Drive Chain Slack Inspection
NOTE
○Check the slack with the motorcycle setting on its center
stand. = A lógást úgy kell ellenőrizni, hogy a motor középsztenderen áll !!!!!!!!!
○Clean the chain if it is dirty, and lubricate it if it appears
dry.
•Check the wheel alignment (seeWheel Alignment Inspection).
•Rotate the rear wheel to find the position where the chain
is tightest. •Measure the vertical movement (chain slack) [A] midway
between the sprockets.
If the chain slack exceeds the standard, adjust it.
Chain Slack
Standard: 35 ∼ 40 mm (1.4 ∼ 1.6 in.)
Ez a Service manual leírása (ugyanez van a USER manualban is) egyébként 35-40 mm, nem 25-30. Nem hinném, hogy bármely lánc kihajtású kétkerekűn más lenne a módszer, de te tudod...
Lehet hogy igazad van, csak én meg viszonylag ritkán motorozok középsztenderen....
(Ha középsztenderen állítom be a 25-30 mm-t, akkor keréken , rajta ülve pengetni lehet, az meg nem jó sem a láncnak, sem a kihajtó tengely csapágyának. Legalábbis gépészként így gondolom. A GS-en ilyen, a Kawán nem tudom.).
Oké, de az tökremindegy, hogy ha ráülsz mennyi. A manual középsztenderen írja a lógás értékét, ahogy mértem, azaz terheletlenül. Esetemben a 6 cm kurva sok.
Arra azért vigyázz, hogy túl ne feszítsd. A GS-en nagyon lazának tűnik a lánc (5-6 centit mozgatható középen), ha a gép középsztenderen áll, de ha kerékre teszed és ráülsz, akkor meg épp hogy jó (25-30mm). Én mindig így ellenőrzöm, és nem aggódok, ha lazának tűnik.
Na közben mértem egy láncfeszességet, gondoltam dokumentálom meg a tanulságokat is, mert már többször felmerült itt.
1: Valami merev és egyenes pálcát merőlegesen odateszünk a lánchoz és középtájt, lefele megfeszítve biggyesztünk 1 strigulát. Én is merőlegesen dugtam be egy fémvonalzót a lábtartó mögött, valamiért csal a kép ( Tanulság: Célszerű valami rövidebb pálca, ami befér a lengőkar alá, így oldalirányba nem kell picit sem elhúzni a láncot)
2: Ugyanebben a pozícióban felfele megfeszítve a láncot ugyanezt megtesszük (tanulság ugyanaz)
3: Lemérjük a két strigula közti távolságot. (Tanulság: Hujujj, laza, mint a rigalánc, ezen feszítenem kell. )
Extra tanulság: A gumikesztyűt arra a kézre kell húzni, amivel a láncot fogdossuk, mert kurva nehezen jön le a kézről a teflonos ragadós szmötyis láncspray)
a tágulási tartályon szerintem nincs túlfolyó, azért zárt. ott a túlfolyó maga a rugós hűtősapka. A karbikon viszont tuti van. Vagy nem is túlfolyó az ha jól értettem, amit a taschner magyarázott valamelyik vidijében, hanem ha feldől a motor, akkor a nyomás miatt nem engedi a több benzint ezért leáll a gép vagy mi. Nem pontosan értettem, de a lényeg, hogy a karbikon van felül és egy T után le van vezetve a légszűrőház mögött.
Én alapból úgy tudom, hogy 3 túlfolyó van az ER5-ön. 1 a légszűrőháznak, 1 a karbiknak, 1 pedig a tanknak. Ha tudnál feltenni fényképet, hogy mit is látsz pontosan lehet h segítene.
Ez esetben köszi az infót. Jelenleg egy motoromon van ilyen savas-kifolyós akksi. Most már helyén van a cső (ami az akkutálcába vezet :D utánanéztem, hátha ennyire hülye vagyok, de tényleg ez a hivatalos gyári megoldás), de mikor hozzám került, akkor nem volt rajta cső - és valóban, a csöcshöz legközelebb eső vázrésznél szép kis rozsdafolt alakult ki...
nagyon sok motoron úgy van persze elfelejtik rádugni aztán az a pár csepp meg gőzöcske kikezdi a vázat a környéken lévő műanyag csatlakozók eltöredeznek stb szóval elég csúnya szokott lenni és nem is olyan ritkán
Hát az akkutálcának lehet van kivezetése a földre egyes motorokon... De amúgy nekem az összes eddigi motoromnál+autómnál úgy volt megoldva, ahol savas akku volt, hogy az akkutálcába volt vezetve. Itt azért vedd számításba, hogy nem literek jönnek ki az akkuból, ha túlmelegszik, inkább cseppek (az is gőzként). Ami bőven elvan a peremes akkutálcán belül, nem korrodál semmit, a gondos gazda meg időnként ránéz az akkura és körbetörli. Kivéve persze, ha a motor/autó tartósan fejjel lefelé áll, akkor kiszabadulhat egy-egy csepp. :D
De én komolyan nem láttam még olyan megoldást, ahol az akkura rá kellett csavarozni egy földig érő csövet. Neked ilyen van?
(Jelzem itt az ER-5-nél amúgy ez az egész tárgytalan, mert AGM akku van benne, semmilyen csövet nem kell rákötni.)
Szia!
Savas akksiknál valóban szokott lenni, de az is jellemzően az akkutálcára vezeti ki a folyadékot, nem egy hosszú gumicsövön le a földre. Amúgy mit jelent, hogy nincs meg a helye? Hiányzik a cső, vagy nem tudod, hol kell elvezetni, vagy felül nincs csatlakoztatva semmihez...?
A karbi meg tényleg necces, szerintem egy takarítás nem oldja meg, és innen nehéz is megmondani, mi a baja. Lehet a tömítés nem jó a karbicsészéknél... Ha meg egyéb baja is van, pl. tűszelep nem zár, akkor okozhatott további problémákat, pl. a benzin összefolyt az olajjal. Ha nem vagy járatos a szerelésben, tényleg jobb, ha elviszed egy szakemberhez.
NOTE
○Check the slack with the motorcycle setting on its center
stand. = A lógást úgy kell ellenőrizni, hogy a motor középsztenderen áll !!!!!!!!!
○Clean the chain if it is dirty, and lubricate it if it appears
dry.
•Check the wheel alignment (seeWheel Alignment Inspection).
•Rotate the rear wheel to find the position where the chain
is tightest. •Measure the vertical movement (chain slack) [A] midway
between the sprockets.
If the chain slack exceeds the standard, adjust it.
Chain Slack
Standard: 35 ∼ 40 mm (1.4 ∼ 1.6 in.)
Ez a Service manual leírása (ugyanez van a USER manualban is) egyébként 35-40 mm, nem 25-30. Nem hinném, hogy bármely lánc kihajtású kétkerekűn más lenne a módszer, de te tudod...
(Ha középsztenderen állítom be a 25-30 mm-t, akkor keréken , rajta ülve pengetni lehet, az meg nem jó sem a láncnak, sem a kihajtó tengely csapágyának. Legalábbis gépészként így gondolom. A GS-en ilyen, a Kawán nem tudom.).
Akkor már minek kell lógnia annyit?
1: Valami merev és egyenes pálcát merőlegesen odateszünk a lánchoz és középtájt, lefele megfeszítve biggyesztünk 1 strigulát. Én is merőlegesen dugtam be egy fémvonalzót a lábtartó mögött, valamiért csal a kép ( Tanulság: Célszerű valami rövidebb pálca, ami befér a lengőkar alá, így oldalirányba nem kell picit sem elhúzni a láncot)
2: Ugyanebben a pozícióban felfele megfeszítve a láncot ugyanezt megtesszük (tanulság ugyanaz)
3: Lemérjük a két strigula közti távolságot. (Tanulság: Hujujj, laza, mint a rigalánc, ezen feszítenem kell. )
Extra tanulság: A gumikesztyűt arra a kézre kell húzni, amivel a láncot fogdossuk, mert kurva nehezen jön le a kézről a teflonos ragadós szmötyis láncspray)
De én komolyan nem láttam még olyan megoldást, ahol az akkura rá kellett csavarozni egy földig érő csövet. Neked ilyen van?
(Jelzem itt az ER-5-nél amúgy ez az egész tárgytalan, mert AGM akku van benne, semmilyen csövet nem kell rákötni.)
Savas akksiknál valóban szokott lenni, de az is jellemzően az akkutálcára vezeti ki a folyadékot, nem egy hosszú gumicsövön le a földre. Amúgy mit jelent, hogy nincs meg a helye? Hiányzik a cső, vagy nem tudod, hol kell elvezetni, vagy felül nincs csatlakoztatva semmihez...?
A karbi meg tényleg necces, szerintem egy takarítás nem oldja meg, és innen nehéz is megmondani, mi a baja. Lehet a tömítés nem jó a karbicsészéknél... Ha meg egyéb baja is van, pl. tűszelep nem zár, akkor okozhatott további problémákat, pl. a benzin összefolyt az olajjal. Ha nem vagy járatos a szerelésben, tényleg jobb, ha elviszed egy szakemberhez.
http://www.manualedereparatie....