Vasárnap reggel megszületett a kislányom! Igaz kép még nincs róla, de tessék csak elhinni, ő a legszebb a világon. Én meg a legboldogabb.
És hogy a motoros témákhoz is hozzászóljak:
- Zimi, én is pont tegnap olvastam a totalbike-os Duke 200 tesztet, és ott is meg máshol is jókat írnak róla - viszont a váltást ezzel tuti nem úszod meg, olyan rövidek a fokozatok és pörgős a motor, hogy két lámpa közt 3x is váltanál, ahogy olvastam. A lábad hamarabb elfárad, mint a kezed. :)
- D-tracker abszolút szóba jönne városba, robogó helyett, csak az az egy gond van, hogy nem lehet találni használt példányt Mo.-n (nem tudom, mennyi pénzt szánnál rá). Mondjuk ha Kawazsolti honlapja aktuális, nála van egy 2010-es 0 km-es millió alatt - az egész jó, lassan már új 50-est nem lehet kapni 5 számjegyű összegért (csak robogót).
- Robogót én sem elvből nézem le, de én rövid ideig próbáltam, és nagyon utáltam. Nem csak maga a motor volt sz..r (gyenge és folyton szétment valami), de az egész közlekedés élménye is: nekem is főleg a hülye üléspozíció miatt, olyan, mintha csak szemlélője lennél a forgalomnak, nem a résztvevője. Mintha buszon ülnél, csak azt legalább kicsit nehezebben szorítják le az autók. Nem tudod a motort a lábad közé fogni, testtel irányítani, csak kényszeredetten ülsz a "budin", koppanásig tekered a gázt, és rimánkodsz, hogy a mögötted közeledő kamion sofőrje ne bóbiskoljon... Mondjuk ez 50-es volt. De a mostani 50-es (váltós és normál méretű) endúrómat ehhez képest egy élmény vezetni, még ha küzdeni is kell a gépezettel; az is része a mókának.
- Amúgy most, hogy a feleségem kórházban van, és én hordom a nagyobbik gyereket iskolába, nekem is a szívem szakad meg, hogy minden reggel be kell indítani majdnem 1700 köbcentit, hogy a sokszáz kilót elhúzza kettőnkkel... Autót legszívesebben csak hosszú családi kirándulásra meg teherhordásra (pl. költözésre) használnék. Nekem ezért tetszik az oldalkocsi, abban biztonságosan szállíthatnám a gyerekeket, de sokkal nagyobb élmény, és bár a kocsisorban nem tudnék előre menni, de autóval sem, és akkor már inkább 500 köbcentit járatok, mint 1700-at fölöslegesen. Az ER-5-ön még jól is nézne ki. Bár a kedvenc még mindig ez: http://www.kepesmotor.hu/kawas...
- Tankcsomagtartót megértem, kényelmes dolog, amikor a munkatársak meglepnek egy szelet tortával, amit a feleségemnek küldenek, én is gondolkodom, melyik zsebembe gyűrjem be... A "hoztam egy szatyornyi babaruhát"-ról már nem is beszélve. Sőt gyerekülést is vittem már haza motoron, szinte éreztem a rosszalló tekinteteket körülöttem az úton, hogy hogy merem a gyerekem egy ilyen odamadzagozott tákolmányba rakni motorra... Pedig csak nem tudtam máshogy elszállítani a kollégám ajándékát. Mondjuk nekem a hátizsákkal sincs bajom, sőt szeretem, ha a tömeg együtt mozog velem. Ami irritál, az a hátsó ülésre gumizott cucc, kényszeresen ellenőrzöm, többet nyúlok hátra, mint előre, hogy "megvan-e még".
- Én is márkabuzi vagyok, de nem tartom magam szemellenzősnek: mindig megnézem mit veszek, és hova megy a pénzem. (Pl. a belga kukoricakonzervekben is kecskeméti kukorica van! De az itteni meggybefőtt is magyar, igaz itt cseresznyét írnak rá. ) A Kawa kiváló motorjaival, stílusával, filozófiájával abszolút elnyerte a tetszésemet, ezért ha a pénzemet költöm, egyértelmű, hogy csak Kawát veszek, támogatni akarom őket. És szinte minden motorjuk le is nyűgöz. Ettől még persze elismerem a többi gyártót is, nem nézek le senkit. És tényleg gyártanak mindent, ami nekem kellhet, egyedül 50 köbcentiset nem találtam - ha lenne, akkor nem Derbit vettem volna játszós motornak. (Az AR 50 gyakorlatilag fellelhetetlen számomra. AR 80-ast is csak 1 db-ot láttam Magyarországon eladót, még sok-sok éve.)
- Igaz, hogy a kisköbcentis motorok pörgősek, ezért nem mer ma már senki használt ZXR-250-est venni... Kíváncsi leszek, a tinininjám mennyire lesz tartós. Én bízom benne, hogy ha a motor tud 13.000-et pörögni, akkor az alkatrészeket is úgy méretezték, hogy ezt a terhelést tartósan is elviselje. Majd meglátjuk. De városban (és sajna ott használom a legtöbbet) jellemzően 4000 fölé nem is kell mennem. Az NC700 viszont továbbra sem a szívügyem, bár az endúró formavilág tetszik, de a motor viselkedése nem: olyan, mintha 700 köbcentiből kihoztak volna egy 250-es menetdinamikát, vagy mondjuk egy kisautóét. De lehet, hogy a Ninjámmal jobb köröket mennék pályán... persze egyik motort sem erre tervezték. De az NC 7000-nél úgy vág orrba a tiltással, hogy pofára esel. Addig sem kifejezetten dinamikus... Szóval nekem olyan, mintha akartak volna csinálni egy kényelmes 250-est, csak jó nagy hengerrel (és hosszú áttétellel), csupán azért, hogy keveset forogjon, és így büszkék lehessenek a fogyasztási adatokra. Végül is nem rossz ez a New Concept - de én ilyen kategóriában már inkább egy Versys-t vennék, azzal is lehet lassan menni, de enged némi "játszóteret", nem korlátoz le durván. Szerintem sokkal élvezetesebb. Viszont Neked, Alvaro, szerintem pont ideális lehet az NC700X, bár nem hiszem, hogy le akarnád cserélni a BMW-det... vagy igen?
És végül, nálunk is sütött a nap! Itt Belgiumban megértettem, miért olyan hálás beszédtéma Angliában az időjárás: mert tényleg eseményszámba megy, ha néha kisüt a nap! :)
Én meg úgy vagyok, hogy a Kawa gyárt mindenféle olyan motort ami jó nekem. Ha nagy túra kell? Gtr 1400- ha sport túra Zzr 1400- Vagy ott a két féle Versys stb. Ezért nem kell más márka .
Az én CB 250-esemben 400-as szív dobog. Átlagfogyasztása 4,7-5,3, de városban 5,5 is lehet. Mai viszonylatban már ez sem gazdaságos annyira, egy jobb kisautó is ennyit eszik.
Ismerem Fehérvárcsurgót, barátaink laktak az üdülő részben, nem messze a tótól. Alaszkai malamutokat tenyésztenek. Nemrég költöztek el. Jártam ott nejemmel az Urallal is, meg az ER5-ösömmel is.
A start/stop rendszert hogy érted, van ilyen a BMW-n, vagy te állítod le a motort lámpáknál?
Nálam a város legtöbbször Fehérvár, de egyébként kint lakom a zöldben, 23km-re a munkahelyemtől (volt ez 25 és 60km is az elmúlt években). Itt is vannak sűrű lámpák, de nem azért zavarnak, mert váltani kell, hanem ilyen hidegben már az akkut féltem, belém van épülve a stop/start rendszer. Nyáron többet megyek városban leállított motorral, mint járóval , jó időben 3 liter alatt vagyok én is.
Ja, meg egyelőre nincs is kocsim. Igaz, gyereket se kell vinnem, de nehéz cuccot néha jó lenne. Páromnak meg van saját motorja, de muszáj-utakra gyakran megyünk egy motorral költséghatékonysági szempontból. Túrára meg mindenki a sajátján ;)
Nálam a 2. autót helyettesítené egy robogó. Főleg azért, mert 2 iskolás gyerekkel egyre többször kell a városban kétfelé menni, néptánc, furulya, felvételi előkészítő stb. A nagyobbik már elközlekedik busszal, de a kisebbiket tudnám hordani tavasztól őszig. Egy robinak viszonylag jó a szél és időjárás védelme, egy pocsolya nem vizez össze térdig.
Az is szempont, hogy nem kellene mindennap menni a 10 litert fogyasztó Picassoval.
Minimum 250-es meg azért kellene, hogy országúton is lehessen normálisan haladni vele, autópálya kivételével persze. Fogyasztás pedig 3 liter körül van.
Én szeretek váltani, de városban nem. Kecskemét kicsi, túl közel vannak egymáshoz a lámpák és kereszteződések. Mire felváltok, odaérek a másikhoz. Ezt untam meg, nem motorozok városban, csak ha muszáj.
A felhasználás hasonló: rohangászás/munkába járás, vegyesen hosszabb-rövidebb túrákkal - csak nálam évi 16-22 ezer kilométer, nem 2 találkozó A robogókat nem zsigerből vetem el (pakolni azt általában lehet beléjük), csak 2 bajom van velük:
- Az üléspozíciót nem bírom megemészteni - de pont így nem tudom a hasalóst se, sőt a cruiseres se az ideális nekem, időnként gyakorlom, de nem az igazi.
- A váltó hiányától úgy érezném, hogy elvették a játékomat. Tudom, vannak, akik örülnek, ha nem kell váltani, engem inkább szórakoztat.
- A kis keréktől csak félek, de igazából még sose próbáltam Tudom, van nagykerekű is.
Akinek ezek nem jelentenek problémát, használják egészséggel. Úgy nézem, elég sokan vannak.
Egyetértek veled.
Én nem vagyok szemellenzős, a leendő motorvásárlást is az fogja megszabni, mire kell.
Most éppen nem túramotorra lenne szükségem, hanem egy városi közlekedési eszközre. Az idén 2x ültem motoron: a két ER5 találkozóra menet-jövet. Ha lenne rá lóvé, most egy 250-es robogót vennék, nagyon ki tudnám használni és ha el kellene menni vele messzebre, arra is megfelel. Hiába, kényelmesedek én is.
Egyet értek Veled Miki tesóm, de talán a 250-300- al szemben talán azért jobb lett egy nagyobb motor, amit Te is megfogalmaztál,az- hogy kevesebbet forog ,és tartósabb ezáltal... Anno a Zrx 1200- on is az tetszett többek között , hogy 120- nál kiforogta a szédítő 3000-3200-as fordulatot!
Amúgy valaki olvasta a legújabb Motor Revüben a Frt 1400 tesztet ?Magáért beszél !
Köll a f..nak Honda, a BMW - n is rettent gyönyörû az a szappantartós fürdőkád a tank helyén, akkor már inkább a hátizsák...
Maradok szemellenzős Kawás köszönöm ...
Lehet, hogy viccesnek hangzik, de nálam az NC fő bája a tank-csomagtartó, amit már megszoktam F650CS-en... ha az "NC500"-nak is van, akkor szemrebbenés nélkül választanám azt, a Ninjának meg tuti nincs. A lényeg: üljek rajta kényelmesen, és azt a minimál cuccot, ami mindenképp nálam van, el tudjam tenni. Azonos fogyasztás esetén biztos, hogy ez döntene. Viszont nem tudok még ilyen szempontból semmit az újakról.
Az adó/biztosítás miatt annyira nem aggódom, néhány év alatt szinte nevetséges szintre estek az 50 lovas 650 sarcai is. A fogyasztás sokkal többet számít, a karbantartás pláne sokkal többet, ha azt sikerül leszorítani (hosszú szervizciklus, megbízhatóság), az az adu ász.
És hogy a motoros témákhoz is hozzászóljak:
- Zimi, én is pont tegnap olvastam a totalbike-os Duke 200 tesztet, és ott is meg máshol is jókat írnak róla - viszont a váltást ezzel tuti nem úszod meg, olyan rövidek a fokozatok és pörgős a motor, hogy két lámpa közt 3x is váltanál, ahogy olvastam. A lábad hamarabb elfárad, mint a kezed. :)
- D-tracker abszolút szóba jönne városba, robogó helyett, csak az az egy gond van, hogy nem lehet találni használt példányt Mo.-n (nem tudom, mennyi pénzt szánnál rá). Mondjuk ha Kawazsolti honlapja aktuális, nála van egy 2010-es 0 km-es millió alatt - az egész jó, lassan már új 50-est nem lehet kapni 5 számjegyű összegért (csak robogót).
- Robogót én sem elvből nézem le, de én rövid ideig próbáltam, és nagyon utáltam. Nem csak maga a motor volt sz..r (gyenge és folyton szétment valami), de az egész közlekedés élménye is: nekem is főleg a hülye üléspozíció miatt, olyan, mintha csak szemlélője lennél a forgalomnak, nem a résztvevője. Mintha buszon ülnél, csak azt legalább kicsit nehezebben szorítják le az autók. Nem tudod a motort a lábad közé fogni, testtel irányítani, csak kényszeredetten ülsz a "budin", koppanásig tekered a gázt, és rimánkodsz, hogy a mögötted közeledő kamion sofőrje ne bóbiskoljon... Mondjuk ez 50-es volt. De a mostani 50-es (váltós és normál méretű) endúrómat ehhez képest egy élmény vezetni, még ha küzdeni is kell a gépezettel; az is része a mókának.
- Amúgy most, hogy a feleségem kórházban van, és én hordom a nagyobbik gyereket iskolába, nekem is a szívem szakad meg, hogy minden reggel be kell indítani majdnem 1700 köbcentit, hogy a sokszáz kilót elhúzza kettőnkkel... Autót legszívesebben csak hosszú családi kirándulásra meg teherhordásra (pl. költözésre) használnék. Nekem ezért tetszik az oldalkocsi, abban biztonságosan szállíthatnám a gyerekeket, de sokkal nagyobb élmény, és bár a kocsisorban nem tudnék előre menni, de autóval sem, és akkor már inkább 500 köbcentit járatok, mint 1700-at fölöslegesen. Az ER-5-ön még jól is nézne ki. Bár a kedvenc még mindig ez: http://www.kepesmotor.hu/kawas...
- Tankcsomagtartót megértem, kényelmes dolog, amikor a munkatársak meglepnek egy szelet tortával, amit a feleségemnek küldenek, én is gondolkodom, melyik zsebembe gyűrjem be... A "hoztam egy szatyornyi babaruhát"-ról már nem is beszélve. Sőt gyerekülést is vittem már haza motoron, szinte éreztem a rosszalló tekinteteket körülöttem az úton, hogy hogy merem a gyerekem egy ilyen odamadzagozott tákolmányba rakni motorra... Pedig csak nem tudtam máshogy elszállítani a kollégám ajándékát. Mondjuk nekem a hátizsákkal sincs bajom, sőt szeretem, ha a tömeg együtt mozog velem. Ami irritál, az a hátsó ülésre gumizott cucc, kényszeresen ellenőrzöm, többet nyúlok hátra, mint előre, hogy "megvan-e még".
- Én is márkabuzi vagyok, de nem tartom magam szemellenzősnek: mindig megnézem mit veszek, és hova megy a pénzem. (Pl. a belga kukoricakonzervekben is kecskeméti kukorica van! De az itteni meggybefőtt is magyar, igaz itt cseresznyét írnak rá. ) A Kawa kiváló motorjaival, stílusával, filozófiájával abszolút elnyerte a tetszésemet, ezért ha a pénzemet költöm, egyértelmű, hogy csak Kawát veszek, támogatni akarom őket. És szinte minden motorjuk le is nyűgöz. Ettől még persze elismerem a többi gyártót is, nem nézek le senkit. És tényleg gyártanak mindent, ami nekem kellhet, egyedül 50 köbcentiset nem találtam - ha lenne, akkor nem Derbit vettem volna játszós motornak. (Az AR 50 gyakorlatilag fellelhetetlen számomra. AR 80-ast is csak 1 db-ot láttam Magyarországon eladót, még sok-sok éve.)
- Igaz, hogy a kisköbcentis motorok pörgősek, ezért nem mer ma már senki használt ZXR-250-est venni... Kíváncsi leszek, a tinininjám mennyire lesz tartós. Én bízom benne, hogy ha a motor tud 13.000-et pörögni, akkor az alkatrészeket is úgy méretezték, hogy ezt a terhelést tartósan is elviselje. Majd meglátjuk. De városban (és sajna ott használom a legtöbbet) jellemzően 4000 fölé nem is kell mennem. Az NC700 viszont továbbra sem a szívügyem, bár az endúró formavilág tetszik, de a motor viselkedése nem: olyan, mintha 700 köbcentiből kihoztak volna egy 250-es menetdinamikát, vagy mondjuk egy kisautóét. De lehet, hogy a Ninjámmal jobb köröket mennék pályán... persze egyik motort sem erre tervezték. De az NC 7000-nél úgy vág orrba a tiltással, hogy pofára esel. Addig sem kifejezetten dinamikus... Szóval nekem olyan, mintha akartak volna csinálni egy kényelmes 250-est, csak jó nagy hengerrel (és hosszú áttétellel), csupán azért, hogy keveset forogjon, és így büszkék lehessenek a fogyasztási adatokra. Végül is nem rossz ez a New Concept - de én ilyen kategóriában már inkább egy Versys-t vennék, azzal is lehet lassan menni, de enged némi "játszóteret", nem korlátoz le durván. Szerintem sokkal élvezetesebb. Viszont Neked, Alvaro, szerintem pont ideális lehet az NC700X, bár nem hiszem, hogy le akarnád cserélni a BMW-det... vagy igen?
És végül, nálunk is sütött a nap! Itt Belgiumban megértettem, miért olyan hálás beszédtéma Angliában az időjárás: mert tényleg eseményszámba megy, ha néha kisüt a nap! :)