Sokan kérdezitek tőlem, hogy milyyen is egy kezdő moci… Nos, szerintem ha az ember ült már életében motoron, és van egy kis józan esze, akkor vagy 125-ös kétüteművel, vagy 250-es négyüteművel kezd. Igazság szerint a 250-es négyütemű mellett dönteni nem volt számomra életbiztosítás, de mivel már hajtottam előtte kicsit, így szép lassan megpróbálkoztam vele. Nos, ha tudni akarnátok a részletes műszaki és személyes véleményemet is, akkor kicsit mélyebbre kell ásnunk a dolgokban…Mielőtt jobban kifejteném a dolgokat, szóljon a közelmúltból egy írás. Sok tanulság van benne, de sok rizsa is fellelhető benne, így nem kell mindent megfogadni.
Kawasaki ZXR 250
Tavaly vásároltam egy ZXR 250 -es Kawasakit!
Igaz, nem a klasszikus zöld-fehér-kék színben, hanem csak zöld színben pompázott! Nekem még jobban is tetszett így! Főleg anyagi okok miatt nem tudtam "nagyobb" mocit venni, meg aztán egy 90 köbcentis robogó után nem akartam rögtön 1000-es gépekre ülni!
Nem kellett sokat keresgélnem, mind a kereskedőknél, mind a magánszemélyeknél elég bő választékot találtam ebből a típusból! Végül egy sráctól vettem egy 1993-as évjáratút, nem olcsón, de nem is túl drágán! Külsőre szerintem elég agresszív, méreteit tekintve ugyan akkora mint a 400-as testvére, de néha még 600 köbcentit is kinéztek belőle! Természetesen a "porszívócső" rögtön szembeötlik! Esztétikailag nagyon rendben volt a motor, leszámítva 2-3 nagyon apró hajszálrepedést az idomon, de ez a motor kora, és az idom belsejéből teljesen hiányzó "szivacs/bélés" hiányában nem lepett meg. Ennyit bevezető képpen, következzenek a tapasztalatok!
Ahhoz képest, hogy a motor semmilyen tuning kezelésben nem részesült, a maga 45 lóerejével és 145 kilós száraz-tömegével, nagyon robbanékony/gyors/erős kis gép.(persze a maga kategóriájában). Azt nem mondom, hogy simán otthagytam a konkurenciát, de soha nem előztek meg gyorsuláskor! Én úgy tapasztaltam, hogy alacsony fordulaton is megfelelően és egyenletesen húzott, de igazán 6000-es fordulat felett volt elemében!
A fordulatszámmérő 20.000-ig kalibrált 18.500-tól kezdődik a piros tartomány és itt is kezd leszabályozni!
Úgy vettem észre, hogy 14.000-s fordulat fölé már teljesen fölösleges pörgetni, csak a hangja az, ami nőhet!
0-100-ra kb. 4.5 - 5.0 ms, végsebessége 180km/h! 130-ig nagyon jól húz ,utána picit visszavesz, de még így is elég gyorsan eléri a "végét"!
Alapjáraton picit "ideges", és nem árt még nyáron is indulás előtt 1-2 percet melegíteni. Hidegben ez minimum a duplája de még szivatóval is érdemes pár percet melegíteni! A szívatóval amúgy még jobban észrevehető alapjáraton a fordulat le-és felugrálása!
Tudom hogy a 45 LE nagyon kevés, de városban, még ha állandó gyorsulási vágyad is van a lámpáknál szerintem elég! Viszont a Szentendre-i skanzentől Visegrádig a szerpentinen, sajnos olyan érzésem volt mintha egy robogón ülnék! Nagyon drasztikus teljesítmény csökkenés, és majdnem dupla annyi fogyasztás! Hiába váltottam vissza néha még 1. fokozatba is, a 45 LE emelkedőn édes-kevés! Amúgy a hűtőrendszer sem kedvelte az ilyen szakaszokat, de ahogy laposodik az út rögtön újra húz a gép!
A futómű kicsit puhának tűnt, de ezen könnyen segítettem, viszont kellemes meglepetés, hogy a márkanév ellenére nagyon stabilnak tűnt, még végsebesség körül is! Semmi kormányszitálás, vagy instabilitás! A plexi mögé 180cm fölöttieknek kicsit nehézkes bebújni, de olyan jól tereli a szelet, hogy csak 130-as tempó felett szükséges! Az üléspozíció feltűnően kellemes volt, sem a csuklóm, sem hátam nem fáradt el. Talán a térd kerül nagyon előre és magasra. A tapasztalatok alapján az utasoknak is elég kényelmet nyújt, igaz oldalt nincs utas-kapaszkodó!
Fékei erősek és jól adagolhatók! A motort kanyarokban nagyon könnyű dönteni, és még ilyen helyzetekben sem kell szégyenkeznie a futóműnek! Mivel a hátsó fék még nagyobb tempónál is könnyen "harap", kisebb sebességnél könnyen és biztonságosan lehet csúsztatni ide-oda a motor farát! Persze csak megfelelő útviszonyok mellett! Az elejét még jó gumikkal is nehéz megemelni!
A hangja alacsony fordulaton is meggyőző, de ahogy növeljük azt a hangja is egyre tekintélyt parancsolóbb. Igaz nem öblös/mély hangot ad, de hát egy 250-esnek nem is ez a feladata.
Fogyasztása kb. 5-6 liter, attól függ, ki hogy jár vele, de mint már említettem, ez emelkedőn jelentősen nőhet.
És most az árnyoldal!
Sajnos a kora és alacsony hengerűrtartalma miatt könnyű a gépet gallyra vágni. Sokan panaszkodnak a hengerfej elkopására, de ez keményebb használatkor azt hiszem a többi márkánál is előfordul. Javítása szervízben tudomásom szerint 100.000 Ft, de akár még több is lehet, ha "gyűrűzni" is kell, vagy ha a hengerekkel is probléma van! Nekem utóbbi kettő jutott! Egyik henger totál K.O., kompresszió minimális!
Ahogy már az elején említettem a teló szimering elkezdte ereszteni az olajat. Ez a magyar utakat és az M7-est ismerve nem csoda! Ajánlatos ezt a problémát sürgősen orvosolni, mert ha a fékekhez is jut belőle, nagyon gyorsan megeszi a fékpofákat! A hűtőredszert sem árt alaposabban szemügyre venni, könnyen előfordulhatnak itt is hibák!
Megvételkor nagyon alaposan szemügyre kell venni a motor műszaki állapotát! Ilyenkor azt hiszem érdemes pár ezer forintot költeni arra, hogy szakemberek nézzék át a motort, mert ha a hibák már használatkor derülnek ki, akkor rengeteg pénzbe és bosszúságba kerül a javítás! Épp a drága javítás miatt, szerintem még akkor sem szabad megvenni a motort, ha az eladó, tudván a hibákról, olcsóbban is adná a mocit.
Összefoglalva: a 93-as ZXR 250-es kategóriájában mind teljesítménye, mind agresszív megjelenése alapján vezető pozíciót tudhat magáénak, rendkívül sportos, fantasztikus élmény vele motorozni, hangja brutális. Ha sikerül olyan példányt vásárolnia az embernek, amely műszakilag rendben van, akkor azt hiszem könnyű megszeretni, és sokáig hű marad hozzá a tulajdonosa!
Hát ezekhez mit is szólhatnék én egyszerű halandó… Ezt a vasat kinövöm lassan. Amit a műszaki dolgokról leír, tényleg tanácsos megfogadni, nehogy túl sok nyűge legyen vele az embernek. Úgyis sokat fogsz rá költeni ha szert teszel egy ilyen vasra, úgyhogy légy észnél. A teljesítménnyel kapcsolatban… Hát nem is tudom. Igaz ugyan, hogy kezd unalmas lenni, de nagyon jól motorozható a gép még itt a hegyek között is, higgyetek nekem. Ereje van bőven, csak győzzed kiforgatni a blokkból. Amint kiértem vele a Mátrába, elszabadult általában agyamban a pokol, és nem engedtem 9000 alá a fordulatszámot… Na nekem ne mondja senki, hogy nem ment, mert simán tudtam tartani a lépést a nagyobbakkal is, pedig ők sem siették el a gázelvételeket kanyar előtt. Hengerfejkopás? Előfordulhat, de ha ésszel mész, nem következik be hamar. Ha van egy kis kézügyességed, okosan befektetni való pénzed, és szerelői érzéked, akkor gyorsan dobd le róla a gyári áttételezésű fogaskerekek valamelyikét, és vagy előre 2 foggal nagyobbat, vagy hátra 2 foggal kisebbet rakj fel. Mivel nekem nem volt túl sok eltapsolni való zsetonom, előre vettem egy kis fogaskereket. Sajnos ez a rosszabbik megoldás, mivel így hamarabb elkopik a lánc, szóval ha csak teheted, hátra vegyél kisebb koszorút. Így még azt is elkerülheted, hogy esetleg egy új láncot kelljen vegyél ha esetleg nem lenne elég az első nagyobb kerékhez. Nagyon jót tesz a végsebességnek is, és kicsit nagyobbnak érzed a vasadat. A fogyasztásról már inkáb csak annyit, hogy nagyon észnél kell lenni a mai világban ha nem akarsz gyorsban a tank aljára nézni. Az enyém ilyen áttételezéssel elszalad úgy kb… 300km-t ami valljuk be, nem is olyan rossz. Persze én nem hajton sokszor agyon. Ha pedig valaki azt mondogatja, hogy az alkatrészekre túl sokat kell várjál, akkor nyugodtan a képébe röhöghetsz. Elég sok mindent kicserélgettem már rajta… Kuplungból is akad bőven az országban, nem mint ahogy egyesek gondolják. Hát mire való az internet, ha nem kutakodásra? HA sokat keresgélsz, találsz alkatrészt. Ha a net mégsem jönne össze, akkor keresd Nagy Csabát Bükkszéken, nekem ő szedett össze jó sok mindent. 06-30/998-6591 Hívjátok nyugodtan, örömmel segít. www.csabamotor.hu
Az idomokkal kapcsolatban... Hát nem is tudom. Esetleg el is lehetne készíttetni azokat az idomokat, szerintem érdemes utána nézni. Remélem tudtam segíteni pár dologban, ha van kedvetek nézzetek el a honlapomra, ott találtok egy pár érdekes képet, infót, meg miegymást.... Siroki motoros találka sárdagonya képek.... stb.
Köszi! Az egyik ismerős motoros srác azt mondta, hogy a napokban üljek fel motorra, mert félni fogok az esés miatt. Erre a párom közölte vele, hogy ez a veszély nem áll fenn... ismerve engem és ez igy is van. Talán épp ez a baj... kicsit jobban kéne tiszteltem a motorban az erőt!
Örülök h ne lett bajod!!!!!!
Igy már jártam én is csak nekem az volt a szerencsém h szembe nem jött semmi és el bírtam engedni és igy ála megúsztam!
Igaz egyx kicsi beezeltemde utánna húztam tovább.
Köszi, de most másik motorra nem telik... túl sok volt a kiadás autóra is, most meg még ez is. Egy dupla ivű kanyarban elszámítottam magam és a szembejövő sávra tértem át, közben szemben jöttek. Ráfékeztem, megcsúsztam és elszálltam, mint a győzelmi zászló. De bajom a zúzodásokon kivűl nem lett, mert még jó, hogy rajtam volt a ruha. Nem mindig veszem fel. Ezek után mindig. Már ha elkészül a motor... De jól esett, hogy még itt is tudnak aggódni...
Sziasztok!
Ma összetörtem a motorom... keresek motorbontókat, vagy, ha valaki tud eladó fej és jobb oldali idom kellene. Meg minden ami ezen az oldalon található... Segítsetek!!!! Köszönöm előre is!
Abból a szempontból szívás, hogy nincs európában hozzá alkatrész, és egyszerűen szarrá vannak gányolva. Vagy ha nincsenek, akkor a fél szezont alkatrészre várva töltöd, ha kell hozzá valami. Nekem a kuplungomból hiányzott egy lamella (!), 4 volt az 5 helyett, ha jól emlékszem, az első izzók nem hozzávalók voltak (ami szerencsére nem égette le a generátoromat) és még sorolhatnám miket raktak bele, csak hogy el tudják adni. Minden egyes alaktrészre 1 hónapot vártam (!) Nekem szívás volt. Pedig egy normál állapotút fogtam ki. Egyébként nagyon-nagyon jó kis motor, csak ha elromlik benne valami... És ugyebár idős motorban el szokott.
érdekellne kis info a kis 250s zxrről tudna valaki pár sort irni róla.. köszönöm
ja és hogy 125 2T erősebb vagy nem? akinek van ilyen mocija irjon kösz
Optimus, szóval azt mondod, h szopás ez a motor? Apriliáról meg aszonták nekem, hogy sokat kell szervizbe járkálni vele egy kicsit, az sem tűnik annyival jobbnak. Mondjuk egy hónapot várni sem éppen kellemes. Meg egy tízéves motornál várható, h valamelyik tulaj nem várta ki azt az egy hónapot, úgyhogy van benne néhány gányolt dolog, nem? Tényleg nemtom, meg merjek-e venni egy ilyet... Esetleg van valakinek jobb ötlete? :D
Akkor én elmondom a hercehurcámat a ZXR-el.
Nincs hozzá itthon egy darab alkatrész, még egy kurva izzó sem, ezért a kereskedők mindent belegányolnak. A kuplungtól kezdeve az izzókig. Ha Japánból trendelsz alkatrészt (én ezt tettem) Akkor vársz rá egy hónapot, és még jól le is húznak, nekem egy műszerfalizzót kellett vennem, 1,5W-os, 780forint volt darabja !!!. Egyébként jó motor, csak itthon nem vesznek bele normális alkatrészeket, meg szerelőhöz sem viszik, nem tartják be a szervizintervallumokat, és ha kifogsz egy olyat, amiben kopottak a szelepkorongok, és úgy járkálsz vele, akkor egy hengerfejet is vehetsz hozzá később.
Kawasaki ZXR 250
Tavaly vásároltam egy ZXR 250 -es Kawasakit!
Igaz, nem a klasszikus zöld-fehér-kék színben, hanem csak zöld színben pompázott! Nekem még jobban is tetszett így! Főleg anyagi okok miatt nem tudtam "nagyobb" mocit venni, meg aztán egy 90 köbcentis robogó után nem akartam rögtön 1000-es gépekre ülni!
Nem kellett sokat keresgélnem, mind a kereskedőknél, mind a magánszemélyeknél elég bő választékot találtam ebből a típusból! Végül egy sráctól vettem egy 1993-as évjáratút, nem olcsón, de nem is túl drágán! Külsőre szerintem elég agresszív, méreteit tekintve ugyan akkora mint a 400-as testvére, de néha még 600 köbcentit is kinéztek belőle! Természetesen a "porszívócső" rögtön szembeötlik! Esztétikailag nagyon rendben volt a motor, leszámítva 2-3 nagyon apró hajszálrepedést az idomon, de ez a motor kora, és az idom belsejéből teljesen hiányzó "szivacs/bélés" hiányában nem lepett meg. Ennyit bevezető képpen, következzenek a tapasztalatok!
Ahhoz képest, hogy a motor semmilyen tuning kezelésben nem részesült, a maga 45 lóerejével és 145 kilós száraz-tömegével, nagyon robbanékony/gyors/erős kis gép.(persze a maga kategóriájában). Azt nem mondom, hogy simán otthagytam a konkurenciát, de soha nem előztek meg gyorsuláskor! Én úgy tapasztaltam, hogy alacsony fordulaton is megfelelően és egyenletesen húzott, de igazán 6000-es fordulat felett volt elemében!
A fordulatszámmérő 20.000-ig kalibrált 18.500-tól kezdődik a piros tartomány és itt is kezd leszabályozni!
Úgy vettem észre, hogy 14.000-s fordulat fölé már teljesen fölösleges pörgetni, csak a hangja az, ami nőhet!
0-100-ra kb. 4.5 - 5.0 ms, végsebessége 180km/h! 130-ig nagyon jól húz ,utána picit visszavesz, de még így is elég gyorsan eléri a "végét"!
Alapjáraton picit "ideges", és nem árt még nyáron is indulás előtt 1-2 percet melegíteni. Hidegben ez minimum a duplája de még szivatóval is érdemes pár percet melegíteni! A szívatóval amúgy még jobban észrevehető alapjáraton a fordulat le-és felugrálása!
Tudom hogy a 45 LE nagyon kevés, de városban, még ha állandó gyorsulási vágyad is van a lámpáknál szerintem elég! Viszont a Szentendre-i skanzentől Visegrádig a szerpentinen, sajnos olyan érzésem volt mintha egy robogón ülnék! Nagyon drasztikus teljesítmény csökkenés, és majdnem dupla annyi fogyasztás! Hiába váltottam vissza néha még 1. fokozatba is, a 45 LE emelkedőn édes-kevés! Amúgy a hűtőrendszer sem kedvelte az ilyen szakaszokat, de ahogy laposodik az út rögtön újra húz a gép!
A futómű kicsit puhának tűnt, de ezen könnyen segítettem, viszont kellemes meglepetés, hogy a márkanév ellenére nagyon stabilnak tűnt, még végsebesség körül is! Semmi kormányszitálás, vagy instabilitás! A plexi mögé 180cm fölöttieknek kicsit nehézkes bebújni, de olyan jól tereli a szelet, hogy csak 130-as tempó felett szükséges! Az üléspozíció feltűnően kellemes volt, sem a csuklóm, sem hátam nem fáradt el. Talán a térd kerül nagyon előre és magasra. A tapasztalatok alapján az utasoknak is elég kényelmet nyújt, igaz oldalt nincs utas-kapaszkodó!
Fékei erősek és jól adagolhatók! A motort kanyarokban nagyon könnyű dönteni, és még ilyen helyzetekben sem kell szégyenkeznie a futóműnek! Mivel a hátsó fék még nagyobb tempónál is könnyen "harap", kisebb sebességnél könnyen és biztonságosan lehet csúsztatni ide-oda a motor farát! Persze csak megfelelő útviszonyok mellett! Az elejét még jó gumikkal is nehéz megemelni!
A hangja alacsony fordulaton is meggyőző, de ahogy növeljük azt a hangja is egyre tekintélyt parancsolóbb. Igaz nem öblös/mély hangot ad, de hát egy 250-esnek nem is ez a feladata.
Fogyasztása kb. 5-6 liter, attól függ, ki hogy jár vele, de mint már említettem, ez emelkedőn jelentősen nőhet.
És most az árnyoldal!
Sajnos a kora és alacsony hengerűrtartalma miatt könnyű a gépet gallyra vágni. Sokan panaszkodnak a hengerfej elkopására, de ez keményebb használatkor azt hiszem a többi márkánál is előfordul. Javítása szervízben tudomásom szerint 100.000 Ft, de akár még több is lehet, ha "gyűrűzni" is kell, vagy ha a hengerekkel is probléma van! Nekem utóbbi kettő jutott! Egyik henger totál K.O., kompresszió minimális!
Ahogy már az elején említettem a teló szimering elkezdte ereszteni az olajat. Ez a magyar utakat és az M7-est ismerve nem csoda! Ajánlatos ezt a problémát sürgősen orvosolni, mert ha a fékekhez is jut belőle, nagyon gyorsan megeszi a fékpofákat! A hűtőredszert sem árt alaposabban szemügyre venni, könnyen előfordulhatnak itt is hibák!
Megvételkor nagyon alaposan szemügyre kell venni a motor műszaki állapotát! Ilyenkor azt hiszem érdemes pár ezer forintot költeni arra, hogy szakemberek nézzék át a motort, mert ha a hibák már használatkor derülnek ki, akkor rengeteg pénzbe és bosszúságba kerül a javítás! Épp a drága javítás miatt, szerintem még akkor sem szabad megvenni a motort, ha az eladó, tudván a hibákról, olcsóbban is adná a mocit.
Összefoglalva: a 93-as ZXR 250-es kategóriájában mind teljesítménye, mind agresszív megjelenése alapján vezető pozíciót tudhat magáénak, rendkívül sportos, fantasztikus élmény vele motorozni, hangja brutális. Ha sikerül olyan példányt vásárolnia az embernek, amely műszakilag rendben van, akkor azt hiszem könnyű megszeretni, és sokáig hű marad hozzá a tulajdonosa!
Hát ezekhez mit is szólhatnék én egyszerű halandó… Ezt a vasat kinövöm lassan. Amit a műszaki dolgokról leír, tényleg tanácsos megfogadni, nehogy túl sok nyűge legyen vele az embernek. Úgyis sokat fogsz rá költeni ha szert teszel egy ilyen vasra, úgyhogy légy észnél. A teljesítménnyel kapcsolatban… Hát nem is tudom. Igaz ugyan, hogy kezd unalmas lenni, de nagyon jól motorozható a gép még itt a hegyek között is, higgyetek nekem. Ereje van bőven, csak győzzed kiforgatni a blokkból. Amint kiértem vele a Mátrába, elszabadult általában agyamban a pokol, és nem engedtem 9000 alá a fordulatszámot… Na nekem ne mondja senki, hogy nem ment, mert simán tudtam tartani a lépést a nagyobbakkal is, pedig ők sem siették el a gázelvételeket kanyar előtt. Hengerfejkopás? Előfordulhat, de ha ésszel mész, nem következik be hamar. Ha van egy kis kézügyességed, okosan befektetni való pénzed, és szerelői érzéked, akkor gyorsan dobd le róla a gyári áttételezésű fogaskerekek valamelyikét, és vagy előre 2 foggal nagyobbat, vagy hátra 2 foggal kisebbet rakj fel. Mivel nekem nem volt túl sok eltapsolni való zsetonom, előre vettem egy kis fogaskereket. Sajnos ez a rosszabbik megoldás, mivel így hamarabb elkopik a lánc, szóval ha csak teheted, hátra vegyél kisebb koszorút. Így még azt is elkerülheted, hogy esetleg egy új láncot kelljen vegyél ha esetleg nem lenne elég az első nagyobb kerékhez. Nagyon jót tesz a végsebességnek is, és kicsit nagyobbnak érzed a vasadat. A fogyasztásról már inkáb csak annyit, hogy nagyon észnél kell lenni a mai világban ha nem akarsz gyorsban a tank aljára nézni. Az enyém ilyen áttételezéssel elszalad úgy kb… 300km-t ami valljuk be, nem is olyan rossz. Persze én nem hajton sokszor agyon. Ha pedig valaki azt mondogatja, hogy az alkatrészekre túl sokat kell várjál, akkor nyugodtan a képébe röhöghetsz. Elég sok mindent kicserélgettem már rajta… Kuplungból is akad bőven az országban, nem mint ahogy egyesek gondolják. Hát mire való az internet, ha nem kutakodásra? HA sokat keresgélsz, találsz alkatrészt. Ha a net mégsem jönne össze, akkor keresd Nagy Csabát Bükkszéken, nekem ő szedett össze jó sok mindent. 06-30/998-6591 Hívjátok nyugodtan, örömmel segít. www.csabamotor.hu
Az idomokkal kapcsolatban... Hát nem is tudom. Esetleg el is lehetne készíttetni azokat az idomokat, szerintem érdemes utána nézni. Remélem tudtam segíteni pár dologban, ha van kedvetek nézzetek el a honlapomra, ott találtok egy pár érdekes képet, infót, meg miegymást.... Siroki motoros találka sárdagonya képek.... stb.