Még a 125-ös is motor! Megtanít "nem sietni".
De a motorozást azzal is élveztem.
Persze jobb érzés a normális gyorsulás és teljesítmény, de azért szeretnék majd én is egy újszerű motort, amivel elindulhatok bárhová Európába.
Ezt aláírom, a fogyasztás nem csak a köbcentitől függ. És abban is biztos vagyok, hogy az új Hondák is ugyanúgy rámennek a takarékosság, költséghatékonyság témára, mint az NC700; nem is értem miért nem nevezték őket NC500-nak, szerintem marketing szempontból sem lett volna utolsó.
De inkább értsd úgy, amit írtam, hogy nekem a 300-as is tudja hozni azt a teljesítményszintet, amire max. szükségem van, olyan fenntartási költséggel, amit min. elvárok. Egy 500-assal talán lehetne hozni ugyanazt a fenntartási költséget, de ott lenne az a fölösleges plusz teljesítmény, amit igazából nem használnék ki; akkor meg inkább a 300. És az előző mondatba azért került a "talán", mert ugye a fogyasztáson kívül még vannak ilyenek, mint adó, illeték, biztosítás, de még egy egyszerű olaj- vagy épp gumicsere is drágább egy nagyobb motoron.
Szóval, a 300-as Ninja nagyon tetszik, elfogadnám, de jelenleg nincs igényem még 250-esnél nagyobb motorra sem. :) (Mármint közútra... pályázás az más, azt szívesen kipróbálnám már egy nem 250-essel, de ott meg tényleg nem a fogyasztást fogom nézni.)
Én, mint motort nap mint nap használó örömmel figyelem a kisebb, kevésbé elszállt motorok "reneszánszát", még ha sokak szerint ezek nem is adják meg azt az élményt, amiért motorra ülnek. Nekem igen.
Azért annyit hozzátennék, hogy a fogyasztás nem feltétlenül (szorosan) térfogatfüggő, egy 500-assal is le lehet menni 3 liter alá, sőt, megfelelően megválasztott 650-essel is.
Ezt én is megnézném, de a 6-os ER-ek (+Versys) valóban teljesen leváltották az 5-ösöket. Kár, hogy eltűntek az ilyenek, mint a KLE500, vagy a KLR650 (bár utóbbit talán amcsiknál még árulják); kb. ezek voltak az utolsó motorok, amikről még el tudtam hinni, hogy "túraendúró"-k...
Emlékszem, hogy itt a fórumon is volt téma, és ugyanígy eszembe jut, hogy beszéltük, hogy kihaltak az 500-as gépek, amikor egyre-másra látom az A2 gépek mejelenéséről szóló híreket. A válság előtti években szerintem kezdtek eléggé elszállni a gyártók, kifejezetten sajnáltam pl., amikor a Kawa honlapjáról is eltűnt az ER-5. Már a 600-as sportgépek is egy több tízmilliós sportkocsi teljesítmény/tömeg arányát nyújtják, csak jóval elérhetőbbek; de attól még nem utcára valók, az 1000-esekről nem is beszélve (itt most szigorúan a sportmotorokra gondolok, a transzkontinentális túragépek megint más téma, bár anno 250-esekkel sem volt gáz Eu-körtúrát nyomni...).
Szóval OK, hogy vannak utcán versenyző emberek, de mintha másokra nem gondoltak volna; én a magam részéről örülök, hogy megint vannak ésszerűbb, élhetőbb motorok, amik olcsóbbak, és lehet nem mennek 300-zal, de tudják azt az élvezetet és életérzést nyújtani, amiért motorra szállunk. Nem tudom, hogy ez a válság és az A2 hatása csak, vagy előbb-utóbb maguktól is észhez tértek volna a gyárak, hogy hoppá, 600 ccm alatt nem lehet motort kapni...
300-as Kawa, 400-as KTM, 500-as Hondák... Szerintem jó dolog ez, persze nem kérdés, hogy a Ninját venném, ha most kéne motort vennem. :) Csomó tesztet, videót néztünk a 250R fórumon, mindenhol le vannak nyűgözve tőle, szóval igen jól sikerült a gép; a mostani 250-esemhez képest a fő előnyök a jobb váz, kb. 50%-ban új erősebb blokk és jobban hangolt futómű. Ha az enyémnek nagyon a hibáit kéne keresnem, akkor az extrém nagy tempónál (értsd: KRESZ határ fölött) sokáig tartó előzést és a futóművet rónám fel, ami ilyenkor már nem tökéletes... A 300-as pont ezt a két dolgot orvosolta, amellett, hogy a fogyasztással továbbra is le tudnék menni 3l alá, ami nekem fontos... ezért nem vennék még 500-ast se. A 300-as a nagyobb nyomaték, kevesebb pörgés és hosszabb áttételezés miatt állítólag még kevesebbet is fogyaszt. Szóval egyértelműen nyerő lenne nálam, na de nem azért vettem új motort, hogy pár évente cserélgessem!
Egyébként még mielőtt valaki "külsős" beszólna, hogy a 250/300 az még nem is motor, és így sosem fogom megtudni, milyen az igazi motorozás, annak elmondom, hogy tervezem nagyobb motor vásárlását, de szigorúan papírok nélkül, pályára. Szerintem a versenyzés oda való. Hirdetnek is itt nem is messze egy gyönyörű pályaidomos ZX-7R-t, úgyhogy veszek egy lottószelvényt... :)
Jó, de Smice barátunk 250-est hajt, ez meg 300-as és erősebb is.
Úgy látszik, csirkeszárnyasék előbb tudnak reagálni a jogszabályi változásokra. Én akkor is örülök, hogy ismét lehet 500-ast kapni majd, ha nem Kawasakinak hívják. Majd ők is felébrednek és lesz új GPZ50.
0A többi gyártó is felébred. Pl. a KTM is megsorozza a kategóriát a 390 Duke-al. 43 LE egy 150 kg-os motorban. Ádáz lehet.
Ma raktam el téli álomba a motoromat. Előtte gurultam egyet, tök jó volt.
Viszont qrva mérges vagyok: a nyáron cseréltettem első teló olajat, új szimmeringekkel. A jobb oldali ereszt. Na az a fasz szerelő volt az, aki a km óra spirálomat is szarul rakta vissza. Nem csodálkoznék, ha lenyúlta volna az új szimmeringeket és a régit hagyta benne.
Dr. Móri István fül orr gégész szakorvos.Vagy Dr Zsilinszki Zsuzsanna főorvos.(nagyon normális) Nézd meg a Dél Pesti honlapján a fül orr gégészeti osztályt.Mióta van csomó a füle mögött?
Tény- hogy nagyon pofás, és szép gép, bár a hungexpon mikor ültem rajta, valami extra ezereévesdenekemnemkénehiábaszép veterán motor érzés fogott el. No mindegy, kinek a pap- kinek a pap fa..a...
Amúgy egyetlen, ami nem tetszik rajta, az pedig a szerintem- nem a stílusba vágó ronda számlapos műszer egység.
De a motorozást azzal is élveztem.
Persze jobb érzés a normális gyorsulás és teljesítmény, de azért szeretnék majd én is egy újszerű motort, amivel elindulhatok bárhová Európába.