Az egyetlen ami szinte tuti tönkre megy majd az a kipufogó- az széria hiba- de nem vészes csak hülye hangja lesz, ha akarod kicseréled ha akarod nem. Ami még néha cserére szorul az a hengerfejben levő O- gyűrűk, de ez elég ritka hiba. Ezt a víz fogyásról veheted észre cseréjük nem egy drága dolog.
Aztán hallhattunk az anekdotákból itt tönkre menő léptető villáról, befagyó dobfékről, de ezek megmaradtak eddig a mese szintjén. Olaszból behozott agyonkúrt példányoknál szokott néha kikopott tűszelep ház lenni, ez húzós hiba mert csak komplett karbi cserével orvosolható, de ez sem fordult elő még itt. Némely hétfői példányon előfordult már PITTING hiba a vezérmű tengelynél, de mint írtam ez is igen ritka hiba.
Összességében ahogy Parabellum mondta volt:
"Er-5- örök élet meg egy nap"
Hát majd meglátjuk
Az tuti hogy a Honda CB 500 elment 330 e km- t egy - két motor generállál, az Er5- el nem volt hasonló teszt csinálva, mi teszteljük- eddig jó.
A csörgés a régi Kawa blokkokban természetes, nagyok az illesztések, és sok a lánc bennük, ez nem hiba.
Anno nem hiába hívták a Kawát "vödör csavarnak"
Nagyon szépen köszönöm az összes segítséget!
Nagyon jó ötletnek tartom ezt a részletes beszámoló dolgot az ER-5-ről, ugyanis nem nagyon találtam semmi konkrét információt, tapasztalat alapút az interneten. Totalbike motoros népítélet is jó ötlet volt, sok mindent megtudtam belőlük.
Visszaolvasni pedig próbáltam, de 5-6 száz oldal, tényleg egy kicsit sok, hogy átböngésszem.
Még olyan kérdésem lenne a motorral kapcsolatban, hogy mik a motor gyenge pontjai? Tehát van-e esetleg típus hibája, ami gyakran, vagy sokaknál gondot okoz, elromlik?
Na látod ez a te véleményed volt- eddig sem voltunk rá kíváncsiak- és már hányszor el lett mondva, de hát az exhibicionizmusod megint kitört belőled- na Isten megáldjon...
Ezen felül mit kéne még tenni a motorért? Néha le kell csapni vízzel, meg hidegen nem kell tépni neki a szarvát kb ennyi.
3-6 napra elmenni motorozni meg nem idő kérdése, mert nekem ne mondja azt senki hogy ennyi ideje nincs egyszerre.
(Csak azért nem írok több időt, mert ahhoz már pénz is kéne azért.. az időről nem is beszélve)
Az évi annyi amennyi ezer kilométer jelentős részét meg csak jobb 1-2-3-x túra alatt szép helyeken megtenni, mint a ház körül motorozva több tucat részletben. És ez sem pénzkérdés.. mert rohadtul mind1 ám (pénzügyi oldalról) hogy hol megy bele a kilométer, ha úgyis belemegy.
De hát ízlések és pofonok.
Ez is olyan mint a vásárlás.. lehet részletre is, de egyben mégis csak jobb (minden tekintetben)
" A motor van értünk nem mi a motortért. " - Ez nem igaz. Mert ha nem teszel semmit a motorért, akkor az darabokban esik ki alólad. Vagyis valamit nekünk is tenni kell érte.
Ami pedig a polírozott motorokat illeti, az hogy tiszták és csillognak, még nem jelenti azt, hogy nem járnak velük földes és kavicsos utakon, erdőben vagy a hegy tetején. Rendeltetés szerűen van használva, motorozásra és élmények szerzésére. - nem iszapfürdőzésre...
A hétvégi huszárok? - talán nem időmilliomosok és nem pénzhegyen ülnek.
A turmixgéppel betont keverni helyénvalóbb példa lett volna. De mind1 is.
Attól hogy egy úton nincs leaszfaltozva, még végig lehet rajta motorozni, majdhogynem bármivel. Csak persze ahhoz hogy élvezni is lehessen nem árt tudni motorozni is
Meg vannak olyanok is, akik nem akarnak a wc-re is motorral menni- hanem véget ért az asztfalt? Majd felgyalogolok- így is lehet ám, bár tudom a te korosztályod nagy része már elfelejtett gyalogolni...
Nem ezt mondtam. Csak elég sokan (most úgy általánosságban) hajlamosak túlmisztifikálni a mi mire való, mit lehet mit nem lehet kérdés kört.
"Ó, én nem megyek fel a várhoz, mert véget ért az aszfalt.. stb"
Holott nem az út, vagy a technika ért ott véget hanem a motoros aki rajta ül.
A nyámnyilaságukat sokan a technika hiányosságainak indolkolatlan felnagyításával szeretnél palástolni. BIKE-R galériája meg egy jó fricska.. és alapot nyújt arra hogy jóízűen kilehessen nevetni (rossz szándék nélkül) azokat akik megrettenek már három kavics látványától is
Az a bajod neked kis barátom, hogy te teljesne bele akarsz mászni az emberek magánszférájába. Amit te gondolsz csak az a jó, meg az az igaz. De el kell keserítselek sokan másképp gondolkodnak mint te- és jé, mégis vannak olyan tapasztaltak mint te.
Egy FJR 1300 off roadra való? De benéztem akkor!
Én sem ringatom abban hogy csak az a jó- azt hiszem látható is hogy vannak még gépek amik tetszenek... Nem is sorolnám fel őket- az hogy mind Kawa, hát Istenem...
Én vettem azért motort. Mert a GS tartós 120-130 közötti tempóját keveselltem. Viszont én soha nem ringattam magam hamis tévképzetekbe, hogy jó az ami van (csak azért mert az enyém..)
Most a tempó jó, viszont a fogyasztást meg sokkalom. De igazából itt az alföldön új távlatok nyíltak meg az XJ-vel.
Az hogy 8 litert eszik ha húzom neki, hát istenem..
Senki nem mondta hogy vegyen Er5- öt, de ennyi erővel te mi a fasznak pofázol ide, amikor semmi közöd sem a motorhoz, sem az itt levőkhöz?
Komplexusom az nincs de allergiám az van rád ecsém!
Ja és igen, bármennyire is fáj a GPZ 500 megy annyival szal ne röhögj, hanem gyúrjál vaze, hogy elbírd az Xj-t.
Kocsi nem kell menjen annyival az csak egy kocsi.
Amúgy ki volt aki nagyobb motort vett mert jajj de jó a 150 meg feletti utazó? Hmm paprikajancsika?
Aztán hallhattunk az anekdotákból itt tönkre menő léptető villáról, befagyó dobfékről, de ezek megmaradtak eddig a mese szintjén. Olaszból behozott agyonkúrt példányoknál szokott néha kikopott tűszelep ház lenni, ez húzós hiba mert csak komplett karbi cserével orvosolható, de ez sem fordult elő még itt. Némely hétfői példányon előfordult már PITTING hiba a vezérmű tengelynél, de mint írtam ez is igen ritka hiba.
Összességében ahogy Parabellum mondta volt:
"Er-5- örök élet meg egy nap"
Hát majd meglátjuk
Az tuti hogy a Honda CB 500 elment 330 e km- t egy - két motor generállál, az Er5- el nem volt hasonló teszt csinálva, mi teszteljük- eddig jó.
A csörgés a régi Kawa blokkokban természetes, nagyok az illesztések, és sok a lánc bennük, ez nem hiba.
Anno nem hiába hívták a Kawát "vödör csavarnak"