EZ szeretem ................. a modorom hagy kiváni valot !!! az évek meg edzetek hid el nem fikázni vagy ki kezdeni akartalak.. le is irtam mindent jol csináltál amugy a a 9.5 bár már nagyon az alja a zizinek ,,,, uj 13.5 - 14 bár és az órás szinkronal sincs semmi baj ,, igaz pontosan nem lehet vele dolgozni kb 90 % a vas oszlopos kb 95 % viszont a pc-és még a pilot csavar helyzetét is látja
jó tanács az órásat y -kal őssze kötve mind a 4 -et egy torokra ted és kalibráld össze pilot 2.5 re szépen szinkron és fülre a pilotott 1/4 tekerésekel szépen be lehet állitani https://www.facebook.com/29970... https://www.facebook.com/29970... https://www.facebook.com/29970...
Tisztelt taschner ! Nagy rajongód vagyok , az összes videódat ismerem csak még nem "akadtunk" össze . Ismerem a mások által kritizált munkásságodat amennyire lehet követem a "fészbukon" is . Ill. a lekezelő modorodat is , ami igazán nem méltó hozzád még akkor sem , ha vérig sértenek ! Egy gépészmérnök türelemmel kell hogy viselje vannak nála butább emberek is ! Jól mondod , mindenki mond hülyeséget , a levegőcsavar ilyen volt részemről , de így tudtam konkretizálni melyik csavarra gondolt a zizis márkatársam . Én a vidiket jószándékkal tettem fel , És most is meggyőződésem , hogy az AC pumpát a mindenkori benzinnyomás szabályozza . Leeseik a benzinnyomás megy , uszó megemeli a tűszelepet , lezár , benzinnyomás megnő , AC megáll . Erről ennyit ,Én ezt is állítottam .
A kompresszió mérőm valóban 30 éves lehet , sőt a szinkron testerem is 90-ből . P Papírkiírós is rendelkezésemre áll de ez egyszerű és gyors , a nyomás a rögzített értékűnél sem lesz sajna nagyobb .
90-ben a commodore világában PLC vezérléssel foglalkoztam , ma betonpumpával dolgozok sok évnyi kamionozás után .Bár csak magamnak és hobby szinten de ne hidd hogy csak eke kulcsokkal dolgozok , Írtam milyen nyomatékkulcsaim vannak , ez a kettő több min 100e Ft . Csak kék ipari bosch gépeim vannak /6db/ marokszerszámoktól a nagysarokcsiszolóig . A digitális tolómérőm /mitutoyo / számítógépre köthető és ott rögzíti a mért adatokat , Acetilén - oxigén aparát és saját awi-val rendelkeztem tiszta argonnal , gondolom nem kell elmondani mit jelentett ez úgy 20évvel ezelött .
Te nem tudom talán 2000 valamikor jártál nagy zizivel , de én 92-ben vettem az elsőt .Faragtam ahogy akkor tudtam ! Az osztrákokhoz jártam gyorsulási versenyre , ahol a mai napig vannak motoros barátaim . Aztán építettem saját magamnak saját lehetőségeimhez képest motort /gpz-900/amivel kijártam . Nem sokan vennének egy gyári új főtengelyt amit frissibe osztrák gépműhelyben lekönnyítenek , kifurkálják a sonkákat , centírozzák stb . Ezután építettem be . Ez 96-ban volt . Mindent magam szereltem internet nélkül !
Aztán vettem egy amerikai tűzmadarat , amit szintén saját magam építgettem , corvette motorral , 4-es "overdrájvos" camaró váltóval már egész jó időket mentem , sajna a NOS-ra már nem futotta igy szivó benzinesként leálldozott a versenyzés . Csak az anyagiakon múlott , nekem nem volt szponzorom , én vettem , én építettem én szereltem . Ezeket csak azért írtam , hogy van olyan ember is aki nem a mások pénzével gondolkodik , nem a mások zsebében turkálva szerzi a tapasztalatot .Sajnos ismerek ilyen szerelőket ! Én szívesen segítek bárkinek ha tudok , legyen az simson vagy H2 !
Továbbra is maradok irántad tisztelettel és ha lenne nyilvános műhelylátogatás nálad , szívesen eltöltenék pár órát , de csak ha nem alázol porig !
ui : Én kézi dugós kompival mértem , te meg a satuba fogott fúróval , polírpapírral tisztítottad a szelepet
Én befogom zsugorcsővel a műszerészesztergámba , oszt forgó "gumikoronggal" csiszolom le a dzsuvát ! Úgy hogy ez 1:1
minden méretet tudsz vele mérni .. 0.13 van benne ha pl 0.12 akkor 0.08 és a 0.04 ösze teszed ..ha pl 0.14 es őssze teszed a a 0, 1 és a 0,04 est
már bejáratott össze kopott motornál , mindig az alsó határ felé kell közeliteni .. hisz a legnagyobb igénybe vételnél sem marad nyitva a szelep ... fel ujitás után szelep vezető csere , esetleg fészek marás uj szelep ,, sima szelepszár szimerig csre és be csiszolás után pedig mindig a felső határt kell meg célozni ... mert a be kopás után még a szelep be támaszkodik .....
Hát tudok olyat szerezni ami 0.2- van felfelé,csak azért kérdeztem mert nekem ami van az vagy 0.5 vagy 0.10, nincs benne köztes és a 0.10 vastag a 0.5 meg szinte kotyog!Szerzek egy köztest is aztán az a biztos!
Jól gondolkodsz ! Sajna nem igen létezik százados lépcsővel /13,14,15 stb / hézagmérő ill. colos hézagmérőbe van köztes érték , nem 5 századonként emelkedik . Mivel én törekszek a pontos mérésre , úgy oldom meg , hogy van 05 , 06, 07, 08 09 százados hézagmérőm és ezek váltásával pontosabban lehet mérni a hézagot , ill. váltani a lapkát . A lapkák 5 századonként vannak , én a középértékű hézagra törekszem , de ha nem adja ki a lapka akkor a hézagtűrés felső határa felé közelítek inkább , mivel a szelephézag nagyobb részben csökkenni szokott . Tehát ha pl. egy szívó szelephézag lapkaváltással mondjuk vagy 13 vagy 18 akkor 18ra állítom .
Az alapjáratot egyetlen központosított tekerentyűvel állitod , a pillangószelep állító csavarjaival a szinkront , szerintem az alapjárati levegőre gondolsz , ezt az 1100-asnál 2 fordulatra kell kitekerni .
kehin 38 as .. vagy 40 porlasztó ......... nincs rajta alapjárati levegő csavar........... viszont van rajta pilot csavar ami dusitja vagy soványitja az alapjárati keveréket !!!
nem kötözködés csak ha irsz valamitt az legyen helyes hülyeséget ne beszélj ! üdv tasi
hát én nem akkarok bele vau .. de most kivételt teszek ..
elöször is ekecselek ! nem fika nem oktatás .. mert le szarom mit mokolsz otthon ,, és hogyan .. a vidiket nézve nem baszol el semitt , kicsit körülményes ahogy csinálod és a kompreszio mérödnek már a muzeumba kéne lenni .. szoval simán látszik nem vagy gyakorlot szerelő ... nincs evvel semmi baj ... alényeg.... probáljunk meg egy másnak segiteni ..
na szoval ferivagyok nagy mokolo !! és néha mond hülyeségeket ö is
de most igaza van ......!!!!!!!!!!!! nekem is volt nagy zizim szoval tudom ..... elöszöris minden szivatyu ugy van meg krehálva hogy bizonyos nyomáson tul ne tudjon tovább nyomást emelni ..... kezdetben a pumpák kicsi nyomást produkáltak és a tű szabályozta a pumpa müködését ............. egy simma ejtö tartálynál is igy van .... de ugye egyre jobban és egyre több elektromos kütyüt kell be épiteni a vasba hogy a parasztnak még véletlenül se juson eszébe hogy hozzá nyuljon .. VID SERVIZBE !
na szoval a zizin is a Tű zárja el pumpa nyomását ,, az a baszás amit ki cserél a tag a videon az pedig egy nyomás érzékelö ami érzékeli a nyomást meg emelkedését aból hogy az áram felvétel változik és ha a megfeleö nyomás ki alakul a relé ki old KÉSZ .. nincs tovább ...
ugyanakor a motor inditásánál FORRO MOTOR pl ujra inditásánál ugye melega motor a karbikból párolog a benya te meg nyomod a start gombot ami rüvidre zárja a relét és máris nyomja a pumpa a ki párolgott üzem anyagot .......... HOPPÁ !!!
vagy pl le rakod a vasat ..... 3 hét mulva inditod .. ugye megint hiányzik némi üzemanyag a karbikból és hogy ne keljen jol fel huznod a start gomb megint rövidre zárja a pumpa áramkörét .. de mihelyt be indult a vas ez a funkcio le áll !!! és a tük veszik átt a pumpa nyomásának szabályozását ...............
pl ugyanere találták ki a bandit 3 állásu csapját is ...............
Nekem is lenne egy kérdésem a szelep hézag méréssel kapcsolatban!Szerintetek jó ez a hézagmérő:0.05,0.10,015,0.20,0.25...
Nem kell inkább ez:0.02,0.03,0.04,0.05...?
Mértem volna a hézagot,de a 0.10nem megy közzé,a 0.05 meg túl könnyen,vagy nem kell annyira precízen vagy szerezzek be egy olyat mint az alsó?
ne gondold túl mert belezavarodsz csak azért nyomhatja túl mert nem zárnak a tűszelepek , kosz kopás stb miatt mikor jár a motor minimális szivárgás nem észrevehető , de leírom mégegyszer nagyon sok típusban ahogy kontaktra teszed elkezd kattogni és nem nyom túl semmit ha minden ok
szerintem ha direktre van kötve akkor tul sok áramot ad neki az akumlátor és hiába zár az a tüszelep akoris tulnyomja a karburátort...nekem ezt csinálta...ezért van szerintem ac pumpa relé.hogy nyugalmi álapotba ne dolgozzon maximumon.az ác pumpa relét szerintem meg a generátor vezérli...mert minél nagyob gázt adok neki annál jobban nyom az ác...
Nincs mit ! Szivesen ! És a nick nevem se tévesszen meg ! Mindenem van ami itthon kell egy szereléshez , pl, 2 fajta nyomatéktartományú NORBAR nyomatékkulcs , műszerészeszterga , stb. és a sok gányolás helyett alumínium spray , rézpaszta spray , és graffit spray -vel ekecselek , szóval nálam minden rendben van úgy anyagban , mint fejben is !
szerintem ekecselek eddig csak jo informáciot adott,és rájöttem hogy hiába egy nöé volt a mocim tavaly..a férje egy tuner joska volt... köszönöm ekecselek...
ok mindenki szerel te is 70 éve , hogy néz ki a benzinpumpád ? egy elektromágnes egy membrán egy megszakító meg 2 visszacsapószelep vagy nem ? a membrán a megszakító meg az elektromágnes 1 tengelyen van , már minimális nyomás ellentart a mebránnak és így a megszakító nem zárja az áramkört a pumpa áll,,,, fogy a benzin nyitnak a tűszelepek moccan a membrán záródik az áramkör, ha nem érthető én kérek elnézést .....
Nem oktatni akartalak , és nem lekezelni , 30 évvel ezelött is szereltem , mikor még a cicavizio volt a tv-be . Nem ez a lényeg és nazt is tudom hogy itt mindenki motorszerelő , és így neked igazad van ! Egyébként összevisszaság amit írtál , először ezt írtad : /eddig még nem láttam nyomásszabályzós membrános ac pumpát de lehet van / aztán ezt : /ha elzártak a tűszelepek a karbikban a membrán megáll/
MINDENBEN IGAZAD VAN , MINDEN ÚGY VAN AHOGY TE MONDOD , bocsánatodért esedezem !
https://www.facebook.com/29970...
https://www.facebook.com/29970...
https://www.facebook.com/29970...