Bendegúzban 90.500 km van. Tavaly elég sokat használtam rövidtávon és azt hittem elcsippantott pici olajat. Rendeltem egy lityó fuchsot, aztán kiderült (nem is értem hogyan) , hogy elnéztem valamit, mert semmi sem hiányzott belőle. Ami még ide tartozik, hogy tavaly az Ivanicsnál 9 es kompressziót mértek, tehát elvileg kopott a blokk (vagy szelepek, de ez most mindegy). A lényeg, hogy amit tavasszal beletöltök, az novemberben is benne van. Kijelenthetem, hogy az olajfogyasztásom 0. (igaz 2 XADO gel kezelés már lement és azóta nem mértem a kompressziót)
Viszont a ZR ugye légolajos. Idén Taschner mester megfabrikálta és tuti a blokk, szuperek a nyomások stb és annál bizony van némi olajfogyi. hmmm
Mondjuk ez valószínű nem csak a hajtástól függ, hanem attól is (vagy inkább attól), kinek mennyire kopott a motorja; a mai világban már csak az új járműben bízhatsz (talán :)), a többi ki tudja, honnan lett visszatekerve, és ténylegesen milyen állapotban van a motor, meg milyen karbantartást kapott, mielőtt megvetted...
Meg egy léghűtésesnél nagyobbak az illesztési hézagok gondolom, jobban megérzi, ha pl. sokat használják hidegen, mert mondjuk csak rövid távokra mennek... Gondolom, bár jobban belegondolva még nem volt léghűtéses motorom, az 50 ccm-esem is vízhűtéses. De szerintem nem feltétlen kell húzni a gázt az olajfogyasztáshoz.
A MOL-os termékek meg tényleg jók!
Tudom, egy tök új motornál is van kartergáz, a legjobb dugattyúgyűrűk sem zárnak légmentesen, a kartergázt (amiben persze olaj is van) meg kivezetik... De azért ennek minimális hatása van, talán cseppekben mérhető, gyakorlatilag meg észrevehetetlen és elhanyagolható, a motor kenését nem befolyásolja. Messze nem ugyanaz, mintha "eltűnne" egy liter olaj (és azt benzinnel pótolnánk).
Ha nem mérhető az olajfogyás az nem azt jelenti, hogy nem is fogy, hanem benzin megy bele! Olyan motort még nem gyártottak ami nem fogyaszt valamennyi olajat!
A GS-be is kb. annyi olaj kell, mint az ERnőbe (2,9 liter szűrővel együtt). Most azért csak 3 litert vettem, mert a múltkori négyből még több mint fél megmaradt az utántöltögetések után is. 6000km-en 4,5 deci fogyott, 3x másfelet kellett bele öntenem. A kedvenc MOL-os olajomból sincs sajnos 4 literes flaska, így az árán nem tudok spórolni. Amúgy bevált ez a lötty, nagyon kellemes a váltásérzet, és a GS-fórumokon olvasottakhoz képest nem eszik sok olajat a gépem. A többségnek két olajcsere között majd' egy liter el szokott fogyni, bár lehet hogy jobban hajtják a vasat.
Csak hogy vitatkozzak Veled, nem minden motorolajból van négyliteres kiszerelés, és nem minden motorhoz kell utántöltögetni két csere közt. De egyébként egyetértek.
(Az én motorjaimnál pont nem játszik a töltögetés, olajból meg Fuchs-ot használok, ők meg valamiért nem adnak 10W-40-ből 1 literesnél nagyobb flakont. Kisebbet se. :) De tudom, van ahol van 4 literes.)
Szervízkönyv szerint 2,8 l kell, ha nem cserélsz szűrőt, 3,0 ha cserélsz. Szerintem vegyél nyugodtan 4-et, mert ha bármi történik, pl. mellé löttyintesz egy fél decit, akkor máris nem fogsz kijönni 3 flakonból. Meg ráadásul ez nem egzakt tudomány, szerintem az is változó, kinek mennyi jön le - egy szervízben, ahol 2 óra alatt kész kell lenni az olajcserének a többi kötelező szervízzel együtt, mert az ügyfél már ott toporog az ajtóban, valószínű kevesebb jön le, mintha otthon a garázsban hagyod, hogy egy egész éjszakát csepegjen. (És teljesen száraz motornál meg 3,4 litert ír a szervízkönyv...)
Szóval a beállításhoz nem a flakon beosztását kell szerintem használni, hanem a kémlelőablakot, de az meg nem biztos, hogy tényleg pont 3 liternél lesz jó. Szóval inkább vegyél még.
Egyetértek weasels-zel, nem hiszem, hogy a kuplunggal bénázás okoz ilyet, de a gyertyákat, karbikat nem árt ellenőrizni, azok okozhatnak ilyet. Az, hogy nagy gáznál néha csak beindult, utalhat arra, hogy tényleg csak valami kosz eltömítette a fúvókát részlegesen, de aztán végül kijött, és kis szerencsével távozott is a kipufogón - ez a lehető legjobb eset.
Csak azért vegyél 4 litert, mert egyrészt a nagy, 4 literes flaskával fajlagosan olcsóbbra jössz ki, másrészt meg a cserék közötti esetleges utántöltésekhez úgyis kelleni fog.
Olaj és szűrő cserénél elég a 3L olaj? Vagy inkább 4L vegyek? A múltkor leengedtem az olajgomba csere miatt akkor 3L-t mértem (egy pici melléfolyt) visszaöntöttem elég volt, de ha szűrőt is cserélek nem lesz kevés a 3L?
Üdv. Ami biztos, hogy az általad vélt bénázásnak ehhez semmi köze. A többi lehetséges. Az is lehet, hogy az egyik karbi felkapott valami koszt, stb, stb.
Sziasztok! Tegnap először produkált furát az ER-5 -öm. kb 10.000 teljesen eseménytelen, hiba nélküli motorozás után (bár a váltója elég furán hangos 1-2-3-ban) Az történt, hogy lassítottam piros lámpánál, ami zöldre váltott. Én kicsit hirtelen váltottam vissza kettőt, és sajnos a kuplunggal is bénáztam (ilyen nagyon ritkán van, de 12 óra meló után van, hogy befáradok). Gyorsítottam volna, de alig húzott. Az alapjárat pedig leesett 1100 körülre (addig atom fixen 1500 volt.) Szerintem a gyújtással lehetett gond. Ha húztam egy nagyobbat köhögve el-el kapta. Szerintem az egyik henger ment csak. A másik néha néha beindulgatott. ahogy próbálgattam idővel egyre többször indult be a másik henger, és végül visszanyerte erejét. Utána hazáig nem volt gond. Talán egy gyertya csere lehet a megoldás? Vagy ne bénázzak? :D Mi a véleményetek?
Az lesz az, amire RC51 céloz. Szerintem erről van szó, amit az alábbi képen látsz, oda van rögzítve a sárvédőhöz, és a spirált vezeti. Bár nem teljesen négyzet alakú. :)
A km óra spirálon/bowdenen a balesetem óta látok valami vezetőkeretet lógni. Négyzet alakú műanyag, és keresztül megy rajta a cucc, van egy rögzítőbigyója is. Ez hova volt rögzítve? Mihez?
Akkor úgy mondom nem mérhető, benzin folyik bele persze meg a faszomat..
Viszont a ZR ugye légolajos. Idén Taschner mester megfabrikálta és tuti a blokk, szuperek a nyomások stb és annál bizony van némi olajfogyi. hmmm
Meg egy léghűtésesnél nagyobbak az illesztési hézagok gondolom, jobban megérzi, ha pl. sokat használják hidegen, mert mondjuk csak rövid távokra mennek... Gondolom, bár jobban belegondolva még nem volt léghűtéses motorom, az 50 ccm-esem is vízhűtéses. De szerintem nem feltétlen kell húzni a gázt az olajfogyasztáshoz.
A MOL-os termékek meg tényleg jók!
Er5 olajcseretol olajcsereig akárhogy hajtok, Nem eszik olajat csak j ha kopott a blokk!
Az ernőn 6000 körül sem látom hogy látványosan fogyna.Bár nem méregetem,minek.
(Az én motorjaimnál pont nem játszik a töltögetés, olajból meg Fuchs-ot használok, ők meg valamiért nem adnak 10W-40-ből 1 literesnél nagyobb flakont. Kisebbet se. :) De tudom, van ahol van 4 literes.)
Szóval a beállításhoz nem a flakon beosztását kell szerintem használni, hanem a kémlelőablakot, de az meg nem biztos, hogy tényleg pont 3 liternél lesz jó. Szóval inkább vegyél még.