Egyáltalán nem.Az első alkalommal volt egy olyan,hogy még nem éreztem faszán az irányjelző kapcsolót és igy kinéztem mindig oldalra hogy hol is van Mert azt pont takarja a cső
Turbosat kell is a tobbinel teljesen felesleges! Magyarorszagon nagy divat amugy ez a 10 perces motormelegites! Semmi ertelme, tobbet art mint hasznal mivel (mar irtak itt en legalabb), alapjaraton sokkal tovabb megy hidegen mintha elindulnal vele!
Érdekes.Az mondjuk biztos,hogy mikor májusban a mocim szerelőnél volt karbiszinkron és szelephézag állitás végett került vele egy kört rögtön a beinditás után vagy 3 perc múlva.Én meg csak néztem nagy szemekkel,hogy jó hamar indul vele
Az viszont érdekes,hogy karbiszinkron óta annyira egyenletes az alpjáratom hogy ha már meleg is,nagyon-nagyon minimálisat emelkedik.Talán vagy 200-at
Hát ha nekem nem hisztek akkor talán nekik igen. Hogyan melegítsük a motort?
Egyébként a modern dízeleknek pl. barátnőm Yarisa annyira kevés a hulladékhője, hogy még 7-8km után is hidegnek jelzi a motort. A lényeg a kis gáz. A helyben járatás üzemanyagpazarlás.
Most csinálom a B-kategóriás jogsimat (holnap rutin ) és, az oktató egyszer mondta hogy a kocsinak úgy jó ha pár percig még járatom a motort indulás előtt.
Reggel kitolom a vasat az udvarról. Szivató fel félig kb. majd indít. Fordulat olyan 4-5000 környéke, bezárom a kaput, rámászok, fel a kesztyű még vagy akár a bukó. Kb 1-2 perc telt el, már a fordulat is magasabb mert meleg. Majd visszatolom teljesen a szívatót vagy még egy negyednyit hagyom, be 1. start. Megteszek 1 km et, visszatolom aztán kész megy rendesen, el is éri az üzemi hőt ( megemelkedik a mutató ). Nem hiszem hogy ennél többet kéne járatni. Bőven bemelegszik. Nekem amúgy is csak bazi nagy nyári melegben dugóban való araszolásnál szokott csak olyan középre felmenni a mutató, de az már neki meleg mert a venti is akkor kapcsol. Tehát ha már megemelkedik a mutató nyugodtan mehetsz vele.
a motrokat föleg ezeknél ugy kell melegiteni h megy az ember vele h a fogaskerekek a váltoba is bemelegedjenek csak amig nem lesz jo az üzemihömérséklet addig nem kell neki huzni! de ez nagy hülyeség h 15 percig kell járatni! ha kiszámolod h a nyáron mennyit használod akkor ezekszerint orákon át pazaroltad a300ft-os benzint! amugy az én mocimmal 2 ezres fordulaton is lehet vele motorozni és nem rángat! jah és szivaton sose mentem még vele csak a legnagyobb hidegekbe inditom szivatoval mertz ilyenkor anélkül is elindul és leseál utána!
Ja és még annyi hogy a 15perc melegités után is pár km-et csak ilyen max 6000-es fordulaton megyek.Az az egy biztos hogy amiatt nem fog tönkremenni mert gyűröm hidegen
Igen.Sok motoros ismerősöm van és szinte mindegyik járatja 10-15percig,pedig azoknak nagy gépük van ami ugye nem pörög 18000-et.Mikor ezeket mondták hogy ennyi ideig melegitik a mocit még nekem akkor nem volt meg a Kawa.Aztán mikor vettem a mocit az a tulaj csak annyit mondott hogy ő már akkor indul el a géppel mikor a mutató kilép a kék tartományból.És az nagyjából 15perc.Én ezt már igy csinálom tavaly május óta és nem is volt vele problémám.Mikor egyik sráctól kérdeztem hogy miért ilyen fontos hogy üzemi hőmérsékleten menjek vele azt mondta,hogy mivel az alkatrészek hidegen nem tágulnak ki annyira mint üzemi hőfokon addig nem jó ha terhelem a súlyommal,az is egyfajta terhelés a motornak.
Én sem szoktam várni vele. Beröffentem, még bezárom a kaput és felveszem a kesztyűt kb 1 perc addig jár aztán szivatót mindent majdnem vissza és indulás is finoman egyből majd menés közben szivatót ha van teljesen vissza.
Ezt mondom én is. 15 percig megy 50 fok alatt. Míg ha elindulnál vele akkor 2-3 perc alatt elérné azt.
Komolyan 15 percet vársz minden elindulás előtt?
Hát én ebben nem értek egyet. A legtöbb szaki (én nem vagyok az) azt mondja (minden gépjárműre nem csak a motorokra), hogy nincs haszna az álló helyzetben alapjáraton való melegítésnek. Most gondolj bele a te estedben a motor 15 percen keresztül megy az üzemi hőmérséklete alatt. Én azon a véleményen vagyok, hogy indítás után rögtön fel kell pattani a motorra és szigorúan a fordulatszámtartomány alsó 1/3-ban szabad használni. A Tizedes álló helyzetben 5-6 perc járatás után éri el az 50 fokot. Ha elindulok vele és max. 3000-ig pörgetem akkor 1 perc.
De ez csak egy vélemény.
Amúgy a 30 000 nem sok pláne, hogy ebben biztos benne van a duplája másfélszerese. Ez azért már nem 125 2T. Ezzel azt akarom mondani, hogy ez megy is, meg relatíve megbízható. Nem tartom valószínűnek, hogy évi 2500km mentek vele.
Nem amugy.Nem megy bele a légszűrőbe,csak simán a tank alá visz friss levegőt.Van ott valami kis szar ketyere,ami kapcsolgat ki-be és az csipeget a friss levegőből.Szerelőm mondta,hogy az a kis szar környezetvédelmi dolog miatt van ott.De aztán hogy az mit kezd a friss levegővel és hogy hova használja azt énsem tudom
Ez nagyon szép állapotú ránézésre,ha mindig megkapta a megfelelő törődést nem fog egy hamar szétmenni.
Az új Kawa (250 Ninja) meg sokkal megbízhatóbb gép,de élményben fele annyit nyújt talán,mint egy ilyen, és 2 és félszer annyiba kerül. A két cső pedig a "porszívócsövek" azaz onnan kerül a légszűrőbe a levegő.
Sziasztok!
Pár hónap múlva venni akarok egy 250es Kawát...
Lenne egy pár kérdésem, mivel valószínű hogy használtat veszek.
http://www.motor.hu/motor_vpage.jsp?id=97628
E
bben a motorban 30.000 Km van... ez elégsok még meddig bírná szerintetek?
Jah és mi az a 2 cső, ami a tankba vezet
Más...az új kawáról mit gondoltok? Megbízható gép lehet?
Az viszont érdekes,hogy karbiszinkron óta annyira egyenletes az alpjáratom hogy ha már meleg is,nagyon-nagyon minimálisat emelkedik.Talán vagy 200-at
Hogyan melegítsük a motort?
Egyébként a modern dízeleknek pl. barátnőm Yarisa annyira kevés a hulladékhője, hogy még 7-8km után is hidegnek jelzi a motort. A lényeg a kis gáz. A helyben járatás üzemanyagpazarlás.
Komolyan 15 percet vársz minden elindulás előtt?
De ez csak egy vélemény.
Az új Kawa (250 Ninja) meg sokkal megbízhatóbb gép,de élményben fele annyit nyújt talán,mint egy ilyen, és 2 és félszer annyiba kerül. A két cső pedig a "porszívócsövek" azaz onnan kerül a légszűrőbe a levegő.
Pár hónap múlva venni akarok egy 250es Kawát...
Lenne egy pár kérdésem, mivel valószínű hogy használtat veszek.
http://www.motor.hu/motor_vpage.jsp?id=97628
E
bben a motorban 30.000 Km van... ez elégsok még meddig bírná szerintetek?
Jah és mi az a 2 cső, ami a tankba vezet
Más...az új kawáról mit gondoltok? Megbízható gép lehet?
Köszi!