Eszembe jut ilyenkor a karácsonyfaként világító goldwingek plusz fényekkel meg ledsorokkal feltűzdelve
A motor világítson ott ahol kell, ha meg nem elég feltűnő , akkor színes ruházat, mellény vagy csupasz seggel kel megülni és akkor tuti észrevesznek
Nem látod be, hogy legálisan nem lehet? Legalább is menet közben nem használhatod, akkor meg mi értelme? Vegyél fel fényvisszaverős mellényt, abban jól fognak látni, már ha akarnak .
Az lehet! De jobban és hamarabb észrevennének az úton!
Látni már látok a növelt fényerejű izzókkal. Most már jobban szeretnék látszani! (Lehetőleg legálisan.)
Ez a sok bekezdés és paragrafus szép és jó de a dekorációs fényekről nem szól. Én pluszként szeretném nem valami helyett!
A képen szereplő lehet, hogy helyzetjelzőként van bekötve de én a motoromra dekoráció céljából szeretném tenni.
Minden más fényforrás maradna úgy ahogy van (maradna a helyzetjelző, a tompított, a távolsági stb.).
pohi, arra válaszolj nekem kérlek mi a helyzet abban az esetben, ha egy forgalomtól el nem zárt földúton motorozik valaki egy minden tekintetben problémás motorral? Egyedül egy adásvételivel rendelkező, házilag átalakított motor, pl. szoktak árulni MZ blokkos endurokat. Nem csak az összeg érdekel, hanem egyéb következmény, ez bűncselekmény, vagy szabálysértés?
Figyelmeztetés (bár erre nem hiszem, hogy bárki is adna, mert nem egy véletlen dologról van szó, hanem egy komplett idomcseréről), 5-50.000-ig helyszíni csekken vagy feljelentés.
szia pohi! mire szamithat az a bunos akinek mas szin szerepel a forgalmijaban? vettem egy palyaidomot a VTR-re ami piros es ugy gondoltam ezt hagynam rajta akkor is ha megis kozuton motorozok. ez mondjuk ritkan fordul elo ezert nem is akarom atiratni a szint.
Elsődlegesen nem is a fény zavaró hanem az, hogy egyszerre világít a tompított fényszóró és a menetfény is. Esetenként hozzájön a ködlámpa is. Az így kivilágított járművel ellentétes irányba haladók rendkívül nagy élményben részesülnek.
nemrég összehasonlítottunk egy 2 ezer forintos aliexpresszes és egy itteni e-betűs kb 10 ezerrel drágábban forgalmazott nappali fényt
igazándiból csak formailag és kidolgozásban volt eltérés, a fényében semmi amit észre lehetne venni
Na igen. Anno emelt szintű műszaki vizsga után úgy kaptam vissza a motort (ex szerelőmtől) nem világított a hátsó helyzetjelző + a jobb hátsó irányjelző. (még szóltam is érte neki mielőtt vitte) Izzócsere + kontakt hiba amiket már én javítottam, ennyit a 27.150- vizsgáról.
Szemet szúr szólok érte, ha nem szabályos (más szín, nem megfelelő bekötés). Büntetni nem szoktam, mert a lényeg, hogy látszódjon. Akinek eddig szóltam az módosította. Ha valakinek a szép szó nem lesz elég majd az kap büntit.
Érdekes ez a helyzetjelzővel kapcsolatos előírás, mert a Simsonon gyárilag van helyzetjelző az első lámpában. Én a hátsó lámpába is tettem külön izzót és egy egy kapcsoló beépítésével lehet kapcsolni a helyzetjelző. Főleg éjszaka vagy korlátozott látási viszonyok között van jelentősége. kitolom az úttestre a motort és amíg visszazárom a kaput addig szoktam felkapcsolni álló motornál, hogy a vaksi autósok el ne akadjanak benne. A robogón egész másképp van gyárilag bekötve. Az első lámpában van kétoldalt egy-egy izzó ami csak járó motornál világít a világítási kapcsoló első állásában. Mondjuk ennek mi értelme nem tudom, mert menet közben nem használható elvileg. Esetleg a sorompónál várakozva lehet visszakapcsolni, hogy ne vakítsam a szemben várakozót. Egyébként amióta bejött ez a nappali menetfény szabály sok jármű úgy néz ki mint a karácsonyfa. Szinte biztos, hogy sok a házilagos barkácsolás. Nem tudom az ellenőrző közegeknek ez nem szúr szemet?
Szerintem a képeden lévő az helyzetjelzőként funkcionál.
Bemásolom a feltételeket erre vonatkozóan.
Bár szerintem, szabályosan sehogy nem tudod megoldani.
Viszont, ha szépen berakod a ledsort a gyári lámpába és helyzetjelzőként világít akkor nem fog feltűnni senkinek.
Ez viszont nagy meló szerintem a lámpa megbontása miatt. Nem biztos, hogy megéri.
Esetleg még megpróbálhatod a várakozást jelző lámpa kiépítését, de annak jobb és bal oldalon külön kapcsolhatónak kell lennie és hát csak egy helyben álláskor mehet. Bemásolom azt is.
Helyzetjelző lámpára vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek
6/1990 köhém rendelet
54. § (1) Két első és két vagy négy hátsó helyzetjelző lámpával fel kell szerelni - az oldalkocsi nélküli motorkerékpárt és a 118. §-ban említett kerti traktort kivéve - minden gépjárművet, mezőgazdasági vontatót és lassú járművet. Az oldalkocsi nélküli motorkerékpárt egy hátsó helyzetjelző lámpával fel kell, ezen kívül egy első helyzetjelző lámpával fel szabad szerelni. Az oldalkocsi nélküli motorkerékpáron is kötelező az első helyzetjelző lámpa, ha első helyzetjelző lámpával gyártották, illetőleg hozták forgalomba.
(2) Két vagy négy hátsó helyzetjelző lámpával fel kell szerelni a pótkocsit; az oldalkocsi nélküli motorkerékpár 0,80 méternél nem szélesebb pótkocsiján egy hátsó helyzetjelző lámpa is elegendő. Ezen kívül az 1,60 méternél szélesebb pótkocsit fel kell, minden egyéb pótkocsit fel szabad szerelni két első helyzetjelző lámpával.
(3) A helyzetjelző lámpák fényének - anélkül, hogy a többi jármű vezetőjét zavarná - sötétben, tiszta időben 300 méter távolságról észlelhetőnek kell lennie. Az első helyzetjelző lámpa csak színtelen (fehér) vagy kadmiumsárga, a hátsó helyzetjelző lámpa csak piros fényt bocsáthat ki.
(4) Minden járművet fel szabad szerelni a jármű oldalán elhelyezett oldalirányban fényt kibocsátó, nem vakító, oldalsó helyzetjelző lámpával (lámpákkal). A jármű hosszának hátsó harmadában elhelyezett oldalsó helyzetjelző lámpa borostyánsárga vagy piros, az ennél előbbre elhelyezett lámpa csak borostyánsárga fényt bocsáthat ki.
(5) A 6,00 méternél hosszabb, vagy 2,00 méternél szélesebb gépkocsit, mezőgazdasági vontatót és lassú járművet, valamint minden pótkocsit fel szabad szerelni hátul olyan helyzetjelző lámpával, amely előre fehér fényt bocsát ki és a vezetőt (a visszapillantó tükrön keresztül) a jármű (járműszerelvény) hátsó sarkainak a helyzetéről tájékoztatja.
(6) A gépjármű, a mezőgazdasági vontató és a lassú jármű ajtaján elhelyezhető olyan lámpa, amely az ajtó nyitott állapotában hátrafelé piros fényt ad.
Helyzetjelző lámpára vonatkozó további műszaki feltételek
55. § (1) A gépjárműre, a mezőgazdasági vontatóra, a lassú járműre és a pótkocsira csak jóváhagyási jellel ellátott helyzetjelző lámpát szabad felszerelni.
(2) A helyzetjelző lámpákat a következőképpen kell elhelyezni:
a) gépkocsin, motoros triciklin, mezőgazdasági vontatón, lassú járművön és pótkocsin úgy, hogy a lámpák átvilágított felületének a külső széle a jármű legszélső pontjától 0,40 méternél - pótkocsi első helyzetjelző lámpája esetében 0,15 méternél - távolabb, a különböző oldalon lévő helyzetjelző lámpák átvilágított felületének a belső szélei egymáshoz 0,60 méternél közelebb ne legyenek,
b) oldalkocsi nélküli motorkerékpáron a jármű hosszirányú függőleges felezősíkjában, kivéve, ha az első helyzetjelző lámpa a távolsági fényszóróval egyesített,
c) oldalkocsis motorkerékpáron - a b) pontban említetteken kívül - a második első és hátsó helyzetjelző lámpát az oldalkocsi kerekének a síkjában.
(3) A helyzetjelző lámpák átvilágított felületének alsó széle az úttest szintjéhez 0,35 méternél közelebb, felső széle az úttest szintjétől
- gépjármű és pótkocsi esetében 1,5 méternél,
- mezőgazdasági vontató és lassú jármű esetében 1,90 méternél
távolabb nem lehet. Ha a jármű szerkezeti kialakítása szükségessé teszi, az átvilágított felület felső széle az úttest szintjétől legfeljebb 2,10 méterre lehet.
(4) A 42. § (3) bekezdésének a rendelkezése értelemszerűen irányadó a helyzetjelző lámpára is.
(5) Az 54. § (4)-(6) bekezdésében említett helyzetjelző lámpák magassági elhelyezésére e § (3) bekezdésének rendelkezései az irányadók.
(6) A helyzetjelző lámpák elektromos kapcsolásának olyannak kell lennie, hogy az összes helyzetjelző lámpa - az 57. § (3) bekezdésében említett esetet kivéve - csak együttesen legyen kapcsolható. A helyzetjelző lámpák elektromos kapcsolásának - az oldalkocsi nélküli motorkerékpár lámpái kivételével - olyannak kell lenniük, hogy e lámpák a motor álló helyzetében is bekapcsolhatók legyenek.
Várakozást jelző lámpára vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek
56. § (1) Várakozást jelző lámpával (lámpákkal) fel szabad szerelni a 6,00 méternél nem hosszabb, és 2,00 méternél nem szélesebb gépjárművet, mezőgazdasági vontatót és lassú járművet.
(2) A várakozást jelző lámpa fényének - anélkül, hogy a többi jármű vezetőjét zavarná - sötétben, tiszta időben 100 méter távolságból észlelhetőnek kell lennie. A lámpa előre fehér, hátra piros - az oldal-irányjelzővel egyesített lámpa borostyánsárga - fényt bocsáthat ki.
Várakozást jelző lámpára vonatkozó további műszaki feltételek
57. § (1) A várakozást jelző lámpa elhelyezésére a helyzetjelző lámpák elhelyezésére vonatkozó előírásokat kell alkalmazni.
(2) A várakozást jelző lámpa elektromos kapcsolásának olyannak kell lennie, hogy a jármű két oldalán lévő lámpák külön legyenek bekapcsolhatók.
(3) A várakozást jelző lámpa helyett a 56. § (1) bekezdésében említett járművön alkalmazható olyan elektromos kapcsolás, amely lehetővé teszi - minden más világító és jelzőberendezés működtetésétől függetlenül - a jármű bal oldali, illetőleg jobb oldali helyzetjelző lámpáinak a külön való bekapcsolását.
Első körben a környéken élők, környéken földterülettel rendelkezők beleegyezését szerezd meg. Mert hiába klappol minden, ha ők elkezdik a palávert verni az önkormányzatnál, hogy zavarja őket a hang, a forgalom, stb., akkor sajnos bezárhatod a kapukat.
Na most a nappali menetfény szerintem teljesen fölösleges mert annak le kell kapcsolnia ha felkapcsolják a tompítottat, nos a motorokon (a legtöbbön) a gyújtás ráadásánál már kapcsol is a tompított és nem is lehet lekapcsolni csak úgy ha levesszük a gyújtást, így teljesen fölösleges pénzt adni a nappali menetfényért.
A nappali menetfény meg kell hogy feleljen többféle szabványnak. Ezek mind fel kell legyenek tüntetve a lámpa búrájában. A bekötésnek is szabályosnak kell lennie. 1000,- Ft-os led szalaggal ne is próbálkozz. Sokba lesz a büntetés.
A motor világítson ott ahol kell, ha meg nem elég feltűnő , akkor színes ruházat, mellény vagy csupasz seggel kel megülni és akkor tuti észrevesznek
Látni már látok a növelt fényerejű izzókkal. Most már jobban szeretnék látszani! (Lehetőleg legálisan.)
A képen szereplő lehet, hogy helyzetjelzőként van bekötve de én a motoromra dekoráció céljából szeretném tenni.
Minden más fényforrás maradna úgy ahogy van (maradna a helyzetjelző, a tompított, a távolsági stb.).
Elsődlegesen nem is a fény zavaró hanem az, hogy egyszerre világít a tompított fényszóró és a menetfény is. Esetenként hozzájön a ködlámpa is. Az így kivilágított járművel ellentétes irányba haladók rendkívül nagy élményben részesülnek.
igazándiból csak formailag és kidolgozásban volt eltérés, a fényében semmi amit észre lehetne venni
Érdekes ez a helyzetjelzővel kapcsolatos előírás, mert a Simsonon gyárilag van helyzetjelző az első lámpában. Én a hátsó lámpába is tettem külön izzót és egy egy kapcsoló beépítésével lehet kapcsolni a helyzetjelző. Főleg éjszaka vagy korlátozott látási viszonyok között van jelentősége. kitolom az úttestre a motort és amíg visszazárom a kaput addig szoktam felkapcsolni álló motornál, hogy a vaksi autósok el ne akadjanak benne. A robogón egész másképp van gyárilag bekötve. Az első lámpában van kétoldalt egy-egy izzó ami csak járó motornál világít a világítási kapcsoló első állásában. Mondjuk ennek mi értelme nem tudom, mert menet közben nem használható elvileg. Esetleg a sorompónál várakozva lehet visszakapcsolni, hogy ne vakítsam a szemben várakozót. Egyébként amióta bejött ez a nappali menetfény szabály sok jármű úgy néz ki mint a karácsonyfa. Szinte biztos, hogy sok a házilagos barkácsolás. Nem tudom az ellenőrző közegeknek ez nem szúr szemet?
Bemásolom a feltételeket erre vonatkozóan.
Bár szerintem, szabályosan sehogy nem tudod megoldani.
Viszont, ha szépen berakod a ledsort a gyári lámpába és helyzetjelzőként világít akkor nem fog feltűnni senkinek.
Ez viszont nagy meló szerintem a lámpa megbontása miatt. Nem biztos, hogy megéri.
Esetleg még megpróbálhatod a várakozást jelző lámpa kiépítését, de annak jobb és bal oldalon külön kapcsolhatónak kell lennie és hát csak egy helyben álláskor mehet. Bemásolom azt is.
Helyzetjelző lámpára vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek
6/1990 köhém rendelet
54. § (1) Két első és két vagy négy hátsó helyzetjelző lámpával fel kell szerelni - az oldalkocsi nélküli motorkerékpárt és a 118. §-ban említett kerti traktort kivéve - minden gépjárművet, mezőgazdasági vontatót és lassú járművet. Az oldalkocsi nélküli motorkerékpárt egy hátsó helyzetjelző lámpával fel kell, ezen kívül egy első helyzetjelző lámpával fel szabad szerelni. Az oldalkocsi nélküli motorkerékpáron is kötelező az első helyzetjelző lámpa, ha első helyzetjelző lámpával gyártották, illetőleg hozták forgalomba.
(2) Két vagy négy hátsó helyzetjelző lámpával fel kell szerelni a pótkocsit; az oldalkocsi nélküli motorkerékpár 0,80 méternél nem szélesebb pótkocsiján egy hátsó helyzetjelző lámpa is elegendő. Ezen kívül az 1,60 méternél szélesebb pótkocsit fel kell, minden egyéb pótkocsit fel szabad szerelni két első helyzetjelző lámpával.
(3) A helyzetjelző lámpák fényének - anélkül, hogy a többi jármű vezetőjét zavarná - sötétben, tiszta időben 300 méter távolságról észlelhetőnek kell lennie. Az első helyzetjelző lámpa csak színtelen (fehér) vagy kadmiumsárga, a hátsó helyzetjelző lámpa csak piros fényt bocsáthat ki.
(4) Minden járművet fel szabad szerelni a jármű oldalán elhelyezett oldalirányban fényt kibocsátó, nem vakító, oldalsó helyzetjelző lámpával (lámpákkal). A jármű hosszának hátsó harmadában elhelyezett oldalsó helyzetjelző lámpa borostyánsárga vagy piros, az ennél előbbre elhelyezett lámpa csak borostyánsárga fényt bocsáthat ki.
(5) A 6,00 méternél hosszabb, vagy 2,00 méternél szélesebb gépkocsit, mezőgazdasági vontatót és lassú járművet, valamint minden pótkocsit fel szabad szerelni hátul olyan helyzetjelző lámpával, amely előre fehér fényt bocsát ki és a vezetőt (a visszapillantó tükrön keresztül) a jármű (járműszerelvény) hátsó sarkainak a helyzetéről tájékoztatja.
(6) A gépjármű, a mezőgazdasági vontató és a lassú jármű ajtaján elhelyezhető olyan lámpa, amely az ajtó nyitott állapotában hátrafelé piros fényt ad.
Helyzetjelző lámpára vonatkozó további műszaki feltételek
55. § (1) A gépjárműre, a mezőgazdasági vontatóra, a lassú járműre és a pótkocsira csak jóváhagyási jellel ellátott helyzetjelző lámpát szabad felszerelni.
(2) A helyzetjelző lámpákat a következőképpen kell elhelyezni:
a) gépkocsin, motoros triciklin, mezőgazdasági vontatón, lassú járművön és pótkocsin úgy, hogy a lámpák átvilágított felületének a külső széle a jármű legszélső pontjától 0,40 méternél - pótkocsi első helyzetjelző lámpája esetében 0,15 méternél - távolabb, a különböző oldalon lévő helyzetjelző lámpák átvilágított felületének a belső szélei egymáshoz 0,60 méternél közelebb ne legyenek,
b) oldalkocsi nélküli motorkerékpáron a jármű hosszirányú függőleges felezősíkjában, kivéve, ha az első helyzetjelző lámpa a távolsági fényszóróval egyesített,
c) oldalkocsis motorkerékpáron - a b) pontban említetteken kívül - a második első és hátsó helyzetjelző lámpát az oldalkocsi kerekének a síkjában.
(3) A helyzetjelző lámpák átvilágított felületének alsó széle az úttest szintjéhez 0,35 méternél közelebb, felső széle az úttest szintjétől
- gépjármű és pótkocsi esetében 1,5 méternél,
- mezőgazdasági vontató és lassú jármű esetében 1,90 méternél
távolabb nem lehet. Ha a jármű szerkezeti kialakítása szükségessé teszi, az átvilágított felület felső széle az úttest szintjétől legfeljebb 2,10 méterre lehet.
(4) A 42. § (3) bekezdésének a rendelkezése értelemszerűen irányadó a helyzetjelző lámpára is.
(5) Az 54. § (4)-(6) bekezdésében említett helyzetjelző lámpák magassági elhelyezésére e § (3) bekezdésének rendelkezései az irányadók.
(6) A helyzetjelző lámpák elektromos kapcsolásának olyannak kell lennie, hogy az összes helyzetjelző lámpa - az 57. § (3) bekezdésében említett esetet kivéve - csak együttesen legyen kapcsolható. A helyzetjelző lámpák elektromos kapcsolásának - az oldalkocsi nélküli motorkerékpár lámpái kivételével - olyannak kell lenniük, hogy e lámpák a motor álló helyzetében is bekapcsolhatók legyenek.
Várakozást jelző lámpára vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek
56. § (1) Várakozást jelző lámpával (lámpákkal) fel szabad szerelni a 6,00 méternél nem hosszabb, és 2,00 méternél nem szélesebb gépjárművet, mezőgazdasági vontatót és lassú járművet.
(2) A várakozást jelző lámpa fényének - anélkül, hogy a többi jármű vezetőjét zavarná - sötétben, tiszta időben 100 méter távolságból észlelhetőnek kell lennie. A lámpa előre fehér, hátra piros - az oldal-irányjelzővel egyesített lámpa borostyánsárga - fényt bocsáthat ki.
Várakozást jelző lámpára vonatkozó további műszaki feltételek
57. § (1) A várakozást jelző lámpa elhelyezésére a helyzetjelző lámpák elhelyezésére vonatkozó előírásokat kell alkalmazni.
(2) A várakozást jelző lámpa elektromos kapcsolásának olyannak kell lennie, hogy a jármű két oldalán lévő lámpák külön legyenek bekapcsolhatók.
(3) A várakozást jelző lámpa helyett a 56. § (1) bekezdésében említett járművön alkalmazható olyan elektromos kapcsolás, amely lehetővé teszi - minden más világító és jelzőberendezés működtetésétől függetlenül - a jármű bal oldali, illetőleg jobb oldali helyzetjelző lámpáinak a külön való bekapcsolását.
Engem a led sor érdekel a lámpán belül mint dizájnelem.
Mint például ez:
http://www.hobbielektronika.hu...
Az érdekelne ha ilyet teszek a motorba azt lehet-e szabályosan vagy papíroztatni, hogy ne kössenek bele.
A nappali menetfény meg kell hogy feleljen többféle szabványnak. Ezek mind fel kell legyenek tüntetve a lámpa búrájában. A bekötésnek is szabályosnak kell lennie. 1000,- Ft-os led szalaggal ne is próbálkozz. Sokba lesz a büntetés.