Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Vegyé ilyet!
Nem is drága mostanság,emellett kurva jó motor!
Igy kell:
A haverok nem ezt mondjak, eleg mazsolanak szamitok. En csak siman dontom, van aki ugyanezt ugy csinalja 2 szemllyel, hogy ratart a kormanyra es mindket kereket radirozza. Ugy nez ki az elso gumi, mint a rongy. A hatsorol inkabb nem szolok, azoknak az ele korbe egyben szokott leszakadni. Mondjuk ezt sportmotorral csinaljak, a Z750 nem dontheto tul melyre, mert leer. Palyanapon lattam is par fickot, akiknek a Z-n vinklivasbol keszitett magasitoja volt, ami a labtarton 4-5 cm-t emelt. Gondolkodtam en is rajta, de nekem csak szivas lett volna, mert eleg magas vagyok es igy is nehezen fertem. A Ninja sajnos nem volt eleg ideig nalam, azt nem tudtam eleg jol vezetni. Lerert az is, de azert nem ennyire. Anno irtam is, hogy elegedetlen vagyok, mert nem erzem elegge a motort es nem tudok jol fordulni vele. A Z750 utan nem volt eleg fordulekony (igaz a futomuve 1000-szer jobb volt). Szoval olyan problemam, mint pipifax-nak nekem is volt. Igaz en nem nem mertem, hanem nem tudtam dontgeni a motort, mert sosem vezettem sportmotort es szokatlan volt a geometria. Aztan megszerettem, mikor megtapasztaltam, hogy a ZX-9R-t akkora sebessegnel es padlora lehet b....ni, amennyivel a Z750 nem is tud menni. Eljenek a felvideki nyujtott kanyarok!
Cápa te egy állat vagy (jó értelemben)
A gyari futomu geometriatol elterni nem szerencses. Nagy magusok, akik mind a motor epites, mind a motor hasznalat teren otthonosan mozognak, azok bele-bele piszkalnak, de pornepnek nem ajanlatos... Persze mostmar keso banat, atbuheraltad.

Ha megnezed a labtartodat, azon valszeg van egy koptatocsavarocska. Na, az nem veletlenul van rajta! Jo aszfalton addig lehet donteni a paripat meleg idoben a gyari gumival. A Sportec M1 jobb gumi, mint amilyen jo a Ninja B (es jobb, mint a Ninja B gumija volt anno), ez tehat nem lehet akadaly. Ha lejjebb engedted a futomuvet, akkor csak hamarabb er le a labtarto, ergo nyugodtan dontheted. A futomu teljesitmenye kanyarokban akkor valik fontossa, ha az ut minosege rossz, agy a tempo nagy. Ha viszont (esetleg, talan, ne adj' Isten) az a helyzet, hogy a tukorsima, lassu (mondjuk 60-al) fordulokban sem igazan dontod le a motort, akkor konnyen elkepzelheto, hogy esetleg Veled van a baj. 100km/h alatt tokmindegy mi van a motoron, csak ne legyen kocka a kerek.

Normalis esetben egy Z750 labtarto igy nez ki:
Szerintem elkopott a betéted! Még nem nézted/nézetted meg a legfontosabb biztonsági alkatrészedet?!
Na sikerült átmásolni remélem tudsz kezdeni valamit vele.
Egy probléma megoldásához elsősorban a probléma fel - és megismerése szükségeltetik....ezért kérem a Kawasaki ZX-9R C2 tulajdonosokat, hogy mondják szépen utánam: " ...a motorom kezelhetősége leginkább egy kétszáz kilós félig felfújt gumicsónakéra emlékeztet..."

A ZX-9R rajongói azzal védekeznek, hogy motorjuk a "... mindennapos használat és kényelem szem előtt tartásával készült..." Hmmm...Kényelem? Praktikum? Erre, a több mint 170 mph végsebességgel és WSB küllemmel megáldott gépre nyilván nem azért teszed rá a segged, mert a kormánycsutkái kissé magasabbra vannak rakva az átlagosnál. Ha ez az amit keresel, akkor talán telefonálj a közeli Harley kereskedőnek hamar...

A ZX-9R kb.125 lóereje több, mint elég a pilóta érdeklődésének ébrentartásához, de a motor kezelhetősége sajnos hagy némi kivánnivalót maga után, de ezen viszonylag könnyen segithetsz és ha ráadásul van még egy kis költőpénzed is a motorra, akkor ennek menettulajdonsága hamarosan hasonlitani fog a külalakjához..

Az alábbi beállitások elvégzése után géped fordulékonyabb lesz, jobban tudod majd a kanyar vonalát követni, de ezért föl kell áldoznod kicsinyt a Gold-Wingéhez hasonlatos kényelemből, de hidd el, megéri.
zx9r-1.jpg - 38095 Bytes Az előfeszités állitócsavarját addig tekerd befelé, mig csak két vonal látszik a tetején.
zx9r-2.jpg - 33146 Bytes Helyezz fel egy kábelkötegelőt a felső villaszárra, majd emeld meg a motor elejét. Igy tudod megmérni a terheletlen rugóutat ( static sag ). Ez 30mm kell legyen.
zx9r-3.jpg - 40056 Bytes A húzófokozat állitócsavarját az óramutató járásával megegyező irányban, a maximumig tekerd be. Ezután állits vissza belőle négy klikket. ( Valaki kérdezte egyszer, hogy mi ez a " katt " vagy " klikk ". Nos, néhány motor villájában és hátsó rugóstagjában az állitócsavar(ok) ún. fokozat nélküliek, ami azt jelenti, hogy állitás közben nem adnak ki hangot. Ezeknél általában a fordulatok számát adom meg. Más vasaknál az állitócsavarok az állitás közben kis kattanó hangot adnak ki, ahogyan fokozatról - fokozatra lépteted. Innen a "klikk " )
zx9r-4.jpg - 37354 Bytes Ez itt az első villa nyomófokozati állitócsavarja. Tekerd be a maximumig, majd vissza addig, amig a harmadik kis kattanást hallod.
zx9r-5.jpg - 47884 Bytes Ez itt a hátsó rugóstag nyomófokozati állitócsavarja. Tekerd be a maximumig, majd vissza a második kattanásig.
zx9r-6.jpg - 45950 Bytes Hátsó rugóstag, húzófokozati állitócsavar. Négy kattanás vissza a max-ból. Nehéz hozzáférni, ezért hosszú, vékony csavarhúzó használata ajánlott.
zx9r-7.jpg - 41302 Bytes Hátsó rugóstag, előfeszités. Lazitsd meg a felső záróanyát, majd tekerd a szabályzóanyát lefelé addig, amig a terheletlen rugóút ( static sag ) kb. 5mm lesz.
zx9r-8.jpg - 43101 Bytes A terheletlen rugóút megállapitása: megemeled a motor hátulját annyira, hogy a rugóról a terhelést levedd, majd megméred a távolságot az ülés alja és a hátsó keréktengely közepe között. Mérj újra miután leengedted a motort. A különbség a terheletlen rugóút nagyságát adja.
zx9r-9.jpg - 24637 Bytes A túl feszesre állitott lánc károsan befolyásolja a hátsó rugóstag mozgását. A láncnak legyen legalább 3 cm játéka.
zx9r-10.jpg - 44579 Bytes Új gumi, régi gumi...a pályán eltöltött két futam után - gyári beállitásokkal - a gumi teljesen roncsolttá és használhatatlanná vált.

Összegzés:

Első futómű:

Terheletlen rugóút ( static sag ): 30mm
Nyomófokozat: 3 klikk vissza a max-ból
Húzófokozat: 4 klikk vissza a max-ból
Előfeszités: 2 vonal látszik az állitócsavaron
Guminyomás: 32 psi ( pálya ), 34 psi ( utca )

Hátsó futómű:

Terheletlen rugóút ( static sag ): 5mm
Nyomófokozat: 2 klikk vissza a max-ból
Húzófokozat: 4 klikk vissza a max-ból
Guminyomás: 34 psi ( pálya ) 36 psi ( utca )

További tuningjavaslatok: fém fékcsövek és Carbone Lorraine fékbetétek ( a gyári előirásoknak megfelelően készülnek ) nagyban javitják a fékhatást és az adagolhatóságot.

A motor megérdemelne egy teljes kipufogórendszert, jet-kitet és egy karbiösszehangolást. Az eredmény: 10-15 kg súlymegtakaritás, és több paci a felső ford.szám tartományban.

A Performance Bikes c. angol szaklap cikke alapján
Martin
A cikkel kapcsolatos észrevételeket ide küldjétek: martin66@mindspring.com
Szerintem a rugós tag felső rögzítési pontjánál lévő anyára gondolt amivel lehet a hátulját emelni vagy süllyeszteni!
Annyi,hogy ha a rugó előfeszítés elöl-hátul belett állítva akkor a csillapitást akár huzó vagy nyomó oldali addig tekerd ki puhábbra amig a motor még nem hintázik be de nem is patog és.
A motor magaságát meg kár volt variálni én tuti nem variálnám át pedig nekem lábújhegyen ér le a lábam a hetesről,gondolhatod.
Minden haver,munkatárs,sulitárs cikiz,hogy ki szokott felültetni a motora meg ki vesz le róla XDDD
Nemértem igazán fáradtan az anyával mit értesz de ha a hátsó rugót húztad össze akkor nemtud rendesen rugozni és azért elcsuszhat.
Terhelt és terheletlen állapot közt kb. 20% kell a rugóúton tehát ha 100mm a rugóút akkor 20mm különbség.(ráülve és ráülés nélkül)
Meg ha nagyon leülteted az elejét akkor megeshet több terhelés jut az első kerékre és ez hátsókerékhajtású jármű ugye nem kell ecsetelnem.
Guminyomás is sokat számít ha öreg a gumi vagy te is könnyű vagy mint én(58kg) akkor érdemes kisebb nyomást hátra.Nekem 2,2Bár van hátul a hetesen és asszem a gyári 2,8 talán,többel csúszkál nekem pedig Racetec.
Első rugóstagnál is ha terhelt-terheletlen állapot közt nincs elég eltérés akkor hátulja is szar lehet.
Próbáld 'puhábbra' hangolni a futoműt meg nézdmeg a terhelt-terheletlen eltérést és gumikba kevesebb levegőt.
Hali pipifax próbáld ki http://motorland.hu/Robot/inde... ezen a honlapon található beállítást. Nekem bevált, először én is úgy éreztem mintha csúszkálna de most már jobb.Annyit változtattam hogy az első telónál nem tekertem le annyira a csavart de ez már egyéni finomítást.Sok sikert és vigyázz a gépre meg magadra is.
Naja ezek a régi kawák....
Bár ugye mindenki saját lovát.... De ez a hetes egy álom,csak turázáskor mindig eszembejut bezzeg egy kilencesen nem érezném magam szado-mazo pózban :)
Bár egy fiatal zzr600 se rossz döntés ha nemtalál jó 9est és szado-mazó hetest nemszeretne.
1részes utcára fos.Először én is 1részest akartam de nembántam meg a 2részest.
Berik volt első körben a skypeal együtt kiszemelve de végül Oneforce lett. Nem bántam meg eddig ugyan az as minőségnek tünik mint a berik tehát egy alap kivitel.Csak mí a Berik 100+ addig ez csak 77.
Kényelmes,vastagságra,varásra mint berik.

www.motorosboruha.hu vagy www.motorosruhak.hu vagy mi a fene a weboldal címe.Kint vettem a motorvásáron.
Ha nem (gyári) komplett fémfékcső hanem házilag nittelt akkor lehet a fékcsőnél.
Tömitések,légetelenitő csavar,munkahengerek.végig kell nézni
Helló!

A héten elmentem még egy párszor mocival dolgozni, de már egyáltalán nincs első fékem. Jobban megnéztem és nincs olaj a szintjelzőben. Hová tűnhetett az olaj? Folyást nem láttam a tárcsán de valahova eltűnt. Fém fékcsö van rajta. Várom az ötleteket. Amíg nem lesz jó nem merek felülni rá.
hát az tuti, megvállok szegény aeroxomtól és helyre hozom a kawát meg veszek berik kangaroo egyrészes bőrrucit meg axo csimmát:) email címre nemtudsz küldeni basszus képeket a motodról? jóóóóóóóóó sokat belezúgtam ebbe a motorba

helyilaza@vipmail.hu

ha esetlkeg van msned akkor ottis küldhetsz ha szeretnél
msn címem: mr.yamaha@windowslive.com
Kösz! Akkor a baj nem kevés most Nálad így szezonra!
a te 9esed hát fuuuuuuu bakker hát álmodni sem lehet szebbet:)
hát aham sajna zörög, nagyon csörgött a kuplung kosár de "egészségesen" ,szal inkább csak zavaró. Most bejött egy új probléma, hajtókar csapágy :D majdcsak jólesz:)
Gratula a dobhoz, de ne ijesztgesd a gyalog galoppokat!

Az egyik legjobb utcai sportgumi eladó: Michl. pilot sport180/55/17
Üdv!Jó gondolat!Egy '99 utáni kilencesnek nincs említésre méltó rossz tulajdonsága!Annál inkább vannak előnyösek!Szép,kategóriájában kiemelkedően kényelmes és gyors,jól fogyaszt/5-től 10-ig/,átlag 6-7 körül.MEGBÍZHATÓ!A teljesítményadó (105 kw) három éves korig kilowattonként 300,4-7 évig 260,8-11 évig 200,12-15 évig 160,16 évtől 120 ft.Ha találsz egy garantáltan megkímélt állapotút,biztosan nem bánod meg,hogy ezt a típust választottad!Én újból ilyet vennék,ha motorvásárláson gondolkodnék!Zörög még a 400-as?
Tiszteletem
Nekem most jelen pill egy ZXR 400asom van és hát szeretnék egy nagyobbat és a 9esre gondoltam
össze tudnátok dobni nekem pár előnyös és hátrányos infót?
évente amúgy mennyit kell rá fizetni és mennyit eszik alapba és nyélen, alkatrészek beszerzése stb stb nagyonszépen megköszönném a válaszokat
Engedtessék meg Nekem, hogy világgá kürtöljem:

ÚJJÁSZÜLETTEM

Ma végre rákerült a DEVIL dob ... és akárki akármit is mond (ahogy a politikában is lennni szokott, mindig van két oldalról megközelítési lehetőség) na szóval MEGÉÉÉÉÉRTE feltenni....

Most hoztam haza a városból falura.... és háááát leírhatatlan az adreralin szint... Olyanokat durrog vissza, hogy KÉÉÉÉSZ VAGYOK

Nem mentem gyorsan (vagy mégis? ), de most először megtapasztalhattam, hogy az autósok engedékenyen lehúzódnak a belsősávból... A zebránál kicsit odahúztam.... hát a szegény gyalogosok máris átértek a túloldalra rémületükben... Pedig bíz istenem, csak a hangját akartam kicsit élvezni.....

Na szóval ez most önkívületi állapotban íródott, mindenkitől elnézést... de aki most gondolkodik, hogy tegyen-e a gyári helyett sportdobot... én azt tanácsolom, hogy AZONNAL !

u.i.: ez a hang másnak ilyen lehet....
Nekem a legszebb ajándék

Mindenkinek Széles Utat!

u.i.(2): ugye írtam már, hogy milyen szép hangja lett?
Szerintem a görögök már nem élnek, úgyhogy nem követendő példa. Az első 2000 km-t csak magázó viszonyban tedd meg a motorral! Ha fejlődni akarsz menj fel a Mátrába-Mecsekbe, ott vagy bedöntöd a motort vagy szalagkorlát! Én is ugyanazt éreztem, mint te, főleg lassabb kanyaroknál, később viszont meg tudtam bízni a gépben. Egy picit keményítettem a rugózáson és a csillapításon is és 2 év múlva azon vettem magam észre, hogy 6.-ban 8000-nél megyek a kanyarban. Jó a metz. gumi!
Na hali srácok!
Vezetéstechnikai problémás kérdésem van.
Szóval a ninjával még csak barátkozom, mert nem sok időnk volt még egymásra./egyrészt kurva sokat dolgozom gyakran hétvégén is, másrészt, hát ugye a peca...azt is napsütésben jó űzni.../ lényeg a lényeg alig néhány száz km-er ról van még szó.
De úgy érzem nekem sikerült visszafejlődni az eddigi (sem túl sok) tudásomhoz képest. Gyakorlatilag ott tartok, hogy egyenesben tudom neki húzni mint a barom, amihez egy pici tudás sem kell, de megborítani nem merem mert szitál és csúszik.
Legalábbis teljessen olyan érzésem van mintha ki akarna csúszni egyszerre az eleje is és a hátulja is. Már most nem merek belemenni nagy sunggal egy normálisabb kanyarba, hanem megfékezem előtte rendesen. Szerintem a rendőr oktávia kanyargós úton fülöncsípne a második kanyarnál.
Tehát mi lehet az oka? gumi metz sportec 1 (persze nyilván meleg gumira gondolok) a mocc egy kicsit meg lett ültetve, mert nekem egyébként még így is magas. Ugye elől ez nem gond, de hátúl nem a kutyacsontos megoldás lett, hanem a központi rugostag anyája került lentről fentre. Ez ültetett néhány centit, de lehet, hogy ezzel hülyeség lett vele csinálva?
Öreg rókák válaszát várom, neveket nem írok, mert akkor csak azok válaszolnak akiknek a nevét írtam.
Vagy nyugodtan mondjátok meg, hogy ne fossak döntsem meg kedvem szerint. Szóval az a szint már tetszene, mint itt a forumos videóknál az "örült görögök"