Első körben átnézném a biztosítékokat, mivel a kulcs elfordításánál feszültség alá kerülő eszközöket biztosíték védi, ha nem lett helyettesítve egy rövidzárral. Az akksit próbára át kellene tenni egy másik gépbe. A melegen nem indulás lehet valamelyik csatlakozásnak a megnövekedett átmeneti ellenállása is, át kell nézni, hogy az üres visszajelző, oldalsztender, kuplung visszajelzők rendben csatlakoznak-e.
Az első leírásból amit írt nekem nem derült ki mennyi ideig kattogott, sem az, hogy raktak e olajat a szurobe mielőtt betekertek stb. Utána írta az 1-2 percet, de ma kiderül kattog e még neki a motor..
A jelenség a következő multhéten voltunk motorzni megáltunk ujra inditanám nem indult a motor csak tekert az öninditó, majd nagy nehezen beindult, ezt eljátszotta egy párszor. Ma kitoltam a motrot gondoltam majd megyek vele egy kört hogy fent áll-e ez a jelenség még. Indítanám önidító teker vagy kettőt és utánna semmi üres jelző lámpa is kialudt. Kapcsolgattam mindent megint tekert egyet és semmi, nem kap áramot. Ráraktam egy multimétert az aksira és ha elfordítom a gyujtáskapcsolót nem jelz áramot. Zárlatos valami. tipp?
KÖszönöm szépen a válaszokat. Fater motorjába is cseérltünk olajat és az nem csörgött, azért paráztam be egy kcisit. De reméltem hogy csak azért volt ilyen ijesztő hangja, mert nem volt meg az olajnyomás. de ezért csörömpölt 1-2percig, de most már nem. Még holnap midnenféleképpen megnézem. Köszi a válaszokat :)
Tanknak kétoldalt egyneletesen és egyformán kell felfeküdnie, de szerintem elég nehéz szarul a helyére tolni- vagyis ha túl könnyen ment fel és nem akadt a végén kicsit akkor nem ment fel rendesen, de akkor az a nagy csavar az ülés felől sem jól feküdt volna fel. Nem kell megijedni, első szerelés mindig ilyen, majd belejössz! :)
Én ia a Zénél csupán csak 4 órát basztam el a gyertyák cseréjével, szal ne aggódj menni fog az idővel!
Gyakorlat teszi a mestert!
Semmi sem csörgött.. Leengedted az olajat és amíg nem kapta fel rendesen- és épült fel a nyomás addig csörömpölt kissé. Holnap indítsd el és szerintem már nyoma sem lesz ennek. HA mégis, akkor kezdj aggódni!
A vázon lévő 2db gumibakra kell rácsúsztatni a tankot. Lehet, hogy az egyik oldalt mellément és úgy húztad meg a csavarját.
Olajcserénél mennyi olajat öntöttél bele?
A fekete csavarnál lehet ellenőrizni az olajnyomást az ehhez szükséges műszerrel.
Nem gondolnál, de a régi gyertya menete elég retkes volt. ja és gyertyát hogy szoktatok cserélni? én csak a hátsó csavart szedtem ki és alátámaszottam, szoval nem szedtem le meg iylesmi. Meg azt nem tudom hogy a tank oldalra menynire billeg. mert bal oldalt a tank pereme mintha kicsit bele-beleérne a vázba. Nem tudom hogy elől mibe van az beakasztva, hogy abbol kicsuszott, vagy hogy van megoldva. Első motor és most volt először hozzányulva szóval nem nagyon tudom még hogy megy er-5nél.
Rosszul irtam én cseréltem le itthon. Arra van vmi ötlet hogy mit lehetett elbarmolni? Meg egy oylan kérdésem van hogy a blokk jobb oldalán van egy fekete csavar, az mire szolgál? mert azt olajleeresztő az a blokk alján van, nem? És mint irtam már semmilyen fura hangot nem ad, de szerintem egyáltalán nem is kellett volna...
Olyan problémám lenne hogy ma cseréltek olajat (castrol act evo 4t 10w 40), olajszűrőt, légszűrőt, és gyertyát. Összerakás után beinditom és kattog valami. Aztán megint inditom, nagyon mély kattogás. És nem tudom mibaja volt. Aztán visszacseréltem a gyertyát a régire (ngk dr9ea-az új és a régi is ugyanilyen), mert azt hittem ezzel van vmi. RÉgi gyertyával beinditottam, de akkor is kattogott kicsit, de pár mp mulva elállt és igy járt néhány percet. Kis gázok és akkor nem adott semmi furcsa hangot. Végül mentem is vele pár 10métert és nincs semmi fura hangja. De akkor mitöl csörgött zörgött annyira? vagy ez minden oljacserénél ilyen lesz?
Tud valaki valami okosságot mondani ezügyben?
Csak én nem motorozni megyek, hanem gyalogolni.
A jelenség a következő multhéten voltunk motorzni megáltunk ujra inditanám nem indult a motor csak tekert az öninditó, majd nagy nehezen beindult, ezt eljátszotta egy párszor. Ma kitoltam a motrot gondoltam majd megyek vele egy kört hogy fent áll-e ez a jelenség még. Indítanám önidító teker vagy kettőt és utánna semmi üres jelző lámpa is kialudt. Kapcsolgattam mindent megint tekert egyet és semmi, nem kap áramot. Ráraktam egy multimétert az aksira és ha elfordítom a gyujtáskapcsolót nem jelz áramot. Zárlatos valami. tipp?
Én ia a Zénél csupán csak 4 órát basztam el a gyertyák cseréjével, szal ne aggódj menni fog az idővel!
Gyakorlat teszi a mestert!
Olajcserénél mennyi olajat öntöttél bele?
A fekete csavarnál lehet ellenőrizni az olajnyomást az ehhez szükséges műszerrel.
Olyan problémám lenne hogy ma cseréltek olajat (castrol act evo 4t 10w 40), olajszűrőt, légszűrőt, és gyertyát. Összerakás után beinditom és kattog valami. Aztán megint inditom, nagyon mély kattogás. És nem tudom mibaja volt. Aztán visszacseréltem a gyertyát a régire (ngk dr9ea-az új és a régi is ugyanilyen), mert azt hittem ezzel van vmi. RÉgi gyertyával beinditottam, de akkor is kattogott kicsit, de pár mp mulva elállt és igy járt néhány percet. Kis gázok és akkor nem adott semmi furcsa hangot. Végül mentem is vele pár 10métert és nincs semmi fura hangja. De akkor mitöl csörgött zörgött annyira? vagy ez minden oljacserénél ilyen lesz?
Tud valaki valami okosságot mondani ezügyben?
Akkor te már biztosan nem leszel ott, sajnálom.