Nem itt fogsz rá vevőt találni.Itt fél év alatt kinövik az ER5-öt.Pedig az nem butított version.Kamu papír csak gond.A típus F verziója még talán.De naked sárgában?Ingyé se kéne.
Szerintem cseréld le az olajat /Xado,Fuchs,/. Kuplungkar holtjáték beálítás.
Üres keresgélését segíti a váltó ,elég megpöncinteni fel vagy le ha üresnél van,de kis gáz fröcs sem árt.
Kuplung. És javaslom a fém lamellákat is cserelni. Az a baj hogy osszetapadnak. A fém lamellák nem lehetnek sima tükrös feluletuek mert az olaj így osszetapasztja. Hiába old ha az egész szett osszetapasztja.
Hozzateszem hogy olaj és olaj közt van különbség. Lehet ha lecserelem akkor jobbnak érzed de a lamellákon nem segit.
Sziasztok !
Van egy eldöntendő kérdésem. Megoszlik a motoros barátaim véleménye ezért kérdezlek meg benneteket is.
Az Er-5-be Repsol Moto Syntetico olajat tettem a szezon kezdetén, Nem is használtam a motort lévén, hogy a jogsim csak a múlt hét óta van meg. Viszont ezzel jártam vezetni a múlt héten tanfolyamra is s akkor azért bele ment majd 500 km. Ez az évi összes. Azt vettem észre, hogy városban közlekedve egy olyan 20 perces csoszogás után már annyira felhígul az olaj, hogy nem találom az üreset csak nagyon küszködve. A múlt héten azért jó meleg volt. A vizsgán követelmény volt, hogy piros lámpánál üresben kell lennie a gépnek. Sem álló helyzetben, sem mozgásban nem sikerül ilyenkor megtalálni az üreset. Én azt gondolom, hogy az olaj hígul meg ennyire, de van aki azt mondja, hogy a kuplungom a rossz. Szerintem meg kiemel rendesen. A váltó az csattog, de ugye ez a típus sajátja. Ez az üres keresgélése viszont elgondolkoztatott. Lehet, hogy nem kellene jövőre is ezt az olajat használni ? Tényleg kifejezetten bosszantott. Nem is a legolcsóbb olaj. Hidegen vagy tempós utazáskor semmi ilyesmit nem lehet tapasztalni.
Egyébként mértem. A 25 Kw-ra fojtott motor városi és főútvonali használatban átlag 4 litert fogyasztott. Kezdő, küzdő módban. Emelem kalapom, erre nem számoltam.
Na de nem ezt kérdezted, hanem hogy télen le kell-e engedni, erre írtam, hogy szerintem fölösleges. A csere az más kérdés, az persze hogy kell, főleg ha nem tudod, mikor volt utoljára cserélve, és igen, korróziógátló szerepe is van a fagyállónak, ezért is kell időnként cserélni. Ez tiszta sor. De nem erről beszélgettünk, hanem hogy télre le kell-e engedni és "szárazon" tárolni.
Ezzel indítottál: "télen nem fogom használni a motrot, ilyenkor nem lenne jobb leengedni?", meg "Ez az első vizes motorom, ezért kicsit félek a szétfagyástól"
Egyébként ha arra gondolsz, hogy télen pár hónap alatt lebomlik a korróziógátló adalék, akkor ezt megint cáfolom, több évet kibír a fagyálló a motorban, ezért nem kell leengedni. Szép is lenne, ha 2 havonta kéne cserélni, mert különben korróziót okoz. :)
Itt nem csak a fagyállósági pontról van szó, hanem a korróziógátló adalékokról, amik idővel bomlásnak indulnak és ezért is kell cserélni! Legalább is ezt hallottam!
Helyes, ez így korrekt. A csere OK, de szerintem nem kell leeresztve tárolni, meg félni a befagyástól, -35 fokig véd a legtöbb (egyébként tényleg könnyen gyorsan le lehet mérni, hogy a gyakorlatban is annyi-e, vagy valami gond van vele).
Szabad ég alatt tartod a motort télen?
Ez az első vizes motorom, ezért kicsit félek a szétfagyástól, ha meg nem eresztem le a hűtőfolyadékot télire, mindenképp le kell cserélnem, mert most vettem a mocit, és fogalmam sincs a folyadék fagyállóságáról! A hajtókarról én sem találtam semmit a galériák között, és, hogy miért került bele motul azt már korábban írtam! Konzerválni nem akarom a motort, de ha tehetek valamit azért, hogy tavasszal sima legyen az indulás azt meg is teszem!
Kawasaki Er-6N.
25 Kw-os Forgalmival.
http://m.hasznaltauto.hu/motor/kawasaki/kawasaki_er-6n_25kw_35kw-10438094
Üres keresgélését segíti a váltó ,elég megpöncinteni fel vagy le ha üresnél van,de kis gáz fröcs sem árt.
Hozzateszem hogy olaj és olaj közt van különbség. Lehet ha lecserelem akkor jobbnak érzed de a lamellákon nem segit.
Van egy eldöntendő kérdésem. Megoszlik a motoros barátaim véleménye ezért kérdezlek meg benneteket is.
Az Er-5-be Repsol Moto Syntetico olajat tettem a szezon kezdetén, Nem is használtam a motort lévén, hogy a jogsim csak a múlt hét óta van meg. Viszont ezzel jártam vezetni a múlt héten tanfolyamra is s akkor azért bele ment majd 500 km. Ez az évi összes. Azt vettem észre, hogy városban közlekedve egy olyan 20 perces csoszogás után már annyira felhígul az olaj, hogy nem találom az üreset csak nagyon küszködve. A múlt héten azért jó meleg volt. A vizsgán követelmény volt, hogy piros lámpánál üresben kell lennie a gépnek. Sem álló helyzetben, sem mozgásban nem sikerül ilyenkor megtalálni az üreset. Én azt gondolom, hogy az olaj hígul meg ennyire, de van aki azt mondja, hogy a kuplungom a rossz. Szerintem meg kiemel rendesen. A váltó az csattog, de ugye ez a típus sajátja. Ez az üres keresgélése viszont elgondolkoztatott. Lehet, hogy nem kellene jövőre is ezt az olajat használni ? Tényleg kifejezetten bosszantott. Nem is a legolcsóbb olaj. Hidegen vagy tempós utazáskor semmi ilyesmit nem lehet tapasztalni.
Egyébként mértem. A 25 Kw-ra fojtott motor városi és főútvonali használatban átlag 4 litert fogyasztott. Kezdő, küzdő módban. Emelem kalapom, erre nem számoltam.
Ezzel indítottál: "télen nem fogom használni a motrot, ilyenkor nem lenne jobb leengedni?", meg "Ez az első vizes motorom, ezért kicsit félek a szétfagyástól"
Egyébként ha arra gondolsz, hogy télen pár hónap alatt lebomlik a korróziógátló adalék, akkor ezt megint cáfolom, több évet kibír a fagyálló a motorban, ezért nem kell leengedni. Szép is lenne, ha 2 havonta kéne cserélni, mert különben korróziót okoz. :)
Szabad ég alatt tartod a motort télen?