Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Szívesen haver, rám indig számíthatsz!

BalyOne
Az én esetem elmondom ezzel a vez.lánc cincogással kapcsolatba.
Halottam,hogy ciripel rendesen fogalmam sincs most hány km volt benne de asszem olyan 37 ezer kb . Elméletileg nem kéne cserélni DE nekem megadta magát a feszítő patron ( a rücnis rúd felénél lekonyult ,berágódott és nem feszítette a láncot ) és kicseréltem egy újra aztán a jelenség az volt,hogy a lánc is megvolt nyúlva pedig nem szabadott volna emeletileg DE MÉGIS.
Én mondtam a szerelőnek cserélje ki a vez.láncot ( D.I.D) + feszítő patront is viszont a megvezetők gyáriak ,mert azoknak semmi baja sincs. Nekem olyan (nem hazudni akarok hozzáteszem) 35e be volt kb.

Aztán 5000 km után behalt a blokkom és ami most van benne abban gyári vez.láncs+ feszítő volt amit egyből cseréltettem mert ÉN külön kértem,hogy mind kettőt cserélje ki a szerelő utólag azt mondta a feszítő jó ezért az csak a vez.lánc lett cserélve ami ugye 5e km -et futott a régiben mert gondoltam minek vegyek újat hisz az is jó ( gondolom ezért le leszek hurrogva ) . Hát nem örültem neki hogy nem azt csinálta amit ÉN mondtam hiába ért hozzá cefet mód én meg olyan vagyok mint te nem értek hozzá ennyi .
És még is nekem lett igazam ,mert olyan 2-3e km után a patron megadta magát és azt már én cseréltem a régi újra .
ja és a gyertyák is a gyáriak voltak benne aztán egyik reggel melóba akartam menni és nem ment a 3. henger na mondom ennek a blokknak is kampec holott csak azt a kibaszott gyertyát kellett volna cserélni amit mondtam is neki mikor beszéltünk,hogy komplett szervizelés a blokkon de egy pár dolog elmaradt köztük ez is kicseréltem ÉN a gyertyát is azóta semmi baja . ja meg a henger fej tömítést kellett volna mert ez pasztás volt de azt sem cserélte mert minek jó az meg i lett az eredménye.

Ebből azt akarom kihozni,hogy ha TE úgy érzed nem jó valami (hisz te használod te hallod nap mint nap milyen hangja van és ha változik valami akkor az valamihez vezetni fog )és a szerelő azt mondja már pedig jó akkor is kösd az ebet a karróhoz .

Nekem ez a tanácsom oké ,hogy nem kevés pénz meg fölös pénz kidobás de hidd el jobban jársz minthogy ha valami baj van és még jobban zsebbe nyúlós lesz.



( bocs a hosszú dumáért , )
kawa zx6r 07-08 komplett pályaidom eladó csak most 30ezerért ! Fekete fényezés itt ott festék leverődéssel.

06703405005
Mivel ez 1 Fórum, és mi a faxt vitatgassunk itt meg Barátok kösztöt, vagy mit ? Így is xarrá van offolva az egész... Tök normális módon kérdeztem valamit (úgy fest hogy (lehet) többek szerint nem), én még most is úgy gondolom a probléma(ám) bonyolultnak még szép, hogy az, de az ilyen válaszoktól meg az Isten óvjon (főleg mert kényes kérdéskör) komolyan mondom...
Kutya nem kért, hogy a szar tanácsaiddal csak 1 kicsit is beleugassá az ordenáré stílusodba' segítségek nem neveznem, csak folyamatos fikázásnak, észosztásnak...
Páron azért hozzá tudtak szólni "normálisan is", és tényleg köszönöm szépen, még ha voltak a véleményekben eltérő sorok is, lényegében azért egy valamiben volt egyezőség...
Ergó kátyús út vezetett idáig, de megérte:
Lezártam a kérdéskört: DID vezérműláncot kell cserélni következő szervizkor (amit lehet már csak jövő évi nyitásként fogok megtenni)
Szóval elnézést ha "terheltem" itt pár oldalt a szarságommal, és köszönet még1x !
A gyári termosztát nyitási hőmérséklete 58-62 fok.
Az enyém 636 2002. 70-75 között.
Ezek után kíváncsi vagyok mi lesz az enyémmel a télen amikor átnézik
Még mindig van jó pár alkatrészem ZX6-R kawához!
érd: 30/220-1196
Sziasztok!

ZX6R (ZX600J) hűtőfolyadék hőmérséklet nálatok mennyin áll menet közben? Ha normális tempóban közlekedek (140-150 körül), akkor nem nagyon akar felmenni 70 fölé. Alapjáraton járatva felmelegszik normális tempóban egészen 100-104 fokig.
Termosztátot kicseréltem egy bontottra (volt itthon) és ugyanez maradt a "tünet". Megjegyzem, a termosztát zárva volt, mikor kiszereltem...

Előre is Köszönöm!
Ismétlem: én nem azért vittem el a motort a szerelőhöz, mert baja van. Általános karbantartás volt -karburátor tisztítás, és szinkron, szelephézag csekkolás,és állítás- az eredeti cél. Mikor odaértem, és ránézett a kilométerórára, rögtön mondta, hogy esedékes a gyertyacsere. A gyertyák cseréjének periódusa 24ezer km, nekem 47ezernél lett cserélve, mert nem akartam ezer kilométer után visszavinni.
A vezérműlánc nem jelzett semmit, nem csörgött, nem zörgött, így mivel én nem láttam, nem tudhattam, hogy megérett a cserére. A szerelő viszont látta az állapotot, ezért cserélte. A lánc meg volt nyúlva, és kezdtek összeállni a láncszemek. Ez annyira nem váratlan egy közel 50ezret futott gyári láncnál.
Tényleg csak a lánc lett cserélve, és DID került bele, mert az valóban jobb, tartósabb a gyárinál.
Egyébként azért (sem) érdemes túl sokat várni a vezlánc cserével, mert a láncfeszítő sokkal könnyebben tönkremegy, ha már a full-nyúlott láncot feszíti. Most lehet elég lenne a lánccsere, 10ezer km múlva meg cserélheted mindkettőt. Az se mindegy...
Vazzeee
Vidd el szerelőhoz majd ő megmondja, ha meg tudsz szerelni azt utána is megteheted.a felmérés olcsóbb, mint ha meg is csinalja
De baszki mit vársz, beírsz egy fórumra hogy zörög a szarod, de te se tudod mi az, mégis mit segítsek? Simogassam a lelked, érezzek együtt vagy mi a bré? Az egy helyben tehetetlenfaszjánoskodásból nem haladsz előre, erre próbáltam rávilágítani, indulj el valamerre aztán majd lesz valami, ezek pont olyan bonyolult dolgok mint amilyené te teszed.

Lehet a kuplungodnak nincs baja? L E H E T ? ? ? Ki jár vele a mutter? F Ü L ! Látod erről beszélek. Kifinomultan hozzáértő.... pffffff..... inkább add el az egészet mert LEHET blokkcserés. Ajánlom az akvarisztikát az nem ilyen stresszes hobbi.
Dehogy halt csak "elment" a vezérlés De most végleg
Nem gond, én sem akartam itt "kirohanást" szimulálni, csak cseppet sem szeretem, mikor hozzá nem értés esetén még hülyének is nézik az embert, pedig a 2 azért nem feltétlenül ugyanaz, de ki sem zárható
Azért leírod ugyan, hogy felismered a szitut, amikor szerelőhöz kell vinned a masinériát, de mégis a szerelő jelzett hogy cserélni kell :), Neked semmi zaj, zörej nem jelezte ezt előre ? 1xűen megnyúlt kismértékben csak a lánc, vagy mi volt a csere oka ? és tényleg csak a lánc ? Más semmi hozzá tartozó nem vót cserés ?
Illetve mintha írták volna hogy DID lánc jobb mint a gyári, és felejtsem el az összes többi vezetőt + patront, és a nagy veszély elhárításán már túl leszek... Azért nem mind1 a 20 kontra 80...

On: A vájtfülű azt jelenti, hogy a hibát hallja, csak nem tudja megnevezni
Nem beszélve arról, hogy kifinomultan értek hozzá, ami nem is igazi, tehát mű

Az meg ilyen nagyon kafa, hogy ilyen nagyon tuttá' segíteni bazz, hasonló tanácsokat mindig kafa hallani, feltétlenül kicseréltetem, emellett csak már a kuplungot (lamellák, rugók elég) kéne ugyanígy, lehet annak sincs semmi baja, csak finanszírozzad már meg nekem - ha ilyen jó megyen, hogy egyszer eldöntöttem, hogy kicseréltetem, de nem téma 80 papír... Na megyek osz' rívok tovább
Megint meghalt a hatos fórum.
Ááááá.... mindjárt kisírom a szemem rajtad, vaaagy rádsírok így a nyelvtanóra után. Mondjuk ez is vicces... 15 évvel ez előtt már olyan netszleng ment IRC-n hogy fagyott az XP a helyesírás ellenőrző miatt, akkor most? Nem is értelek Tibi. De azért szép gondolat volt.

Visszatérve bajvanra hogy van baj van nagy. Ha ennyire ki van vájva a füled akkor csak halljad már meg hogy honnan jön a hang, meg mikor miért és hogyan. Mert kivájt füllel vezérlést cserélni egy fellazult csavar miatt kicsit ciki. Illetve ha elindultál vezérlést cserélni mert nagy eséllyel az a gond (FÜL) akkor meg cseréltesd ki és ne legyél döntésképtelen mert minnyá ríjjok hogy felnőtt emberek itt sírnak egy fórumon hogy nem tudja mit csináljon a hobbijának tárgyával. Csináld haver, menjél cseréltesd ki ha továbbra is zörög akkor nem az volt. FÜL.
Sajnálom, hogy úgy érzed, hogy le lettél hurrogva, hidd el, nem annak szántam. Pusztán azt szerettem volna tanácsolni, hogy ha úgy érzed, hogy rendellenes hangja van, akkor ne hagyd annyiban a dolgot, vidd el szerelőhöz, mielőtt gázos lesz a történet. Ha egy szerelő azt mondta, hogy nincs annak baja, de nem nyugtatott meg a válasszal, akkor vidd el másikhoz is.
Legjobb védekezés a támadás, ugye? Én például azért viszem szerelőhöz a gépet, mert se időm, se energiám, se eszközöm, se szakképzettségem, se rutinom nincs ahhoz hogy vezérlést cseréljek, ellenben felismerem a szituációt, amikor el kell vinnem a szakihoz a motort.
Márkaszervizbe nem viszem a motort, mert ők biztos tényleg kicserélnek mindent, mert nekik az a biznisz . Olyan emberhez viszem a hatost, akiben bízom annyira, hogy feleslegesen nem cserélget ki semmit. A vezérműlánc csere nem volt belekalkulálva a júliusi szervizbe, de mikor szét volt szedve a motor, látta a szerelő, hogy cserélni kell, telefonált, cserélt.
A szerelő téma valóban kényes dolog, mert nagyon fontos, hogy találj egy olyan szakit, akiben megbízol, nem félsz attól, hogy pl. kifizetted az új gyertyákat, de bennhagyta a régit... stb.

(Off: A vájtfülű azt jelenti, hogy kifinomultan hozzáértő, műértő. )
Baj van a kuplungoddal?
Az enyémben 57000 van és semmi probléma .
Olajat cserélgetek,szűrőt tisztítok.
Le lett cserélve a fékolaj,víz a gumi.
És ennyi.
A télen lesz karbiszinkron,szelephézag,vezérlés ELLENŐRZÉS és ennyi.
Nem cserélgetek semmit ha jól működik.
Hidd el én sem, most ezért is le lexek hurrogva, de első gyertyacserém 30nál lett iridiumosra, aztán meg 50nél lett simára (szerelő javasolta, illetve én se tapasztaltam semmi észrevehető pozitív különbséget az iridiumos fél javára, csak hogy 3x annyiba kerül)..
Nyilván ha azt is elárulom, hogy a légszűrőt (3ezrenként 1h keresztül fújattam ki, de az nem = új) is 20 ezerig hagytam benne, akkor ezt a motort én már csak küldöldinek adom el...
A kuplunglamellákra is azt mondta MF, hogy semmi nem indokolja a cserét (na most én nem tudom eldönteni, még ha én szedném szét akkor se, akkor marad a xokásos bizalmi játék a szerelő és közöttem)
Ezt csak úgy tudom fölülírni, ha fogom magam és tanácsa(i) ellenére mégis kicseréltetem, vagy megkontrázom, javasolt csere esetén mégsem cseréltetem ki...
Szóval van 1 lassan 55ekm-t futott motorom és se vezérléshez nem lett még nyúlva, 6 db kuplungrugón kívül semmi nem lett cserélve ott sem, akkor gondolhatjátok, hogy kicsit aggódom, de - előbb leírt módon, én tök hozzá nem értő - milyen ok(ok)ból bírálgassam felül az döntését ?
1 ok van, hogy ha nem bízom benne, de akkor minek vittem el hozzá, (ja azért mert lusta lennék ennyire hozzáérteni a géphez, és nem vagyok az általam épp kiválasztott szerelőnél jobban hozzáértő)...
Amit írtál, tehát az indokoltságát én meg végképp nem tudom eldönteni (ahogy a tulajdonosok kb. 80-90%-a sem)
Én nem cseréltetnék semmi alkatrészt amíg nem indokolt.(gyertyát sem)
Világosan írtam, hogy full vájtfülű vagyok hozzá, és azt is csörög vmi, de lehet, hogy fogalmam sincs honnan jön a hang... Igen, mindenképp megvárnám, amíg elszakad! Az a biztos !
Azt is világosan írtam, hogy ebben az ivanics is megerősített, ez volt a lehet hallani hangján, amikor cserélni kell... De nem gond !
Lehet Ti nagyon hozzáértők is azt mondanátok semmi baja...
Lehet más észre se veszi, csak ugye én, aki 54e km óta hallgatom a vájtfülemmel a motor rezdüléseit... Vmi zörög kismértékben, de fogalmam sincs mi az...
Csak azt tudnám, ha ennyire értetek hozzá, mi a náthás faxnak viszitek szerelőhöz a gépet, ahelyett, hogy hozzá állnátok Magatok ?!
Illetve aki nem ért hozzá = tehát én, és elviszi 50 ezres szervizre, és belevolt kalkulálva hogy most aztán komplett vezérlés csere, de a szerelő azt mondja, hogy tök fölösleges, mert semmi nem indokolná, akkor ebben a helyzetben Ti kicseréltetnétek ?
Illetve ha elviszed márkaszervizbe, és viszonylag ki van belezve a gép, akkor majd Ők valószínűleg úgy hívnak föl telefonon, hogy nincs itt semmi, gond csak a láncot kell cserélni, semmi mást ?!
Én mint laikus, honnan tudjam, hogy kell-e feszítőt is cserélni, meg más egyebet, nyilván kicseréltetik velem az egészet (alkatrészen haknizni kell) én meg mit tudok tenni bólintok rá...
De én szerelőhöz vittem, (MF), aki azért állítólag nem is olyan rossz, aki azért csak nem mondja mindenre hogy cseréljük ki, ez alapján csak abban a helyzetben vagyok, hogy hiszek neki...
Ezzel nincs is nekem semmi gondom, de azért szerelői tanács ellenére mégis kibaxni 1 100ast az ablakon, hogy már azért is csináljuk meg, mert a szerelő szerint nem indokolja, akkor innentől kezdve kiben bízzak bízhatok ?
Gyertyát se muszáj cserélni, lehet 50-et is elmegy... Lehet nem tesz jót a motornak....
Aztán hogy most ki mekkora vagány, és ki mennyire nem tartja be a gyár által előírt dolgokat, vagy hogy ki gondolja és bírálja ezeket fölül az mindig egy más kérdés... Még a motor fiatal korában is felhívtam 1 kawa szervizt (talán Budaörs lehetett) és az "Úr" tájékoztatott, hogy Ők már pedig 6000 - ként mindig mindent kicserélnek (ha kell hanem)... Velük többet nem beszéltem...
A szerelő kb. olyan mint a fogorvos, mindenki fél 1 kicsit ajánlani (mert Neki ugyan jó, de másét nehogy pont Ő baxxa L az Ő javaslatára), de azért kíváncsian hallgatnám ki hova hordja a gépét BP 70kmes körzetében....
Miért?
Én írtam az előbb Tom nevében.
Ilyen helyre elvből nem viszek semmit.