Ennek a vitának csak akkor lenne vége, ha elmennétek egy fékpadra, és megmérnétek az ER, és a GS-nél is a :
- teljesítménygörbét
-nyomatékgörbét
-és a nyomaték rugalmasságot hatodikban
ugyanis a számok nem hazudnak...
egyébként lehet ezt már a gyáriak is megtették, így ha ennyire fontos nektek keressétek meg, és rakjuk egymás mellé
ennyi beszólás után már kíváncsi lennék az eredményére...
Látom jól elvagytok, nem is szállok be a vitába, csak vizionálok egy szituációt
40 fokos nyári melegben, erősen emelkedő, kanyargós hegyi szakaszon kaptat fel egy léghűtéses motor, és egy vízhűtéses közel azonos teljesítmény adatokkal.
Költői kérdéseim:
- vajon melyiknél fog teljesítmény csökkenés fellépni?
- R-go melyikkel lesz nehezebb teljesíteni az etapot?
- Melyik blokknak lesz nagyobb a mechanikai igénybevétele, ezáltal rövidebb az élettartalma?
6000 körül a max teljesítmény bő 80 százaléka már megvan, mint ahogy a nyomaték is. A GS nem az a pörgetem és megy típusú motor, mert nem igazán kell pörgetni
Max nyomaték 7500-nál már megvan, max teljesítmény meg 9000-nél.
5000-nél van egy pici torpanás a teljesítményleadásban, de utána szépen egyenletesen éri el a maximum értékeket. 9000-res fordulat fölött meg tulajdonképpen elfogy. Nem is érdemes 9000 fölé pörgetni, de még nagyon 7000 fölé sem
A hosszú hatodik pedig annyira hosszú, hogy 60-tól végsebességig használható.
Én csak a tapasztalataimat tudom mondani. A Gs kb. 8-9000 fordulatnal kezdett élni, a Kawa ezt megoldja 6-7000- ből. Másik haver turazott Gs- es cimbijevel, ő pedig azt tapasztalta, hogy ugyanannál a sebességnél a kolléga mindig egy fokozattal lejjebb kellett kapcsoljon, hogy kb. ugyanúgy gyorsitson ki. Mondjuk anno a Motor Revuben írták is, hogy baszott hosszú a Gs 6.- ik sebessége, nem tudja kiforogni magát a motor már ott!
A srác sokat ment két személlyel, es azt mondta 5 év után a legkeményebbre kellett állítsa a rúgot, ugyanazzal a terheléssel, illetve az eggyel puhabbra!
A fék lehet nálam egyedi eset volt (másik GS-t nem próbáltam), de kifejezetten elégedetlen voltam a fékhatással.
A központi rugó összeülése ismerősödnél lehetett egyedi eset, sose hallottunk még csak hasonlóról sem. A vízhűtés/ léghűtés és forma egyéni ízlés kérdése.
Erőben nem tapasztaltam komoly különbséget, bár egyszerre mindig csak az egyikkel mentem
A hátsóülésre nem volt panasz utas részéről, de be kell valljam utálok utast szállítani úgyhogy ez nálam sokadlagos kérdés.
Az én Gs-emen még állítható volt elöl hátul a rugó előfeszítés (spanyolokon már nem lehet). Elöl túl kemény volt, azon puhítottam, a hátsó pedig lágyan ringatózott, azt keményebbre állítottam és onnantól nem volt panasz a futóműre
A kidolgozás az újabbakon valóban elég hányadék tud lenni.
Én nem si vártam mást, ezért is jöttem ide is, hogy megkérdezzem h. milyet választanátok, és miért, így mindenki leírja a maga motorra vonatkozó jó tulajdonságait.
úgy gondolom, hogy fisi nagyon korrekt módon leírta a típusok jellegzetességeit, ha bárki ilyesmi kérdést tesz fel, a fiúk mindig készségesen válaszolnak
ez egy évek óta működő baráti társaság, a te stílusod itt nem nyerő, ezen az oldalon senki sem ilyen...
mégis mit vársz barátom egy er5 fórumon? hogy lealázzuk ezen márkát? itt a legtöbb emberkének ilyen motorja van, mert valami okból kifolyólag ezt a márkát választotta...
ha bármelyik fórumra rámész, általában mindenki a saját típusát dícséri
bocsi, de szerintem senkit sem érdekel, hogy a suzuki fórumon több oldalt írtak tele, nem lóverseny ez, hanem egy baráti társaság, szerintem nem az írás mennyiségétől lehet eldönteni, hogy melyik márka jobb...
Én anno ezeket vettem észre:
Suzit nagyon kellett pörgetni hogy menjen! Nem tetszett ez sem, és a kidolgozása sem. Haverom patent állapotban tartott Gs- e volt de 5 év után összeült a központi rugó- amit az akkori kezdő nagymotoros fejjel, és tapasztalatlansággal nem mertem bevállalni, mivel anno a kawát is részletre vettem, kurvára borsózott a hátam a havi törlesztőn kívül, attól ,hogy 5 év múlva még pluszba elkezdjek spórolni eghy White power központira!
Aztán ott volt sok közvetlenebb ismerős tapasztalata a nyomatékkal, ahol Er5 x fokozat- ott Suzuki X- 1 lefelé, hogy ugynaúgy menjen. Tetszett a vízhűtés is, stbilabb dolog mint a lég. Tetszett a forma- és az hogy jó iusmerős is kipróbálta anno akart venni magának egy Er-t csak vázilag kicsi volt neki. Ő mondta hogy meg volt lepve hogy 160- ig nagyon könnyne felgyorsult. Suzukit a Totalbike- osok teszt szerint 140- ig könnyen, felette lassan gyorsulónak írták le. Er5- nek dicsérték a hátsó ülését is, mivel asszonnyal szerettem túrázni ez is fontos volt.
Utána jött az ominózus K6 Gs 500 sztori Perkátán. A GSek első telója Mz puhaságú volt, a kidolgozás, és amint írtam hogy közelebbről megnézve a motoromat a sajátjukat minősítették le, megmerősítete bennem a gyanút, hogy jól választottam. Ennyi...
Mindkettőt próbáltam, a lényeges tulajdonságokban nem nagyon éreztem különbséget, innentől meg az lehet mérvadó kinek melyik tettszik. Mindkettő elég megbízható és szerethető szerkezet.
A GS-en a féket gyengélltem, az ER 5-ön az nem tettszik hogy városban nyáron elég rendesen tolja rám a meleget.
Amúgy nem hiszem, hogy bármelyik annyival jobb lenne valamiben a másiknál, hogy az végleg eldönti valamelyik javára a mérleg nyelvét.
Háború nem lesz, mert nekem hiába dumál egy ilyen kis pondró, annak idején én kiveséztem a témát, tudtam mit miért veszek, nem veszek meg! Én vele ellentétben vettem a fáradtságot, és körülnéztem, teszteltem amit lehetett, mielőtt az Er- re esett a választásom...
Épp itt írtuk le alant, hogy miért van ez!
Én azt mondom, ha van rá lehetőséged, próbálj ki minden típusból egyet! Aztán majd meglátod, hogy melyik tetszik!
Attól függetlenül, mi (legalább is én), maradunk a Kawasakinál!
Jó hogy bunyó nem tört ki a fómunom :D Akire vonatkozik, az biztos tudja miről van szó :D Még egy kérdés. Mirét van az hogy a Kawa fórumoldalán kb 300 oldal van, a GS fórumondalán meg kb1300 oldal? Csak elterjetebb, vagy valami...
Nekem most éppen CB-m van, de itt mindenki a barátom és nem tetszik ez a stílus! Ezt már egy sörrel nem intézed el.
Fogadd meg Fisi tanácsát és koncentrálj a félévi vizsgákra!
- teljesítménygörbét
-nyomatékgörbét
-és a nyomaték rugalmasságot hatodikban
ugyanis a számok nem hazudnak...
egyébként lehet ezt már a gyáriak is megtették, így ha ennyire fontos nektek keressétek meg, és rakjuk egymás mellé
ennyi beszólás után már kíváncsi lennék az eredményére...