valóban összetett, bár sok dolgot amúgy is így kell elvégezni, ahogy elmondtál... (bár sok dolog inkább csak az esztétikán javít szerintem... :D )
én a könnyebb megoldást választottam anno, a blokkon levő olajat inkább leégettem...
ami másnak talán segítség: nekem az új akksi, porlasztóbeállítás, karbiszonkron, benyacső átnézés/tisztítás nem oldotta meg a problémát... természetesen ez is hozzátesz a dolgok rosszul működéséhez, de nem ezek az első, és legfontosabb dolgok...
jelenleg nekem fúvókák be vannak állítva, szelephézagok szintúgy...
valamint teljes blokkátmosás történt a tavasz elején kívül/belül...
és valóban, így már kezd alakulni a dolog, de még mindig nagyon nehezen indul melegen... de már indul... :)
gyertyacsere esedékes még... hétvégén szerintem kiszedem a mostaniakat, megnézem, hogy milyen van benne...
de szerintem utána nekem is szükségem lenne új, iridiumosokra... (írva ezt az illetékesnek... )
SZINKRONHOZ egy tanács (aki akarja megfogadja )
vedd le a porlasztósort (a többi dolog átvizsgálásához úgy is le kell)
és ne csak belül mosd el a karbit hanem KÍVÜL is!
és járasd meg a szinkroncsavarokat mert a beleült portól SOSEM fogod beállítani rendesen!
utána természetesen kompresszorral kívül is lefúvatni úgy nézzen ki mint egy új!
összetett egy kicsit :
-először kompressziót mérni hidegen utána melegen
-szelephézag detto
-szívóoldal megfelelő eltömítése(nem ész nélkül kivakolni! )
-gyújtókábelt átvizsgálni és újra cserélni (eredeti végei már fájinul el voltak égve )
-szerelés közben ha találunk itt ott hiányzó csavarokat azt azért pótoljuk , és ha már ennyire belemélyedtünk szüntessük meg az olajfolyásokat a blokkon (még mielőtt kigyullad alattunk a verda)
-ellenőrizzük az akku állapotát
-nem árt egy garnitúra új gyertya sem
szerintem most jön a lényeg :
porlasztó helyes beállítása a MAGYAR "viszonyokhoz"
-itt ellenőrizd a benzinszintet
-tiszta legyen belül (kompresszorral kifúvatni)
-levegő csavar beállítása (itt a gyári érték nem működött!)
-ezek után jöhet a szinkronizálás
FIGYELEM!
ezek a porlasztó beállítások motoronként változnak!
NINCS KÉT EGYFORMA MOCI (főleg ha már 15 -20 éves verdákról beszélünk százmillió kilométerrel )
porlasztó is kopik ám úgy mint a motor!
még valami ha van lehetősége valakinek ÁTFÚVÓKÁZNI az egészet érdemes megpróbálni nagyobb főfúvókákkal (ezek nem ide valók hanem a Japán klímához)
röviden csak ennyi és lám be lehet indítani a gépet
én mindig náluk csináltattam... elég korrektek, és szerintem nem horribilisek az árak...
a lényeg, hogy ha megvan a bovdenház (amiben forog a spirál), akkor abba újat húzatni jóval olcsóbb...
az én receptem a könnyű indításhoz hidegen,melegen:
-becsiszolt szelepek
-NGK CR9EIX iridiumos gyertyák
-min.10.5bar komresszió
az akksim full szar de mert télen nem is indult vele pedig fűtött helyen volt az akksi meg a motor is de így is indul könnyen.
nekem ennyi volt a megoldás
úgy néz ki megoldódott a meleg indulási probléma !
remélem így is marad...........
csak másfél hetet kellett rajta gondolkodni
elég összetett volt a probléma.........
eddig lehetetlen volt beindítani melegen de most minden indítási kísérlet sikerrel jár!
hali
gondoltam..............én is csodálkoztam miért is nincs a csomagban ennyire nem smucigok a Japánok!(meg az ára is 10000Ft körül van postával) legalább benne hagyhatta volna akitől rendeltük ........ez Magyarország
régi tömítés szinte használhatatlan volt nem raktam vissza (én Loctite pasztát használok de ezt már nem mertem volna kikenni mert nem kenni hanem vakolni kellett volna! , az új már benne van tegnap beleraktam(nagyon fincsi és atompuha )
még van valami az indulással kapcsolatban de nem írom le csak ha már biztos a dolog..........!
meg tudná mondani valaki hogy a szelepdekli tömítés tartalmazza a gyertyák "körül" található 4 db kör alakú gumi tömítést is vagy azt külön kell rendelni?
azért még megkérdezném hogy te csináltad az általad leírt dolgokat vagy valaki mással csináltattad?