Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Van egy olyan lehetőség, hogy "átmeneti kivonás"; nem, ez nem ugyanaz, mint az "ideiglenes kivonás", amivel pl. a motorokon lehet megspórolni az adót/biztosítást télen, amíg nem használod.

Az "átmeneti" többek közt pont arra van kitalálva, ha a járművedet külföldre adod el. Szóval: fogod az irataidat, forgalmit, törzskönyvet, rendszámot, írsz egy 1 mondatos kérvényt, hogy átmeneti kivonást szeretnél, mert eladod külföldre, csatolod az adásvételi másolatát. Elmész az Okmányba, megfelelő ablaknál bejelented, hogy átmeneti kivonást szeretnél, elveszik tőled a rendszámot, meg a kérvényt, a forgalmit meg a törzskönyvet pedig egy lyukasztással érvénytelenítik, és visszaadják (forgalmiba beírják a kivonást persze). Ez kb. 2 perc ügyintézés. :)
Ezek után a lyukas forgalmidat odaadhatod az osztrák vevőnek, aki ezt felhasználhatja rendszámigényléshez/forgalombahelyezéshez Osztrákiában vagy akárhol az EU-ban.
Erről sajnos nincs írásom, mert ilyen ügyet még nem intéztem.
Ahogy látom, a többiektől viszont már kaptál választ.
Az oké, de egyenlőre még csak elméleti szinten van, ha külföldre vennék a motort.
De úgyis oda kell menned..........
Azért kérdeztem itt, hogy ne keljen az okmányba mennem...
Egyébként itthon kap rendszámot kinti forgalmi nélkül. Kell egy származás ellenőrzés, esetleg ha addig menni akar akkor E rendszám és ennyi....
tényleg mindent szájbarágósan egyenként és lépésről lépésre le kell írni......

Azért feltételeztem, hogy ha már bemegy az okmányba, akkor ott megkérdezi...de lehet kérdés nélkül elmondják neki, hogy mit adjon oda és mi marad, ami a vevőjé........
aztán forgalmi nélkül kint kap rendszámot? mert ugye itthon nem
Azt is leadod az okmányban.
Ezt elfelejtettem....
És a rendszám forgalmi törzskönyv viszi?
Leadod a az adásvételit az okmányirodában és kész, hogy lekerüljön a nevedről.
Újra én!
Most az érdekelne, hogy mi a folyamat ha én adom el a motoromat külföldre. Ausztria. Erről is van bőven kifejtett írásod?
Nemtom'. Fogalmam sincs mirõl beszél.
Füvet?
Füvet nyírsz esetleg
de nem rossz a bige
Ez a legkeményebb agyzsibbasztó dolog amivel eddig -taliztam-
Nekem is ugyan ez volt a menete, de én 3 évre kaptam műszakit valamint a NAv-nál már kötöttem biztosítást is DEPO-n belül volt ( törökbálint)
Hát lehet paranoia, de sok szívástól (ill. szívás lehetőségétől) megkíméled magad legalább. Tényleg mindent a legjobb személyesen intézni.

Egyébként én is a lakás különböző pontjain tartom az irataimat, csak sose tudom, melyiket épp melyik ponton...
elővigyázatos vagy azt meg kell hagyni
köszi még egyszer az infókat mindenkinek aki segített.
már csak azt kell kitalálnom, hogy egy kb 350 ezres gépnél megéri-e majdnem 90 ezret kifizetni papírozásra...
Akkor még van hova fejlődnöd.
Nyilván én is ezért tanácsoltam, hogy intézze magának, vagy max. családtagra bízza az ügyet.
Igen, valóban, a csekkhamisítást nem számoltam lehetséges opcióként .
Különben is, amíg nem volt forgalomban a motor, addig mindössze azok a papírok bizonyították a tulajdonjogomat, amik kellettek a papírozáshoz. Azt én ugyan ki nem adtam a kezemből. Óvtam, vigyáztam rájuk, és a lakás különböző pontjain tároltam a különböző doksikat. Paranoia.
Azt hittem jól beszélem a magyart, lévén anyanyelvem, de ettől a bigyi-bogyós cukkerfülcsitől a fejemben öngyilkos lett a gépkezelő.
Nem tudnak lehúzni? Dehogynem.

Anno kereskedésből vettem autót, a kereskedésnek volt egy saját embere Okmányirodás ügyintézésre, aki minden vásárló nevében eljárt. Kiderült, hogy a kapott pénzeket (illetékre stb.) nem fizette be, csak hamisított egy csekket, és az alapján adták ki neki az Okmányban a forgalmit meg egyéb iratokat. Mire a NAV elkezdett nyomozni már rég eltűnt.
Nyíregyházán most fogják tárgyalni az ügyét, nemrég kaptam idézést tanúkihallgatásra.

Nem bízhatsz senkiben.