Üdv mindenkinek!
Lenne egy kérdésem amit remélem itt jó helyen teszek fel. Ha nem jó helyre írok akkor bocsánat!
Szeretnék a motorom első lámpájába led sort rakni/rakatni.
A kérdésem az lenne, hogy ezt meg tudom-e csinálni/csináltatni legálisan vagy esetleg legálissá tetetni valamilyen engedéllyel/engedélyekkel?
Válaszokat előre is köszönöm!
(Persze csak a hasznos válaszokat! )
A helyileg illetékes önkormányzatnál, jegyzőnél, földhivatalba érdeklődj mert eltérőek lehetnek az erre ( ide) vonatkozó szabályozások, rendeletek!
Ha megvan a tulaj a földnek és hajlik a bérbe adására vagy eladására, akkor már csak a terület jövőbeli jellegére kell választ kapni mit lehet vele csinálni.
Ha lehet akkor onnantól kezdve az anyagi dolgok jönnek, mit milyen forrásból építesz rá.
Te szabod meg ki mehet rá milyen feltétellel ( te vagy a tulaj vagy a kezelője) Ezek már apróságok, hogy kinek mennyiért engeded meg rá, hogy menjen.
Nyilván ha nagyban gondolod akkor kell egy hivatalos forma is az egésznek. Tagsági díj, létszám keret, napidíj, adózás utána.
Ha csak baráti körrel akkor nem kell ezt tudni az államnak, hogy pénzt szedsz be érte, csak szimplán motoroztok.
Érdeklődni szeretnék, hogy milyen feltételei és milyen engedélyekre van
szükség egy kis hobbi motocross pálya létrehozásához?
Most legelőnek van bejegyezve, azt ki kell-e vonatni a működés alól?
Ha igen akkor, hogyan és miként?
Kb. légvonalba hány méterre kell lenni a falu házaitól?
Hogy ne kelljen sem a önkormányzat, sem a lakosság belegyezése.
Számít-e hogy 50 méterre fákkal eltakarva van
egy állattartó telep?
Ajánlatos-e valami egyesületet csinálni vagy nem?
Ha igen akkor annak létrehozása hogy működik, és mik a feltételei és engedélyei?
A pályát körbe szeretném keríteni, és úgy üzemeltetni,
hogy vagy az egyesület tagok használhatnák, vagy pedig úgy, hogy pénzért mások is.
Az egyesületi tagoknak is lenne minimális költségük minden hónapba
ami a pálya rendbe tartásához kellene.
A terület majdnem eléri az 1 hektárt, földje nagy része agyagos.
A motocross pálya hossza hozzávetőlegesen kb. 800-900 méter lenne.
Hozzá teszem, hogy ez még csak egy elképzelés.
Még nem áll tulajdonomban a terület, és még az sem biztos, hogy megkapom.
Előre is köszönöm a válaszaitokat.
Ha elsőbbsége volt akkor elsőbbsége volt. Szerintem a biztosítós része ennyi.
Az, hogy elvették a forgalmit, az azért van, mert a jármű futóműve oly mértékben sérült, hogy azzal a tovább közlekedés nem lett volna biztonságos. Ez nem lehetőség, hanem kötelező ilyen esetekben.
A kopott hátsó gumi a fékezést, lassulást nem befolyásolja, mivel az első kerékkel fékezel. Sportmotoron a hátsó fék nem a megállásra van kitalálva. Ezen túlmenően ha száraz az út akkor a bordázatmélységnek semmi szerepe nincsen lassulás szempontjából, sőt egy slick jobban fog tapadni, lassulni.
Az más kérdés, hogy ettől függetlenül a feljelentés jogos, mert közúton a minimum az 1,6 mm-es bordázatmélység, mivel nem fedett pálya és ha eső esik akkor minimum ennyi kell, hogy ne csússzál meg, de minél nagyobb a borda annál jobb. A feljelentés a szabálysértésekért még nem jelenti azt, hogy egyébként a balesetért is felelős lenne, ha egyébként elsőbbsége volt.
Nem voltam ott, nem látom át az egészet, de kb. ezt tudom elmondani.
Sziasztok szép napot.
Tudom volt már biztosan párszor ez a kérdés. De most nem találom :(
Az lenne a kérdésem ha vennék pl rendszám és papír nélküli enduro motort. Azt valahogy forgalomba lehetne helyezni ?
Segítségeteket köszi
Egy Renault 19 hajtott a 2*2 sávos útra a haverom elé, elindulja ne induljak szituban mint aki lefullad és megállt így ütköztek.
A rendőr elvette a forgalmit mert az első villa meghajlott(gazdasági totálkár). Ebből kifolyólag lenne kérdésem: Mire számíthat a biztosítóval szemben. Esetleg érdemes lenne ügyvédet(önt) fogadni.Kárszakértőnél mit szabad mit nem aláírni? stb.
A haveromat feljelentették a kopott gumi (helyszínelő szerint 1 mm) és a felhajtott rendszám miatt. Az autósnak úgy tudom fél éve nem volt műszakija.
A pontos megnevezése GTK. Gazdasági Totál Kár.
Kiinduló alap a jármű eurotax szerinti kárkori értéke. Ez csökkenhet a korábbi sérülések, sok kilométer és egyéb állapot befolyásoló tényezővel.
Meg lesz határozva egy roncsérték is. Ha megtartod, akkor azt az értéket is levonják az összegből.
Keresd itt a fórumon, topikban BearDr-t..... biztosan segít!
Érdeklődnék valaki tud e valamit arról hogy egy balesetben ha a gazdasági karos lett a motor mekkora összeget szoktak megitélni? Esetleg érdemes ügyvédet fogadni?Ha igen, tudtok valakit ajánlani?mit szabad,mit nem aláirni.
Sziasztok.Következő lenne a kérésem. Tegnap elémszaladt egy nagytestü kutya./városban,megyeszékhely/ Vészfék kikerülés de esélyem sem volt.Zakó.Tükör irányjelző,elsőfék kar,ahogy az ilyenkor illik.Összeszedtem magam irány a blöki után.Akik látták az esetet megmondták,hogy hova tartozik a blöki.Van esély,ha megkeresem a tulajt?Ha elhajt a búsba,van valami lehetőségem?/baseball ütőn kívül?/ Nem szeretném benyelni az okozott kárt. Üdv. "G"
Az a végleges kivonásnál van. Átmenetinél nem kell semmi a bontóból, mert pont hogy nem szétbontás miatt vonatod ki, hanem - itt ebben az esetben - külföldre történő eladás miatt.
Ezért kell a kérelemhez az adásvételit mellékelni. De hogy őszinte legyek, tőlem még azt sem kért az Okmányos, csak a szimpla kitépett lapra kézzel firkált kérvényt adtam be.
Nem olyan egyszerű az!
A bürökrácia útvesztője!
Lesz még azzal gond nem is kevés!
Még egy németből hozott autóval sem egyszerű!
Leadja a rendszámot?
Kérik a bontó adás-vételijét!
Lenne egy kérdésem amit remélem itt jó helyen teszek fel. Ha nem jó helyre írok akkor bocsánat!
Szeretnék a motorom első lámpájába led sort rakni/rakatni.
A kérdésem az lenne, hogy ezt meg tudom-e csinálni/csináltatni legálisan vagy esetleg legálissá tetetni valamilyen engedéllyel/engedélyekkel?
Válaszokat előre is köszönöm!
(Persze csak a hasznos válaszokat! )
mert az sem lesz egyszerű
Ha megvan a tulaj a földnek és hajlik a bérbe adására vagy eladására, akkor már csak a terület jövőbeli jellegére kell választ kapni mit lehet vele csinálni.
Ha lehet akkor onnantól kezdve az anyagi dolgok jönnek, mit milyen forrásból építesz rá.
Te szabod meg ki mehet rá milyen feltétellel ( te vagy a tulaj vagy a kezelője) Ezek már apróságok, hogy kinek mennyiért engeded meg rá, hogy menjen.
Nyilván ha nagyban gondolod akkor kell egy hivatalos forma is az egésznek. Tagsági díj, létszám keret, napidíj, adózás utána.
Ha csak baráti körrel akkor nem kell ezt tudni az államnak, hogy pénzt szedsz be érte, csak szimplán motoroztok.
Érdeklődni szeretnék, hogy milyen feltételei és milyen engedélyekre van
szükség egy kis hobbi motocross pálya létrehozásához?
Most legelőnek van bejegyezve, azt ki kell-e vonatni a működés alól?
Ha igen akkor, hogyan és miként?
Kb. légvonalba hány méterre kell lenni a falu házaitól?
Hogy ne kelljen sem a önkormányzat, sem a lakosság belegyezése.
Számít-e hogy 50 méterre fákkal eltakarva van
egy állattartó telep?
Ajánlatos-e valami egyesületet csinálni vagy nem?
Ha igen akkor annak létrehozása hogy működik, és mik a feltételei és engedélyei?
A pályát körbe szeretném keríteni, és úgy üzemeltetni,
hogy vagy az egyesület tagok használhatnák, vagy pedig úgy, hogy pénzért mások is.
Az egyesületi tagoknak is lenne minimális költségük minden hónapba
ami a pálya rendbe tartásához kellene.
A terület majdnem eléri az 1 hektárt, földje nagy része agyagos.
A motocross pálya hossza hozzávetőlegesen kb. 800-900 méter lenne.
Hozzá teszem, hogy ez még csak egy elképzelés.
Még nem áll tulajdonomban a terület, és még az sem biztos, hogy megkapom.
Előre is köszönöm a válaszaitokat.
Az, hogy elvették a forgalmit, az azért van, mert a jármű futóműve oly mértékben sérült, hogy azzal a tovább közlekedés nem lett volna biztonságos. Ez nem lehetőség, hanem kötelező ilyen esetekben.
A kopott hátsó gumi a fékezést, lassulást nem befolyásolja, mivel az első kerékkel fékezel. Sportmotoron a hátsó fék nem a megállásra van kitalálva. Ezen túlmenően ha száraz az út akkor a bordázatmélységnek semmi szerepe nincsen lassulás szempontjából, sőt egy slick jobban fog tapadni, lassulni.
Az más kérdés, hogy ettől függetlenül a feljelentés jogos, mert közúton a minimum az 1,6 mm-es bordázatmélység, mivel nem fedett pálya és ha eső esik akkor minimum ennyi kell, hogy ne csússzál meg, de minél nagyobb a borda annál jobb. A feljelentés a szabálysértésekért még nem jelenti azt, hogy egyébként a balesetért is felelős lenne, ha egyébként elsőbbsége volt.
Nem voltam ott, nem látom át az egészet, de kb. ezt tudom elmondani.
NEM!
Cső!
Nem.
Üdv.
Tudom volt már biztosan párszor ez a kérdés. De most nem találom :(
Az lenne a kérdésem ha vennék pl rendszám és papír nélküli enduro motort. Azt valahogy forgalomba lehetne helyezni ?
Segítségeteket köszi
Egy haverom ügyével kapcsolatban fordulnék önhöz tanácsért.
http://www.nyugat.hu/tartalom/...
Egy Renault 19 hajtott a 2*2 sávos útra a haverom elé, elindulja ne induljak szituban mint aki lefullad és megállt így ütköztek.
A rendőr elvette a forgalmit mert az első villa meghajlott(gazdasági totálkár). Ebből kifolyólag lenne kérdésem: Mire számíthat a biztosítóval szemben. Esetleg érdemes lenne ügyvédet(önt) fogadni.Kárszakértőnél mit szabad mit nem aláírni? stb.
A haveromat feljelentették a kopott gumi (helyszínelő szerint 1 mm) és a felhajtott rendszám miatt. Az autósnak úgy tudom fél éve nem volt műszakija.
Előre is nagyon szépen köszönöm válaszát!
Üdv.: Pető Gábor
peto0603@gmail.com
Kiinduló alap a jármű eurotax szerinti kárkori értéke. Ez csökkenhet a korábbi sérülések, sok kilométer és egyéb állapot befolyásoló tényezővel.
Meg lesz határozva egy roncsérték is. Ha megtartod, akkor azt az értéket is levonják az összegből.
Keresd itt a fórumon, topikban BearDr-t..... biztosan segít!
Köteles a kutyát a portáján belül tartani. Ha elszökik és kárt tesz vmiben akkor fizet.
Sok lakásbiztosítás pl fizet arra is ha vkit megharap a kutyád.
Itt egy link. A lényeg abűntető jogi dolgoknál a harmadik bekezdésben a 2.-ik mondatban van
hagyatéki után 15napon belül át kell íratni
Ezért kell a kérelemhez az adásvételit mellékelni. De hogy őszinte legyek, tőlem még azt sem kért az Okmányos, csak a szimpla kitépett lapra kézzel firkált kérvényt adtam be.
A bürökrácia útvesztője!
Lesz még azzal gond nem is kevés!
Még egy németből hozott autóval sem egyszerű!
Leadja a rendszámot?
Kérik a bontó adás-vételijét!