Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

hát nem vagyok ZŰŰŰD!ezért nem ríkítok köztük de a hangja jelzi hogy én más vagyok!
Hali mindenkinek.most ladikolok át a nagy angliába szeki először nemtudtam dönteni de aztán csak sikerült
Elkelt, motobogyo a boldog új tulajdonos!
http://pic2.kepesmotor.hu/p/09..." target="_blank">link
Metzeler Roadtec Z6, szinte új (100km-t ment)http://pic2.kepesmotor.hu/p/09..." target="_blank">ilyene 120/70 ill 180/55/17 csak párban eladó. Ára: 18,000Ft
Igen, a plusz 30 LE is szokott segiteni a dinamikan...
Ahogy sejtettem
Bár úgyis csak 130al lehet menni nem?
Nem is rossz!
Én meg ezt próbáltam...,szerintem nem kell leáttételezni.
Teljes áttétel módosítást hajtott végre,ami most így fest:

pipifax.... Probaltam minel inkabb kihangsulyozni, hogy bizonyos fizikai-muszaki dolgok ismeretenek hianya milyen elvaltozasokat tud okozni a motorosallat elmejeben. Nem kell konkretizalni. A bickilivaltos pelda nem csak a motorok valtojaval analog, hanem a lancattetelekkel is (meg az autok valtojaval is.) Nagyon egyszeru kitapasztalni mit okoz egyel kisebb elol, kettovel nagyobb lanckerek hatul, ha az ember odafigyel arra, hogy "mit is csinal az a rohadek bringavalto"?

A igen, a duplakuplungosdi kizarolag autoknal mukodik, arra volt pelda, szerintem az autok mukodeset is ugyanugy kell erteni.

Akkor talalos kerdesek:
- Melyik autoban mikor KELL duplakuplungolni?
- Melyik autoban es miert nem kell?
- Motorban miert kellene? Es miert nem lehet? Es miert mukodik a motorvalto megis enelkul?
- Miert kell a sportmotorral maskepp valtani kis gazon, mint nagyon?
- Hogyan kell autoval valtani, ha nem mukodik a kuplung?
- Hogyan kell motorral valtani, ha nem mukodik a kuplung? (ez becsapos)
- Miert tudott pipifax le is fel is kuplung nelkul valtani (megis)?
- Az elektromos autoban miert nincs kuplung?

ilyenek.... nem kivanok valaszolni ezekre, csak erzekeltetes. Egyetlen apro ismeret hianya a jarmuvezetes egy jelentos szegmenseben okozhat problemat, amit emberunk csak beidegzodott rutinnal kepes kivaltani, nem mindig jol. Es most meg csak valtogattunk, de a motort kell dontogetni, futomuvet, feket kell rajta allitani, maskepp kell menni folduton es aszfalton, maskepp utassal es szoloban, maskep dombnak fel es le.
Te Cápa? duplakuplungolás
Én mikor a zsigulit keresztbe akartam fordítani,(annó) vagy a katonaságnál azzal a rohadt asszinkronváltós parancsnoki uazzal kellett mennem, akkor, alkalmaztam ezt. De motornál minek kuplungolnék kétszer? Ezt fejstd ki bővebben had tanuljak, ehhez hülye vagyok. Kuplung nélkül váltani felfele meg bármikor lehet(én már próbáltam lefelé is )
Hogy milyen hatással van a váltás a fordulatszámokra? Ez nem volt kérdés na ezt már tényleg a hülye is tudja, tehát még én is áttételekről beszélgettünk
Ha minden igaz máma hozza glsbácsi a cumót
Már csak egy madarat kéne találnom rá aki felrakja...
A 2000-es gyári áttétellel megállt 6.-ban a piros előtt (300), rövidebb áttétellel beleforgott.
Gondoltam, hogy nem lesz kevesebb végre, egyel kisebbel gondolom lepörgi magát 6.ban szabályzásig (SV-mnél így volt).

Amúgy most visszaraktad a gyárit? vagy mire cserélted?

Jók a videóid, már többször megnéztem őket
Hát igen, pedig ungarische a cég
Ez a kütyü csak "spiráltalan" mocikhoz alkalmazható. A lényege, hogy pár DIP SWITCH (kapcsoló) pöcögtetésével illetve egy led segítségével, be lehet pötyögni pár hasznos dolgot. Pl mérföldes (digit)órát átpöckölni kmh-ba. A gyári értékhez képest -99,99 és +99,99%-ban lehet változtatni a jelet. Gumiméret illetve áttétel változtatásokat igen nagy pontossággal be lehet vinni, annak érdekében, hogy szinte tökéletesen a valós sebességedet mutassa. A gyári, átlagosan 5-10% csalást is ki lehet iktatni. (Szerintem nem érdemes, és nem a jaszkarizás miatt Tapasztalat ) Van még egy mókás tulajdonsága gombnyomásra megjeleníti a legnagyobb maximális sebesség értékét pár másodpercig Ami tetszés szerint nullázható és újramérhető. Ezért is van 2 változata a sima és egy olyan amin a nyomogomb egy vezetéken van így azt elérhető helyre szerelve, menetközben is elvégezhető az előhívás/nullázás.
2 éve ezt tudta valamit faragtak rajta azóta, de főbb vonalakban ez a lényege
Ugy van, ahogy kilencfan irja.

A Grippen sebessegmerojevel nem jarnal jol, mert az a levegohoz kepest meri a sebessegedet, ami hatszelben csalhat. De hogy nyugodt legyel a Ninjadban is van ilyen csovecske, amennyiben a B Ninja is airboxos. Ugyanis a torlonyomassal megnovekedo nyomaskulonbseghez (amit a motor szivaskor csinal) hozza kell igazitani a karbit, hogy jol mukodjon, pontos levego-benzin kevereket adjon. Ezert az F ninjaban egy kis kiegyegyenlitocso vezet a karburatorok uszohazaba annak erdekeben, hogy hozzaigazitsa az uszohaz nyomasat a sebesseghez es ezaltal a Toricelli apank altal kitalalt "muszer" megfelelo kevereket biztosithasson immar egy valtozo toroknyomasu porlasztoban. (Egyebkent a repulogepek sebessegmeroje is a toricelli cso elven mukodik mukodik, pontosan ugyanez van a Ninjakban is. Aerodinamika.)

Nem Neked szol, hanem mindenkinek, hogy egy dolog a fizikaora meg egy dolog az angoltudas, de hasznaljuk mar a fejunket emberek! Mindenki ult mar valtos biciklin, csak tudjuk milyen hatassal van a fordulatszamokra a valtas... Ha valakinek ez magas, akkor felmerul a kerdes, hogy hogyan tud normalisan valtani egy motorral, honnan tudja, hogy mikor kell dupla kuplunkgolni, mikor nem es mikor lehet kihagyni a kuplungolast, hogy fogja valaha bekalibralni magat, hogy szemre is meg tudja mondani, hogy mennyivel megy es hogy fogja valaha megerteni, hogy a kilometerora csak akkor pontos, ha egyenesen megy a motor (kanyarban csal) es a motor jobban gyorsul kanyarban, mint egyenesen... A tobbit nem irom.... pedig egymillio dolog van ami csak az attetelekkel fugg ossze a egy motoron.
A B-s az mechanikus (spirálos) ahogy írtad, de nem ez a lényeg. Hanem, hogy az első kerékről kapja a meghajtást. Így teljesen mindegy milyen fogaskerekeket használsz, nem lesz befolyással a mutatott km értékére Változás csak akkor történik, ha nő vagy csökken a kerékátmérő (gumikopástól most tekintsünk el, hiszen az nagyon minimális) szóval, ha a 120/70 helyett /60-at raknál az már "bezavarna" a vételbe
Cápa, nekem most ha gyári szett lessz a gépen, akkor közelebb mutatja a valósághoz a km/h-át? Vagy a B-nél számít, szerintem az nem is elektronikus, hanem spirálos (asszem)

Ha más nem akkor kiszaladok a reptérre, (nincs messze), azt egy grippen-ről leszerelek egy Pitot csövet(lehet, hogy nem így írják), Csak kellene valakinek segíteni aki felheggeszti a mocira, majd úgy nézek ki vele, mint a dárdáját előretertó lovag
Kilencfan ez a linked idegenűl van! Egy kukkot sem értek belőle
Teljesen mindegy, hogy az atteltelt melyik lanckerek buzeralasaval erjuk el, az ora pontossagara mindenkeppen kartekony hatasa lesz. Ez is fizika.

Nekem egyel kissebbel a fogyasztasom is kissebb lett Z750 eseteben. Nem minden motornal van igy. Fugg a kobcentitol, hogy porlasztos, vagy adagolos a motor, ill. hogy milyen a vezetesi stilusunk. Z750-nel a fogyasztas lejjebb ment, mert a rovidebb attetellel arra a fordulatra esett az utazosebesseg 6.-ban, aminel kevesbbe erolkodik a motor. ZX-9R-en nem probaltam, de ha egyszer ujra lesz, ezzel fogom kezdeni. (Nomeg a sebessegmero adapterrel, mert okadek ha falsot mutat.)
Minden óra csal. Ha meg a kis kereket cseréljük, még többet kell csalni, hiszen elektromos óra, a kislánckerékről veszi a fordulat jelét, ha jól tudom. De a GPS is csal, hiszen az is 1-1,5 m-es pontosságot tud (katonáéknál).
Nekem egyel kisebb van elől, nagyobb a fogyasztásom is, 1/16-al meg kell szorozni a mért km-t, hogy kb a valóshoz közelit kapjak. Viszont megy mint az állat
Ne gondold, hogy en kapasbol meg tudom csinalni. De meg tudom csinalni, ha meg akarom.
Aki ért hozzá az csináljon, én hülye vagyok hozzá, megvettem