Az ecset használatakor több koszt viszünk be mint amit ki tudunk szedni épp ezért ecsetelni vagy kefélni maximum csak kívülről ajánlott, a görgőknél nem! Petróleum is jó én nem mondtam, hogy nem jó, de máshol a benzint azért ajánlják, mert gyorsabban és jobban oldja a koszt, hamar elpárolog és ezért csak rövid ideig érintkezik az O gyűrűvel és nem tesz benne kárt! Mire baja lesz a benzintől a tömítéseknek, addigra a láncunk már rég meg lesz nyúlva, és a hulladékban fog tovább rozsdásodni. Utána teflont neki, nem ragad bele a por és csúszós lesz tőle!
Amúgy ez mennyire jó lánc, ezzel vettem tavaly került rá a mocira!
Önmagában szerintem kevés a spray. Nem is olyan sok idő múlva ragacsocs trutyivá válik a láncspray és kosz keveréke a láncon, muszáj mechanikusan eltávolítani. Amúgy az én módszerem: Frankó lánctisztító kefe (ebay: 500 Ft), középsztender, 1 -esben alapjáraton szépen megy a motor közben a kefét ráhúzom a láncra és rá a petróleum. Aztán ronggyal áttörlöm, levegővel kifújom, láncsprayzem, megint letörtlöm és kész is.
Én is petróleumról tudok. Benzinnel a légszűrőt mossák egyesek, bár én ahhoz is inkább vettem légszűrőtisztítót. Ecsetet sem tudom, milyen problémát okozhat, leválnak a szálak? Mondjuk ezt nem érzem olyan nagy gondnak... Bár én már amúgy sem ecsetelek-láncspray-zek. :)
Fura, nem tudom mi a gond az ecsettel . Viszont a benzin tutira rossz. Szétcseszi az O vagy X gyűrűket. Most cseréltem pont láncot. Az enuma pl. kifejezetten petróleumot, vagy spéci lánctisztító szert ajánl.
Olvasgattam, és ecsetet nem szabad használni, benzinnel mostam és levegővel lefújtam, majd száradás után teflon spray-vel lefújtam szép száraz csúszós lett tőle, mint ha hintőporos volna! Mentem vele egy 50-est, és ugyan úgy néz ki mind amikor elindultam!
A láncot petróleummal kell! mosni (féktisztító, benzin tilos! ). Ecsetet használj nyugodtan (miért, mi mással gondoltad?) Inkább a spéci láncolajat használd. Nekem a mol vagy a motul féle teflonos vált be.
Na megnéztem a gyertyákat szinte meg sem voltak húzva, tudom, hogy nem szabad megtépni, de ezeket szinte kézzel majdnem kivettem! A gyertyák amúgy iridiumosok benne (örültem is neki), kis pucolás, hézag ellenőrzés után ment is vissza bele, szép száraz barnák voltak, mivel nem nagyon hajtom a gépet, gondolom ezért voltak nagyon picit sötétebbek! Visszaolvastam a fórumban és van akik 8-as hőértékűvel vették a motort! Lehet akiktől vették nem hajtották a motort, vagy hidegebb időben használták mielőtt eladták volna? A láncot petróleummal át lehet mosni?, persze ecset nélkül, és van itthon loctite lánc spray, de van kúszóolajam is, melyikkel kenjem? Következő művelet a szelephézag lesz, de mivel ahhoz le kell engedni a vizet, gondoltam előbb veszek hűtőfolyadékot!
Ja, meg gyertyakiszedésnél vigyázz arra, hogy ne menjen kosz a hengerbe: ugye egy nagy mélyedésben ül a gyertya ahol szeret összegyűlni ez+az, úgyhogy előtte érdemes pl. kifújatni kompresszorral.
Ha csak a gyertyákat akarod kiszedni, akkor nem kell a benzint leereszteni, én simán megcsináltam, hogy csak kimozdítottam a tankot a helyéről (kicsavarod a tartócsavart, meg lehúzod a kormánnyaknál lévő tartókról), aztán egy picit kell vele csak bűvészkedni, de el lehet annyira tolni, hogy a gyertyát ki tudd csavarni, és közben minden cső a helyén marad.
Amúgy ha nagyon le akarod engedni a benzint bármilyen indokból, én a karbicsészék alján lévő leeresztőket javaslom, rájuk húzol egy csövet, a leeresztőcsavarokat kicsavarod, a benzincsapot meg PRI állásba rakod. Így egyrészt a karbikból is kijön a benzin, másrészt így a legtisztább: ha bárhol máshonnan húzol le csövet, akkor legalább egy pár csepp benzin biztos ki fog folyni, és rámegy a blokkra, amit én nem szeretek. (Legalábbis én olyan fakezű vagyok, hogy még nem sikerült lecseppenés nélkül lehúzni benzincsövet. :D)
Mondjuk ezt látatlanban nehéz megmondani, de az is lehet, hogy nem zár az egyik karbiban a tűszelep, és túlfolyt a benzin, nekem is így állt le az egyik henger. A durrogás is lehetett ezért, a túl sok benzin nem bírt a hengerben elégni, egy része a kipufogóba került és ott gyulladt be. Úgyhogy én is a karbikkal kezdeném az átvizsgálást. :)
A gyertyákat szeretném megnézni, hogy fogjak hozzá? Azt tudom, hogy le kell venni a tankot meg, hosszú 18-as kulcs kell hozzá, de a benzinnel mit csináljak, le kell engedni, melyik csövön?
Szia. Simán lehet, hogy belerohadt a benzin. Érdemes szétszedni és kipucolni a karbikat. Aztán persze jó lenne egy szelephézag állítás és karbiszinkron. (ha nem tudod mikor volt előtte) és persze gyertya is lehet, stb, stb. Mindenképp a karbik tisztításával kezdeném.
Sziasztok! Látom három éve volt itt utoljára gond :). Sajnos nekem két hete egyszer csak megállt. Vagyis szépen mentem vele, nem volt semmi gond. Dobogókőn voltam fent. Pihentem egy picit aztán elindultam lefelé. Elkezdett durrogni a kipu. Lejjebb félreálltam és ahogy pakoltam vissza közben leállt és nem indult el utána. Annyit tudtunk egyenlőre megnézni hogy az egyik henger nem megy. Tudnátok segíteni hogy mit nézzünk meg? Két hónapja vettem, eddig semmi gond nem volt vele. Annyit még tudni kell róla hogy sokat állt. 2004-és Köszönöm szépen előre is a segítséget Kitti
Na kipufogóhang megoldva: levágtam egy kb 10cm-es darabot egy kerékpár nyereg csőből a vékonyabbik végével befelé beütöttem megszorult eredmény: pont ilyen hangra vágytam majdnem olyan mint a gyári! Ha esetleg széthullik akkor jövőre dobot cserélek! Lehet olyat kapni ami bilincsel kapcsolódik a kipufogócsőre?, nem szeretném hegeszteni!
Műszakin (júliusban) be se lett indítva a motor.SEMMIT se néztek meg rajta.Se fék se lámpák se semmi.A kötelező fotózás és mehettem az utamra.
Ez azért .......
Két éve kb ugyanez volt.Akkor azért a féket mérték.Más semmi.
Én három lehetőséget látok a hangosság megoldására, nem tudom pontosan milyen az a herélt kipuff:
- Ha valami nyitott sportkipufogó van rajta, akkor lehet csak annyi a baja, hogy cserélni kell a tömését. A gyapotot időnként újra kell tömni, mert a nyomáshullámok szétverik, és akkor hangosabb lesz; megpróbálhatsz több gyapotot tömni bele, attól elvileg halkabb lesz, de ha túltömöd, és nagyon feszes lesz, akkor viszont megint nem fog csillapítani, ez is lehet a hangosság oka.
- Általában a sportdobokhoz lehet kapni/csináltatni "furulyát", amit a dobba kell behelyezni - ez rontja az áramlást, de halkabb is lesz tőle a kipuff.
- Ha nagyon szét van berhelve, vagy valami rosszul megtervezett házi kókány van fent, vagy esetleg valami spéci versenydob van rajta, amit amúgy pályára terveztek, akkor előfordulhat, hogy nem nagyon lehet vele mit csinálni, mindig hangos lesz. Ebben az esetben csak a dobcsere segít.
Amúgy amennyire hallom másoktól a tapasztalatokat, műszakin minden átmegy. ;)
A visszadurrogás meg más téma. de erről nem érdemes most beszélni, mert ha cserélsz dobot, akkor úgyis változni fog az is. A lényeg hogy a szívó és kipufogó oldalt össze kell hangolni.
Amúgy ez mennyire jó lánc, ezzel vettem tavaly került rá a mocira!