Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Most van NKH-s adatlapom amin a már korrekt adatok szerepelnek, és van az eladó nevével fémjelzett magyar forgalmi-törzskönyv csupa hibás adattal (típus évjárat stb).

Szóval ha ma a hatóság a műszaki vizsgán valamint az adatlap kiállításnál mindent rendben talált elég furcsa hogy még el kéne mennem eredetvizsgára is, ahol aztán majd nézhet a vizsgabiztos hogy de hát ezek rossz adatok a papírokban (nem a most kapott adatlapon) szóval azon kívül semmi értelme nem lenne, hogy hogy dobjak ki 17 ezer forintot az ablakon.

Minden esetre holnap reggel ezzel kezdek, aztán legfeljebb eltolom a gépet eredetvizsgára.. ha mégse menne így. (logikus lenne hogy az eredetvizsgát ez az hivatalos adatjavítós papír helyettesítse, mert ugyan arról szól tulajdonképpen)
Amennyiben még nincs eredetvizsgád (mert nincs) akkor kell,eredetvizsgán a forgalmiban lévő adatokat rögzítik,de ha valaki mégis mást rögzítene az okmányiroda nem írja át,csak az NKH -nál kapott adatlapod alapján.
Ha a motor külföldi,még itthon nem helyezett forgalomba,nem kell eredet! Csak a műszaki adatlap.
Siker!

Röviden.

A négyezerpárszáz forintos sima hatósági műszaki vizsga keretében, kis nyomozás és telefonálás után végül sikerült a hibás adatokat módosíttatnom az XT papírjaiban.

A típus (pontosabban kereskedelmi megnevezés) javítása egyszerűen az adattábláról ment, ekkor bónuszként kiszúrták az adattábláról hogy anno a forgalmiba az össztömeg is rosszul lett bejegyezve, így azt is automatikusan javították.

Az évjárat javítása bonyolultabb volt, a louis.de bike database-t nem fogadták el hivatalos forrásnak (itt leírják a típus gyártási évének kezdetét és végét, valamint a kezdő és a végső vázszámot), így egyrészt a vizsga közben telefonon megérdeklődtük a szegedi Yamaha Kalmárnál, hogy tudna e hivatalos papírt kiállítani a gyártási évről vázszám alapján. Ők egy percen belül visszaigazolták a helyes évjáratot (nagyon rendesek voltak!).

A márkaszervizes papírra végül nem lett szükség, mert az egyik vizsgabiztos elkezdett kutakodni az adatbázisukban (ő is rendkívül rendes volt) és előkerítette a motor eredeti olasz forgalmijának a másolatát, amivel anno forgalomba lett helyezve. Azon hála égnek rajta volt hogy 1984-es a vas, (a márkaszerviz is ezt a dátumot mondta) így az évjárat is módosítva lett.

Most már csak egy "hiba" van a papírokban, azt viszont már nem lehet módosíttatni. Az olasz forgalmi szerint 1999-ben (a motor 15 éves korában) lett a gép először forgalomba helyezve, viszont állítólag van egy olyan szabály hogy amennyiben az évjárat hatóságilag módosításra kerül és nem tudni napra pontosan a gyártás időpontját akkor a gyártási év utolsó napja lesz az első forgalomba helyezés napja.

Szóval ennyi. Nem volt az elején egyszerű, de végül csak megoldódott a dolog.

Már csak az nem világos számomra hogy az átíráshoz, most hogy 3 fontos adat is változott a papírjaiban kell e friss (még semmilyen sincs) eredetiség vizsga.. vagy ez a papír helyettesíti esetleg azt is? Ha járt már valaki így leírhatná.. ha nem akkor majd én fogom.
Van itt olyan aki ügyvédi irodában dolgozik?
Egyelőre az NKH se áll a helyzet magaslatán.. a típust még korrigálnák, de az évjáratot azt egyelőre nem tudják hogy kéne, mert olyat ők még nem csináltak. Majd május első hetére már elvileg tudni fogják hogy mi a menet, akkora kell majd elvinnem szemlére a motort.. szóval addig se műszaki vizsga, se átírás.. szóval nix ugriburi.

Agyfaszt lehet kapni a bürokratáktól. Nagy kombinációs képességet pedig nem igényelne a dolog, hiszen ha látják hogy rossz a típus megnevezés és azt korrigálnák is, akkor miért nem képesek ezzel egyidejűleg elismerni azt is, hogy lámlám, de hát ezt a típust csak három és fél éven keresztül gyártották, és a gyártási évnek megjelölt év több mint 10 évvel el van csúszva... és elvileg ők a szakemberek.
Kamu volt az egész. Így nem is foglalkozok már vele. Paypal-t erőltette, aztán american bank meg ilyesmikkel jött.
Millió helyen olvasni, hogy ezek kamu átverős emberkék. Ne menj bele Ilyen kétes üzletekbe. Külföldről jelentkezik futár jön viszi pay-palról fizet bla bla...
Semmit. Van olyan szerződés, ami érvényes a szerződő felek aláírása nélkül? :)

Egyébként ez nem valami átverés? Nagyon gyanúsan hangzik az ügy...
Én a helyedben ragaszkodnék legalább egy személyes találkozóhoz.
Ha nem kamu az egész és tényleg semmiképp nem tudsz találkozni a másik féllel, akkor is vannak más megoldások, pl. meghatalmazhat (korrekten, ügyvéd álatl hitelesített meghatalmazással) valakit, hogy aláírja a szerződést a nevében. De kétes ügyletekbe inkább ne menj bele, várd ki a korrekt vevőt.
Hello. Ha külföldre adom el a motorom és az adásvételi nincs aláírva a vevő részéről, akkor semmit sem ér az adásvételi? Személyes találkozás nem lenne valószínű. Szállítócég jönne a mociért. Adásvételi így hogy oldható meg? Postai úton csak?
Köszi
hagyd már a határőrket, volt hogy a személyit se nézték meg nem a forgalmit
egyszer amikor futóval vittük a motorokat akkor kérték a forgalmit, aztán csak a rendszámot nézték
Most olvaslak na kb. azt írtad amit én
Ha esetleg a forgalmit egyeztetik a motor-alváz számmal, akkor egyenesen munka hősei.
Mivel azok is passzolnak normál esetben ezek az elírások ebben az évezredben már nem derülnek ki
Akkor látnám esélyét ha elkötnék
Melyik határőr venné be?
Mindegyik
Szerinted 100 000 emberből mennyi az aki ért hozá valójában?
Átlagban 1
az életbe ki nem derül sose
Hagyd úgy A papírjai miatt többet is ér
Tudod ki foglalkozna vele!Annyira szürreálisnak gondolom hogy bármilyen határőr rendelkezik olyan típusismerettel hogy feltűnjön neki.
De még ha ismeri is a típust akkor sem nézi hisz lássuk be egy ilyen idős motor korának beazonosítása semmilyen jelentőséggel nem bír, így nem is nézik, még csak vállveregetést sem kapna hiszen a motor legálisan lett itthon forgalomba helyezve.
Ha a rendszámot összenézik a forgalmival már túldolgozták magukat:)
Rendben köszi a válaszokat!
ha megkérted akkor kb 2 hét és meglesz a jogsid, addig meg minek kockáztatni.....
Nem.
Adatlap járművezetésre jogosító okmány kérelméhez.
Szia! Nem részleteznéd bővebben milyen papírt kaptál?
Üdv! Az lenne a kérdésem, hogy lehet-e kismotort vezetni azzal a papírral amit az okmányirodában kaptam?
NKH-s vizsgát erőltesd ott helyben orvosolják. a maszek vizsga állomások nem fognak vele foglalkozni, neki darab darab. olcsóbb a vizsga, egyedül a dobfékeket érdemes meggyantázni, az fog olyat hogy beszarsz. a kipufogóba pedig 2-5 db fém mosogató szivacs kell, hogy ha beindítják akkor ott pont ne olvadjon el. ennyi.......
Speciel az NKH-n én se indítottam be.
Na jó, de nem mindenütt indítják be
Ha henteregni akarsz külföldön soselesz OT-s.
NKH a műszaki részt nézi nem azt milyen öreg.
A többiek is ugyanonnan dolgoznak.
Mondjuk nem tudom mennyire egyszerű az NKH-nál egy 30 éves endurót levizsgáztatni

Mondjuk így hozták be az országba és így is vizsgázott.. egy telet használták, egy évet meg állt, szóval sokat nem változhatott azóta.. ez lesz az első rendes műszaki vizsgája itthon. Kicsit tartok a kipufogótól, nekem hangosnak tűnik.

Egyébként ez lenne az. Hát nem tudom melyik határőr venné be, hogy 99-es és 660-as szegény ezért is kéne kijavítani az adatokat, meg hogy esetleg egyszer legyen esély akár OT vizsgára is elvinni (sok pénz felesleges elköltése után)
Mondjuk tőlem légvonalban 5 Km az NKH.