Akárhogy böngészem, én sem találok semmit sem, hogy fizetni kellene ilyenkor újra. Ami tuti, új papírok kellenek majd motorcsere után forgalmi, törzskönyv.
Mindezt következmények nélkül, egyetlen tollvonással.
A stadionokhoz bizony sok pénz kell. Itt helyben is van egy, amit pár éve újítottak fel, most meg 9 milliárdért átépítik.
Ez már csúnya politika, ettől inkább elhatárolódom.
Szép világ ez....
Csak egy példa és kb. számadatokkal.
Veszel egy panelt 10M-ért hitelre, ami után illetéket fizetsz kb. 500e-t. A hitel futamideje alatt a 10M-et minimum 3x visszafizeted és ha a "jó", hogy egy hitel azért tovább tart, mint 5 év....mert ha hamarabb adod el, akkor még adót is kell fizetni az eladás után.
Mondjuk egy 4.99 éves futamidőre. 10M -ből fizetsz 31 M-et...amiből ~ 1 M csak úgy megy az államnak ajándékba, hogy te szívhass.....
Persze, a mai világban mindent meg lehet oldani. Ez viszont már erősen eltér az eredeti témától amit részemről le is zárok, mert Te olyan kis… kis… izé vagy. Bezzeg akkor nem szólsz amikor itt jársz a szomszédban.
Ez a "vagyonszerzési illeték" a szemét politikusok által kitalált pénzbeszedés, mert kell a cigányok segíííjjezésére, és stadionokra, no meg a "rezsicsökkentés" miatt kieső pénz pótlására pl.
Mi az hogy "vagyonszerzési" ?! Ha veszek valamit használtat, pl, akkor párszor a dolgot eladva-megvédve az árának többszöröse befolyik , hogy államtitkárok százait "alkalmazzák" a haveri körből.
Hajajj....eredeti?
Nem egy "eredeti" alvázszámot és nem egy "eredeti" forgalmit és egyéb okmányt csináltak már.....
A magyar "eredetiség vizsgálatot" ne is említsük.....CSAK azt csinálják és azt ellenőrzik, hogy a jáművön és a papírokon lévő számok azonosak-e! A valódiságát (eredetiségét, mert ugye ez a címe ennek a fizetnivalónak) nem ellenőrzik és nem is vállalják érte a felelősséget!
2014. jan. 1-től vagyonszerzési illetéket kell fizetni, akár külföldi tulajdonostól akár közbenső magyar személytől vásároltad. Így teljesen mindegy, a hatóságnak az a lényeg, hogy a pénzt beszedjék.
Eredeti forgalmi engedéllyel és kivonási papírral szoktak motorokat lopni?
Tavaly, na... kössé' má' bele...
Az, hogy ez így hamisítás.
Nyilván elfogadták, mert nem tudták, hogy valóban nem te hoztad be (nem te vásároltad meg közvetlenül a külföldi embertől) hanem valaki más, akivel papíron szerződött az eladó. Az az adásvételi az érvényes. Az utána lévő nem, bár nem tudják (nem akarják kideríteni), hogy van egy korábbi -valódi- adásvételi is.
Mindez addig csalható így, amíg pl. ki nem derül valamiről, hogy lopott. Mert akkor felgöngyölítik a szálakat....
Mindenesetre nem rossz, hogy január 8-ig bezárólag már 2 motort helyeztél forgalomba.
Idén 2 külföldről származó motort helyeztettem forgalomba. Egyiket sem a tulajdonostól vettem, hanem attól, aki behozta az országba. Adásvételi szerződésen kitöltöttem a rám vonatkozó részt és ennyi. Gördülékeny ügymenet a műszaki vizsgaállomás, a NAV és az okmányiroda és részéről. Akkor mi a probléma?
Ennyire nem kell túlbonyolítani. Simán forgalomba lehet helyezni ha az ehhez szükséges okmányok megvannak. Az, hogy ki hozta be és mikor annak semmi jelentősége, a kutyát nem érdekli.
Ja, csak nem 2-3 év a különbség! A kereskedő megveszi, de nem helyezi forgalomba. Valamint a kétnyelvű adásvételi a kereskedő az eladó között kell meglegyen. Te sima átírást kell fizess a kereskedőről.
Ne viccelj már...... ami nem így van, az bizony zsonglőrködés a papírokkal, tehát nem tiszta.
Sziasztok! Tudna nekem valaki segíteni az ügyben, hogy ha exportra veszek meg egy magyar motort, amit Németo.-ban szeretnék forgalomba helyezni, milyen teendőkkel és magyar eljárási költségekkel kell számolnom? Köszi előre is! :)
Az lenne a kérdésem ha motor blokkot cserélek akkor újra kell fizetnem vagyonszerzési illetéket?
A stadionokhoz bizony sok pénz kell. Itt helyben is van egy, amit pár éve újítottak fel, most meg 9 milliárdért átépítik.
Ez már csúnya politika, ettől inkább elhatárolódom.
Csak egy példa és kb. számadatokkal.
Veszel egy panelt 10M-ért hitelre, ami után illetéket fizetsz kb. 500e-t. A hitel futamideje alatt a 10M-et minimum 3x visszafizeted és ha a "jó", hogy egy hitel azért tovább tart, mint 5 év....mert ha hamarabb adod el, akkor még adót is kell fizetni az eladás után.
Mondjuk egy 4.99 éves futamidőre. 10M -ből fizetsz 31 M-et...amiből ~ 1 M csak úgy megy az államnak ajándékba, hogy te szívhass.....
Mi az hogy "vagyonszerzési" ?! Ha veszek valamit használtat, pl, akkor párszor a dolgot eladva-megvédve az árának többszöröse befolyik , hogy államtitkárok százait "alkalmazzák" a haveri körből.
Nem egy "eredeti" alvázszámot és nem egy "eredeti" forgalmit és egyéb okmányt csináltak már.....
A magyar "eredetiség vizsgálatot" ne is említsük.....CSAK azt csinálják és azt ellenőrzik, hogy a jáművön és a papírokon lévő számok azonosak-e! A valódiságát (eredetiségét, mert ugye ez a címe ennek a fizetnivalónak) nem ellenőrzik és nem is vállalják érte a felelősséget!
Eredeti forgalmi engedéllyel és kivonási papírral szoktak motorokat lopni?
Tavaly, na... kössé' má' bele...
Nyilván elfogadták, mert nem tudták, hogy valóban nem te hoztad be (nem te vásároltad meg közvetlenül a külföldi embertől) hanem valaki más, akivel papíron szerződött az eladó. Az az adásvételi az érvényes. Az utána lévő nem, bár nem tudják (nem akarják kideríteni), hogy van egy korábbi -valódi- adásvételi is.
Mindez addig csalható így, amíg pl. ki nem derül valamiről, hogy lopott. Mert akkor felgöngyölítik a szálakat....
Mindenesetre nem rossz, hogy január 8-ig bezárólag már 2 motort helyeztél forgalomba.
2. 1 db elég
3. a vétel dátuma
Ne viccelj már...... ami nem így van, az bizony zsonglőrködés a papírokkal, tehát nem tiszta.
ne viccelj. azért van több ezer olasz papíros motor hirdetve....