Azert csinalom M.O.-on mert itt münchenbe egy A kategorias jogsi megüti a 2000 eurot, plusz az egy dolog h majdnem perfektül beszelem a nyelvet, de az ilyen agyon specialazt kerdeseket es valszokat nem könnyü ertelmezni. Meg magyarul is kitekert nemelyik kerdes, es ez ugyan igy van nemetben is.
Ra adasul bnömmel együtt kezdtük el, igy otthon sokkal kevesebbre jön ki kettönknek meg az utazgatasokkal is, mintha itt münchenbe csak en magam egyedül csinaltattam volna.
Az a gond, hogy németben 1200-1500€ nem igen áll meg egy jogsi...és most már a németek is eltörölték a körlátlan érvénnyeségü jogsit (nem kellett orvosit csináltatni, még ki nem hullottál)...akik hosszabb távon gondolkodtak Németországban azok ezért honosították még 2013 végéig a jogsijukat. ( ne kelljen Mo.on baszakodni, az orvosival).
Meg azért szerintem ismerve a kicsavart mondatokat a kresszben még anyanyelven is elég Volt értelmezni, nem egy idegen nyelven...
Ha már elkezdted itthon a jogsit, akkor már lehet tárgytalan, de nem egyszerűbb lenne Németországban megcsinálni a jogsit, és ott bejegyeztetni? És a német jogsival simán vezethetsz Magyarországon, az Uniós államok kötelesek elismerni a másik Uniós állam által kiállított hatósági papírokat, legalábbis a jogsi esetében biztosan így van, nem kell külön honosíttatni (helyi jogsira cserélni). Én is simán vezetek magyar jogsival Belgiumban, senki nem köt bele, érvényes, mondjuk ez már az új, kártya formátumú, nem tudom, hogy a 2013 előtti német az milyen, de hogyha az is plasztikkártya akkor nem lehet gond.
Ha viszont cseréled a jogsid magyarra, akkor biztos, hogy nem tarthatod meg a németet. Olyan nincs, hogy egyszerre birtokolsz többféle jogsit amit más országok állítottak ki, egyszerre csak egy érvényes lehet, vagy német, vagy magyar.
Nem tudom mennyire vagytok ebbe jártasak, azért megkérdezem hátha tudtok valami infót. A kérdésem az lenne, hogy jelenleg német jogsim van, még 2013 előtti, ami azt jelenti, hogy nincs lejárati idelye, de mivel most csinálom a motoros jogsit M.O.-on és
ha meg lesz, (elméletileg) ahoz h az újjonnan megszerzett kategóriát be tudják irni a jogsimba, honosítatnom kell a német jogsimat magyarra. Ezáltal úgymond bukom a német korlátlan idejű jogsit. A kérdés az lenne h van-e rá mód h új irassam be az A kategóriát, hogy a jogsim német maradjon? Ha esetleg valaki halott látott valamit és megosztaná velem azt előre is megköszönném .
a vőm tavaly vett egy 4 éves cc-t anyós felőli ajtón a díszléc alatt pont egy féltenyérnyi hólyagos rozsdafolt elvitte márkaszervizbe (12 év gari a kasztnira ugye) ott mondták nem csinálják meg, mert fele annyi futott km van a verdában mint kellene, ere kérdezte mennyi kell bele? pár nap múlva vitte vissza mondták na most már javítják...
pláne ha olyan embert viszel magaddal mint pl. a lányom férje, baszki már közelítünk az "áldozat" felé akkor mondja már mi volt cserés avagy fényezve javítva nem gyenge a srác jó fej megtartjuk
akinek van esze vesz egy festékréteg mérőt és avval indul vadászni
30 pénz felé már egész jókat lehet venni
ismerős passatot akart venni, de már akkor látta az eladó szemén hogy törött(ami persze sérülésmentesnek volt hirdetve) amikor kivette a zsebéből a mérőt
végül nem vett passatot mert 250ből 250 szar volt(ami még igazándiból nem is baj de az ára mindnek újszerű volt) vett egy corollát ami tényleg egyben van
A minap a fényezőnél járva nézem mit gittel a jóember egy sérülésmentes ilyen BMW.n...........aszongya hozzák ezeket nyakló nélkül mindnek van rozsda a küszöbön a műanyag alatt,kicsit lamellás csiszolóval adnak neki gitt rá és úgy nyelik a magyarok mint a kacsa a nokedlit.............ezek a járműnepperek,kupecek mind akasztanivalók.
egy ismerősöm mostanában vett egy e39 520dezsőt touring 2003ast németből lejárt műszakival 1ezer ójróért, most van neki kb 750ezerbe forint ugye, nagyon egyben van vakota mentes egyedül a manual klíma ami nem tetszik benne, még valami torpanása van a motornak, mondtam neki lehet, hogy a légmennyiségmérő... majd kiderül.
vagy egy jó mazda 626 2.0szivó D.Na az még egy kis túlélő.volt kolegámé már túl volt 500000km-en mikor elkezdte enni neki az olajat.Nem egy szélvész cserébe befér a család jön megy kanyarodik,utcára néző ablakok,és japán
azt nem mondom hogy 200ért patyolat,de nézegesd nyugodtan,egészen pontosan 190000ért majdnem sikerült vennem egy 2002es 1,3 "fullos" gs-t,klíma,szervo,abs,ködlámpás, támaszos kerti szék,metálfény,gyári alu guriga.amit néztem darabot a 2.es szinkronja kivolt (tipus betegség,kb 40ből javítható komplett)igen vannak,nekik gócpontjaik nem is kevés,gyárilag az alvázvédelmet nem vitték túlzásba.sajnos lecsúsztam arról a gépről de vannak ilyenek.Nem egy S merci de nekem egy ilyen kis szamár untig elég most.Vagy ha nagyban gondolkodom akkor e39touring jó nagy motorral 2.3benga vagy 2.5td. még nem az az agyonbarmolt canbus-os szutyok,a benzines verzió vanos mentesen kicsit lomhább(170gebe) a tádé ból ki kell hajítani az elektromos adagolót,helyettesíthető a régi 2,4es mechanikusával,örök darab
A 250k-s stiftek 99%-ának nem lesz meg ujból a műszakija mert a kaszni el van porladva.
Ami meg nem azt nem enyiért adják.
Lehet a műszaki része übertartós ha rá kell még lökni 250e-ret egy kasznisnak a kezébe hogy ne essen ki az ember a fenéklemezen.
ne vedd zokon de 5kilóért veszel két használható műszakis stift 2-őt(csíklámpás) meg egy fasza kerék garnitúrát gumival alkatrészt onnantól kezdve nem is kell venned max olaj,szűrők,fékbetét
lehet
de ez már megvan úgy nem gazdaságos ha vennék most másikat amíg ez egyben van
ha legyőzöm a lustaságom akkor kicserélem a vezérlés dolgait aztán amikor szakad akkor megy a kukába
ja és kombi a drága ez jelent +1litert, + nem belevaló keverős gázszett +1 liter, haver 5 ajtósa hengerenkénti gázzal elvan 8 literből még télen is
Utolsó....
Köszönöm az információkat. Még jó, hogy én cukrász vagyok....
Nyugodt lehetsz, ismerem a mai autókat...is. Nem gyenge pontok az általad felsorolt elemek, csak másképp működnek, másképp kell használni -nagyobb odafigyeléssel-, mint a régi dolgokat....és nagyon sok múlik a useren!
Nem olvastad amit írtam: "helytelen használati körülmény is rontja".
Nem a forgástól megy tönkre a turbó! Arra van tervezve, hogy forogjon...nagyon. A turbó valóban gyenge láncszem, mert ő szívja meg legelőször a hanyagságot, nem odafigyelést, karbantartatlanságot, rossz üzemi körülményeket.
Én ismerek sok autót 300+ ezer kilométerrel és az első, gyári turbóval!
Hasonlókat szintén 300+ ezer kilométerrel bontatlan motorral és CR üzemanyag rendszerrel...
Az emberekből nagyon hiányzik a saját járművük ismerete, használati szabályai. Ez rendszerint elég hamar visszaüt. Suzukik-hoz vannak sokan szokva....
Sok esetben azért kell mindig fejleszteni, mert az igények nőnek és a szabályzás is szigorodik. Finomulnak a rendszerek, amiket nem lehet olyan trehány módon használni, mint pl. egy swiftet.
Ra adasul bnömmel együtt kezdtük el, igy otthon sokkal kevesebbre jön ki kettönknek meg az utazgatasokkal is, mintha itt münchenbe csak en magam egyedül csinaltattam volna.
De azert köszi a valaszokat