Szia!
Az átírási kötelezettség él,lejárt érvényességgel nem írják át.El kell vinned eredet+műszaki vizsgára,ez egy helyen megoldható.Mivel tulajdon váltás is van,csak adatlapot kapsz,azzal és az eredet igazolással ,adásvételi,forgalmi,törzskönyv,biztosítás,az okmányirodába érvényesíted.Amennyiben meghaladod a 15 napot,számolnak némi "büntetést".Biztositást már a vásárlás napjától kell kötni,ha nem naponta fedzetlenségi díjat is be kell fizetned.A vizsgahelyen kérhetsz arra a napra útvonal engedélyt ,ingyen.
több ok miatt is számít a két év...az egyik,amit mondott is,hogy más az alkatrészlistája a két évjáratnak!ez ugye ciki,ha az ember vásárol több tíz ezer pénzért hozzá cuccot,de nem a visszavásárlási időn belül derűl ki,hogy nem is jó...akkor a kereskedő sem veszi vissza,még akkor sem,ha nincs megkezdve a csomag!kapásból rengeteg pénzt buksz...és akkor még halom negatív hatása van,hogy nem azt az évjáratot kapta,amiért pénzt adott...sztem te sem vennél pl. egy 2 éves technologiájú tévét a mai tv-k árán
az ügyben keresd DrBeart itt a fórumon,szokott segíteni a motoros társain!
Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne, hogy ha van egy motor ami ideiglenesen ki van vonatva a forgalomból, és le is járt eközben a műszakija, akkor ha azt megveszem, mik a teendőim? Ilyenkor is él a 30 (vagy már 15?) napos átírási kötelezettség? Meg mi a menete annak hogy névre írva újra forgalomba helyezzem? (kb költsége mennyi a egésznek?) Köszi a válaszokat előre is!
Úgy látszik nem érted! Nekem eladták, mint 2007-es gyártási évű motor /szerettem volna egy fiatalabbat, mert ez előtt ami volt, 2001-es gyártási évű volt/. Úgy gondoltam, ha vigyázok rá, nekem ez egy örök darab lesz. És mit kaptam helyette? 2005-ös gyártási évűt. Akkor még nem tudtam, mit jelentenek a vázba, és a motorba a beütött számok, most már tudom! Ezt a körülményt a vásárlóknak nem is kell tudni. Alkatrész vásárlásnál derült ki, hogy ez nem 2007-es, már akkor ezt a típust nem is gyártották. Az évjárat módosítását az egyik hatóság kérte a másiktól, mivel érdeklődtem, hogy nem lopott-e a motor. Tudod, ez lett a kész átverés show! Az imént említettem, az előző kolegának 2 nick nevet ezen a fórumon, amikor észrevettem, hogy a két fórumozó el kezdett gúnyolódni, na ott fejeztük be a beszélgetést, én csak segíteni akartam az előző vásárlónak, hogy mire vigyázzon. De ha majd valaki így jár, mint én, nem fog gúnyolódni, de az is lehet, hogy a forgalmazók közül voltak ezek a gúnyolódó emberek.
Heló, hát a pénz! Amikor veszel egy járművet, mi az első kérdésed?
"Hány éves" Igaz?
Ezt a vasat én már nem tudom eladni árában, mert öregebb lett két évvel, mint amikor vettem. Már minden rendben van egyébként, de az önkormányzat jegyzője utasított, hogy menjek be kicserélni a forgalmit /díjmentesen egyébként!/. Ha nem tettem volna meg, elővezettet, a vasra meg kiadják a körözést.
Helló! Én tényleg jó szándékkal kérdezem hogy melyik megyébe laksz? Lehet ha elvet még egyszer Kunmadarasra sors akkor majd ott találkozhatunk! Egyik papír üti a másikat!
Helló! Adatlap a kft-nél és pont ez a bajom hogy nem derült ki a műszakin semmi! A motor 2007-es gyártási évű 2008-asforgalomba helyezésű,de a végén kiderült hogy 2005-ös! Ha nem megyek be köröztetik a motort és elő állítanak.Ez nem vicc és nem kitaláció!
A forgalmit ki kellett cserélnem !
Lehet nem látok a dolgokra! DE! a KFT motort árul amit a vevő meg vesz,előzetes megtekintés után, Az NKH a hatóság ,megvizsgálja,adatlapot ad ki,az Okmányiroda meg forgalomba helyezi.
Nem tudhatom milyen köröket teszel feleslegesen és mit akarsz.Egy a lényeg vettél egy 2005 gyártási évű motort,2008-as forgalomba helyezéssel.A járművek adatlappal helyezhetők forgalomba azon meg szerepel minden adat.Netán ha tévedésről van szó ,akkor azt lehet és kell is orvosolni.Az okmányirodába meg nem rángatnak senkit.2008-ban újként négy év műszakit kapott,a 12-es vizsgán már kiderülhetett ,adatlappal mész az okmányirodába és ott érvényesítik.
Helló! Órákig itt ülhetnénk,de mivel nekem nincs otthon elérhetőségem ezért most inkább elköszönök! Hidd el barátom a kft-nek mindenre volt válasza!Valószínűleg benned is ugyanazok a kérdések fogalmazódtak (-nak) meg mint bennem,de nálam vannak leírt és bizonyos ügyiratszámú papírok(Cégbírósági is!) és minden látszik aminek látszania kell! Van amire a kft-nek nincs engedélye,ennek ellenére.......!
Helló!Azon kívül az milyen munka hogy le van írva! Ha nem megyek be az okmányba kicserélni a forgalmit ELŐVEZETTETNEK?Mi van akkor ha a Honda által le van írva hogy 2007-ben ezt a típust nem gyártották(Csak 2005-2006-ban!) és az én motorom 2005 07.12.én került raktározásra,de 2008 01 22.én vizsgáztatták le?!(Itt jön a vázszám a képbe!) Sőt egy papíron amit a kft is elismert 2008 van gyártási évként megjelölve,de TE se vegyél náluk motort barátom!
Helló! Itt és most mindent nem fogok leírni,mert a Kft embere is itt lehet és nem szeretném hogyha tudnák esetleg hogy valamiről lemaradtam-e!Esetleg ez előnyös pozícióba hozná őket!Mindenesetre a az illetékes Rkapitányság is leírt valamit,valamint az ......hatóság!Nállam a három adat amit írsz egyáltalán nem egyezik,de tudod az a baj hogy az enyém mellett voltak még yamahák,kawasakik,suzukik és még egy jópár honda!
Helló! Az én esetem egy tanmese lehetne! Mit lépsz akkor ha azt mondja írja a kereskedő hogy neked szóltak erről a körülményről ,de a papírokon még egy újabb évjárat is szerepel!Minden egyes kérdésre van egy ostoba válasz!Ismétlem egy komolynak mondott nagy Kft-ről van szó!Az Nkh-nál a KeKKH Fogyvéd PSzáF ,illetékes kormányhivatalnál is volt már egy jó pár köröm!Így ismeretlenül is ha látnád és elolvashatnád hogy mi van nálam TE IS FELHÁBORODNÁL!Légy szíves olvasd el még egyszer hogy mit írtam az előbbiekben a kollegának!Lehet hogy majd még egyszer a netre felrakom az anyagot persze nem mindent,mert A4-es méretbe 4-5 cm vastag a peranyag,de neked is azt mondom hogy ne vegyél nálluk motort! A létező összes helyre írtam,de.........!Folyt köv!
A gyártási év valóban szerepel az alvázszámban,azonban a null km-es motor az új motor,gyártási évtől függetlenül. A forgalmiban benne van a gyártási év és az első nyilvántartásba vétel időpontja,amely eltérhet. A Te esetedben ha nem egyezik az alvázszámban szereplő gyártási év a forgalmival,az simán orvosolható,a hatóság (NKH) meg nem azonos a kereskedővel.A forgalomba helyezés az NKH-nál történik.
Helló! Még egy dolog! Ha utána gondolsz annak amit most már tudsz,így még a történtek ismeretében egy komoly alkupozíciót is ki tudsz magadnak harcolni ha VASAT CSERÉLSZ!
A forgalmi,törzskönyv,hat,hatezer.
http://www.gepjarmuatiras.com/...
Az átírási kötelezettség él,lejárt érvényességgel nem írják át.El kell vinned eredet+műszaki vizsgára,ez egy helyen megoldható.Mivel tulajdon váltás is van,csak adatlapot kapsz,azzal és az eredet igazolással ,adásvételi,forgalmi,törzskönyv,biztosítás,az okmányirodába érvényesíted.Amennyiben meghaladod a 15 napot,számolnak némi "büntetést".Biztositást már a vásárlás napjától kell kötni,ha nem naponta fedzetlenségi díjat is be kell fizetned.A vizsgahelyen kérhetsz arra a napra útvonal engedélyt ,ingyen.
az ügyben keresd DrBeart itt a fórumon,szokott segíteni a motoros társain!
Olyan kérdésem lenne, hogy ha van egy motor ami ideiglenesen ki van vonatva a forgalomból, és le is járt eközben a műszakija, akkor ha azt megveszem, mik a teendőim? Ilyenkor is él a 30 (vagy már 15?) napos átírási kötelezettség? Meg mi a menete annak hogy névre írva újra forgalomba helyezzem? (kb költsége mennyi a egésznek?) Köszi a válaszokat előre is!
Itt egy kis segítség ,ha motorvásárlásra szánnád magad,de vigyázz ,harminc évente ismétlődnek a karakterek.
"Hány éves" Igaz?
Ezt a vasat én már nem tudom eladni árában, mert öregebb lett két évvel, mint amikor vettem. Már minden rendben van egyébként, de az önkormányzat jegyzője utasított, hogy menjek be kicserélni a forgalmit /díjmentesen egyébként!/. Ha nem tettem volna meg, elővezettet, a vasra meg kiadják a körözést.
A forgalmit ki kellett cserélnem !