Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Én meg csak irigykedek, hogy nem tudtam ott lenni
Anno még gimis koromba, mentem egy rd 350-el, hát a hangja a dinamikája, nagyon lenyűgözött, állítólag 200 at is megfutották ezek a gépek, tényleg a saját korukba páratlan vasak voltak
amorfnak is már megköszöntem:)
jó újra látni a képeket, jó kis összejövetel volt
hiányoztok
Nincs mit kiccívem, de inkább aMorfnak köszönd- az ő érdeme, én már csak megosztottam őket.

hát egyem a szívét, biztos szomjas volt
köszi a képeket fisi
Zimmedli!

Nem is akarom felhívni a figyelmet arra- hogy minden képen csak piálsz! Titta alkesz!
És még!

Sluszz!

Nédda- akkor lökök még! :)
Újra neki futok a kép feltöltésnek- ezzel a szellemes TKB záróbulis képpel.. Remélem sikerül..
No zárjuk azzal eme gondolatokat, amit smice is mondott!
Nekem is a felsorolásból a Kawa tetszik, az alant felsorolt okok miatt, és mert legfőképp mert Kawasaki!
Ha már úgyis unalmas vagy milyen vallási szekta lennénk!
Most nézem amúgy az Inazuma 10 kilóval nehezebb idomtalan létére, és 39 helyett 24 lóerő. Hát... ez megint nem ugyanaz a dinamika. De legalább 2 hengeres. De ezzel szemben is szerintem ár/érték arányban jobb a Kawa. Na de most már tényleg befejeztem. Még valaki elvakult Kawa rajongónak gondolna...
Ja még a 390-es KTM Duke-ot hagytam ki, az még ott van talán a 300-as Ninja közelében, bár az megint egyhengeres Naked, kicsit nagyobb teljesítménnyel és talán minőségibb komponensekkel, viszont Made in India és Mo.-n még nem forgalmazzák (fogják vajon?), csak a központi honlapon találtam egy becsült 1,5 millás árat, de ez szerintem regadó meg ÁFA meg ilyenek nélküli, szóval simán lehet 1,8-2 milla körül az ára mire a boltokba eljut. Ha viszont tényleg 1,5 millió maradna, akkor komoly ellenfél lenne, bár én sport-túra motornak nem választanék szélvédelem nélküli 1 hengerest, szóval megint a Ninja nyerne nálam.
Na még épp erről akartam írni, csak közben mással is foglalkoztam:
Szóval Honda: 1 hengeres 250-est kapsz, gyengébb technikával, és alant kifejtettem, hogy ők úgyis mindig a Kawa alá fognak tudni menni. 200-as Duke: Made in India, a regadó 2-300e közt van, tehát az is meglesz 1,4 millió mire kézhez kapod, és akkor van egy gyengébb 1 hengeresed (ami inkább egy erős 125-ös, mint egy gyenge 250-es). Hyo... Made in China. Sok 250-es/300-as nincs is nagyon a piacon, úgyhogy nézzünk szét az ilyen teljesítményű robogók közt, amik ugye ugyanúgy jók városba, ingázni és rövidebb (értsd: nem transzkontinentális) túrákra: Yamaha T-max felszereltségtől függően 1,4-1,6 millió közti az áruk; az olcsóbb X-City 1,3 millió, de ennek a Ninjához képest feleakkora a teljesítménye ugyanakkora tömeg mellett. Honda SH300, ami szintén 300 köbcentis, de ugyanakkora tömeg mellett 39 helyett 28 LE-s, 1,25 millió. Ami már a Ninja 300 teljesítményét hozza, az a 400-as Honda robi, pont ugyanannyi LE, de 170 helyett 250 kg! És az ára: 1,9 millió ABS nélkül! Suzi hasonló köbcentis nagyrobogók: 200-as 1,5 millió, 400-as Burgmann ABS-sel 2,4 millió! Még az új mini Inazuma ára tűnik korrektnek, de az persze naked, az idomos motorok mindig kicsit drágábbak (ld. ER-6f/n).
És még egy példa, csak szemléltetésnek: komoly idomos-váltós segédmotor, nem kínai: Derbi GPR 50, 1,1 millió.

Azt hiszem nem kiragadott extrém példákat hoztam fel, ilyenek a mai 2-400 köbcenti közti motorok árai, melyek városi mindenesnek és túramotornak jók. Szerintem ezek közt a Kawa ára korrekt.

És persze nem tagadom, hogy elfogult vagyok Kawa irányban. Úgyhogy nem akarok senkit meggyőzni, de a magam nevében beszélve nekem nagyon simán megérné a plusz pénzt az, amivel többet nyújt pl. a Honda 1 hengeres 250-eséhez képest. Aki próbálta mindkettőt, tudja, hogy nem olyan kicsi ez a különbség, már a 250-es Ninja is többet nyújtott.

Uff. Beszéltem.
Szerintem a Ninja 300 épp kategória társai között drága.
A Honda CBR250R 1.2 millió Ft. A KTM 200 Duke is 1.1 millió (+regadó).
A Hyosung nem tudom hogy áll most, de itt van az új Suzuki 250 Inazuma (GW250), az is 1.258 millió.
Persze a Kawa is szép köntösben, igényes technikát kínál, de nem gondolom, hogy annyival többet is ér.
Azért mondtam a benzint példának, mert ott sem csak az infláció játszott szerepet, ahogy a motornál sem. A 250-es Ninja is 1,2-ről indult 2008-ban, 1,6 fölé tornázta magát pár év alatt. De ezt is veséztük a 250-es topikban, valaki mondta, hogy a GS500F 1,2 millió volt annó; ha most megnézed az utódját, a legolcsóbb idomos túra Suzukit, GSF650: 2,3 millió. 2x annyi ár, 2x jobb lett a motor? Nem. Szóval az évek alatt iszonyatmód drágultak a motorok, részben én sem értem miért. Biztos meg tudják persze magyarázni: energiárak, anyagárak, szállítási költségek, válság miatt eladások csökkenése...
Szerintem új motort csak újjal lehet összehasonlítani. A használt az egész más dolog. Lehet van sokkal olcsóbban 2 éves 1000-es, csak azt évente 5x törték rommá a pályán széthajtás közben. De olcsóbb, tény. De akkor már a 2 éves 1000-es is hülyeség, mert annál meg van olcsóbban 3 éves 1200-as... És ezt lehetne sorolni. A használt járművek szerintem nem összevethetők. Az újak igen.

A Honda amúgy mindig olcsóbb lesz szerintem a nagyobb gyártási kapacitás, fejlettebb gyártási technológia miatt, amit a milliószámra eladott ázsiai robogókból tud megvalósítani. A Kawa ezzel nyilván nem versenyezhet.

Ha az NC700-ra gondolsz, arról meg pont pár oldallal visszább írtam le, hogy olyan, mint egy autó, alulmúlja dinamikában, menetteljesítményben, élményben a 250-esemet. Ott a nagy köbcenti az alacsony fordulatszámot szolgálja, és a fogyasztás csökkentését, semmi mást. Szóval szerintem ez sem összevethető így, hogy 2x annyi köbcenti = 2x jobb motor. Ami már tényleg magasabb osztály, és 2x annyi köbcenti a Hondánál, pl. egy CBR600F, hogy maradjunk a sport-túra vonalnál, az már 2,55 millió... Az NC700 az nem ez a kategória. Az egy nagy köbcentis robogó, motoros köntösben, egy 250-es vagy az alatti dinamikával; nem hiába van robi változat is belőle.
Ezzel maximálisan egyetértek, szerintem az összes új motor túlárazott. Hihetetlen, hogy egy kisautó árával vetekszenek holott - súlyra legalábbis - ötödannyi anyagból készülnek. A motorozásnak olcsó közlekedési alternatívának kéne lennie, nem választásnak használt nagy családi autó és kis túramotor közt. Abszurdum.

A Ninja300 csak a kategóriatársaihoz képest olcsó, meg a jelenlegi piaci árakhoz képest, de ha abszolút értékben nézem, magyar fizetéshez, akkor rohadt drága (mint minden motor).
Nem irigységből mondom, de a nyugat európai fizetéshez képest biztosan nem drága.
Nem mindegy, hogy kéthavi fizetésből tudod megvenni, vagy egy egész éviből.
Mivel a fizetésem elmegy a rezsire, meg a kajára, nekem rohadt drága.
*soha*
A Kawa doha nem volt talán annyira népszerű mint a többi "kommersz" japán márka, én pl. ezért (is) szeretem!
Kedves barátaim!

Nem az a lényeg, hogy mennyit romlott a forint azóta- hanem az, hogy egy köbciben majd kétszer akkora, és lóerőben is jóval combosabb motort kaptál akkor, mondjuk vegyük bele az inflációt- ugyanennyiért!

Ezt akartam kifejezni!
Szerintem van annak varázsa ha te vagy az első tulaj.Nem érdekel,hogy mennyivel lenne olcsóbb egy-két évesen.Akkor már használt.Nem szűz
Hát,nem tudom.1.5milláért már bármit kapsz 1-2-3évesen 1000cm3-ig,első tulajtól kevés km-el.Szerintem 300cm3-ért túl van az árazva.Nézd meg a honda 2x annyi cm3-it ad ennyiért.(ok az csirkeszárny de azért több motort is ad el mint a kawa)
Szerintem is durva. Durván olcsó. Ha azt nézed, hogy az utolsó modellévben a 250R 1,7 millió is volt. Most meg 1,5-ért kapsz egy sokkal jobbat. (Egyébként igen, ez az új ára.)

Egyébként nem ér 8 évvel ezelőtti Ernővel összevetni! Mi nem drágult halálra azóta? Csak nézd meg, mennyivel többe kerül a benzin azóta... és abban még technikai fejlődés sincs, ugyanazt adják el sokszoros áron. És ez csak egy példa a sokból. Ha körülnéztek, az 1,5 millió nagyon normális ár a kategóriában.
Mert ez nem vadiúj?Ha az akkor persze,hogy több mint nyolc éve volt Ernő.