"itt van még vajon?" és röhögő emberke
Na ide figyelj törpe!
Ha ez kell- ezentúl én is átmegyek a topicotokba és majd ha jön egy két szerencsétlen aki azt a ... Gs-t akarja megvenni- beírogatok majd TÉNYEKET miért ne vegye meg az a jó fajta motort jó? Aztán majd röhögök a te tapló modorod szerint hogy hogy elnéptelenedett a topic.
Ez kell? Megkaphatod?
Mellesleg az eddigi munkád- illetve kijelentéseid sorra buknak meg.
Heidenau szar- hát páran elszaladgálunk ezzel a telekre járós gumival szal nem szar- hanem árában jó!
A fém fékcső jajj de jó- na ez meg megint egy baszott nagy kamu volt- jajjaj vigyázz majdnem első kerekeztem mikor ráraktam a motoromra, meg hasonló baromságok.
Na azon a csettegődön lehet ért valamit, és bár a kawa fékje nem egy über darab- ettől függetlenül nekem megfelel- de az az 5 % amivel jobban fog, mint leírtam már szart sem ér, az árhoz képest..
Nemsokára, ha összejön elviszem villa olaj cserére- de bazdmeg komám ha nem lesz minimum 10% javulás akkor most már tuti megkereslek és a seggedbe feldugom mindkettőt egyszerre- az tuti!
Tegyél rá kérlek 3 dobozt, meg kényelmes ülést.. már majd másfél milla. Szerinted aki szán ennyi pénz második motorra, egyáltalán idetéved ebbe a topicba kérdezni? Ne nevettesd ki magad
Ugyan neked címzem, de nem csak neked szól
ez sántít
A deauville ugyan 650-700 ccm. De csak pár lóerővel erősebb az ER-5-nél.
A deauville már egyáltalán nem drága.. 10 éves darabok között is lehet válogatni, némileg fél millió forint felett. Hogy jön ide a GTR 1400? Nagyságrendi az árdiffi a két motor között. A pénz nem számít is relatív. Nyilvánvalóan az 500ezer-1 millió közti mezsgyén portyázik a kérdező (itt van még vajon? ) tehát igazi éleslátásról tesz tanúbizonyságot hogy kvázi vatta új motorokat hoztok ellenpéldának. Mert igazából jobb motort keresve se tudtok találni, ami a kérdező eddig felvillantott elvárásainak eleget tenne.
A köbcenti meg nem azért kell hogy 100+ ló legyen, meg menjen mint állat. El vagytok tévedve.. bár itt a 200-as klubban ezen annyira nem csodálkozok, hiszen itt minden a végsebesség (hiányáról) szól
A köbcenti a nyomatékhoz kell, és az élvezetes túrázós kanyargászós alkalmanként sokat előzős motorozáshoz. Ha nem így lenne mindenki kihegyezett seggrakétákkal túrázna, élvezve a 10 ezer alatti nyomatékhiányt, és erőtlenséget
Egyszerűen ez az 500-as kategória tévút lenne a kérdezőnek.. ez fix. A deauvilleben meg megvan az a plusz amitől élhető lenne (neki), úgy hogy az 500-as kategória kis fogyasztása, olcsósága stb is megmarad.
Ja ha túra hajó kell, akkor ott a GTR 1400- vagy a nagy újdonság az 1000-es Versys, ami a nemrégiben egy angol szaklapban a Bmw Gs elől is (már megint? ) elvitte a pálmát, ezt ha minden igaz Smice linkelni is tudja szal nem hamuka.
De akár ott a a 650- es Versys is amit szintén kipróbáltam és nagyon jó motor (Gadusé)- bár annak a hátsó ülése mondjuk nem tetszett, nekem kényelmetlen volt..
Szerintem a Boncteremmel ne is próbálkozzatok, nem sok annál idegesítőbb van, amikor az ember hosszú, órkig fogalmazott, mindenre kiterjedő, szívből jövő dolgozata elveszik az éterben. Én is akartam teszteket írni, de aztán szemet szúrt, hogy pár éve nem változott az oldal tartalma, legalábbis amit átnéztem; ennyi ideje lehetetlen, hogy senki ne akart volna tesztet írni... Aztán a Boncterem fórumban megtaláltam a sok "hahó, miért nem jelenik meg a tesztem?" típusú hozzászólást, válasz nélkül. Szóval arra a következtetésre jutottam, mint ott a fórumban mindenki, hogy a Boncterem halott.
Ha kész a teszt, szerintem Fisi oldalára rakjátok fel, azt úgyis minden ER-5 iránt érdeklődő megtalálja szerintem, ha meg nem, akkor itt a fórumon könnyedén belinkelhetjük a kérdezőnek.
Kösz Mikikém, már megint meg tudtad fogalmazni korrektül a dolgok lényegét- én már sajna meglátom ezt a hülyegyereket, akkor elönti az agyamat a fos- annyira rühellem. Igen ez nagy divat lett, ide járkálni és hülyeségeket írogatni.. jó az észre vétel. Sajna hiába a szép, vagy ronda szó egyesek akkor sem veszik észre magukat!
Persze értem én miért van ez, anno nagyon beleléptem a lelki világába egy két embernek- mert leírtam hogy a XY motor egy minden tekintetben gyengébb motor, ami nem anekdotákon alapul, mint pl. Dipshitnél, hanem valóban kipróbáltam az adott típust anno,m és azóta másoktól is hasonló tapasztalatokat gyűjtöttem be...
A véleményem azóta sem változott- sőt...
Na erre jönnek azóta a nagy anekdoták..
Sokat nem teszek hozzá az eddig elhangzottakhoz, mert nincs ER-5-öm, de nemrég mentem egy kölcsöm motorral 1-2 hónapot. Tisztán városi használat mellett 4.2-re jött ki a fogyasztás, pedig ez az első generációs motor volt, az újabbak takarékosabbak. Szóval közhely, de ugye a fogyasztás csuklófüggő. Vegyes (város+túra) használatban szerintem simán le tudnék menni 4 alá, pláne ha törekednék is rá.
Egyébként visszaolvasni ennyi oldalt, erre tényleg kevés egy élet is szinte. :) De talán az oldal tetején lévő kereső segít, bár tapasztalatom szerint az sem talál meg mindig mindent, szóval elég vacak. De pl. a "fogyasztás"-ra rákeresve sok adatot dob ki.
Nem tudtam megállni, hogy ne keressem meg, annyira idevág az a hozzászólásod.
Amúgy mióta átjárok az ER-5 fórumba (annyira nem régóta), már sokadjára fordul elő, hogy valaki érdeklődik, milyen az ER-5, erre átjön az az egy-két ember a "tudjukmelyik" topikból, és megpróbálja meggyőzni az illetőt, hogy nehogy ER-5-öt vegyen, de lehetőleg Kawasakit se, mert az ilyen-olyan vacak, inkább vegyen akármi mást.
Ez azért pár szempontból zavaró:
1. Nem tudom mire vélni ezt a hatalmas márkairigységet, vagy minek nevezzem, ami ebben a pár emberben lakozik.
2. A leírt ellenindokok sokszor megalapozatlanok, valós tapasztalat nélküliek, durva eltúlzások vagy szimplán kitalációk(?). Erről persze a betévedt kérdező mit sem tud, joggal gondolhatja, hogy a vélemény egy tapasztalt ER-5 tulajtól származik, elvégre ER-5 topikban van.
3. A kommentek akár teljesen helyénvalók is lehetnének, egy ilyen beszélgetésben:
"- Milyen motort ajánlotok ilyen célokra?
- Én az ER-5-öt, mert...
- Szerintem az ER-5 nem jó, mert...
- A Deauville azért jobb, mert..."
Ez egy korrekt és konstruktív beszélgetés lenne. De nem ez az alaphelyzet. Ha valaki egy adott motorról kérdez, akkor megvan az indoka, hogy miért teszi ezt (pl. azt akarja eladni a szomszédja jó áron, de több véleményt is akar hallani; van több jelöltje, és a többiről más fórumokban érdeklődik; vagy csak szimplán az adott típus tetszik neki), és ha helyette egy másikról kezdünk el beszélni, az azért valamilyen szinten a másik hülyének nézése.
Pl. én anno kerestem egy megbízható és olcsó kis 50 ccm-es endúrót, és abszolút járatlan voltam a témában, de eléggé határozott (kikényszerített?) igényeim voltak, hadd ne soroljam fel, miért. 50-es endúró kellett. És azért kissé bosszantó volt pár embertől olvasni, hogy "de miért nem veszel 125-öst?", és ezzel le is tudták a "segítséget". Képzelheted, mennyire segítették a megfelelő 50-es kiválasztását.
Ebben a konkrét esetben az illető szerintem észrevette, hogy az ER-5 500 köbcenti, és ez kevesebb, mint a jelenlegi motorja, valamint hogy (talán nem véletlen az előbbiek fényében) az ER-5 gyengébb is. Akkor talán azért érdeklődött mert... egy kisebb és gyengébb túramotort keres? Akkor mi értelme 650-es/700-as motort ajánlani? Egyébként ha csak simán az a helyzet, amit mondasz, hogy pénz nem számít, és második motort keres, ami pakolható és kényelmes 2 személlyel is, akkor ennyi erővel én a GTR 1400-at ajánlom. Az tudja mindezt. De hogy a Deauville kategóriájában maradjunk (bár árban biztos drágább), akkor meg legyen a Kawa Versys. Meg még ezerféle túramotort lehetne mondani, csak ezzel nem segítünk az ER-5-ről kérdezőnek.
Egyébként nekem nem érdekem, hogy bárki ER-5-öt vegyen, sajnos nincsenek Kawa részvényeim, de még ER-5-öm sem... Így meghagyom a válaszadást azoknak, akiknek van ER-5-ösük, és sok tapasztalattal gazdagodtak már vele. Tudom, hogy ők korrekten írnak a típusról, aki visszaolvas, láthatja, hogy nem fényezésről szól a dolog, a hibákat is mindig leírják.
Azt alátámasztom viszont, hogy az ülés hosszú távon nem kényelmes, legalábbis nekem (az én súlyommal) nem volt az Győr-Debrecen távon. Ennek ellenére itt a legtöbben úgy látom, túramotornak használják.
Ha folyamatosan forró, Akkor valszeg szorulhatnak a munkahengerek, és folyamatosan fogja a tarcsat. Próbáld meg pucolas közben kicsit a kiálló dugattyúkat kromtisztitoval megpolirozni, vagy olvastam olyat is hogy valaki nagyon finom csiszolo papírral tisztogatta meg. Valszeg megoldja a problémádat..
Tedd középsztenderre a motort, és forgasd el a kereket.. ha érezhetően fogja, akkor baj van.
Másik ellenőrzési mód. Menj a motorral párszáz métert, és elsőfék használata nélkül állj meg. Ha forró, az nem jó..
Aztán szét is kaphatod, lehet hogy neked is beállt kicsit a féked (én pont most szívok ezzel..)
Ha szerencséd van egy kis átmozgatás, esetleg szétszedés tisztítás összerakás is elég lesz. Ha nem, akkor porvédő és karmanytú csere is játszik
Ha beállt a féked, könnyen lehet hogy a tárcsát is cserélheted
Mitől érhet hozzá a fékbetét a tárcsához? Menet után forró az egész tárcsa, kevés fékezés után is. Ez mennyire normális jelenség?
Most lesz esedékes a fékbetét cseréje, gondoltam hogy szétszedem és kitisztítom a féknyerget stb., fékfolyadékot is lecserélem. Ez is megoldhatja a problémát?
Ha az lett volna nem adom el. Keveselltem az utazó tempót és azt hogy utassal és csomagokkal már csak egy jobban motorizált autó dinamikáját tudta 100 fölött.
Ezt leszámítva teljesen jó volt.. sokaknak egy életre is elég lett volna.
Fontos adalék, hogy első motor volt, és Ak-s jogsihoz vettem.. (erősebbet nem nagyon vehettem volna) az akkori lehetőségeimhez ez volt a maximum, és a szépség, fenntarthatóság, használhatóság szempontjából is jeleskedett.
Meg lehet kövezni azért mert eladtam, a 150+-os utazótempó kedvéért.. Pedig szét is hajthattam volna, mert 175 körül volt a vége és utassal is tartotta a 160-at (egyszer mentem vele így 30 kilómétert! )
No akkor a hibalista, a ködösítés elkerülése érdekében.
Rossz volt az egyik vezeték ami miatt nem volt megfelelő töltése az akksinak.
Zárlatos lett az önindító relé.
Egy 25 éves motoron ezek banálisnak számítanak! Főleg hogy előtte 66 ezer kilométeren keresztül annyit se mondott a motor, hogy fukk..
Ami tényleg komoly hibának mondható az az, hogy leszállt egy csavar a hengerfejben; de igazából csak azért lett súlyos, mert ezzel a hibával még ment 70 kilométert a srác a motorral, ahelyett hogy trélerezte volna, így a csavar egy darabja kicsit lerendezte a hengerfejet.
Adtam neki egy másik hengerfejet, összerakták, működik.
Szerviz pedig megállapította hogy az adott csavar selejtes volt, ezért tört el.
Ezzel csak az a baj, hogy itt téged senki sem kedvel, esvajkor még finom is voltam, tehat ha ennyire eke vagy agyilag hogy nem fogod fel, Akkor elmondom még egyszer: ne írogass be ide, maradj csak a másik topicban, ott nagyon szeretnek téged...
Aztán pofázol itt az egymillás határról- ebben benne van a Versys is még- ha dobozok nélkül is.
Szal ne magad ellen beszélj!
Na ide figyelj törpe!
Ha ez kell- ezentúl én is átmegyek a topicotokba és majd ha jön egy két szerencsétlen aki azt a ... Gs-t akarja megvenni- beírogatok majd TÉNYEKET miért ne vegye meg az a jó fajta motort jó? Aztán majd röhögök a te tapló modorod szerint hogy hogy elnéptelenedett a topic.
Ez kell? Megkaphatod?
Mellesleg az eddigi munkád- illetve kijelentéseid sorra buknak meg.
Heidenau szar- hát páran elszaladgálunk ezzel a telekre járós gumival szal nem szar- hanem árában jó!
A fém fékcső jajj de jó- na ez meg megint egy baszott nagy kamu volt- jajjaj vigyázz majdnem első kerekeztem mikor ráraktam a motoromra, meg hasonló baromságok.
Na azon a csettegődön lehet ért valamit, és bár a kawa fékje nem egy über darab- ettől függetlenül nekem megfelel- de az az 5 % amivel jobban fog, mint leírtam már szart sem ér, az árhoz képest..
Nemsokára, ha összejön elviszem villa olaj cserére- de bazdmeg komám ha nem lesz minimum 10% javulás akkor most már tuti megkereslek és a seggedbe feldugom mindkettőt egyszerre- az tuti!
No most már menj vissza a topicodba azt ott álmodozz tovább...
ez sántít
A deauville ugyan 650-700 ccm. De csak pár lóerővel erősebb az ER-5-nél.
A deauville már egyáltalán nem drága.. 10 éves darabok között is lehet válogatni, némileg fél millió forint felett. Hogy jön ide a GTR 1400? Nagyságrendi az árdiffi a két motor között. A pénz nem számít is relatív. Nyilvánvalóan az 500ezer-1 millió közti mezsgyén portyázik a kérdező (itt van még vajon? ) tehát igazi éleslátásról tesz tanúbizonyságot hogy kvázi vatta új motorokat hoztok ellenpéldának. Mert igazából jobb motort keresve se tudtok találni, ami a kérdező eddig felvillantott elvárásainak eleget tenne.
A köbcenti meg nem azért kell hogy 100+ ló legyen, meg menjen mint állat. El vagytok tévedve.. bár itt a 200-as klubban ezen annyira nem csodálkozok, hiszen itt minden a végsebesség (hiányáról) szól
A köbcenti a nyomatékhoz kell, és az élvezetes túrázós kanyargászós alkalmanként sokat előzős motorozáshoz. Ha nem így lenne mindenki kihegyezett seggrakétákkal túrázna, élvezve a 10 ezer alatti nyomatékhiányt, és erőtlenséget
Egyszerűen ez az 500-as kategória tévút lenne a kérdezőnek.. ez fix. A deauvilleben meg megvan az a plusz amitől élhető lenne (neki), úgy hogy az 500-as kategória kis fogyasztása, olcsósága stb is megmarad.
De akár ott a a 650- es Versys is amit szintén kipróbáltam és nagyon jó motor (Gadusé)- bár annak a hátsó ülése mondjuk nem tetszett, nekem kényelmetlen volt..
Ha kész a teszt, szerintem Fisi oldalára rakjátok fel, azt úgyis minden ER-5 iránt érdeklődő megtalálja szerintem, ha meg nem, akkor itt a fórumon könnyedén belinkelhetjük a kérdezőnek.
Persze értem én miért van ez, anno nagyon beleléptem a lelki világába egy két embernek- mert leírtam hogy a XY motor egy minden tekintetben gyengébb motor, ami nem anekdotákon alapul, mint pl. Dipshitnél, hanem valóban kipróbáltam az adott típust anno,m és azóta másoktól is hasonló tapasztalatokat gyűjtöttem be...
A véleményem azóta sem változott- sőt...
Na erre jönnek azóta a nagy anekdoták..
Egyébként visszaolvasni ennyi oldalt, erre tényleg kevés egy élet is szinte. :) De talán az oldal tetején lévő kereső segít, bár tapasztalatom szerint az sem talál meg mindig mindent, szóval elég vacak. De pl. a "fogyasztás"-ra rákeresve sok adatot dob ki.
Amúgy mióta átjárok az ER-5 fórumba (annyira nem régóta), már sokadjára fordul elő, hogy valaki érdeklődik, milyen az ER-5, erre átjön az az egy-két ember a "tudjukmelyik" topikból, és megpróbálja meggyőzni az illetőt, hogy nehogy ER-5-öt vegyen, de lehetőleg Kawasakit se, mert az ilyen-olyan vacak, inkább vegyen akármi mást.
Ez azért pár szempontból zavaró:
1. Nem tudom mire vélni ezt a hatalmas márkairigységet, vagy minek nevezzem, ami ebben a pár emberben lakozik.
2. A leírt ellenindokok sokszor megalapozatlanok, valós tapasztalat nélküliek, durva eltúlzások vagy szimplán kitalációk(?). Erről persze a betévedt kérdező mit sem tud, joggal gondolhatja, hogy a vélemény egy tapasztalt ER-5 tulajtól származik, elvégre ER-5 topikban van.
3. A kommentek akár teljesen helyénvalók is lehetnének, egy ilyen beszélgetésben:
"- Milyen motort ajánlotok ilyen célokra?
- Én az ER-5-öt, mert...
- Szerintem az ER-5 nem jó, mert...
- A Deauville azért jobb, mert..."
Ez egy korrekt és konstruktív beszélgetés lenne. De nem ez az alaphelyzet. Ha valaki egy adott motorról kérdez, akkor megvan az indoka, hogy miért teszi ezt (pl. azt akarja eladni a szomszédja jó áron, de több véleményt is akar hallani; van több jelöltje, és a többiről más fórumokban érdeklődik; vagy csak szimplán az adott típus tetszik neki), és ha helyette egy másikról kezdünk el beszélni, az azért valamilyen szinten a másik hülyének nézése.
Pl. én anno kerestem egy megbízható és olcsó kis 50 ccm-es endúrót, és abszolút járatlan voltam a témában, de eléggé határozott (kikényszerített?) igényeim voltak, hadd ne soroljam fel, miért. 50-es endúró kellett. És azért kissé bosszantó volt pár embertől olvasni, hogy "de miért nem veszel 125-öst?", és ezzel le is tudták a "segítséget". Képzelheted, mennyire segítették a megfelelő 50-es kiválasztását.
Ebben a konkrét esetben az illető szerintem észrevette, hogy az ER-5 500 köbcenti, és ez kevesebb, mint a jelenlegi motorja, valamint hogy (talán nem véletlen az előbbiek fényében) az ER-5 gyengébb is. Akkor talán azért érdeklődött mert... egy kisebb és gyengébb túramotort keres? Akkor mi értelme 650-es/700-as motort ajánlani? Egyébként ha csak simán az a helyzet, amit mondasz, hogy pénz nem számít, és második motort keres, ami pakolható és kényelmes 2 személlyel is, akkor ennyi erővel én a GTR 1400-at ajánlom. Az tudja mindezt. De hogy a Deauville kategóriájában maradjunk (bár árban biztos drágább), akkor meg legyen a Kawa Versys. Meg még ezerféle túramotort lehetne mondani, csak ezzel nem segítünk az ER-5-ről kérdezőnek.
Egyébként nekem nem érdekem, hogy bárki ER-5-öt vegyen, sajnos nincsenek Kawa részvényeim, de még ER-5-öm sem... Így meghagyom a válaszadást azoknak, akiknek van ER-5-ösük, és sok tapasztalattal gazdagodtak már vele. Tudom, hogy ők korrekten írnak a típusról, aki visszaolvas, láthatja, hogy nem fényezésről szól a dolog, a hibákat is mindig leírják.
Azt alátámasztom viszont, hogy az ülés hosszú távon nem kényelmes, legalábbis nekem (az én súlyommal) nem volt az Győr-Debrecen távon. Ennek ellenére itt a legtöbben úgy látom, túramotornak használják.
Tedd középsztenderre a motort, és forgasd el a kereket.. ha érezhetően fogja, akkor baj van.
Másik ellenőrzési mód. Menj a motorral párszáz métert, és elsőfék használata nélkül állj meg. Ha forró, az nem jó..
Aztán szét is kaphatod, lehet hogy neked is beállt kicsit a féked (én pont most szívok ezzel..)
Ha szerencséd van egy kis átmozgatás, esetleg szétszedés tisztítás összerakás is elég lesz. Ha nem, akkor porvédő és karmanytú csere is játszik
Ha beállt a féked, könnyen lehet hogy a tárcsát is cserélheted
Mitől érhet hozzá a fékbetét a tárcsához? Menet után forró az egész tárcsa, kevés fékezés után is. Ez mennyire normális jelenség?
Most lesz esedékes a fékbetét cseréje, gondoltam hogy szétszedem és kitisztítom a féknyerget stb., fékfolyadékot is lecserélem. Ez is megoldhatja a problémát?
Érdekes, mintha valami féle meg nem értett hülyék lennének itt, nem azt mondtad?
Ezt leszámítva teljesen jó volt.. sokaknak egy életre is elég lett volna.
Fontos adalék, hogy első motor volt, és Ak-s jogsihoz vettem.. (erősebbet nem nagyon vehettem volna) az akkori lehetőségeimhez ez volt a maximum, és a szépség, fenntarthatóság, használhatóság szempontjából is jeleskedett.
Meg lehet kövezni azért mert eladtam, a 150+-os utazótempó kedvéért.. Pedig szét is hajthattam volna, mert 175 körül volt a vége és utassal is tartotta a 160-at (egyszer mentem vele így 30 kilómétert! )
Rossz volt az egyik vezeték ami miatt nem volt megfelelő töltése az akksinak.
Zárlatos lett az önindító relé.
Egy 25 éves motoron ezek banálisnak számítanak! Főleg hogy előtte 66 ezer kilométeren keresztül annyit se mondott a motor, hogy fukk..
Ami tényleg komoly hibának mondható az az, hogy leszállt egy csavar a hengerfejben; de igazából csak azért lett súlyos, mert ezzel a hibával még ment 70 kilométert a srác a motorral, ahelyett hogy trélerezte volna, így a csavar egy darabja kicsit lerendezte a hengerfejet.
Adtam neki egy másik hengerfejet, összerakták, működik.
Szerviz pedig megállapította hogy az adott csavar selejtes volt, ezért tört el.
Gyarilag ez van rajta, és bírja is. Akkor?