Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Szia LauRol!

Az okmányirodában kellene szerintem érdeklődnöd, mert ott történik a forgalomból történő kivonás. Egy próbát megér.

Üdv!
Sziasztok! KIs segítséget szeretnék kérni. Van-e valakinek arra vonatkozóan információja, hogy totálkáros motorkerékpáromat a kárrendezés - mely a baleset miatt folyik melyben vétlen résztvevő voltam - ideje alatt véglegesen kivonathatom-e a forgalomból. Valamint a végleg kivont motoromat egyszerűen értékesíthetem-e valakinek ha esetleg vevőt találnék a roncsra. A válaszokat előre is köszönöm!
Sziasztok! Még nem vagyok 18 éves és van a nevemen egy honda nsr 125 típusú rendszámos motor. Tavaly az okmányiroda azt mondta, hogy amíg nem töltöm be a 18-at addig csak úgy tudom eladni, hogy gyámügyi papír meg ilyesmi papírok kellenek hozzá. Nem tudjátok, hogy ez változott e vagy valami?
HELP! Vadbaleset motorral! Segítsetek.
Kedves Motoros Társaim!
Szeretném Veletek megosztani egy szomorú baleset és az azt követő bírósági per kálváriájának történetét.
2010. 05. 23-án este, szürkületben tartottunk feleségemmel hazafelé kedvenc HONDA VFR 400 R NC 30-as motorkerékpárommal az M2-es autóúton Vác irányából Budapest felé (pontosítva a helyszínt, hátha valaki ismeri a terepet: Sződliget és Göd között), amikor megtörtént a baj. Menet közben azt láttam, hogy a velem szemben haladó sávban egy autó kikerül valamit és utána már csak azt éreztem, hogy valami az első keréknek ütközik. Szerencsére a motort meg tudtam tartani és szép lassan le tudtunk gurulni az útról az útpadkára. Mint az később kiderült, egy kb. 20kg-os őzgida volt – a vadásztársaság képviselőjének elmondása alapján -, ami felszaladt az útra és nekiütközött a motorunknak. Szerencsére nem történt személyi sérülés! Az Útkezelő Társaság munkatársa éppen arra járt, aki a továbbiakban segített biztosítani a terepet és kihívta a rendőrséget. A rendőrség kiérkező képviselője ezt követően helyszínelt. A helyszínelés során a rendőrségi jelentésben megállapításra került, hogy én vétlen voltam a baleset bekövetkeztében és rendeltetésszerűen használtam a motort. Égett a lámpa, megfelelő volt a sebességem. Kb. 80-85 km/óra sebességgel haladtam. Az őz elhunyt, gyakorlatilag kettészakadt. A motorunk az működésképtelenné vált. Egy barátunkat kértük meg, hogy szállítsa haza a motort. Idő közben megérkezett a Vadásztársaság képviselője is.
Az első sokk, a felismerés, hogy egyáltalán élünk, megúsztunk épségben, élve egy ütközést motorral egy vaddal! A rendőrség képviselője nem egyszer megkérdezte, még a helyszínt elhagyva is rám telefonált, hogy biztosan jól vagyunk-e. Aztán jött a második sokk: rommá tört a nemrégiben felújított, megszépített motorom, amire gyerek korom óta vágytam!
Ezek után biztosítót kértem fel kárfelmérésre. Ebben megállapításra került, hogy 480.000 Ft volt a motor akkori értéke, 360.000 Ft a kár és 120.000 Ft a maradványérték. A valódi károm valójában bizonytalan. Mint azt bizonyára tudjátok a káresetben érintett motor belpiacos japán motor, igazi ritkaság, alkatrészt nehezen, vagy egyáltalán nem találok hozzá. Ráadásul azzal nem vagyok tisztában, hogy idomokra felszámolható-e amortizáció? Felkértem a kárszakértőt egy javítási kalkulációra is. Az összes javítási költség ÁFÁ-val új alkatrészekből 2.034.009 Ft-ra jött ki 2010-ben!
A biztosító nem fizet, hiszen az őznek nincs kötelező biztosítása. Tehát hogyan is oldjam meg a javítást? Vagy dobjam a kukába és hagyjam az egészet? Na nem, ezért valaki felelős! Nem ezért dolgoztam rajta ennyit. Feleségemmel a balesetet követő másnapon kimentünk a helyszínre körülnézni, hátha maradt még valami alkatrész, amit előző este nem vettünk észre, meg úgy egyébként is szétnézni a terepen. Döbbenten tapasztaltuk, hogy a kint lévő vadkerítés több helyen sérült. Fényképeket is készítettünk ezekről. Volt, ahol egyértelműen vadállat szőre látszik a kerítésen levő lyukon. Ja, azt elfelejtettem leírni, hogy vadveszélyt jelző tábla nem volt az útszakaszon kihelyezve. Ezt egyébként a rendőrségi jelentés is rögzíti. Megpróbáltam a Vadásztársasággal és az Útkezelő Társasággal egyezkedni, de süket fülekre találtam, így kénytelen voltam perre vinni a dolgot.
2010 májusa óta húzódik a dolog. Azóta a motorom üzemképes, de közelében sincs a kész állapotnak, hiszen egyszerűen nem kapok hozzá alkatrészeket (főképp az idomokkal van gondom), másrészt a per miatt a lendületem is megtört. Másrészt a „maszek” úton készített hűtő és egyéb alkatrészek javítása nem biztos, hogy beválik, illetve nem bíztató ez a megoldás. A perköltség is „hozzásegít” ehhez, ami kb. 300.000 Ft plusz a kamatok. Jelenleg igazságügyi szakértői véleményre várunk. A Vadásztársaság már elismeri a dolgot, ugyan saját magát vétlennek mondja, de a helyszínen járva, látva a lyukas kerítést, megerősített minket a Bíróságon. Egyébként a lyukas kerítésről többször, több tanúval készítettem felvételeket, amiket a Bíróságon bemutattam. Az Útkezelő Társaság eleinte még a lyukakat sem ismerte el, azt sem, hogy egyáltalán őzet ütöttem el, sőt azt sem, hogy a helyszín az-e amit megadtam, meg azt sem, hogy nem volt kinn vadveszélyt jelző tábla. Pedig ezt a rendőrségi jelentés mind tartalmazza!
A mai napon kaptam meg az igazságügyi szakértői véleményt. Gyakorlatilag leírja a jogszabályi hátterét az út kialakításának és módosításának, többször ismételve ugyanazt. Kivonatolja a bírósági per során beadott dokumentumokat. Legalább másolni tud… 10-20 centiméteres lyukakat állapít meg a per során leadott fényképek alapján. Ezt többszörösen nem értjük, miután a képek magukért beszélnek, több képen is az ember derekáig érnek a lyukak. Másrészt a helyszíni szemle során- ami ugye átlagemberként számunkra azt jelenti, hogy végignézzük a helyszínt -, meg sem nézte a kerítést, sőt! kifejezett kérésünkre megtagadta ennek végignézését. Véleménye szerint az éjszakai sötétségben az útellenőr elemlámpával fél óra alatt képes végigellenőrizni a jelzett útszakaszt. Nekünk ez fényes nappal több, mint egy órába került, de mi sajnos találtunk is lyukakat bőven, nem úgy mint az útellenőr. A jelentés fénypontja, hogy véleménye szerint a kerítés, a baleset időpontjában az őzek távoltartására alkalmas volt! Hihetetlen. Száz szónak is egy a vége, kifizettem 250 000.-Ft-ot, amiben azt írja le a szakértő, hogy a kerítés megfelelő, azon őz át nem tud jutni. Akkor hogy került oda?
Hogy miért is osztottam meg Veletek ezt a szomorú történetet? Tanulságképpen és segítségkérésül. Ugyan 100%-ig biztos vagyok az igazamban, mégis nagy az esélye, hogy akár még 2-3 évig is húzódhat az ügy. Jó-jó, lehet mondani, hogy az óra ketyeg és majd megkapom a kamatokat, ez engem azonban nem vígasztal. Megosztom Veletek és várnám véleményeteket, ötleteiteket, illetve ha ne adja Isten de van, akkor tapasztalataitokat ezzel kapcsolatban. Szóval a következő kérdések forognak a fejemben:
1. Az idomokra, illetve bármilyen alkatrészre van-e amortizáció ebben az esetben?
2. Hogyan, mi módon kérhetünk – ha egyáltalán kérhetünk – kárpótlást az ügy tudatos elhúzására?
3. Hogyan lehetne a per menetét gyorsítani, hiszen objektív bizonyítékok állnak rendelkezésemre az igazam bizonyítására (képek, rendőrségi jelentés, tanúk)?
4. Másrészt ott motoszkál a fejünkben az, hogy csodával határos módon nem sérült meg egyikünk sem, arról nem is beszélve, hogy akár ott is maradhattunk volna, vagy maradandó sérülést is szenvedhettünk volna. Ez pedig nem meríti ki a gondatlanságból okozott veszélyeztetés fogalmát?
5. A kár rendezését mi módon kell, vagy szükséges-e igazolni? Ugyanis azt veszem észre, hogy vagy „maszek” úton tudom megjavítani és javíttatni a motort, vagy pedig olyan áron, hogy az nem fedezhető a biztosítói kárfelmérés által meghatározott összegből. Már ha megnyerem a pert valamikor.
Mindenkinek előre is köszönöm építő jellegű hozzászólását, észrevételét, javaslatát, ötletét! Csatolok képet a baleset napjáról, amikor még épen és egészségesen egyben volt a VFR és olyan képet is ami a balesetet követően készült és a lyukas vadkerítésről is.
Számítok rátok, bízok a motoros összetartásban.
Segítségeteket előre is köszönöm! Üdv! Soma
Jó tanács, tipp azoknak, akiknél már a mocik téli álmot alszanak, viszont szeretnének száguldani egyet, pl. a fővárosban! Eljött a kanapé-pilóták ideje! :D
https://www.facebook.com/budap...
ha lenne felesleges zsetonom és szeretnék aszfaltozni simán vinném
ilyennel vittek diákkoromban(úgy féltem mint még addig soha) hátha most bátrabb lennék, és nyitva tudnám tartani a szemem menet közben
ha a gsxf a boci, akkor ez a mammut
Ez is egy betegágy. Mondjuk aki ilyen kategóriával kezd, annak előbb utóbb úgyis kell egy betegágy
egy 20 évesnek ilyen motor kell
ezen megtanul motorozni, ha meg nem akkor nem lesz árva gyereke
250es-400as sportgépet meg ugye ismét nem vesz okos ember
egy ideig, utána szarabb lesz
én az ajtózárba fújtam aztán eléggé megkötött benne, mosogattam egy fél órát mire jó lett
Azért kevésbé pénzből se a legszarabbakat szokás megvenni. Rossz példa a kisbandit.
meg az étolaj is
Alkudni kő.
hát igen, ha az embernek nincs pénze, akkor hogy lesz ebből meg pénz+kamat?
ezt 5 emberből legalább 4 nem fogja fel
ehh ilyen nincs is
300ezres motorra max 100-120 pénz amit épeszű ember költ
persze gumik, akku meg a csili-villi kiegészítőkön kívül
http://www.hasznaltauto.hu/motor/honda/honda_cbr_600_f2-5884456

affe
ne, legyen 360.000

belekötni bármibe bele lehet...
Veszel egy kajla régi szuttyadékot 3 kilóért (bandit 400 ) ráköltesz még 300-at és az egész szezonban szerelőnél dekkol ergo nem mész sehova.

Mid lesz?

Pénzed nem mert hatkilóba van egy 2 kilós motor.

De szerelői illetve szerelőkkel kapcsolatos tapasztalat lesz egy konténerrel.
vegyünk egy egyszerű példát...
1.
veszel egy gixert, 1 milláért, mondjuk 5 évre. visszafizetsz 1,5 millát(és ez egy elég jü kontrukció a mai hitelpiacon). 25000 Ft-ot fizetsz 5 évig. 5 év alatt esik a motorod ára kb. 30%-ot (700.000 Ft-ra). Tehát van 700.000 elméleti bukta.
2.
veszel egy kajla régi vasat, mondjuk 300.000-ért(azt azért elő lehet vakarni). Annak az ára egy-két év év alatt alig esik. A félrerakott pénzből pedig lehet venni a következő gépsast, amire a hitelbe befizetett lóvét tennéd. Egy év alatt 300.000 Ft menne hitelre, ha a példámat vesszük.

Nem néztem utána semminek sem, csak a józan ész.

De aztán szabad ország...
Elsőre is szóba állhatunk volna így egymással..
Úgy hívják a megoldást, hogy megtakarítási program. Ugyan úgy elteszed a pénzt mintha a hitelt törlesztenéd (nyilván nem párnacihába vagy bankbetétbe, mert vannak ennél jobb megoldások), csak épp már a hitel futamidejének a felénél több pénzed lesz mint amennyit kaptál volna kézhez hitelfelvételkor. Szerintem jobb megoldás mint sokszoros áron megvenni bármit, ami nem létszükséglet
Előtte meg volt egy kisebb szarom. Tehermentes volt az is, meg ez is.

Teljesen logikátlan lépés 20 évesen hitelátvállalással bármilyen motort is megvenni. Mire kifizeted lesz egy leélt vackod, ami kb harmad annyit ér, ha ér egyáltalán mint amennyit csak a banknak befizettél időközben.

De te tudod... jó dolog szórakozásból adósrabszolgává válni

Ha most nem tudsz összetenni a következő motoros szezonig egy motor árát (akár már 300-ért is lehet használható motorokat kapni), akkor hogy fogod fizetni a hitelt, az alkatrészt a gumit és a többit? Hogy fogsz vele motorozni egy évben több ezer kilométert?

Nem kéne ezt egy kicsit jobban átgondolni? Ingyen sajt meg nincs, bármilyen csábító is.. max az egérfogóban
szerintem csóróbb mint te....

de te tudod, ha már jótanács akkor adok egyet ingyenbe: inkább vegyél valami öregebb szutykot amit ki tudsz fizetni, cigók sem lopják ki alólad és törleszteni sem kell évekig
De ha nem tudja valaki megvenni egybe hanem havonta fizetni...ebbe most mi a baj? Nem adóságot fizetek hanem egy motort. Nem mindenki lehet tele, nem mindenkinek fizeti ki anyu apu..
előbb gondolkozz, utána magyarázz!