Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Ha nemakarod mindíg fent hagyni, akkor annyit variálhatsz rajta, hogy az indexek nem muszáj hogy fent legyenek a kis grill platnin..
Képek mentek privátban!
Ide csak párat rakok ki.
Keress vissza, annak idején millió képet raktam fel róla. Mindent látni fogsz hogy kell csinálni hogy jól legyen rögzítve!
Köszönöm a válaszokat !
Még egy kérdés, már szégyellem :).
Doboztartó rendszert épített valaki közületek a motorra ? Oldaldobozokra gondolok. Nekem van egy konzol, nem tudom milyen típuson volt. Kappa oldaldobozok vannak hozzá. Kicsik a dobozok 20 literesek, de ez van. Ezt szeretném átalakítani, hogy használni lehessen, de nincs az ismerőseim között aki átalakított s nem típus azonos doboztartó rendszerrel járna. Érdekelne, hogy hová kell, vagy inkább lehet rögzíteni a motoron ? Szükséges-e pl., hogy a két oldaldoboz a farokidom alatt össze legyen kötve ? Azaz merevítve legyen ? Vagy a kipufogótól pl. mennyire kell, hogy legyen a doboz alja.
Cserélhető is szinte bármilyen igényhez.DE! Régi motorosként azért megjegyezném,hogy a váltókar elég minimalista.Nem a lábméret vagy a magasság miatt nem passzol.Cserélni kell ami nem kényelmes és nem szenvedni.A több millás bicajokat is igazítják az userhez. Ezek meg pár százas holmik.Az összes dolog ami a blokkon kívül van az olcsón igazítható(Na jó a váz nem olcsón)
Azt hiszem, ha 1 ricnivel feljebb teszed, akkor bele fog akadni a vázba...., de nem biztos.
Azaz húzzam le a váltókart a tengelyről és tegyem egy bordával feljebb, azaz más szögben fog állni. Jó ötlet, köszönöm ! Kipróbálom.
Szerintem a váltókar az Ernőn is állítható. Tedd egy ricnivel feljebb.
Sziasztok !
Eléggé nehezen barátkozok meg a motorom üléspozíciójával. Túl alacsony, pedig nem vagyok magas. A legfőbb problémám, hogy minduntalan beleakad a lábam a sebességváltóba annyira kicsi a távolság a lábtartó és a sebességváltó kar között. A későbbi verzióknak már nincs ilyen mélyen az üléspozíciója. Tudom, mert a tanfolyamos motor 2001-es és azon nincs ennyire lehozva a vezetőülés pozíciója. Milyen megoldás lehet vajon, ha van, az üléscserén kívül ? Végül is ezzel a mély üléspozícióval még meglehetne barátkozni úgy érzem, de állandóan arra figyelni, hogy a lábfejem nehogy beakadjon a váltóba nagyon kellemetlen. No meg a felváltáshoz pozícionálni :) kell a lábfejet, hogy férjen be a váltó és a lábtartó közé. Annyira kicsik ezek a japók, hogy nekik nem jutott eszükbe, hogy 37-es lábméreten felül is van élet ?
Javítom magamat.Átnéztem a szervizkönyvét.A radiál úgy lett cserélve 11.075km-nél,hogy az Transalpinán megpusztult hátsó telók tönkre vágták Torockótól a Magyar határig.Alig értünk vele haza.Érzésre még lett volna benne talán 4-5.000..Majd a mostanit megírom.
Ahogy herr Fischer is írta kb annyi.Én konkrétan 44.151 km-nél cseréltem.Tudnivaló,hogy nem kényezttem se a láncot se a motort.Az már a vég stádium volt.Konkrétan csattogott és megvonaglott a gép tőle.Persze hosszú túra első napján jött elő a tünet. Láncspriccel végigszenvedtem kb sok km-et.Csattogós lepkének hívtam akkor.A teljes élvezet kedvéért pont akkor szarakodott a gyújtáskapcsoló is.De hazahozott minket.Az ilyenek miatt van még meg.Ha úton hagyna ......De nem tette eddig.
Szintén a Pilot Street Radialt használom, mivel ezzel vettem a nyáron a GS-t (vadiúj gumikkal). Nem vagyok egy kanyarvadász típus, de egyelőre nekem is tetszik, még a vizes úton való kiszámíthatósága is. Kb. 4000 km-t mentem vele, nagyon csekélyke kopással (mondjuk ez nem biztos hogy a gumit dicséri, inkább az én motorozni [nem] tudásomat...).
Még annyi,hogy ezzel kb nullára lehet hozni a majrécsíkot utassal dobozszettel.Lábtartót még csak akkor érintettem le mikor feldőltem.Utoljára Kécskén.Nagy belépő volt.De tényleg nem tudom hogy nem karcolok ha a gumi szépen kopik?
Meg se fordult a fejembe.Összekeversz valakivel.
Te nem azt mondtad hogy Bt 45 öt veszel?
Már majdnem megijedtem, de akkor oké !
Na pont ugyanez a tapasztalatom. Amikor elkezdtem használni, egyből megértettem, miért mondogattad, hogy ez kanyarvadászoknak való. De majd írok arról is egy hosszabb szösszenetet, csak még össze kell szednem megint egy kis szabadidőt rá. :) Meg mivel még csak kb. 2000 km-t mentem vele, így az inkább csak amolyan tájékoztató jellegű "első benyomások" típusú leírás lesz, korrekt véleményt majd akkor tudok formálni, ha egy garnitúrát már abból is elkoptattam.
Na akkor radiál:kb 12000km(Hátsó)De nagyon jó.A második készletet koptatom. Összességében az ötödiket.A gyári volt a legcarabb.A Heidenau egész jó.Főleg az árához képest.De ez a radiál nekem nagyon bejött.Az első kanyarokban frászt hozta rám annyira másképpen viselkedik.Na de utána örök szerelem.Ahogy ezzel lehet szerpentinezni az élmény.
Eddig nagyon OK. Most várjuk a Pilot Street Radial leírását.
Na, ígértem, hogy majd írok az új gumimról (Michelin Pilot Street Radial), de előtte itt egy kis leírás az előzőről, hogy legyen összehasonlítási alap, már ezt is rég meg akartam írni:

Michelin Pilot Activ (110/70-17 + 130/70-17)

Futásteljesítmény:
Ez a gumi használtan került a Ninjára, előtte egy másik motoron (Kawasaki ER-5) használtuk, de váratlanul úgy alakult, hogy gumi nélkül maradtam, az ER-5 meg épp ki volt vonva, így aztán gyorsan átraktuk az ER-5-ről a Ninjára. Pontosan már nem emlékszem a km óra állásokra, de a Ninján olyan 10-12 ezret volt, az ER-5-ön előtte talán 4000-6000 körül... Szóval összességében tartósnak mondható, valahol 14-18e körüli km hozható ki belőle; mondjuk a gyári IRC 20+ ezer km-ét nem lehet felülmúlni, de annak meg is van az ára tapadásban. Ami viszont nagyon nem tetszett, hogy nem egyenletesen kopik, kb. a mintamélység feléig lineáris, onnantól exponenciális a kopás... Emlékszem mértem egyszer, hogy a mintamélység fele még megvan, aztán rá 2000 km-re az első már elérte kopásjelzőt... Még elgurulgattam vele talán még 2000-et, hogy a hátsót is lehasználjam, de ez már élményben vacak volt, a motor csúszkált, instabil volt, a kockás gumi miatt a kanyarodás is fura érzet volt... Én kicsit többet vártam, az elején tényleg alig kopott, azt hittem a 20e itt is meglesz.

Száraz tapadás: Elég jónak mondanám. Mondjuk mióta radial gumim van, átértékeltem. :) De melegben, szárazon, jó, tiszta úton, tehát ideális viszonyok közt sokkal jobb volt, mint a gyári IRC, jó nagyokat lehet vele dönteni kanyarban is teljes stabilitás mellett (amíg nem kopott szét). Tényleg nagyon szerettem. Pályázni is voltam vele, na az hiba volt, egyértelműen nem oda való. Plusz pont a tapadásnak, hogy a pályán is végig stabilan tudtam vele menni, tapadt a tőle elvárható módon. Kanyarban nem csúszott meg, egyedül nagy sebességről fékezésnél sikerült blokkolni az elsőt (de esés nem lett belőle), amit utcán sose. De a kopás... gyakorlatilag a pályán kopott kockásra, és főleg az első gumi, mintha tényleg borotvával lehúztak volna egy réteget a közepéről. Konkrétan az első 2x annyit kopott a pályanapon, mint a hátsó, nagyon durván megviselte. Az a gyanúm. hogy túlmelegedett, nem bírja ezt a nagy terhelést kezelni, és túlmelegedve gyakorlatilag szétmegy a gumi alattad, nagyon kopik, főleg féktávon.

Nedves tapadás: Na, ez a legnagyobb hátránya (utcán). Esőben vagy csak nedves úton nagyon nem szerettem. Amilyen jó volt szárazon, melegben, 2x olyan rossz volt, ha az úton volt egy kis víz. Ha meg nem csak víz volt, hanem egy kis szennyeződés, vagy az útfelület nem volt tökéletes (pl. szurokfolt), akkor garantált volt a megcsúszás. Az élettartam vége felé ez persze csak fokozódott... Sajnos errefelé sokat esik az eső, úgyhogy épp ezért alig vártam már, hogy megszabaduljak tőle. Egy dolgot viszont nagyon nagyra értékelek: szemben a gyári IRC-vel, ami nekem hirtelen csúszott meg, ez a Michelin lassan, érezhetően kezdett el csúszni, mindig lehetett érezni, hol a határ. Ez egy nagy pozitívum.

Kezelhetőség: Vízen óvatosan kellett menni, de ha jók voltak a viszonyok (meleg, száraz út), akkor nagyon jó volt, könnyen lehetett bekormányozni, stabilan tartotta a motort, jókat lehetett vele döntögetni. Persze miután a pályanap (+ némi autópálya hazafele) után erősen bekockásodott, katasztrófa lett, minden kanyarnál lehetett érezni a kockaélt, amin "átesett" a motor, az egész instabilabb lett.

Ár/érték arány: Borzasztó. Ahogy nézegettem, ebben a méretben ez az egyik legdrágább utcai gumi, ha nem a legdrágább. Nem is értem az árképzést, a Michelin-nél házon belül is van ami olcsóbb, és jobb (és ráadásul radial). Szerintem nem ér annyit, amennyiért árulják.

Összegzés: A hibái ellenére nem tartom rossz guminak. Ha valaki napos időben túrázik vele, akkor egy igen jó válaztás, talán az egyik legjobb a diagonal szerkezetűek közül, sokat elmegy és még a sportos használatot is jól tűri - utcán! A motor jól kezelhető, jók a visszajelzések, lábtartót simán lehet karcolni. Pályára menni viszont tilos vele, hamar túlmelegszik. Szintén nem való annak, aki egész évben ingázik, és sokat megy őszi-tavaszi esőben, hidegebb napokon is, mert a vizes tapadása katasztrófa. A kopás a végén felgyorsul, hirtelen elkopik, de ha az összfutást nézem, nem rossz (pályázás nélkül meg valószínű többet is kibírt volna). Az ára viszont nagyon magas, szerintem nem éri meg, én nem vettem volna meg ha nem lett volna "ingyen" (az ER-5-öt amikor megvettük, ez volt rajta), és valószínű a Ninjára sem raktam volna fel amúgy, ha nem lettem volna kényszerhelyzetben.
Igen, valóban 8.000 ft. volt a szemle díja. Végül kiderült, hogy csak fotózni kell a motort és összehasonlítani az alváz/motorszámot a papírokkal. Mondjuk az nem egészen világos még most sem előttem, hogy eme valóban nagy szaktudást és felelősséget követelő tevékenységhez miért kell 140 km.-ert furikáztatni utánfutón a motort. De ez legyen a legnagyobb gond amit nem értek ebben az országban.
A gyári lánc egyébként nekem 29.500 km, után csere érett. Szerettem volna én is Ek láncot felrakatni, de most a költségek miatt egy Jt lánc szettett vettem. Lehet, hogy lett volna még benne pár ezer kilométer, de kifejezetten idegesített, hogy nem lehet normális láncfeszességet beállítani mert annyira dobolja a láncot.
Várpalotára leugorhatsz majd, ha tudok megpróbálok segíteni. Hónap vége felé már talán helyem is lesz.
Badacsonytol picit messze , Nadasdladanyi vagyok, de pesten lakom és a moci is itt van. Nem tudom érzek e magamban elég erőt, hogy az oniditot szetszedjem, az osszerakassal már lennének gondok...
na majd meglássuk, koszi a tippet!
Cseréld le. Nem akkora összeg lánccsere, sokkal többe kerülhet ha adott esetben elszakad, és a kis lánckerék odatekeri .
persze, de a zakatolás, a csörgés nem tűnik normálisnak. Eddig ez csak akkor jött elő, ha száraz volt a lánc, most viszont befújás után is olyan. Meg néhány láncszem nehezebben fordul mint a többi, látszik, hogy máshogy áll a többihez képest.
Meg kellene nézni az önindítót. Nem kopottak-e a kefék pl? Aztán láttam olyat is , hogy a 4 bronzkeféből már csak három ért a kollektorig, a vele szemben levőt a nem odavaló hanem szélesebb rugó feltámaszkodott a kefetartó szélében és ezért nem nyomta a kefét!
Meg egyebek. Messze laksz Badacsonytól??