Akkor miért nem írtad le ezeket a tapsztatlatokat!? Ebból okulnánk- nekem pedig ilyenek nem voltak- nyikorgó dobfék nem berohadó szivató nem- magától elrepedő műszerfal- igen amikor lestem vele- meg a kipudob és a féktárcsa az igen- neked mik voltak még a tapasztalataid? Nekem idáig akármilyen minuszban elindult ha nem is pöccre de rendesen...
Na, ennyi baromságot még én sem olvastam az ER-5-ről!
Tudjátok, hogy az enyém 97-es, olasz behozott motor volt, mégsem produkálta azokat a hibákat, amiket a GS fun leírt...
Na mindegy, nem kell velük vitázni, mindenki olyan motort vegyen, ami tetszik neki, vagy amire pénze van. Aztán meg ne mást hibáztasson, ha nem jön be, ennyi.
Ezért írtam, hogy használtan állapotot vesz az ember nem pedig típust ...
Vehet az ember bármilyen jó motort ha egyszer már szét van hajtva, és nem volt karbantartva, akkor sose lesz jó ...
Saját tapasztalatom, három év,15e km távlatából az ERnőről:
- nem volt hiba jelenségem
- olajt/hűtőfolyadékot/szűrőket/gumit kellett csak cserélnem
-fogyasztásom pedig sokak által irreális, országúton nyugodtan 90-el krúzolva három liter körül van, ha pályán megyek 120-130 körül akkor 4-4,5 körül van, és mielőtt bárki lehurrogna nem nem szoktam száguldani, ész nélkül előzgetni, mert nekem nem erről szól a motorozás
Mindezt egy olyan motor produkálja, amit első tulajtól vettem nagyon megkímélten valóban vezetett szerviz könyvel
Ezekkel a problémákkal majdnem mind én is szembesültem már a sajátomon, meg azokon amiket csináltam. Sok igazságot írtak le. Viszont garantáltan megvannak a többi márkának is a hasonló hibái, szerintem ezeket a kis japán 500asokat nem nagyon van értelme összehasonlítgatni, ha vigyáztak rá és hozzáértően szerelték akkor mindegyik sokat elmegy.
És akkor ezek után mondom azt, hogy nem adok a Gs- es kollégák szavára, mert teljesen egymást ütő dolgokat írnak eccer nem megy a motor utána stopper szerint mégis, berohadó szivatós stb? Na nee- az alant leírt problémákat a kipu kivételével SOHA nem tapasztaltam- az meg egyenesen nonszensz- hogy a műszerfal konzol 150 ezer lenne, a belső műanyag ha nem is olcsó de 25 ezer és nem 150- felmegy oda valaki és teljesen elrugaszkodott baromságokat írnak neki- én amiket tapasztaltam viszont saját volt mind, nem én találtam ki őket.
A tárcsafék nálam kopott el eddig egyedül- szal ez is hülye duma volt...
A többit én elhiszem hogy lahet előfordult csaba 600- al, de akkor meg ne írja már nekem oda most hogy az ő motorján minden rendben volt! Egy jó állapotó GS- hez ami alapból rohadtul nem nagy szám motor, hasonlítani egy szétbaszott Er-5-öt ez nem dicsőség- amúgy lehet azzal szétütöttek pár Gs-t azért lett ilyen már a végére szegényke!
Abbahagyom ígérem, csak no- itt van feketén fehéren a hazugságok áradata- no persze hogy a srác Gs-t vesz me abból sok van- hurrá- aztán meg nem tudja miről marad le...
Cb 500- atg próbáltam, tetszik a hangja az szép- igen papucsos- de mire haz hozta mHArtáról Slyt vele- addigra elzsibbadt a kezem, annyira rezgett a kifli a kezem alatt... Baszottul megy, de a GPZ 500 S - ami az igazi álmom volt utólag ide írom a faszkalap Dipshitnek...- ugyanilyen jól megy, volt egy ismerősömnek egy szép- fekete- zöld, ő nagyobb gépekkel járt csapatni -ott (igaz nagyobb motorok órája szerint) de néha még 210- re is felugrott a gép- ami ott kb 200- 195 lehetett a valóságban...
No erről ennyit...
Ne haragudjatok, hogy újra kezdtem, csak ennyi hülyeséget, és fals dumát nem tudok szó nélkül hagyni!
Csaba 600 írta túloldalt, mert én anno állítólag átbasztam! Vele semmi bajom ezek után sem, jó arc- tavasszl sörözünk egyet, és megbeszéljük ezeket a dolgokat- íme pár gyöngyszem!
"ER5-t ne. Nekem is olyan volt és kénytelen voltam bebukva eladni, annyi baja volt. Utána vettem a GS-t.
ER5 problémák. Átlag fogyasztás 5,5-6l / a GS-el el lehet járkálni 4l-el is /.
Hűtője meghibásodott, eresztette a vizet, baromi büdös / 20000 Ft /
Szivatója konstrukcióhibás, belefolyik a víz, középen megáll, bovden elrozsdál, két évente csere / 8000 Ft /.
Gyári kulcsa vmi nagyon puha anyagból van, állandóan egyengetni kell.
Műszerfal konzol öt év alatt elreped a rezonanciától / 150.000 Ft /
Ülése sokkal kényelmetlenebb. csúszol rá a tankra,ott ülsz a tövében.
Nincs jó hangja, mint varrógép, amiben elszabadultak az alkatrészek.
Nem elég egyenletes a nyomatékgörbe, alul kevesebbet csinál mint a GS, valamiért nem érzed benne az erőt, és nem nagyon akarsz 80-100-nál többel menni, mert valahogy a motor nem szereti, hiába tudja a 180-t.
A hátsó sárvédő nem tölti be a funkciót, mindened tiszta sár lesz, az egész komplett ülés alatta a karosszériaelemekkel oldaldekli stb., és természetesen te magad is a felismerhetetlenségig. A végén kénytelen voltam egy bazi nagy hátizsákot felvenni, hogy az legyen sáros és ne én. Persze a karom, bukó stb. ugyanolyan sáros lett.
Valami van a kipufban, ami miatt olyan mintha egy kismadár csipogna benne.
Ne nagyon járdázz vele, mert rögtön bele akad a kiufkönyök és behorpad.
A fékdobba belefojt a hólé és úgy belerohadt, hogy a hátsókerék folyamatosan kajakra fogott.
Az első féktárcsa nagyon szar anyagból van, ellenben nagyon drága, ha cserés.
Az oldaltámasz áramtalanító pöcökje berohadt, hiába hajtottam fel, lekötötte a hálózatról a blokkot.
Műanyag oldaldeklik, meg ami az ülés alatt elmegy, keménytörős műanyag, a legkisebb behatásra törik, reped, szégyen egy japán motortól.
0 fok a vízválasztó: az alatt nem hajlandó indulni, csak köszörül, bármit csinálsz.
A Kawa-nál azt mondták: " ezt a motort nem téli motorozásra találták ki, télre át kell fúvókázni, de akkor egy literrel többet fog fogyasztani. "
Ez volt az a pillanat amikor meguntam a banánt és áron alul eladtam.
Előnyök: a futóműve fényévekkel jobb mint a GS-é."
és még...
"csaba600
[6] november 26. 23:50
Kedves Fisi kolléga, ex-ER5 motoros társ!
Ezzel kapcsolatban már mindent leírtam, már nem nagyon tudok, mit mondani, de azért illik válaszolni és akkor írok Neked.
Suzuki GS500 vs. Kawasaki ER5- Index Fórumon írott bejegyzéseidben nagyon dicsérted az ER5-t a GS500-l szemben és egyértelműen arra buzdítottad az olvasót, hogy válasszák az ER5-t.
Tételesen megkeresni és felsorolni, hogy Te mit írtál, és ahhoz képest én mit tapasztaltam, óriási munka lenne, és ebbe nem bonyolódnék bele.
Te ajánlottad----én megvettem---sok bosszúsággal és anyagi veszteséggel eladtam. Mindegy, hogy az ER5 önmagában milyen, a lényeg, hogy én buktam rajta.
Ekkor szoktam magamban kicsit szomorúan, de mosolyogva feltenni a kérdést magamban : Kinek a tanácsára is vettem ER5-t? És ekkor mindig ezt hallom:" Fisi a fórumról,, --------Fisi a fórumról,--------------- FFFIIISSSSIII AAA FFFÓÓÓÓRRRUUUMMMRRRÓÓÓLLLL "-- közben tehát még visszhangzik is.
Te ajánlottál valamit, teljesen mindegy, hogy reálisan írtál róla vagy sem, nekem nem jött be és, ha nem ajánlottad volna, lehet, hogy elkerül az ER5- fejezet.
Mindent el tudsz olvasni a problémákról itt a fórumon, nem az ujjamból szoptam. Ettől függetlenül én nem akarlak meggyőzni arról, hogy az ER5 nem jó, ez egy érzelmi dolog is, fatális hülyeség lenne. Ezért is nem írtam erről az ER5 fórumon. Hogy Te szereted a motorodat, legyen egy szent dolog.
De azért csak leírom, hogy valami nagyon harmatos vezetés mellett sem akart lemenni a fogyasztás 4,8l alá, pedig minden rendben volt rajta.
A GS-nek összehasonlíthatatlanul szebb a hangja, és következetesen egyre szebb, ahogy emelkedik a fordulat. Minden frekvencián remekmű hangzás.
Az Er5 furcsán viselkedik: 5000 fölött teljesen megváltozik hangja elkezd bőgni nem szép hangon elvesztve a klasszikus kéthengeres karakterhangot, olyan simává kezd válni, mintha négyhengeres lenne. Közben pedig erőtlen az érzet: bőg, de nem megy, mintha csúszna a kuplung.
Az igaz, hogy jobban gyorsul az ER5, de ez csak a stopper óra adata, mert a GS-t sokkal sportosabbnak érzed és szerintem a filing a lényeg.
Még a GPZ 500 is nagy csalódás volt, hiába hatvan Le. Hármat is kipróbáltam. 5000-ig nagyon erőtlen mintha 4hengeres lenne, pedig kéthengeres.
Nem vált be az ER5, ez van, de hogy jót is írjak róla, a futómű nagyon klassz.
Remélem nincs harag, mert nekem különben semmi bajom nincs Veled, de már írtam is valahol, hogy ha lehet, én leülnék Veled sörözni egyszer."
és még- hogy teljes legyen a kép!
Krissal
[20] november 23. 00:39
Az enyém a legelső kéthengeres GS500, 89-es Japán. Két személlyel is hibátlanul motorozható, persze az agyatlan előzéseket nem támogatja, alapban 5mp körüli a gyorsulása, azért így felugrik vagy 7-8-ra, szóval megérzi. Én eléggé pörgetem, nem vagyok túl motorbarát és nagyobb motorokkal bandázok, de 5,2 fölé még nem ment a fogyasztás, igaz 4,5 alá sem.
Az ülésemért nem rajongok, bár egyszer felültem Ninja vasára és kategóriákkal kényelmesebb az új ülés, mint az enyém és mintha az egész motor könnyebb lenne, de menet közben nem próbáltam.
Amit az ER5 fórumon írt fisi, hogy a srácok leszarozták a GS-t, meg a MZ után többet vártak az 500-astól, egész egyszerűen nem hiszem el, én sokat MZ-ztem és más világ, 100-ra 5mp az nem kevés, hidd el, durva, csak hamar megszokod, de akkor is nagyon állat a gép.
Amikor a haverok kérdezik milyen, azt szoktam mondani, hogy olyan, mint egy nagyon dagadt Simson és Hulk lett belőle, csak az enyém piros.
Egy biztos, ER5-öt nem vennék, de nem akarom őket bántani, ugyanúgy szeretik, mint mi a Kisfelest, talán még a helyedben a CB-t próbálnám ki, az engem is érdekelne, hogy miben jobb, de megbánni a GS-t, tuti nem fogod és ár/teljesítményben/élményben tuti nyerő!
Mindegy miképpen döntesz, tavasszal örömmel várunk egy gurulásra, sőt az Er5 csapatot megpróbálom majd elcsábítani, mert mindegy mivel mész, két kereked van és motoros vagy, ugyanaz mozgat és ugyanaz a vigyor ül az arcunkon!
Uff.
"
újra csaba 600- pedig fentebb állítólag kurva jó állapotban volt az ER-5! Akkor ki kamuzik?
"Remélem,hogy csak a szahara,mert nem szeretnék még egyszer csalódni,mint a gyárilag is torka véres ER5-ben.Nekem eddig a GS-ben csak a behintázó futóműve nem tetszik,az nagyon ratyi,de különben jól kijövünk egymással.
"
"csaba600
[39] május 28. 21:13
Nagyon tetszik ez az érzéseket bemutató bejegyzés.A motorozás érzelmi dolog is.És a hideg műszaki adatok sokszor nehezen adják vissza,hogy valójában mit fogsz érezni a motoron.Pl. Er5 illetve a GS500-adatok alapján hasonló,valójában zongorázni lehet a különbséget természetesen a GS javára.
"
és még egy nagytudású Gs tulaj- az ócska lehúzó, a valóságot nem tükröző szöveggel!
"MrChef
[2] 2010. április 16. 23:01
Most hogy mondod, nekem is a dákómat nyomta az a motor. ER-5-ön tanultam én is. A hátsó, tehervonathoz is méltatlan, nyekergő és gyenge dobfék sem volt kellemes, de gondoltam, úgysem az enyém, szívjon vele a tulaja, aki 800.000-te ad egy ilyenért, használtan."
Szóval ha alapból nézzük a cb500 kicsit jobb technikailag mint az ER5
azonban ha használtan akarsz vásárolni, akkor a piacon egy kiváló állapotú ER5 áráért csak egy közepesen leharcolt CB-t kapsz.
És mint tudjuk használtan nem típust veszel, hanem állapotot, ergo egységnyi pénzért sokkal jobb ER-t kapsz
Az meg hogy szebb is egy Er mint egy CB az már csak hab a tortán
csak ugye vannak nagyon elfogult tulajok, akik szerint nincs jobb a GS-nél...
Én imádom a kis ER-nőt, de ugyanakkor tudom, hogy a cb500 kicsit jobb, csak nekem ár/teljesítmény viszonyban nem éri meg...
Szomszédban ( Gs500 topic) a kollégák kínlódnak keményen az olaj hutesevel!
Azmiaz!? És még mindig szar a vízhutes a szemükben, a szar Er- 5- ön meg alig találom már a kiegyenlítő tartályt meg, annyira nem kell foglalkozni vele...
Én meg nem értett hülye...
És amúgy se lovoldozzel korán reggel, mert akkor még mindenki alszik! Amúgy hallom, már így is elkaptad a kórt, lehet meg se maradsz addig!
Én bezzeg voltam mindenféle himlos- beeeeee! Mégis csak én vok az edzettebb
Jajj maraggya má azzal a szar hajito fegyvereddel!
Az asszonyra meg ne lovoldozzel, mert megeszlek a meggymagkopovel együtt!
Voltam én katona is, meg dolgoztam olyan jó cégnél, ahol 33 órát meloztunk egyfolytában!
Szal edzett vok, meg a felesigem is! .
De akkor is a Honda a sztar