úgy hogy ha szétdurrantod a blokkot, beteszel egy másikat, átteszed a lapot és lett egy új blokkod papírmeló nélkül
lehet így került bele a villanyos indítás is
az az egy biztos így tuti nem lesz egyszerű
szerintem az af-es motorszámmal nem tud mit kezdeni a yamaha,
szóval hiába ad ki egy igazolást hogy az xyz motorkód ennyi kw neked nem az a jelölés van a forgalmiban
Közben lett olyan probléma is, hogy a 11 kW-os DT az fojtott. Na már most nyilván a 20 kW, és a 390 kg az egy baromság, és erről adnak papírt. De vajon 11 kW-hoz nem kellett volna gyárilag fojtottnak lennie?
Na meg nem tudom, hogy mennyire gáz, hogy TDR blokk van benne, AF-es motorszámmal...
irány egy yamaha kereskedő és kérni típusigazolást vagy mifenét
avval lehet menni az okmányirodába
műszakin már nem adnak adatlapot, ezt végigjátszottam pár éve
nekem egy 82es 350es cagivám volt 34kw-al
És köszönöm az elismerő szavakat is! :)
Úgy gondolom, hogy ez így korrekt, ha beleírok mindent a hirdetésbe. Mert nekem sem esett jól, mikor nem régiben kiderült ez a "kis" baki...
Írtam egy e-mailt a NKH-nak, hétfő reggel óta nem sikerült még válaszolniuk.
Megpróbálok valami Yamaha képviselet felkutatni, hogy ők mit tudnak mondani ez ügyben.
Bár ismervén az itthon közigazgatással kapcsolatos procedúrákat, nem biztos, hogy megéri "újrapapírozni" a gépet...
Ja, egyébként időközben sikerült vennem még egy DT-t, ennek nincs rendszáma, de papírozható lenne, csak ezt meg Yamaha DT 250-ként vámolták le állítólag. Bár még meg sincsenek a vámpapírjai...
Huh, ahogy nézem, Te vagy az egyetlen, aki rendszámmal árul DT125-öt, és nem "50-es papírokkal". A forgalmi dolog is benne van a hirdetésben, úgyhogy gratulálok, nálam abszolút megnyerted a korrektségi versenyt. Jó látni, hogy még ilyen is van, ha DT125-t akarnék venni, Tőled venném. :)
A probléma viszont érdekes, biztos megoldást nem tudok rá. Annyit tudok, hogy mikor a magyarországi járműveimet külföldön helyeztem forgalomba, kértek egy CoC lapot (Certificate of Conformity - Megfelelőségi nyilatkozat), és arról írták be az adatokat az új forgalmiba. Ezt a gyár adja ki (a vázszám alapján), benne vannak a jármű gyári műszaki paraméterei, a hivatalos magyar importőr ki tudja kérni.
Az az egy gond van a CoC lappal, hogy régebbi motorokhoz már nem biztos, hogy kiadják. De első körben én befáradnék egy márkaképviseletbe, kikérném a CoC lapot, ha azt nem tudnak adni, akkor valami hivatalaos nyilatkozatot az adott évjárat és típus gyári adatairól, aztán azzal befáradnék az okmányba, és közölném, hogy forgalmit szeretnék módosíttatni, mert elírás történt.
Innentől kezdve gondolom ugyanaz a menet meg a költségek, mint amikor új forgalmit csináltatsz (pl. szín vagy egyéb változás miatt), lehet új műszaki is kell, ezt már megmondják az Okmányban. Csak akkor lehet a többi dolgot is vissza kell állítani gyárira (kerekek, fékek stb.).
Egyébként kíváncsi lennék, hogy hozták össze a forgalmiban ezeket a baromságokat, mint a 370 kg...
Van egy Yamaha DT 125 R-es, rendszámos motorom.
1992-es évjárat, 1995-ös forgalombahelyezéssel. AF-es motorszámmal.
2013. nyarán vettem, újítgattam, használtam, nem volt vele semmi gondom sose.
Na DE! Most el szeretném adni, és az egyik kedves érdeklődő kérdezte, hogy hány kW teljesítmény szerepel a forgalmiban? Megnéztem, 20 kW.
Ezzel még olyan sok baj nem is volna, azt leszámítva, hogy pár ezer forinttal többe kerülnek rá az illetékek. Viszont így már A1-es jogosítvánnyal nem vezethető. Persze nekem is csak A1-es jogsim van, de vásárláskor eszembe sem jutott megnézni, hogy 11 kW-on belül van-e, a kedves eladó pedig b.szta vele közölni ezt az apróságot...
Én természetesen beleírtam ezt követően a hirdetésbe is, ill. minden érdeklődőnek felhívtam a figyelmét, hogy 20 kW-os a motor, ennek legyen tudatában!
Így viszont már egyből nem annyira kelendő a paripa.
Másfél év, és jó pár ezer km alatt több rendőri igazoltatás során egyszer sem származott semmilyen jellegű problémám sem a dologból, de így mégsem adhatom oda mondjuk egy friss jogsis 16 évesnek, hogy engem se büntettek meg, menjél nyugodtan...
A kérdésem az lenne, hogy hogyan tehetném helyre a motor papírjait? 20 kW teljesítmény, és 370 kg-os súly szerepel a forgalmiban, amik elég nagy baromságnak tűnnek.
Van valami lehetőség az adatok korrigálására? (Egyáltalán ha van is lehetőség, megéri vele szórakozni?)
Illetve még a motorszámos dolog is érdekelne, hogy olyan, hogy AF-es szám létezik még egyáltalán? Egy alu táblába van beleütve, és fel van ragasztva az előző motorszámra. Az eredeti is teljesen olvasható egyébként. Annyit sikerült kiderítenem, hogy a benne lévő blokk későbbi TDR-é, ami már önindítós. Gondolom gyárilag berúgós volt a motor, így oldották meg az önindító kérdést...
nézi, régen adtak egy af vagy mifene számot egy alu lapon aztán utána öröm és boldogság volt
most ez már meg van változva, elfelejtettem(meg se jegyeztem) a részleteklet
de az a lényeg hogy nem kell a motorszám
akkusavval marasd széjjel a sorszámot, de a motorkód látszódjon
aztán senki nem nézi mi a helyzet
eladáskor eredetvizsgán kap egy rosszabb fokozatot aztán jónapot(utána kell kérdezni mert nem figyeltem hogy is van ez) műszakin meg nem kell motorszám, kocsiknál is csak a motorkódot nézik
Köszi a segítséget! Elvileg ugyan az az évjáratú lesz vagy fiatalabb amilyet kapok. Ha stimmel minden a blokkal akkor vihetem bárhova müszakira vagy akkor is csak a kpm hez?
Nem kell mi most cseréltünk az fzr 600ba blokkot, az egyéb járulékos költségek mint pl a forgalmi törzskönyv csere azt meg kell fizetni.
Ha ugyan az a motorkód akkor ok a dolog akkor az okmányiroda elfogadja a szerviz által kiadott beszerelési nyilatkozatot, adás-vételi a blokkról és kész. Ha nem ok a motorkód akkor pl 3he helyett 3 hl mint az 600as fzr-nél, 1 szerviz által hitelesített dokumentum, kpm vizsga és okmányiroda és van boldogság.
lehet így került bele a villanyos indítás is