Én pár éve szerettem volna az öreg GPz-t felujíttatni egy ismerős szakinál, ő azt mondta felejtsem el, csak akkor csinálja meg ha mindenképpen akarom, és egy km garanciát sem vállal rá.
Ezeket a fötengelyeket úgy gyártják hogy mikor elkészült akkor a felületi századmiliméter vastag réteget valami elktrokohászati úton keményre eddzik, de ez alatt a réteg alatt már csak sima acél, ha ezt a köszörülésnél leveszik akkor csak a csupasz "puha" vas marad, amit a kemény csapágy-hajtókar anyaga simán, pár száz km alatt megesz. Aztán jön az amit basinál láttok, meg ez itt:
A vége nálam is egy bontott fötengely lett, németországból, csapágyastul,hajtókarostul, postaköltséggel együtt 100 eur. Azóta is megy a gép.(legalábbis ősszel még hirdették eladásra, mint jó állapotú)
Neem! Javításra hozták hozzám! Zörög a blokk dumával! Egyébként ismerem azt aki előttem csinálta! Sajnos ! Ráadásul a kiegyenlítő tengelyt sem rakta jelre! A tulajt nem kicsit eszi a méreg! Szerintem vér fog folyni!
Ma Dunakeszin talalkozo, del korul aztan szlovakian (ebed szunettel) keresztul Esztergom es aztan haza. :)
Aki jonne meg, cimert idopontert, jelentekezzen Daninal, Zizzernel vagy nalam.
A lánc pucolás meg az én módszeremmel: Kerék ki, lánckerék le, motor középállványon, üresben. A lengővilla alá egy közepes edény gázolajjal, bele a lelógó lánc, ecsettel alaposan megtakarít, aztán odébb húzom a láncot, és ismét ecsetelés. Kb. 3 fogásra tiszta az egész lánc.
köszi kawa550! nekem igazábol a kerék kivételéhez kellene a dolog, mert a felniket akarom átfestetni... nem tetszik a lilka szín patentszem nincs, ez szerencsére már nem a régi mz-m , speciális szerszámra meg keret nincs ... Láttatok már fekete neon zöld zzr-t? eredeti minta, remélem egyedi lesz, de ha van ilyen akkor váltok
Km órához nem értek, a láncnál két eset van.
Ha van benn patentszem, akkor annál szét lehet szedni, és a kerék kivétele nélkül leszedhető, de erre kevés az esély, 100le körüli motoroknál szinte mindig végtelenitett láncokat használnak.
Ezek csak speciális láncbontó szerszámmal szedhetők/rakhatók szét/össze, motoros boltokban kb 12-15000ft. Vagy az egész lengőkar kiszerelése után már ki lehet szedni a láncot is, de az túl nagy szívás egy lánctisztítás kedvéért szerintem.
Szóval jobban jársz ha veszel egy lánctisztító sprét, középállványra állítva a kereket forgatva mindenhol befújod a láncot, kicsit vársz ,lemosod, aztán ha megszáradt akkor újra befújod láncsprével.
Legalább kicserélhettem volna az én régebbimre.
Úgy sem tudja bizonyitani, nem hozta el a blokkot.