Az én tapasztalatom is egybevág a tiéddel: szintén 10k km-t futottak a gumijaim, igaz, nagyon lightosan, túrázósan hajtott GS500-on.
A hátsó gumit nyugodtan nevezhetem 80-85%-osnak (!!!) ennyi futás után, az első meg jó ha van 50%-os. Pedig nem vagyok egy ész nélkül fékezgetős típus, városban nem járok, a magányos túráimon meg szinte megállásig motorfékezek, visszakapcsolgatok. Szóval ezt a fajta kopást nem értem.
Kicsit kihalt a fórum, úgyhogy gyorsan írok egy kis gumitesztet. Az előző része megtalálható az előzmények ("négyszögforgalom") gombra kattintva. Legalább 10.000 km-t sikerült mennem a gumival idén (de lehet többet, fel kellett volna írni a km óra állását felrakáskor, de 10e már biztos van benne, előtte nem is akartam írni). Szóval következzen pár hosszabb távú tapasztalat:
Michelin Pilot Street Radial (110/70-17 + 130/70-17)
Futásteljesítmény: Na erről tudok leginkább új tapasztalatokat írni. Összességében eddig nagyon szuper. A gyári új gumi mintamélyésge ha jól mértem (de +/- fél milli hiba lehetséges) hátul 6,5 mm, elöl 4,5 mm. Most 10e+ km után hátul 4-4,5 mm-t mértem, elöl 2,5-3 mm-t. Nem bocsátkoznék jóslásokba (ld. korábbi tapasztalatok), de azért igen tartós guminak ígérkezik. A 250-esem nyilván nem is tudja nagyon megterhelni, de azért kapott a nyáron mindent, versenypálya, autópálya, szerpentin, ingázás... Mindenféle körülmények közt. Ráadásul abszolút stabilan teljesít, semmiféle minőségromlást nem érzékeltem a 10e km alatt. Most visszaesett a hőmérséklet megint 4-5 fokra reggelente, de ugyanúgy hozza a stabil tapadást és magabiztos érzetet, mint az előző télen, amikor fel lett rakva. Aminek még szintén nagyon örülök, az az, hogy egyáltalán nem kockásodik a 4,5 mm az 4,5 a közepén is meg a szélén is, nagyon szépen kopik az egykomponensű keverék ellenére is. Persze ez nyilván a használattól is függ, de azért idén is becsúszott pár hosszú autópályázás, ami szerintem egy puhább gumit lekockásít, ez viszont a jó tapadás mellett sem kopott laposra. Viszont ha ilyen ütemben kopik tovább, akkor az első hamarabb fog elkopni, mint a hátsó, szóval gondolkodnom kell, mit csinálok majd, mert hátul valószínű még jelentős tartalékok lesznek, amikor az elsőt már le kell dobni. De ezt majd meglátjuk, ha odaérünk.
Száraz tapadás: ld. előző rész, még mindig kiváló.
Nedves tapadás: ld. előző rész, itt sem tudok nagyon mit hozzátenni, még mindig elképesztően jó. Talán csak az érdemel említést, hogy szándékaim ellenére mégis felvittem versenypályára, mert szakadó esőben volt szerencsém pályázni többször is, és ebben jobban bíztam ilyen körülmények közt, mint egy sportosabb, pályásabb gumiban. És pályán is tökéletesen helytállt, volt ahol többcentis vízrétegen kellett átmenni, de sehol nem volt gond, kiválóan teljesített. Túlmelegedéssel nem volt gond (nyilván az idő miatt is, napos időben nem pályáztam vele), kopással sem, tapadással sem; nyilván ilyenkor lassabban és óvatosabban is megyek, de amikor egy kicsit kezdett felszáradni a pálya, akkor aztán tényleg szuper volt, közel olyan kanyarsebességeket sikerült hozni, mint szárazon. Szóval teljes magabiztosságot ad nagyobb sebességnél is esőben, vizes aszfalton. Azt azért tudni kell, hogy egy pár kör azért kellett, mire rendesen bemelegszik, illetve a pálya nyilván nem utca, nincsenek szennyeződések, beláthatatlan kanyarok, nem fut át a mókus az úton stb. - szóval utcán továbbra is csak óvatosan illik menni rossz időjárási körülmények közt, de azért nagyban növelte a gumiba vetett bizalmamat, hogy megtapasztaltam, mire képes a vizes úton nagy sebességnél, nagy terhelésnél.
Kezelhetőség: ld. előző rész. Itt is csak a pályás tapasztalatokat tudom hozzátenni: bejött az, amire számítottam, egy könnyebb, sportosabb gumihoz képest többet kell vele birkózni egy kicsit kanyarban, ami szerintem a nagyobb tömege miatt van leginkább. De egyébként teljesen jó, abszolút semleges viselkedésű, 10e+ km után sem ráz, nem húz, nem szitál stb., semmit nem romlott a kezelhetőség és a stabilitásérzet.
Ár/érték arány: ld. előző rész, itt is csak meg tudom erősíteni, hogy ha ez a gumi ilyen tulajdonságokkal bír, ilyen futásteljesítmény mellett, akkor nem nagyon érdemes másik gumit venni (legalábbis az én felhasználásomhoz, ami teljesen vegyes, kb. mindent csinálok a motorral, mindenféle körülmények közt). Radiálban nincs is nagyon más választék (még mindig), a diagonál abroncsok meg szerintem más ligában játszanak.
Összegzés: Továbbra is tart a szerelem. :) A jó tulajdonságait, amiket az elején tapasztaltam, végig megtartotta, minőségromlás nincs, extrém körülmények közt is jól teljesített, mindezt úgy, hogy a futásteljesítménye nagyon ígéretes és a kopásképe is nagyon jó, messze a legegyenletesebb az eddigi gumijaim közül. NAgyon stabil, nagyon jól tapad, utcán szinte lehetetlen megcsúsztatni (csak ha az ember direkt akarja, és pl. tapossa a hátsó féket, de még így is jóval később csúszik meg, mint pl. a korábbi Michelin Pilot Activ, nedves körülmények közt pláne). Úgyhogy összességében még mindig ez az első számú utcai gumi nálam, csak ajánlani tudom; vettem is egy tartalék garnitúrát, de ahogy nézem még jó darabig nem lesz rá szükségem.
Szerintem sem kell vele foglalkozni, ez normális jelenség, az olajtérben van egy minimális páratartalom, ami kicsapódhat (pl. hidegvizes mosás után, vagy hideg időben), de ez normális esetben eltűnik, amint beindítod a motort és felmelegíted az olajat.
Ha biztosra akarsz menni, nézd meg a hűtővizedet, nem fogyott-e, nincs-e benne olaj, de szerintem nincs miért aggódni.
Mosás után nálam is szokott lenni ilyen, de idővel eltűnik. Nem foglalkoztam vele. Valami kicsapódás, valószínűleg a hidegvíz miatt keletkezik az üveg belső falán.
Most ez a kérdés komoly?VEGYÉL EGY KUTYÁT!!
Aki ilyen lovat vesz legalább tudja hol az eleje.Ehhez még a qrva szerény nick választás..Semmiképpen nem bántanálak de elég "érdekes" lehetsz.
Most egy modern X gyűrűs láncnál, (amit kenni se kell vagy 2000 km-ig), rohadt fárasztó módon egy mérőeszköz segítségével lehet leellenőrizni azt a bizonyos 35-40 mm-t.
Modern az O- gyűrűs is, az X ennek a tovább fejlesztése...
Ugyanannyinak kell lenni ha zxyzs gyűrűs is lesz egy lánc- a gyűrűnek semmi köze a láncfeszességhez.
Legjobban úgy lehet mérni ahogy leírta neked a gyár- azaz középtámaszra veszed a motort, forgatod a hátsó kereket- és pár helyen megméred mérőszalaggal a lánc lógását, minimum és maximum érték között kell lenni a feszességnek. Mint Menyus testvérem leírta 35- 40 mm között kell lennie.
Teljesen jó módszer, és nem pontatlan.
Ha lehajolni meg fárasztó akkor ajánlom a GTR 1400- at az kardános, azt nem kell méregetned...
Most ER-5-nél egy modern mai X gyűrűs lánccal (JT X1R ha jól emlékszem) mennyinek kell lennie a láncfeszességnek? És hogy lehet a legjobban mérni? Mérőszalaggal föl le húzogatva a láncot eléggé pontatlan, és rohadtul fárasztó is...
Nemrég kényszerültem én is az első teleszkópok felújítására. A csúszógyűrűt nem cseréltem. Villaolajból Motul Fork Oil Medium 10W-t töltöttem bele. Szimeringből és porvédőből az alábbiak kerültek beépítésre (a gyári kb a duplájába kerül):
A hátsó gumit nyugodtan nevezhetem 80-85%-osnak (!!!) ennyi futás után, az első meg jó ha van 50%-os. Pedig nem vagyok egy ész nélkül fékezgetős típus, városban nem járok, a magányos túráimon meg szinte megállásig motorfékezek, visszakapcsolgatok. Szóval ezt a fajta kopást nem értem.