Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Utána néztem! Tévedtem!

Szóval tulajdonképpen 2 szimmering van. A képen nyíllal jelölt rugós szimmering valóban kenésigényes (legalábbis jelentősen megnő az élettartama).

Elnézést kérek a félretájékoztatásért!

Egyébként -35 fokos fagyállót ír elő a könyv.
A tank alatt van a hűtőrenszer zárófedele!
Nem tudom, hogy a kiegyenlítőből vissza lehet e tölteni?
Ki kell próbálni! Ha belemegy a leeresztett mennyiség, akkor Ok, ha nem akkor jöhet a tankleszedés, de szerintem bőven elég csak kicsit megemelni...
Ez a motorvezérlő elektronika javítása sztem.
A fesszabályzó az egy nagy alu hűtőbordával ellátott kütyü.

Ha mégis erre az alkatrészre lenne szüksége sértődékeny ER-5-ös barátunknak,vagy bárkinek akkor van egy ilyenem a suffniban.
Maga a "pumpa" az egy centrifugálszivattyú ami egy a forgattyúsházhól kinyúló tengely végén van rajta. A tengelyen lévő szimmering befelé áll, hogy a víz ne tudjon bejutni, ezért belülről az olajtól kapja a kenést. Tehát, ha kenni kéne az olyan lenne, mintha pl. az első lánckerék tengelyének a levegőből kéne szereznie kenőanyagot.
Persze tévedhetek Én is, mert nem néztem utána külön az ER-5-nek, de a lényeg:

Fagyálló kell bele! Az hogy fagyáspont, kenés, vagy (és szerintem leginkább) a forráspont miatt, az mellékes.
Néha cserélni kell!
Persze jó értelemben értettem!
Még mielőtt félre értené valaki!;))
Na ott van!:)
mhmax máris többet tud a dologról! Miért nem keni a pumpat?
Most olvasom az angol leírásban, hogy tankot is le kell venni hozzá? Frászért ilyen macerás...
Erre csak félig tudok válaszolni,vagy annyira sem!
A mennyisége 1,7 liter és a német könyv könnyűfém motorokhoz való fagyállót ír!
Én ezt a szerelőmre szoktam bízni.
A vízpumpának kialakításából adódóan nics szüksége kenésre, ha jól tudom, viszont tény, hogy jobban érzi magát fagyállóval.
A csere inkább azért szükséges, mert az oldat idővel elsavasodik, ami károsíthatja az alumínium alkatrészeket.
A 2 év persze talán túlzás, de 4-5 évente tényleg illik leszerélni a hűtőfolyadékot.
Leveszel a polcról vmi jobbfajta fagyállót, és arra rá van írva, hogy hogyan kell keverni. Olyan -20 - -25 -re keverd.
Régi leereszt. újat betölt (türelmesen. légtelenítésre figyelj)
Én minden nap Pesten járkálok, általában nem ilyet használok, de ha senki nem harap rá, akkor a segítségeddel kipróbálom ezt az olajat.

Adsz egy mail címet?
Vagy dobj egyet az mhmax kukac atw pont hu-ra

Köszi!
És milyet, mennyit kell beletenni?
Kevergetni kell vagy készen leveszem a polcról a dobozt és beletolom?
Csak azt tudnám, hogy akkor Én kinek válaszoltam!?
Meg hogy miért került elő a bajai motorbontó száma?

Megvenni, és beépíteni sem tudjuk helyetted.

Ez egy nagyon jó, és nyitott baráti társaság, mindenkinek mindenki segít, ha tud.
De ettől ne gondold hogy ha tegnap előtt kérsz egy fesszabályzót, akkor vkinek pont van a sufniban kettő, és csak azt kérdezi, hogy hova postázza.
Írd le, hogy az eddigi segítségek alapján mit sikerült intézned, és ha vkinek van még ötlete, hidd el megírja.
Ui.: Van aki csak hetente néz be a fórumra.
Hát mondjuk onnan-hogy még az eredeti zöld színű van benne. 2évente cserélendő!Ez nem Lada,meg Opel attól kissé jobban ki van hegyezve! Amúgy épp semmi dolga,"csak" a vízpumpat keni!Meg a hűtőkört tartja korróziómentes állapotban...
A jégeső a választható opciók közé tartozott-nem mondtad hogy kéred-:))
Megkaptad extrába-!
Ezt honnan látod?
Nem tudom, hogy volt-e benne cserélve, nálam tavaly 2010. Július vége óta van a gép. Nem látom egyébként értelmét cserélgetni. Kocsiban se volt soha cserélve se a Samarában, se az opelban, 10 év alatt nem történt semmi...
Teszteltem tél előtt, ami benne van, -25nél még nem fagyott. Szóval szerintem jó az.
De nyugodtan felhomályosíthatsz, hogy miért fontos ez.
Mondtam én!
Charex!


HA jól látom-még a gyári fagyálló van a motorban!?
Nem kellene már kurta gyorsan lecserélni!?;)))
Szóval a végére ez a jel akart lenni!
Lehetne itt sokféleképp tartani a kapcsolatot-nekem is ott a fórumom,de sajnos az a tapasztalat-hogy hamar elhal itt minden próbálkozás! :(((
Az Er5 sokaknak csak ugrodeszka- elvannak vele fél,max egy évet,és váltanak nagyobbra.
Persze ez se gond,meg ez az élet rendje,de aztán ott van még,hogy sokan családosok, sokat dolgoznak és ezért nem érnek rá. Utána ott a távolság,meg az épp nincs rá pénzem pillanat.
Bocs a negatívságért, én amúgy benne vagyok a dologban!
Le.Egymás utén kétszer is,olyan koszos volt Neked időjósnak kéne menned("majd jól megázol hazafele")csak a jégesőt nem találtad el.
Hali!

Aki jelen van Facebookon csatlakozzon: Kawasaki ER-5
Szerintem itt gyorsabban és egyszerűbben is lehet kapcsolatot tartani egymással. Közös gurulásokról is gyorsabban lehet értesülni. Segítséget, kritikát elfogadok.

Hétvégén én kerültem egy 600km-t a környéken!
Sziasztok!

ER-5-ös korszakomból maradt egy flakon bontatlan Fuchs Silkolene Comp 4 10W-40-es olaj (1 literes kiszerelés). Gyártási dátum: 2008. szeptember 29. Ha valakit érdekel, budapesti személyes átvétellel ingyen elvihető.

Üdv: Kovax
Na ne sértődj már meg, hiszen próbáltak segíteni!
Az ER5 találkozón majd egy kupica diópálinkával várunk!
gadus!

Lemostad a vasat má tesókám?