Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Nem helyes írásilag értem hanem motor szerelő szempontból.
Nem bízol egy olyan szerelőben aki nem mondjuk hibásan írja le a szerviz-szót?
Hagy akarjanak.
Ami azt illeti, igen is számít. Nem csak ez az i betû, az összes helyesírási szabály megtanulandó, használandó.
Mehhh.
A hülye j ez tetszik.
Szerintem számít. Azért használom a beépülőt. Először az i betű, aztán hüje, lessz, kissebb stb. Adjuk meg a szép magyar nyelvnek ami jár neki.
Annyira számít az az i betű?
Hát meg az van előírva gyárilag. Pl. a patron olyan egyszerű mint a faék. Amíg a rugó jó és megvannak a ricnik nem kell vele foglalkozni. A vezetők szintén kiszolgálnak 2-3 láncot. De a gyárnak ez nem jó anyagilag. Ők cserélni akarnak mindent.
Ez csak annyit jelent, hogy van aki ismeri a helyesírás ellenőrző programokat.
Erről van szó nem kell a fél motort kicserélni csak azt ami elkopott elhasználódott sok autó-motor nem szerelő ilyen,cseréljük ki a fél világot mer így köll. Aztán ha mondom neki hogy főnök csak azt amit kell!Akkor meg meg van sértődve de megcsinálja mert kell neki a pénz és csodák csodája így is jó lessz.
Tudom hogy ez sokaknak talán nem tetszik de nem érdekel.
Mostanra hála a sorsnak találtam a motornak és az autónak olyan szerelőt aki ügyes,normális,nem túl drága és még a felelősséget is vállalja a munkájáért.
Az emberek 95 százaléka nem tudja helyesen leírni a "szerviz" szót. A legrosszabb, hogy cégtáblákon is láttam már hosszù í-vel. Igazán örülök, hogy van még aki tud helyesen írni. Egy nagy piros pötty Neked Tibi. Bocs az offért.
Egyébként az enyémbe is DID lánc került.
Ennyi. A DID meg kétszer annyit kibír, mint a gyári Tourmax, akárki akármit mond. Mindjárt jön Kawabiker és megcáfolja...
Azért cserélnék a vezetőket mert aszondja a szakszerviz. A 04-el én is elmentem vez-lánc cserére márkaszervizbe. Aszondja 80 000Ft. Abból 22e Ft a lánc. Na mondom álljunk meg egy szóra. Előbb nézzük meg mit kell cserélni!
Lánc kuka (33e km-nél), patron tökéletesen működik, a vezetőknek semmi baja. 15e Ft-ért DID lánc és agyő.
Vezérműlánc élete erősen használatfüggő. Nagy fordulatról motorfékezve, visszaváltogatva, jobban használódik. Én még 120ezret futottat életemben nem láttam, de 100ezret sem. Az enyémben 70ezernél lett cserélve, bár ez görgős lánc, a hatosban lamellás van. Hondámban 50e-nél. Feszítőt 84-nél kellett cserélni. Kétlem, hogy bármelyik hatosban "hidraulikus" feszítő lenne. Hondákban volt olyan, hogy volt egy kis járat az olajnak a feszítő tömítésénél, de alapvetően az is csak rugó feszítésű. Híresen gyorsan tönkremegy, mert nem gátolja meg semmi, hogy pulzáljon és ne menjen vissza a tüske. Kawáknál rugó+fogasléc működik. Rugó feszít, fogasléc nem hagyja visszamenni. Ha baszol kicserélni a láncot sokáig, akkorát nyúlik, hogy a fogasléc már szinte végállásban van, ekkor szokott gyönyörűen berágódni. Időben cserélni kell a láncot, akkor talán elodázhatod a feszítő cseréjét. Mint mondtam nekem 14ekm-t túlélt a feszítő a lánchoz képest, hozzáteszem ez is kurva sok méter egy láncnak. Ezzel nem játszanék, főleg azért nem mert egy lánc max 17-19eft, ha átugrik, vagy szakad, a blokkfelújítás ennek a hússzorosa lesz, szó szerint.
Vezetőket minek akartok cserélni? A 99ekm-t futott gépemben gyáriak vannak, ha nem törik el, nem kell cserélni. Maximum a szelepfedélben levő kis darabkát, ami az enyémben típushiba, hogy leszakad, azt kell cserélni, az kb 4eft a gyári. Nekem már egyszer leszakadt, ledarálta a lánc, kiszedtem a karterből granulátumként, vettem egy újat és mehet tovább.
Én nem várom, nekem egy hónapja lett cserélve.
Õszintén szólva azt se tudom milyen, amikor kicsit csùnya hangja van, mert az enyém még nem csörgött, mégis cserélve lett.
Hát amire oda eljutsz igen csúnya hangja lesz ám. Ha kivárod meg is érdemled.
Jaaaaa, az akkor sokkal jobb.
Nem igen szakad az el. Csak úgy meglazul, hogy átugrik pár fogat és a blokknak annyi. Bár ha mázlid van csak pár szelep, dugattyú meg a hengerfej megy tönkre.
Szerintem tök felesleges számokkal dobálózni. Ha valami szar, akkor azt ki kell cserélni, függetlenül attól, hogy mennyi kilométert ment el. Márpedig, ha csörög, akkor az bizony már nem jó. nem hiszem, hogy komoly vigasz az illetõnek, akinek elszakadt a vez.lánca, hogy "de a fórumon azt írták, hogy elmegy az 100ezer kilométert is."
"Lehet hallani a hangján, amikor cserélni kell!"- ezt Te írtad. És hallod a hangját... Akkor miért nem cserélteted ki? Megvárod, míg elszakad? Légyszi ne.
Egyébként a láncvezetõket nem szokták cserélni, azok nem mennek tönkre. A feszítõt sem kell cserèlni, ha nincs berágódva, nincs semmi baja. Persze, ha szar a feszítõ, akkor muszáj cserélni. A vezérmûlánc 20ezres tétel, nem biztos, hogy érdemes spórolni rajta...
Amit írsz az ár és cikk szám?
Akkor ha csörög és kevés a k.m. a motorban akkor a patron fingott ki a kérdezőnél.
Ez érdekes, nekem is csörög különösen hideginditásnál, viszont nekem nem is hagyja abba, én meg full vájtfül vagyok hozzája...
Viszont a szerelő (MF) talán mintha azt mondta volna, hogy semmi baja a láncnak, vmint kérdeztem, hogy mi a csere periódus, de mintha az hangzott volna el, hogy ennek úgy igazából nincs is, amit az Ivanicsbol is megerősítettek... Idegesít folyton engem is, de simán más is lehet a zörej oka... Nem vicces az anyagköltsége ennek, és akkor még munkadíjről nem is beszéltünk, mert ez elég hosszadalmas meló, és 1 ilyen fontos melót - legszívesebben csak garanciát adó - szervizben iktatnám... Íme: Láncvezetőelső:11817,- 12053-1475
Láncvezetőhátsó:15560,- 12053-1476
Láncvezetőfelső:5497,- 12053-1477
Vezérműlánc:22247,- 92057-1531
Vezérműláncfeszítőpatron:34112,- 12048-1181
Vezérműláncnak nincs csereperiódusa, eléggé használatfüggő is!
Lehet hallani a hangján, amikor cserélni kell!
Ja, és kérdeztétek - én nem értek hozzá - , de mint látjátok az ajánlatban patronyrú is xó vót, és hát ugye az a legdrágább eleme
Ez 90 papper anyag, az ajánlat pedig áprillis környéki....
Állítólag a lánc akár 100000 km is kibírhat (értelmes használat mellett)
A feszítő hamarabb tönkremehet.
Nekem az a faszi mondta, akitől vettem. Ja több gépet is eladot