Le volt már írva töbször is a műszerfal világítást hogy és miképp kell javítani,meg hány wattosak az izzók.Csak a lényeg nem hogy milyen típusú a foglalata az izzóknak.Ezért így elöre nemlehet meg venni.
Nekem is már csak 1 világít a km-órában.Én is a leddesen spekuzok.
A homasita.hu-n sokféle ledd-iizzó között lehet választani.Az ellenállás be van az izzókba építve,csak cserélni kell.Ezek világitó izzók hasonlóan a ledd-lámpákhoz.
Maga a művelet nem tűnik nehéznek, mert az izzó helyén akár két led is elférhet ellenállással együtt. A probléma igazából a fény szórásával lesz. Félő, hogy nem lehet majd úgy beállítani, hogy szép egyenletes fényt adjon.
Az az igazság, hogy az izzókkal nagyon szép fénye van. Többen kérdezték már tőlem, hogy Én alakítottam e át.
Így, hogy 3 éve nem kellett hozzányúlni én nem állnék neki, de ha nekilátsz nagyon kíváncsi lennék a végeredmenyre. Hajrá!
A műszerfal világítást kis barkácsolással nem lehet led-esíteni?
Én lehet nekifutnék egy ilyen projectnek. A led +ellenállás (1,2Ohm) pár száz foruintból kilyön és nagyon hosszú életartam... Kérdés: hogy fér el, illetve elég fényt tud-e biztosítani....
Szeritem te kevered a szezot a fasz...al? A gyári izzó az az 1.8w-os, a Tungsram pedig a 2w-os! A többi igaz,a gyári darabja volt régen 580ft-ez olyan szar hogy egy év alatt körbe mész velük az egész műszerfalon!
A megoldás a magyar 2w-os! Ebből egy doboz 7-800ft és nem égnek ki!
A műszerfal szétszedése az oldalamon!
Akkor egy nagyon jó tipp neked, és mindenki számára műszerfal izzó ügyben:
Tungsram-ból lehet kapni 12Volt, 1,7Wattos izzót (Én unixban vettem).
Az a tuti!
Már 3 éve benne van, és mind frankó. 3db ilyen kell bele, a negyedik kissebb.
Gyárilag 2Wattos kéne bele, lehet ilyet is kapni, de szegények zárt helyen nem bírják a kiképzést. Azok nálam 1 évig se bírták. Valakitől hallottam, hogy belerakta az 5Wattost, az szerintem még a foglalatot is tönkre teszi.
Remélem segítettem!
fisi, Parabellum, gadus, köszi a tippeket kormány ügyben.
Amúgy ma kialudt a második lámpa is a fordulatszám mérő mögött. Kb 1 hete ment ki az egyik, de úgy még valamennyire átsejlett a korong másik felére is. Most már kopp sötét, ezért gondolom hogy kettő lehet benne. Ahogy olvastam a fórumon ez tipikus történet. Sebaj, majd a télen szétszedem és veszek belevalót.
No megosztom a tapasztalataimat fék ügyben.
Mire kifizettem a Kawát- hitel- addigra elkopott az első féktárcsám...
Nosza Kawa fő szerviz felhív- új gyári tárcsa ára 87 ezer ft!
Anyááád.. No azt mondja a raktáros- van nekik egy másod márka azt is ajánlják- az 44 ropi.. Jó- írtam Kawazsoltinak Pécsre, nála lett volna az EBC 32 ezer ft. Anno. Alakul- gondoltam, mire felhívtam nem volt neki ,hanem helyette NG (?) márkájú ennyiért- állítása szerint ugyanaz mint az EBC- hát nosza felkerestem a honlapjukat- valami spanyol cég. Hogy nézhet ki a tárcsa?
A katalógusuk hátulján- szerintem kézzel rajzolva!- megtaláltam az Er- 5 tárcsáját- jéjj ez geci ronda- mondom hagyjuk!
Autószerelő rokon- Ferodot vegyél az a márka- oké- ilyen betét volt benne- keresem a honlapokat- ebben az országban mindenki csak autóval foglalkozik? Oké hétfőn körbe telefonálom őket...
Így is lett, de mielőtt neki álltam volna- utolsó mentsvárként felhívtam a hartai szerelőmet- ő is ajánlott egy márkát- Goldfren?!?
Emmi? Nézem- cseh cég 10 éve csak fékalkatrészekel foglalkozik...
Mondom mennyi? 24.900- ft! Éjjha- hozd el!
Nagyon szép kidolgozás- a lyukkiosztása a régi Er-5 szériára hajaz. Oké tárcsa megvan- no mondom új féktáércsa tartó csavarok- de az csakis gyári! 6.200- ft volt a 6 csavar postaköltséggel együtt. Kérdezem a Kawa raktárat mi is volt a másod márka amit 44 ezerért akartak rámsózni? Aszongya Goldfren! Az faja- uyganaz a tárcsa 20 ezerért többért mint az egyszeri szerelőnél? Megjön- menetragasztó rajta gyárilag- alles fasza!
No irány a lakatos ismerős- hőlégfúvóval stb. felszerelkezve, hátha csak a hőre adja meg magát a gyári menetragasztó.
Hát szerencsére, nem gond nélkül kijöttek- menet metsző megjárat, tiszta legyen a menet- új csavarok be, átlósan lehúzva a megadott 27 Nm- el.
Oké, volt otthon egy új adag Ferodo fékbetétem, jól fogott- a régi tárcsa meg is kékült tőle- féknyereg lepucol új betét bé..
No mondom, ha itt vagyok akkor le cserélem a 4 éves 20 ezret futott- kibebaszottul kagylósra kopott Hejdejó K63- at is.
GO Soltvadkert- MOFAKER- új K 63- 14.500- ft, felrakat kicentíroz- féktárcsa szemből- jééééj, mintha ütne- na próba...
Eleje elsímulva- valaki odaragasztotta a betonhoz- úgy fekszi az utat!
Überjó- fék behúz- tárcsa nem üt- anyád- mi ez a hang? Mintha valaki esztergálna lent!
Fémreszelék- tárca hajaz a régi kopottra, anyád ferodo, nem jó ehhez!
Go haza- 10 km után, Goldfren katalog felüt- oké 104- es betét- huhh Er-5 höz egyből 3 féle keverék- oké legyen a középső- az S+ racing- kerámia- carbon szinterezett csilivili.
Ma megjött beszerel- félve próbakör. Fék- anyáááád fog is vajpuha sikamlós hang- nagyon jóóó!
Kis kőrözgetés- fék huzgál- állat minden- Er-5 szuperfinom bringa!
Hazajön- f..sz elsülve- szép a világ!
Gép elé leül- és örömmel gépel!
Ajánlom minden féktárcsa problémákkal kínlódó tualjnak!
Azt hiszem 3cm-es emelést lehet csinálni bovden csere nélkül(annyit elbir)Annak idején én is gondolkodtam rajta csak aztán inkább lecseréltem a vasat (persze szigorúan csak is kawára )
Tán nemhogy egy új kawasakis tag?