Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Miert az olajat az cserelni kell?

Tankban talaltam egy kis bizbazt, ami kb 1cm-es jegkorongra hasonlit. Annak funkcioja van?
az igaz de a relé ugyan az és igen érthető a rajz és a táblázat a 313. oldalon
Köszi.Ezen az oldalon csak a ZX7-R van fent,ahogy láttam,de nekem ZXR-750H van.Manuálom van több is(mind angol ).Próbálok abba illetve a tapasztalt kollegák tanácsaiba kaposzkodni,hogy hova bújt a technika ördöge....
Azokat a "nemjó eláztatott" gyertyákat küld a címemre nekem....
Ezekután le se írom hány km t megyek egy gyertyaszettel.
Meg,hogy Bel-Ray EXS 10w50 olajat milyen ritkán cserélek!
elektronyos relé nem mechanikus!

Tehát csak úgy tudod kimérni,hogy adsz neki feszt és méred mit csinál a kimenete.
Feszültségnél polaritásra ügyelni,mert nembiztos,hogy van benne poölaritás védelem!

A relének a 4lába:
1:jön egy vezérlés a gyújtásfelöl(vészleálitón át) ezt az aksi testjéhez képest feszültség mérésként kitudod mérni
2:kell kapni egy testet neki ezt levett gyujtásal,hogy a multimétert ne tedd tönkre kitudod mérni ELLENÁLLÁs mérésként az aksi NEGATIVjához képest
3:megy az AC felé plusz de ez is vészleálítón át!(nem rémlik,hogy honnan kapja utána kellene lesni)
4:ez jó kérdés,mert a vezérlést is vészleálitón át kapja és ami megy ac fele azt is

Ha nagyon nem boldogulsz utána nézhetek,hogy melyik kábel hova megy.


Lehet rosszul emlékszek de az ac felé menö + valahol biztositékolva van és a relé vezérlő + meg a gyujtásdoboztól megy a reléhez (a vészleálitón át jut el a gyujtás dobozig)
a relé ellenállását ki lehet mérni az értékek enne vannak a manuálban (ha minden igaz a 313. oldalon találod) amit letölthetsz pl. a www.calsalter.com ról
Igen-igen.Tudom de ezt leírtam én is.A relére egy 4 lábú csati megy,ebből 2 bemenő,2 kimenő.A piros szál a plusz,ami a vészleállítón keresztül kap áramot.A fekete a negatív amiben nem tudok mérni semmit,lehet szakadt vhol.A 2 kimenő pedig az AC-re megy.Idáig a relére gyanakodtam,de lehet,hogy csak madzag gond.Nem tudod,hogy magát a relét lehet-e mérni vhogy?Mondjuk ellenállás méréssel vagy vhogy?
Ez igy is van Kawabiker, de ha elaztatod a gyertyakat, akkor veguk azonnal, hiaba egeted ki gazlangon akkor se lesznek tokeletesek
Erzekenyek, ez van
Mazlis egy figura vagy! Ha 42-es es valamiert nem lenne jo, szoljal, bekeraron elviszem barmikor
Jovo hetvegen viszont mar biztos, hogy itthon leszek, ha az ido is engedi fordulhatnank egyet
"Áramot meg egy 4lábú relétől kap ami pedig a vészleálítón keresztül a gyújtáselektronikához menő kábelköteg segítségével." ezt a mondatom nem olvastad el figyelmesen :)

Asszem van egy biztije is de most nem tudom az negativ v. pozitiv ágon.
Szia!
Köszi a hozzászólást.Gondoltam,majd itt a fórumon beszélünk,mert ott a hozzászólások helye van és nem a technikai dolgoké.
Nos.Az "Alkatrészek" rovatban már leírtam.Fixre kötve megy az AC,de a saját madzagjából(ami rámegy) nem jön villany....Először a relére gyanakodtam,de kiderült,hogy pozitív 12V megy a relére,de negatívot nemannyira kap bemenő jelként.
H széria sima gyújtástól még nem kap benyát,mert a vészleállító(Start/Stop) Start fokozata engedi a +12V-ot felé.
Ac és szűrő helye stimmel,relét beazonosítottam.A benzincsapot is én újítottam fel.
A múlt héten még járattam.Megint szerettem volna beindítani,de az istenért sem indult!Gondoltam,gyertya vagy gyújtás.Szikra,ha halovány is,de van.Eljátszottam vele egy ideig mire rájöttem,hogy nem kap benyát,és tényleg!Üveget elővettem benzincső beleköt,indítózás és semmi benzin.....Utána AC fixre köt és mint a zuhatag,ömlött a benya...Kezdtem méregetni digit multival.A többit már leírtam...
Még 1-2hét és összekukázom a cuccokat..!
(Janav ezt hoztam ki belölük ,még száratt egér is volt benne...komolyan)
100% sale
irtad a vidid alá!

Mi a bajod az AC körül?
ha jól rémlik a H széria gyujtás ráadása után kap áramot az ACnál!
AC hátul a benyacsővel követve megtalálod.
Áramot meg egy 4lábú relétől kap ami pedig a vészleálítón keresztül a gyújtáselektronikához menő kábelköteg segítségével.
7R nem yamaha így olaj nem jut a gyertyákra a kis benya meg ami odament volna ha véletlen mégis benyábandús a téma akkor egyrésze elpárolog egyrésézt meg szelöztesd ki.
Mondom a menetrendet:
1. csuma gázon szivató nélkül tekertesd meg 5másodpercet
2. vársz 30-40másodpercet
3.ha van töltöd érdemes aksit kicsit tölteni vagy bikakábel és egy kocsi aksi
4.alapjáratot tekerd minimumra(ha tankot leveted a szikra miatt látod,hogy mikor nem támasztja már ki a karbit a tekerentyű de ha tankod vissza van rakva akkor kb. 3-4 egész fordulatot tekerj kifelé,tehát balra mivel jobb menetes)
5.tedd a kezed a startgombra és a szivatóra(egyik,egyik)
6.startgomb megnyom és közben szivatot lassan told rá tekerés közben,ahol elkezd pöfeni ott állj meg és enged el a start gombot
7. várj egy kb. 10-30másodpercert mert ha elvan dugulva a szivatónak az aknájához befolyó rész akkor lassan pótolja a benyát utána
8.újbol start gomb megnyom és tekertesd

Ha maxra szét lassan feltolt szivatóval és utána maxon probálva se pöfen be érdemes kis benyát belocsolni a légbeömlőkbe.

Röviden ennyi
Ha nem jutsz semmire, es jarsz keddtol kispest fele felhozom a gyertyakulcsot, meg ha kell adok gyertyat is
Nem örülök annak,hogy mások is szenvednek,de legalább nem vagyok egyedül a problémámmal.Szintén AC környéki gondom van,és nem nagyon tudok rájönni,hogy mi....Az előző motoromnál(ZX-10),a tavaszi indításnál akku be+szivató rá+indítózás és már járt is a moci.....
Üdv!
Hát eddig sikertelen a történet.
AC nek adtam közvetlen 12V ot, elég kerregő volt a hangja, de nyomta a benzint. Aztán elhallgatott. Remélem csak azért mert telenyomta a karbit, és ne azért mert hazavágtam.
Szikra van! Azt megnéztem. Gyertyát is ki kéne most már operálni, biztos be is köpte a sok szenvedéstől, de ahhoz kell szereznem egy gyertyakulcsot. Kawabiker viszont mondott okosat, lehet hogy magasan van az alapjáratom, mert a ringen fel szoktam 2.5 köré tekerni, de nem tom hogy visszatekertem e, mert a ringről futóval hoztam haza, bár nem hiszem hogy akkor mentem volna vele utoljára, szerintem még motorozhattam utána.
Nem akarok hülyeséget mondani de úgy rémlik a 7R nél csak fordulat alatt kap tápot az AC!
Nézd meg multiméterrel gyújtás ráadásakor kap e naftát ha nem kösd direktre az AC -t amig felpumpál.
Hideginditóspréket felejtsétek el!
Kis benyát sprickoj be a légbeömlőbe az segít ha elvan dugulva a karbid hideginditórendszere.
Ha felpumpált benyával se indul be akkor gyertyákat ki és meglensi van e szikra,mivel ha benya van akkor már csak szikra lehet a gond ha a szelephézag jó.
Szar szelephézag esetén is egy-egy pufanás jöhetne...
Érdemes még az alapjáratot visszatekerni normál érték alá!
Nekem fos szelephézaggal meg fos karbiszinkronnal csak úgy indult be ha alapjáratot letekertem,hogy minél kevesebb levegőt engedjen át a karbi és csak benyát.
Helo Tibi!
Cserélj benzint, aztán adj tápot direktbe az akksiról az ac pumpának,hogy kicsit felnyomja a karbikat. Aztán gyí. Állítólag ez hatásos.
Szeva Kawabiker!
Nem maradt mar semmi idomom sajnos
Szeva Tibi!
Nekem tavaly volt ilyen, gyertya volt. Lehet bekopkodte
szikrad van?
próbáld meg itt megkérdezni,hogy van e: www.starbike.eoldal.hu decemberben még láttam nála a 7-es törött idomait
hello,

elsőként a szikrát nézném meg, mert ha pörget rendesen és még indítóspray-t is használtál, akkor ott lehet a gubanc.
gondolom a lakásban nincs hívatlan kis vendég ( vmi rágcsáló ), de azért ellenőrizd le a vezetékeléseket.
nekem fűtött garázsban áll, könnyen kipárolog a karbiból a benya, ezért mindig meg nyiott csappal hagyom, de még így se pöccen be az első fordulatra.
ha szezon végén nem voltak gondok a szelephézaggal, akkor ott nem lehet gubanc, de azt is leellenőrizném.
szerintem gyertyákat vedd ki, tisztítsd le, ellenőrizd a szikrát és ha van, akkor indulnia kell
csak szurkolni tudok, hogy beinduljon
Üdv Nektek!
Tom, Jana, meg a többiek.
Nagy baj van :( nem bírok a jószágba lelket lehelni.
Bent pihent a lakásba, fázni biztosan nem fázott, de télen nem röffentettem be egyszer sem.
Most 4-5 hónap után fordulnék már egyet, de meg se nyekken.
Vagyis az önindító teker, de egy pöffenés sem jön ki a kipuffon.
Fújtam a szívótorkokba is egy kis indító sprayt, de ez sem hozott változást.
Az aksit már 2x lemerítettem, most töltöm, aztán ha feltölt próbálkoznék újra, de nincs ötletem hogy mitől fog felpörögni a kicsike.
KERESEK!

Fillérekért vagy olcsón jobb oldali idomdarabot a legalját!
Vagy olyan törött jobbos gyári idomot aminek az alsó része megvan akár több daraban is!
Gyári idom anyagból kellene az alsó utolsó felfogató csavartól hátrafelé eső rész ami a hátsó rugós tag alá benyúlik!
(régen járdára felállva megrepedt és elhagytam mire hazaértem)
Sajnos nincs olyan nagy mennyiségű törőtt idomom,hogy kipótoljam kis darabokból és nagy meló is lenne ezért ha valakinek az a része megvan vevő lennék rá!

Fényvisszaverős gyári matricát hol lehet olcsón szerezni?Létezik ilyenből után gyártott vagy csak eredeti?