Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Bizots valami suhanc rúgatta állandóan. az asszonynak kettő is volt a stiftből soha semmi baj nem volt velük. Ha csak fele olyan igénytelen és megbízható volna minden fuószalagról legördülő márkától független autó, akkor derülátó lennék. Viszont aszt látom, hogy egyre fényesebben csillogó, mindenféle elektronikával és ilyen vezetési támogatórendszerrel butítják a jónépet a sávelhagyótól a saját maga fékezőig a tolatókamerától a beépített naviig és blútúszos telefonkihangosítóig a becsukódó visszapillantótükrökig. Ez mind csak parasztvakítás ez azért van, hogy egy középkategóriás új autóért kifizess egy nyaraló árát, majd hordjad márkaszervízbe és lehetőleg a gari után dögöljön meg, hátha veszel belőlle még egyet
ja
valamelyik motorváltozatú új swift 60ezer után mehet nyelestengely csapágy cserére
bár ha szar akkor magyar, ha jó akkor japó
Alant író szeki is megútálta a villámosat rendesen. Már nem emléxem mikor rágott be rá végleg, de nekem úgy rémlik, amikor szétrozsdált az üzemanyagtank aszt kilukadt
Nekem régen volt egy passátom és megfogadtam soha német márka nem lesz egyikse anyám apám bátyám és öcsém és a feleségek autójai mind japán, zömében toyota Én a 3-ik hájeszomat gyűröm kár, hogy megszűnt a típus az asszony a gömbőc szviftből űlt át egy nem túl öreg aurisba, a csere csak a kipottyanó trónörökös miatt kellett, mer kicsi lett a svift. Az előző autója is egy svitty volt a régebbi nem emléxem, hogy valami miatt is kellett volna javítani a gombócot, sem halál igénytelen volt Sajnáltam is megválni tőle de jóárasították a cserénél. A mostani hájesz már 5 éve van nálam belsővilágítás izzó, fényszóróizzón, kívűl nem kellett hozzányúlni. Az előző típusoknál is asszem egy legéscsillapító pár és termosztát csere lett.
Viszont kellett egy nagyobb szállító jármű és pina jeles master lett belőle Használtan lett annó véve a gép és még egyszer az ára rá lett költve a generátortól a klímakompresszorig és a hűtőjéig komplett jobb oldali trapézkarig. Az injectorok mind elfosta magát sok lett résolaj teljes felújítás persze fillérek ez is, mint a gyári használt egr szelep 50 -ért Az ilyen bosszantó apróságok, hogy komplett kézifékkötél meghaló akkumlátor sorra beszaró ajtókapcsolók, szétolvadt foncsor a jó megkonstruált helyzetjelző foglalat miatt, a 7 ezer forintos ablaktörlő lapátok a folyamatosan mattuló elsőlámpák, a szarul konstruált tolóajtók ami miatt, hol a kezébe marad az embernek a műanyag kilincs fele, hol a görgőt töri el , a gyakorta szétrepedő és állandóan berozsdáló keréktárcsák, a váltóbowdenok összerohadása már csak apró bosszúság
Én aszt mondom aki használja is az autóját nem csak lemosni áll ki vele a garázsból az vegyen japót és majdnem mindegy milyet
Imádtam én is a G.agyi Fasztrát! 27.700 km után kiderült minden irányban 6mm-ert lötyögtek a főtengelyek! Az egész fostalicska alja váltóolajos volt, egy hézagoló ami 100 ft-volt az hiányzott belőle. ( kis hazánkban gyártják a váltót ugye ) A dupla vez.tengely 10 db lefogatóbilincs 20 db csavarjából 18 volt csak laza. Ugye ami utánaolvasásnál derült ki, hogy gyárilag nem voltak meghúzva a csavarok. Ja kollégám neje a győri nádorban könyvelő, nekik még ilyen hugymetál GAsztra van, mikor meséltem a hibát, azután nemsokkal érdekes mód elkezdte visszahívni a fos twintportosokat a nagy ópel.
Azóta csak úgy hívom a márkát mocsadék-baszadék-szaradék.
sajnos minden túlzás nélkül így van,silány vackok a mai autók.de ugyanezt ecsetelhetném a vw csoportról is(seat,skoda a legalja minőségben) az audi kapja a fullos alkatrészeket,utána majdnem jó a vw,a többi gyengébb alkatrészt pedig elsózzák a seatba skodába.okosan csinálják de akkor sem tetszik a politikájuk fogyasztói oldalról.általában amikor megkérdezik tőlem milyen autót érdemes venni akkor lecsekkolom milyen területre,zömmel azt mondom hogy10-15éves használt gépek, swift 2 vagy pedig a közép-felső kategória új példányai.utóbbira ott a gari,megvesz használ pár év múlva elad,míg a jó öreg stift olyan igénytelen hogy na,filléres hozzá az alkatrész,keveset kajál,a motorja értelmes kereteken belül agyonüthetetlen.kaszni az papír de nem is azért szeretjük mert túl biztonságos,arra ott a volvo meg a bmw,mercedes
uhh akkor a villámos ótót kilőve, pedig most is az van de turbó és elektronika nélkül. lehet jobb is nekem és a pénztárcámnak.
Hát ez így van amúgy, én is csak azt próbáltam fejtegetni, mi lenne a KRESZ szerint a helyes, de a gyakorlatban tényleg mindig a motoros szív. Nekem is volt hasonló esetem, csak pont fordítva, nálam indexelt az autós, ezért kijöttem elé, ő meg meggondolta magát és mégse fordult be, hanem visszarántotta a kormányt és ment tovább egyenesen. Csak akkor már ott voltam előtte.
Természetesen engem hoztak ki hibásnak és a biztosító nem fizetett semmit, az autósra lehetetlen volt bármit rábizonyítani.

Szóval csak óvatosan, a lámpánál előre sorolással is úgy vagyok, hogy ha nem vagyok 100% biztos benne, hogy a lámpa nem vált, mielőtt a sor elejére érek, akkor inkább nem megyek be a sorok közé. Kivéve ha nagyon sietek.
amúgy mi következik ebből a sok tapasztalatból?
az hogy maradjon a motoros a picsáján nyugodtan, mert be fogja szopni, csak az a kérdés mikor
amúgy az a vicc hogy nem csak az autósok a biciklisek is simán kijönnek a motoros elé akkora ívekben hogy azt se tudja az ember mit is csináljon
ne vedd magadra de ha nincs valami penge ügyvéded rádverik,sajnos ilyen rohadt világot élünk mert a motoros egy szabálytalan dühöngő száguldozó fenevad,a kívülállónak ! két éve úgy telibe vertem féktávon belül egy szabálytalan autóst aki nem adta meg az elsőbbséget hogy" öröm" volt nézni.mind a vas mind én ripityára,ott még magamnál voltam amikor kiértek a sündőrök,kapásból rávágták hogy a parkolóból kihajtó autós volt a hunyó,mégsem fizetett a biztosító csak műszaki kárt,az hogy 6hónapig munka nuku,az életem egy rakás szar lett,újra kellett tanulnom írni fogni meg ilyenek,és persze egyedül élek,az a kuttyát nem érdekelte sajnos... viszont így magunk közt mihamarabbi felépülést,a gyógytornát ha mész vedd komolyan,sok múlik rajta.én el linkeltem mondván ez otthon is megy,azóta ropogok recsegek,hideg szélben elejtem a poharam meg hasonló jóságok..
De, szerintem megállhatsz, sőt, nekem ez következik, hogy csak ezt teheted, ha szó szerint értelmezem a KRESZ-t. Ha elindul a kocsisor, akkor szépen megállsz, kiteszed az indexet és vársz, ha senki nem enged be, akkor megvárod míg elmegy az egész kocsisor és visszaállsz a végére. Vagy ha megint megállnak, mehetsz tovább. Máshogy szerintem nem lenne szabályos, mert ugye haladó autók közt nem mehetsz előre (nem előzhetsz), viszont az autók kikerülhetik az úttesten forgalmi okból álló motort.
Legtöbbször 5en megyünk nap mint nap melóba 1 autóval. Hallanád kollégáim mikor szidják a motorosokat pl. lámpánál előresorolásnál ha valaki közöttünk mellettünk stb előre gurul. Meeee múúúú míííí azt ilyenkor mondom nekik, érdekes kis hazánkban a közlekedés kuTTúrája. Más országban lemarad az autós az első 4-5 méteren a lámpánál mert tudják, hogy a motoros úgyis előre gurul.
a BMW meg ugye már nem téma, mert műszakvezetől lánya is vett egy 3ast 20as dezsőt. Már nem köthető azóta a kocog jelzés márkához. Pedig kérdeztem tőle, akkor a lányod is köcsög mint én...?
Tanúra gondoltam.
szerinted egy olyan világban ahol kb leszarják az autósok a motorosokat majd beismeri hogy nem indexelt.....
melóból haza inkább kerülök mostanság 2km távot mert van némi útfelbontásos szennyvízvezetés és letúrnak a szembejövők csak hogy ne kelljen a felvágott részeken menniük inkább átmennek a szembesávba, és egy kicsit se érdekli őket hogy ott vagyok
kibaszott egy mentalitás van mindenfelé
Hááát ha a sor elindul be kell sorolni, a hogyant nem írják le, de attól sajna meg kell oldani. Gondolom azt nem lehetett bizonyítani, hogy az autó nem jelzett?
Sziasztok! Ha van esetleg valaki hozzá értő, érdekelne a véleménye. Párhuzamos közlekedésű, 2 sávos úton, a forgalmi okból álló autósor között haladok előre. Mi van, ha elindul a zárt autóoszlop. Mi a teendő, ha nem tudok besorolni? Meg nyilván nem állhatok. Nem is haladhatok, hiszen csak álló sorok között mehetek.
azért lenne fontos tudnom, mert egy ilyen alkalommal, hogy elindult a sor, nem tudtam még besorolni, és irányjelző, tükör nélkül sávot akart váltani előttem pár méterrel egy autó. Persze neki mentem, féktávon belül volt. Gerinctörés, nagy anyagi kár a motoron. És engem hoztak ki hibásnak, mert nem tartottam féktávot (?).
2évig az opel wallisba pont ilyen szutyok szarokat garanciáztam mint a h astra c vectra c corsa.az hogy a láncos 1,4 benzin konkrétan egy bicikli lánc hajtja,és rendszerint 50000nél beadja a kulcsot a komplett szett de lánckereket nem szabad cserélni mert onnantól kezd csak igazán zajos lenni ahogy bekopik az új lánc,a fojtószelepház rendszeres hiba,a szintetikus olaj miatt telente úgy néz ki a légszűrőtől kezdve a szelepfedél,a csövek mint amibe belefosott a tengeri jeti.az osztott forgattyús háznak köszönhetően a külső kenés is biztosított,sose tudták rendesen letömíteni.trafósort sűrűbben cseréltem mint alsó gatyát,az XEP motorokban található változó szívócső hengerenkénti pillangói időszakosan eltörnek,,és ez csak a benzines.a legértelmesebb motorjuk talán a régi 1,7 isuzu alap persze ez is japán licenszes(nem véletlen hogy jobb mint a digók alkotta 1,3 és 1,9 jtd vagy multijet,egy kutya),itt is már televerték mindenféle elektronikával ami persze sem a meleget sem a párát nem szereti.getrag automata váltókba sose cserélnek olajat mert ez "örök",szeretnék én is ilyet,kár hogy amikor elbontok egy ilyen ipari hulladékot minő furcsaság fekete a dexos II-es gm örök olaj,vajh hogyan lehet ez ? dízeleknél a 6sebis váltó ami ér valamit,az tényleg frankó cucc,de hogy ezt egy kritikán aluli szemét SAC kuplunggal meg egy silány kettőstömegűvel hogy lehet összerakni,fel nem fogom.Nagypapa korú higgadt sofőr kombi astráját trélereztük be 100000km+al,leszakadt a lendkerék közepe...fain mi? mindezt persze egy jutányos 40000es munkadíj,hidrocsapágy 65000,kuplung szett lendkerékkel 140000körül volt,ennyivel megúszta a bácsi,sebaj,hamarosan találkozunk,ha mást nem akkor a dpf szűrő vagy a változó geós bedöglött turbó miatt.nincs vizhőfok mutató,ami a benzines kis varrógépnél csak hátrány,mivel a vízpumpa feletti müanyag csöcs random eltörik,mire észreveszik rendre hengerfejes lett mind,ezeket is 0-24 cserélgettem rézre.hűtő is szeret 3-5évente kirohadni a peremezésnél,amúgy szép meg kényelmes de én inkább maradok egy 25éves német vagy japán autónál hamár muszály választani,azok össze vannak rakva
Aki már látott ilyet az tudja. Mondjuk tény, hogy új autóknál ez ritkán fordul elő (kivéve öcsémmel akinek 3 lacettinél ugyanannál a szerviznél 60-90000km között megbontva mindhárom ) így ilyesmit az sem mindig lát aki szerel, de nem régi gépeket hanem újakat.
Gondolom a tulaj roppant hozzáértő lehetett.
nem borsó max bors, de ilyen sokszögű kemény szemcsék alkották a réteget ami az olajteknőben vagy másfél centi vastag volt
de ilyen szemcsés franc volt az olajszívattyú és az oaljnyomás érzékelő közti furatban is
a hidrotőkében is gombostűfejnyitől nagyobb darabok voltak
a főtengely is teli volt a 3. henger hajtókarcsapágya ki is olvadt
szóval lehet okoskodni de én ezeket kézzel fogdostam
persze ez egy extrém dolog volt, de ilyen is lehet
motorokban eddig csak a "sarkokban" összegyűlt iszapszerű szmötyikkel találkoztam, bár ezen a téren nincs nagy tapasztalatom
Azt mondod nem rétegesen alakul ki a koksz a felületen? Hanem egyben egy borsó darab?
alapvetően igazad szokott lenni de a feloldással tévedsz
az olaj nem úgy tapad le mint a kosz az ember lábán
amit vettem astrát azon elfelejtettek olajat cserélni 8 évig
volt is gané mindenhol és nem sima hanem darabos és úgy volt összeállva
és még a hidrotőkék is teli voltak darabokkal pedig oda már a papírszűrőn át kellett volna mennie(amíg bírta szegényke)
szóval olyan darabos állag mint a durva útszóró só lenne az olajban
Neked meg az kerülte el, hogy: "ha szar olajjal vagy túl sokáig használják" tehát egy szar olaj is okozhatja nem csak a túl sokáig használt. Mikor nagy tgk-k motorjait szedjük szét ott annyi koksz van azoknál amit olcsó olajjal bár időben cserélve használnak, hogy van nem vékony járat aminek a keresztmetszete a felére csökken. De az tény, hogy egy közepes olaj időben cserélve már ritkán kokszosodik. Nem feltétlenül csak a ttejét éri hisz ha megnézünk egy kokszos felületet az nem sima egyenletes bevonat hanem egy elég porózus valami aminek könnyen alá tud jutni a tisztító, az olaj is, de az nem oldja le.
Elsiklottál azon mondaton felett, hogy :

"Rendszeresen olajat kell cserélni, ennyi az egész."

Emellett nagyon kicsi az esély, hogy ki tud alakulni bármi szilárd szennyeződés. Persze a használati körülmények miatt lehet. Sok rövid táv, nem felmelegedő motor/olaj...stb.
De ha a normális felhasználást nézzük, akkor ennyi elég. Nincs szükség adalékra.

Amelyik motor meg már "rendelkezik" szilárd szennyeződés darabokkal, akkor már eleve baj van! Az előbb-utóbb úgyis tönkre megy, adalék használata nélkül is.

Feloldás:
Van a fém és rajta pl. egy 2 mm-es lerakódott szennyeződés. Az adalékkal kevert olaj a szennyeződés melyik részét éri el? Amelyik kifele van, tehát azt kezdi el feloldani rétegről rétegre, vékonyan. Nem oldja le a fémről ahová lerakódott, hiszen nem jut be az adalékos motorolaj a szennyőzés és a fém közé, hogy egészben le tudná választani azt.
Ha úszkálnak darabok, akkor azt nem az adalék oldott le, hanem mechanikai rezgéstől vált le. Ennyi.Szerintem....

Persze mindenki azt gondol, amit akar!
Biztos láttál már hajtókaros autót/motort aminél látszik, hogy szárazon megsült a csapágy míg a többinél volt kenés, azon kívül talán fotóm is van róla, hogy chevrolet- karterében nem feloldott szennyeződés hanem effektíve újjnyi darabok voltak egymásra rakódva (a fénykép miatt csinálták meg gariban a csapágyas 8 hónapos Lacetti taxit az öcsémnek a másiknál (3 volt belőle neki újonnan) már időben elvitte máshová akkor amikor kezdett kigyulladni időnként az olajnyomás lámpa és annak a kerterében is a koksz eltömítette a szivattyú előtt azt a szép nagy szűrőt. Cseréltem pár vezláncfeszítőt régi SV-n, de csak az elsőt mert annál ha szar olajjal vagy túl sokáig használják képes a koksz megszorítani az első henger feszítőjét. Amúgy gondolod amikor elkezdi feloldani a nem kicsi lerakódásokat akkor azonnal fel is oldja teljesen folyékonyra vagy először kis darabokban válik le (és azok a darabok vajon eltömíthetik-e a teljes feloldódás előtt a járatokat) és csak egy idő után oldaná fel?