanyarban gondolatolvasó, és ami 5000 felett kezdődik, az eszméletlen Szóval Áron for prezident
Alapjárat mint a cicadorombolás és van egy érzésem, hogy a fogyasztás csökkent de erről majd a tartós teszten meggyőződök
Ez a cucc arra van, hogy az autós GPS-ed mellé ne kelljen venni egy motorra való 150ezres vízálló megoldást.
Vagy hogy ne vegyél egy ugyanolyan autós cumót 20-30 -ért, plusz egy tartót, és a 10-15 ezres vízálló PDA tokot - hogy a motoron is jó legyen.
Szóval ez egyszerre 3 dolgot vált ki: a vízálló pda tokot, a motoros tartót, és hogy a két járműre két külön navit kelljen venned.
30e csak egy szoftver, ha megveszed. Egy alap készülék is 20e-nél kezdődik, de azzal nincs szoftver.
Azt hittem, ezt valami occó cucc bevezető áron!
Mondjuk nekem megvan már a gép meg a progi is. De egy tatyó 12e az jó ár?
Szívesen Druszám, bármikor... hazafelé szarrá áztam, de ezt is ki kellett próbálni
kitartás, meglesz az a hiba, ha tudok még segíteni csak szóljon az Úr!
A vezetékelésen tényleg sok múlik!
Én a tavalyi tátrás lerobbanásom után mondtam azt, hogy oké, ennyi, újravezetékelem az egész motort! Meg is történt, új fesz szab, új aksi, új kábelek és hibátlan!
Most is a Zizivel jöttem melóba, mert nem lett még elintézve a ZX papírosai...
Meglátogatott ma ZZ-R400 Andris a motorjával, és csereberéltük a fesszabályzókat. Nála 14.5ig ment fel max a töltés az enyémmel, az is csak egyszer, nálam meg mindegyikkel 14.6-14.9 körül volt, előfordult néha 15.2-3 is. Fesszab jó, elkell indulni onnan visszafele, első körben visszabontom a vezetékeket, mert meg vannak sülve, kirepedve néhol.
Kipróbáltuk egymás motorját, és olyan volt nekem mintha teljesen másik gép lenne
Andrisnak nagy köszi a segitséget
Még egy apróság: jelenleg ZZR1100-ba való aksi van bent, ez befolyásol bármit is töltésileg?
Szlovák rencám, 1.5 MFt-ből megáll.
Bonus: nem kell évente 35.000.- et befizetned teljesítményadóba.
Nem szeretem Ficot (nincs mit szeretni rajta, még ha megszállott motoros ő is, akkor se) de 2-300 EFt, az nekem három évre az összes nagy motoros túrámra elég
Amúgy mit mire kellene rádugni, illetve mire állítani a multimétert? a generátort nyilván a fázisokon ellenőrizhetem(három sárga vezeték), csak hát mit hova dugjak?
Távgyógyitani elég nehéz. De még a generátor keféi is lehetnek hunyók. Esetleg az ottani csatlakozást is nézd meg, és azt a vezetéket próbáld lekövetni. Minden vezetéknek két vége van, tekintsd meg mind kettőt. Sőt, a test csatlakozásokat is javasolt. Engem egyszer a kocsim generátora szívatott meg de piszkosul. Többszöri szét-össze-töltésnemjó után vettem észre, hogy a generátor forgórész egyik kollektorában a beforrasztott vezeték képes mozogni feszegetésre, és ott okozott kontakt hibát. Szerintem sem a szabályzód a hibás, a csere-bere egyértelművé is tette. Ha esetleg a forgórész illetve a csúszógyűrűk nem szabályosan futnak, és ez "dobálja" a keféket, az is tud ilyen jelenséget produkálni. Az általam leirt tekercsvég bekötéshiba szintén.De ettől általában egyszerűbb hibákszoktak előfordulni. Korrodált csatlakozás, vagy laza saru esetleg sajtolási hiba a sarun inkább előfordul.
Új motorom lett, bár csak lelkileg, de valami hihetetlen módon változott meg a karaterisztikája A kanyarban gondolatolvasó, és ami 5000 felett kezdődik, az eszméletlen Szóval Áron for prezident
Alapjárat mint a cicadorombolás és van egy érzésem, hogy a fogyasztás csökkent de erről majd a tartós teszten meggyőződök
Ez a cucc arra van, hogy az autós GPS-ed mellé ne kelljen venni egy motorra való 150ezres vízálló megoldást.
Vagy hogy ne vegyél egy ugyanolyan autós cumót 20-30 -ért, plusz egy tartót, és a 10-15 ezres vízálló PDA tokot - hogy a motoron is jó legyen.
Szóval ez egyszerre 3 dolgot vált ki: a vízálló pda tokot, a motoros tartót, és hogy a két járműre két külön navit kelljen venned.
Na erre viszont teljesen jó ennyiért.
Azt hittem, ezt valami occó cucc bevezető áron!
Mondjuk nekem megvan már a gép meg a progi is. De egy tatyó 12e az jó ár?
"...gyakorlatilag 30ezer Ft-ból kész navigációd van a motorra..."
Szerintem én a télen benevezek egy ilyenre !
akkor átment a meo-n
Grat !
ja, mégújabb rekord a tudjahol
kitartás, meglesz az a hiba, ha tudok még segíteni csak szóljon az Úr!
Én a tavalyi tátrás lerobbanásom után mondtam azt, hogy oké, ennyi, újravezetékelem az egész motort! Meg is történt, új fesz szab, új aksi, új kábelek és hibátlan!
Most is a Zizivel jöttem melóba, mert nem lett még elintézve a ZX papírosai...
Köszönjük!
Kipróbáltuk egymás motorját, és olyan volt nekem mintha teljesen másik gép lenne
Andrisnak nagy köszi a segitséget
Még egy apróság: jelenleg ZZR1100-ba való aksi van bent, ez befolyásol bármit is töltésileg?
Szlovák rencám, 1.5 MFt-ből megáll.
Bonus: nem kell évente 35.000.- et befizetned teljesítményadóba.
Nem szeretem Ficot (nincs mit szeretni rajta, még ha megszállott motoros ő is, akkor se) de 2-300 EFt, az nekem három évre az összes nagy motoros túrámra elég
Feltűnően hasonlít tényleg. Engem első látásra megbabonázott az biztos!
Ugye RamAir milyen szép moci, hasonlít is a mieinkre .