Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Yes of course
de ez már az
A kartergáz a váltóház tetejéről megy a légszűrőházba egy jó vastag csövön, a szekunder levegőtől meg nem lesz erősebb a motor, csak jól átbaszná a co szondát, ha odadugnák a valagába. Nem hiába szokták kiiktatni, mert felesleges, ettől nem lesz zöldebb a rét...
Hutesre a belsobb vagy hatsobb hengerekhez szoktak dusabb keveret adni.
Heteseken is a ketto belso tobb benyat kap, karbi pucolaskor ugyelni a fuvokak,tuk ertekere minden mocinal....

Ez a kipugazok miatt van belevezetve, a jobb eges miatt, bizonyos esetekben nem csak a kipuba keveredik el, de meg segitheti a felesleges benya elegeset vagy vissza tolteset a hengerbe. Igaz a lambdasondat is s kocsin nemcserelik ki es maximum fogyaszt egy decivel tobbet :-)
Mostmar uj mocikon is van minden csoda, szonda,katalizator,stb....

Szepitik a csodat, pedig ezer eves elavult dolog a 4t motor....
...csoda hatasfoka sose lesz es a nyomatek gorbe is alkaltlan jarmure, ezert is kell avalto :-)
Nem vagyok motorszerelő, úgyhogy lehet hülyeséget kérdezek.
Az nem lehetséges, hogy valamilyen szinten hűtési funkciója is van a beszívott friss levegőnek?
Szia,

köszi, keresni foglak e-mailben.
Szia,

köszi, keresni foglak e-mailben.
Ez J -s, nem P -s :P
Most látom a furat végét, eddig nem tűnt fel, hogy tovább megy...
...tévedni emberi dolog, mondta a sün és lemászott a drótkeféről :)
amit irtál minden van ha érdekel írj
szekunder levegő rendszer
Oké az érthető, hogy úgy "húzza beee" a levegőt csak eddig nem tünt fel, hogy ott a vége....
Viszont akkor se kötném ki, csak olyan gépen amivel pályáznak és minden cserés rajta(kipu leömlősor,dob,veztengők,akár szelepek dugók, karbisor,gyújtás)
Sőt utcára a katalizártorokat se szedném ki újabb gépeken, meg nekem gyári dob van fent....
Telefonról irok , de holnap tolok képet róla.
A szelepfedel felett lévő vákumos szelepen keresztül ami csatlakozik a legszuro házhoz és a szelepfedélhez amiben kettő membrános szelepen a kipufogó csatornába jut a levegő. Pontosabban a nagy sebességgel áramló kipufogó gáz vákuumot gerjeszt a csatornán keresztül így friss levegőt visz magával a legszuro házból .
Lesem a manuált, és létezik, hogy neked lenne igazad?
Jól látom az nem az olajtérbe, hanem a kipufogó csatorna terébe vezetne bele?

Még sose tünt fel...

Hogyha lelesz szedve majd valamiért a tankom megfujom én levegővel és ha kipuba szuszog neked volt igazad, ha az olajtérben szuszog a másik csövön akkor nekem :)

Nincs nálad kéznél egy leszedet hengerfej megnézni?
kipufogórendszerbe friss levegő? 7R nél?
Ilyet még nem láttam!
Mármint ezeken a vasakon, fel lapozom a manuált!

Azt hittem a kartergáznak a másodlagos rendszerére gondol ami a szelepfedéltől jön és csak járó motornál, ugye van egy elsődleges ami mindig jön de a váltótértől ami valójában egy légtér de hátrébb van meg kisebb az átmérő.

Én eddig 7R n két dolgot láttam csak:
1. ez a vákumvezérelt szelepes kartergáz elvezetés
2. szintén szelep vezérelt karbi uszóház szellőztetés, hogy leállított de meleg motornál ne a légszürőbe párologjon bele a benya, de ugye mivel ez Kawa és nem egy fos nekünk van több évtizede ram-air, így torlónyomás kell a karbi uszóházába is....


Azoknál a modelleknél amit te mondasz hol meg honnan vezeti a friss levegőt a kipufogóba?
Az lehet.
Itt nem a kartergaz vissza vezető cső ledugozasarol van most szó.
A szekunder levegő rendszert akarta ledugozni. Az pedig friss levegőt juttat a kipufogó rendszerbe.
A kettőben csak a legszuro ház a közös.
Az egyik oda tolja a levegőt a másik onnan veszi.
Ha a szekundert ledugozod attól meg a kartergaz csovon tud lelegezni a motor.
Eldugult cso miatt kocsimotoron lattam elrepedni alkatreszt mar, igaz olyan kopott es olajsaras volt mindene, tuti nem csereltek ojat se sose benne....
Azokon a sima cso nem nagyobb? Ha nem akkor kiiktathato csak a kornyezetvedelmi eloirasokat nfogja tudni, ami miatt tovabbra se iktatnam ki.
Megkell lesni manualban a primer rdszer atmerore azonos e.
Szerintem baromsagot írtál.
A szekunder levegő rendszernek semmi köze a karter nyomashoz .
Az pusztán környezetvédelmi okok miatt volt rajta.
Akkor amelyik motoros nincs gyarilag az fel fog robbanni ?
Csak egyes piacokra készült modelleknel volt szekunder levegő rendszer.
Adatlapomon van mail cim is ha valami komolyabb gond akadna....
Tabletrol irok, bocsi ha ronda a hsz....

A teljes maximálisan elképzelheto kartegázhoz méretezik a komplett osszes cso meretet, tehat kopott motor,oreg olaj, meleg,tiltasi fordulat,stb.....
Ez tobbszorose annak ami alapesetben inditaskor lehet, hibatlan blokk,friss olaj,hideg,stb.....
Inditas utan a membran nyitja a masik rendszert ugye....
Igy leallitott motornal nem fog elparologni sok olaj legszurobe, kornyezetvedelmilegjobb es olajfogyi se lesz, de barmilyen extrem eset alakul ki a sok olajgőz tud tavozni a secunderen at menetkozben
...hogyha kiiktatod es fentall az etrem korulmeny akkor nemtud tavozni, addig amig nem lesz oyan hely ami nemfogja birni a blokk belsejeben uralkodo extrem nnyomaserteket...

Igy van kitalalva es nem oknelkul, gondolod, ha a gyarto minden forintert eladna a anyjat is rakna be feleslebes dolgokat?
Miért?
Baromság kiiktatni!
Miért is? Mármint,hogy a hülyék is értsék...
Enyémen is ki van...98-as 7R. Tök ugyanolyan a ZXR-eken is a szelepfedélen.