Fisi!Tök mindegy ki mit mond,a kawa egy örök darab.Megy mint állat(a kategórián belül)És megbízható (legalább is idáig )23000km-er, de az elődje is bírt 45000km-ert hiba nélkül gyári cucokkal
Esetleg ha lenne valakinek tapasztalata a fent említett gumikról kérem ossza már meg velem! Illetve ha valaki tudna ebbe az árkategóriába ajánlani más gumit azt is szívesen venném!
Ja meg persze a ráülős leemelős módszerhez kell egy magasság is, ha nem ér le a lábad a megemelt motorról, az szívás... Akkor kissámlit mellé, és arról lökd el magad.
Én szinte mindig egyedül szoktam, nem olyan nagy kunszt: a motor áll ugye ferdén az oldalsztenderen, az állványt betolod hátulról, és ugye a bal oldali lengővillaszárt elkezded emelni. Ettől elkezd a motor jobbra dőlni, egészen addig, míg a másik oldalon le nem ér az emelőre a lengővilla, ekkor a motor már függőleges helyzetben van és stabilan támaszkodik az emelőre, csak rá kell lépni a végére és a motor felemelkedik, az emelő meg befordul.
Ha a hátsóval már megemelted a motort, és függőlegesben van, az első már gyerekjáték lesz.
Leemeléskor vagy a fentieket játszod el fordított sorrendben, csak kicsit kézzel segíts rá a végén hátulról, amikor kiveszed az emelőt, nehogy arra dőljön, amerre nincs oldaltámasz ; vagy, ami nekem sokkal gyorsabb és biztonságosabb érzés, ráülsz a megemelt motorra, és pont mint egy középsztendernél, előre lökve a motort átlendülsz az emelőn, ami szépen ki fog fordulni a motor alól, Te meg gázt adsz és már mehetsz is .
Mondjuk a procedúra függ az emelő típusától is, de gondolom el tudod képzelni nekem milyen van: meghajlított cső, alján két kerékkel; ha találok róla linket, berakom később.
Igen érik bennem is a gondolat, hogy be kell majd majd szereznem kettőt a zongorának, csak legyen meg végre a házikó, amihez végre saját garázsom is lesz
Egyébként azon gondolkoztam, hogy egyedül hogy tudjátok feltenni állványra a vasat? Van ennek vmi speckó technikája? Vagy két ember kell hozzá?
Ja és még egy, csak nem tudok elmenni mellette, mert mindig felidegesít, nonszensz, hogy a gyártók nem tudnak megegyezni a motorok súlyának megadásában, nehogy már össze tudjuk vetni normálisan... Szóval általában az európai gyártók száraz súlyt adnak meg (a KTM is!) míg a japánok teljesen teletöltött motort mérnek le (a Honda is!). Szóval az a kg/LE arány jobban közelít a Hondához a 200-as Duke esetében. Persze még szerintem így is jobban áll.
Ja meg még annyi, hogy amint látod a 250-es endúrókat is kihagytam, pedig a Kawának, Hondának, Yamahának is van, de ezek is (szerintem!) pont azért nem egy kategória a többi A2-essel, mert nem lehet őket ugyanarra használni - terephez, városhoz jó a nagy alsó nyomaték, rövid áttétel, de ha elhagyod a várost, pláne autópályán, akkor kínszenvedés lesz, az alacsony sebesség, na meg a magas építés/rövid tengelytáv/nagy kerék/vitorla első sárvédő miatti bizonytalan futás miatt.
Az enyémen sincs középállvány, úgyhogy az emelő tényleg nagyon nagy kincs, én vettem előre-hátra. Hihetetlenül megkönnyíti az életet, láncfújáskor, szereléskor, téli tároláskor, gumiellenőrzéskor, felnitakarításkor... Szóval egyet értek Parabellummal, szerintem az emelő alapvető motoros felszerelés.
Egyébként gratula az új motorhoz! Yamahákat annyira nem ismerem (a gitárjaik középszerűek ), de ez tetszik! Sok boldog kilómétert hozzá!
OK, bocsi, mea culpa, a regadókat valami honlap kalkulátorával számoltam, ott konkrétan 270.000 jött ki 250 köbcentire, megfelelő környezeti normával. Köszi a javítást!
Amúgy a KTM, legalábbis a 390-es, szerintem az a legkomolyabb vetélytársa a Ninjának, főleg ha az árát lent tudják tartani. Vagy mondjuk inkább úgy, az A2-esek közt a Ninja 300 és a Duke 390 van az élen.
Persze nálam sem kérdés, egyértelmű hogy a Kawát venném...
Még egy kis kiegészítés a Duke 200-hoz, én azért tartom inkább összevethetőnek az A1 motorokkal, mert egy dolog a kg/LE, de a tesztekben is azt írták, hogy elég rövidek a fokozatok, 120 km/h a vége, ha nagyon erőltetik, a 4T 1 henger meg nem az üveghangon pörgetést szereti egyébként sem. Szóval a városban biztos végig lehet menni rajta egy keréken, erősebb, mint egy 125-ös, de autópályára már nem vinnéd fel, csak végszükség esetén, és a leállósávtól 10 centire gurulnál imádkozva, hogy mennyél már... (ugyanúgy, mint a legtöbb 125-ös esetében). Én egy A2-es motortól elvárnám, hogy már autópályán is kényelmesen lehessen cirkálni 130-cal, és onnan még előzni is, ha kell. A Ninja 300/Duke 390 tudja ezt; a legtöbb A2-es (pl. 250-es Honda) szintén, még ha jobban kell erőlködnie is, de a 200-as Duke nem.
Persze nem nagy dolog összerakni egy ilyet, de sajna nincs műhelyem, szerszámom időm ...
De jövőre ha végre elköltözünk családi házba, akkor tuti külön szentélyt kap a két motorom .
Most igazából a takarítás, és lánc olajozás miatt kellene egy közép sztenderd, majd megnézem, hátha lelek bontva valahol egyet, ha nem akkor megküzdök vele így, hisz tök sok mocin nincs középső sztenderd, ők is megoldják valahogy a dolgot
Ne haragudj, ha kijavítalak néhány ponton. A regisztrációs adó összegét nagyon rosszul tudod.
Én vámos vagyok, tehát tudom, de az interneten is megtalálható, hogy új motornak 126-500 cm3 között 135.000 Ft a regadója, de itt a táblázat:
1. 80 cm3-ig 20 000 Ft/db
2. 81-125 cm3-ig 95 000 Ft/db
3. 126-500 cm3-ig 135 000 Ft/db
4. 501-900 cm3-ig 180 000 Ft/db
5. 901 cm3-től 230 000 Ft/db
A KTM esetében nem érdekel, hogy Indiában gyártják. Japánok is gyártatnak Kínában, úgy hallom, már a Kawasaki is.
Szóval, ami a lényeg, hogy a 26 LE-höz 130 kg-os önsúly tartozik, a 250-es Honda 161 kg-al tudja ezt.
Persze ki lehet számolni azt is, hogy 1 LE-re hány kg jut. Ez alapján:
1. 300 Ninja: 4,41 kg
2. 250 Ninja: 5,12 kg
2. 200 Duke: 5,18
3. 250 Honda: 6,19 kg
4. 250 Suzuki: 7,58
Ebből is látszik, hogy a KTM nem annyira gyenge 1 hengeres és inkább 250-es, mint 200-as. Szerintem.
De nem akarom itt védeni a KTM-et, mert egyértelmű, hogy nekem is a KAWASAKI KELL!
Abban igazad van, hogy a divatmotor-nagyrobogók aránytalanul drágák. Nem a szegényebb rétegnek készülnek, az biztos.
Csinálj külön emelőt az első és hátsó kerékhez!Nem nagy meló.Mintát találsz a neten. De magad is megmókolod.Az még jobb is mint a középszender.Pláne a téli leálláshoz.
Hát objektíven ezt nem igazán lehet, hisz hogy hasonlíthatnék össze egy körtét egy almával...
A két motorban az a közös, hogy gyakorlatilag majdcsak egy árban vannak
Így csak azt tudom leírni, hogy nekem mi tetszik/nem tetszik az egyikben ill. a másikban, no meg majd idővel azt, hogy a tapasztalatok alapján nekem megérte e váltanom
Most kb. ez olyan összehasonlítás volt- mintha a TDM mellé oda raknám Szücsi barátom 1600- as Harley- ét, aztán az meg a Yamahától sokkal nyomatékosabb!
Egyébként a végső verdikthez kell legalább egy szezon, hogy objektíven lássam, hogy vajon megbízhatóság, fenntartási költségek fényében érdemes volt e váltanom
Nem lesz egyszerű dolga a zongorának, mert a kawa magasra tette a lécet
azért is mondtam, hogy felszínesek, mert nagyon keveset mentem még a vassal
Egyébként két dolgot kifelejtettem:
- a középső kitámasztó hiánya őrjítő, muszáj lesz egyet beszereznem
- a gyári kis tükör nagyon design-os, azonban nem látok benne olyan jól hátra mint az ERnő nagy tükreiből, valószínű ezeket is cserélni fogom
Nagy hírem van, tegnap megjött a zongorám
Kipróbáltam, mentem vele pár kilométert, elég jónak tűnik a vas
Csak nagyon hideg volt rajta, így a gurulás után fél óráig áztam a forró fürdőben
Majd ha megyek még vele többet, majd írok arról milyen különbségeket érzek az ERnőhöz képest
Eddigi tapasztalatok még csak felszínesek:
- jobb a fék a zongorán
- nyomatékosabb a motorja, már lentről érezhetően jobban tol, viszont nincs benne meg az a pörgési kedv, mint ami az ERnőben volt
Gumi vásárlás előtt állok (KLE) ezt a 2 gumit néztem ki:
http://www.r17.hu/493-90/90-21...
http://www.r17.hu/471-90/90
-21...
Esetleg ha lenne valakinek tapasztalata a fent említett gumikról kérem ossza már meg velem! Illetve ha valaki tudna ebbe az árkategóriába ajánlani más gumit azt is szívesen venném!
Köszönöm!
http://index.hu/belfold/2012/1...
A ráülős módszerrel szerintem nem lesz gond, mert 190 cm magasan szívom a levegőt
Ha a hátsóval már megemelted a motort, és függőlegesben van, az első már gyerekjáték lesz.
Leemeléskor vagy a fentieket játszod el fordított sorrendben, csak kicsit kézzel segíts rá a végén hátulról, amikor kiveszed az emelőt, nehogy arra dőljön, amerre nincs oldaltámasz ; vagy, ami nekem sokkal gyorsabb és biztonságosabb érzés, ráülsz a megemelt motorra, és pont mint egy középsztendernél, előre lökve a motort átlendülsz az emelőn, ami szépen ki fog fordulni a motor alól, Te meg gázt adsz és már mehetsz is .
Mondjuk a procedúra függ az emelő típusától is, de gondolom el tudod képzelni nekem milyen van: meghajlított cső, alján két kerékkel; ha találok róla linket, berakom később.
Egyébként azon gondolkoztam, hogy egyedül hogy tudjátok feltenni állványra a vasat? Van ennek vmi speckó technikája? Vagy két ember kell hozzá?
Egyébként gratula az új motorhoz! Yamahákat annyira nem ismerem (a gitárjaik középszerűek ), de ez tetszik! Sok boldog kilómétert hozzá!
Amúgy a KTM, legalábbis a 390-es, szerintem az a legkomolyabb vetélytársa a Ninjának, főleg ha az árát lent tudják tartani. Vagy mondjuk inkább úgy, az A2-esek közt a Ninja 300 és a Duke 390 van az élen.
Persze nálam sem kérdés, egyértelmű hogy a Kawát venném...
Még egy kis kiegészítés a Duke 200-hoz, én azért tartom inkább összevethetőnek az A1 motorokkal, mert egy dolog a kg/LE, de a tesztekben is azt írták, hogy elég rövidek a fokozatok, 120 km/h a vége, ha nagyon erőltetik, a 4T 1 henger meg nem az üveghangon pörgetést szereti egyébként sem. Szóval a városban biztos végig lehet menni rajta egy keréken, erősebb, mint egy 125-ös, de autópályára már nem vinnéd fel, csak végszükség esetén, és a leállósávtól 10 centire gurulnál imádkozva, hogy mennyél már... (ugyanúgy, mint a legtöbb 125-ös esetében). Én egy A2-es motortól elvárnám, hogy már autópályán is kényelmesen lehessen cirkálni 130-cal, és onnan még előzni is, ha kell. A Ninja 300/Duke 390 tudja ezt; a legtöbb A2-es (pl. 250-es Honda) szintén, még ha jobban kell erőlködnie is, de a 200-as Duke nem.
De jövőre ha végre elköltözünk családi házba, akkor tuti külön szentélyt kap a két motorom .
Most igazából a takarítás, és lánc olajozás miatt kellene egy közép sztenderd, majd megnézem, hátha lelek bontva valahol egyet, ha nem akkor megküzdök vele így, hisz tök sok mocin nincs középső sztenderd, ők is megoldják valahogy a dolgot
Én vámos vagyok, tehát tudom, de az interneten is megtalálható, hogy új motornak 126-500 cm3 között 135.000 Ft a regadója, de itt a táblázat:
1. 80 cm3-ig 20 000 Ft/db
2. 81-125 cm3-ig 95 000 Ft/db
3. 126-500 cm3-ig 135 000 Ft/db
4. 501-900 cm3-ig 180 000 Ft/db
5. 901 cm3-től 230 000 Ft/db
A KTM esetében nem érdekel, hogy Indiában gyártják. Japánok is gyártatnak Kínában, úgy hallom, már a Kawasaki is.
Szóval, ami a lényeg, hogy a 26 LE-höz 130 kg-os önsúly tartozik, a 250-es Honda 161 kg-al tudja ezt.
Persze ki lehet számolni azt is, hogy 1 LE-re hány kg jut. Ez alapján:
1. 300 Ninja: 4,41 kg
2. 250 Ninja: 5,12 kg
2. 200 Duke: 5,18
3. 250 Honda: 6,19 kg
4. 250 Suzuki: 7,58
Ebből is látszik, hogy a KTM nem annyira gyenge 1 hengeres és inkább 250-es, mint 200-as. Szerintem.
De nem akarom itt védeni a KTM-et, mert egyértelmű, hogy nekem is a KAWASAKI KELL!
Abban igazad van, hogy a divatmotor-nagyrobogók aránytalanul drágák. Nem a szegényebb rétegnek készülnek, az biztos.
Egyébként szerintem nem egyértelmű az, hogy, ami drágább/nagyobb az mindenben jobb is
Pl.: a motor pörgőssége sokkal jobb az ERnőnek, az is plusz pont, hogy a kawán alap a középső kitámasztó, a Yamahánál -újonnan- ez 50k...
Írd le csak nyugodtan a véleményed, hisz tuti- hogy mivel komolyabb gép a TDm sok dologban jobb is az Er5- nél.
A két motorban az a közös, hogy gyakorlatilag majdcsak egy árban vannak
Így csak azt tudom leírni, hogy nekem mi tetszik/nem tetszik az egyikben ill. a másikban, no meg majd idővel azt, hogy a tapasztalatok alapján nekem megérte e váltanom
De ha zavar, akkor nem teszem
Most kb. ez olyan összehasonlítás volt- mintha a TDM mellé oda raknám Szücsi barátom 1600- as Harley- ét, aztán az meg a Yamahától sokkal nyomatékosabb!
Norbikém- maradj objektív!
Nem lesz egyszerű dolga a zongorának, mert a kawa magasra tette a lécet
Egyébként két dolgot kifelejtettem:
- a középső kitámasztó hiánya őrjítő, muszáj lesz egyet beszereznem
- a gyári kis tükör nagyon design-os, azonban nem látok benne olyan jól hátra mint az ERnő nagy tükreiből, valószínű ezeket is cserélni fogom
Kipróbáltam, mentem vele pár kilométert, elég jónak tűnik a vas
Csak nagyon hideg volt rajta, így a gurulás után fél óráig áztam a forró fürdőben
Majd ha megyek még vele többet, majd írok arról milyen különbségeket érzek az ERnőhöz képest
Eddigi tapasztalatok még csak felszínesek:
- jobb a fék a zongorán
- nyomatékosabb a motorja, már lentről érezhetően jobban tol, viszont nincs benne meg az a pörgési kedv, mint ami az ERnőben volt